Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Lilla Djungelboken

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2007 vid 19:08
Bingo! Och som jag skrev för ganska många inlägg sen, längre upp, så var serien för mig och min före detta vän mycket roligare än för många andra då vi hittade sånna perfekta paralleller mellan karaktärerna (som inte alls stämmer överens med hur de är i Djungelboken, ska tilläggas) och många korkade personer i vår gamla klass vi gick i 7an-9an.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2007 vid 10:42
Det jag skriver kan vara sant.
Vad tror ni annars att serien gjorde bara 21 avsnitt????
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2007 vid 12:02
Har jag sagt något annat? Serien är en flopp, men det hindrar den inte från att vara tusen gånger bättre än Kim Crapible.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2007 vid 13:11
Det får du tycka hur mycket du vill.
Men andra människor är inte som du.
KP har ju tusen gånger bättre tittarsiffor än LD runt om i världen skulle jag tro.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2007 vid 20:04
Storhe5: Måste du förstöra varje tråd på det här forumet? Är det för att ingen annan vill skriva i din lilla KP-tråd som är skapad för alla "riktiga" fans?

Ändrad av Mendez - 04-december-2007 vid 20:04
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2007 vid 22:10
Jag vill (för en gångs skull) föregå med gott exempel. Mendez, låt oss prata lite om Lilla Djungelboken, den mediokra men småcharmiga serien.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-december-2007 vid 12:31
Postad av Mendez Mendez skrev:

Storhe5: Måste du förstöra varje tråd på det här forumet? Är det för att ingen annan vill skriva i din lilla KP-tråd som är skapad för alla "riktiga" fans?


Jag kanske har gått för långt.
Men ja det är sant.
Ingen av riktiga fans har skrivit på KP-tråden sen jag tog upp en ny.
Jag förstår inte varför.
Serien blev ju jättepopulär i USA sen den började sända så jag tror nog att serien är nog populär också här i Sverige och i andra nordiska länder.
Men eftersom ni alltid brukar skriva elakt om KP rakt ut så skriver jag också elakt om serier ni gillar bättre.
Det är för att ge tillbaks.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-december-2007 vid 13:40
Like sand through the hour glass, so are the days of our lives...
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-december-2007 vid 18:23
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Postad av Mendez Mendez skrev:

Storhe5: Måste du förstöra varje tråd på det här forumet? Är det för att ingen annan vill skriva i din lilla KP-tråd som är skapad för alla "riktiga" fans?


Jag kanske har gått för långt.
Men ja det är sant.
Ingen av riktiga fans har skrivit på KP-tråden sen jag tog upp en ny.
Jag förstår inte varför.
Serien blev ju jättepopulär i USA sen den började sända så jag tror nog att serien är nog populär också här i Sverige och i andra nordiska länder.
Men eftersom ni alltid brukar skriva elakt om KP rakt ut så skriver jag också elakt om serier ni gillar bättre.
Det är för att ge tillbaks.
Vilket moget beteende för en 23-åring.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-december-2007 vid 20:25
Du sa vad jag tänkte Mendez. Jag undrar, helt seriöst, Storhe5 är du verkligen 23år?Wacko
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-december-2007 vid 23:04
Varför är jag förolämpad bara för att jag är faktiskt 23 år???
Bara för att jag inte gillar Lilla Djungelboken så måste inte alla tycka om den.
Och samma sak är det med Darkwing Duck.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-december-2007 vid 00:03
Hur många gånger kan samma person missa samma poäng? Förresten, varför du  är förolämpad? Tja, fråga inte oss.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2007 vid 16:26
Om du tror att Lilla Djungelboken är så himla populär så måste du bevisa det.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2007 vid 21:57

Vi pratar inte om Lilla Djungelboken är populär eller inte (den är inte populär), vi pratar för tillfället om du uttrycker dig som en 23-åring (det gör du inte).

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2007 vid 22:18
Fint, jag kanske inte skall va i den här tråden längre.
Du slipper mig.
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2007 vid 10:13
Lilla Djungelboken är rätt tråkigt. Bra animation och en del bra röster, men det är det enda.
Disney 4ever
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-december-2007 vid 17:38
Jag har nog sett reklamen för Lilla Djungelboken fler gånger än själva filmen (har en vhs)
Kommer fortfarande ihåg låtar+repliker och i vilken ordning de kommer i reklamen.
 
- Den e din vän..
- så fort försvinner den!
- De här e som trolleri!
- Hallå kolla in oss!
- Följ med på en kul djungelsafari!
- Haha du är kul du Baloo
 
Kan hålla på i evigheter men slutar där för egentligen, hur kul är det för er att höra citat från en reklam? Wacko
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2009 vid 14:52
Postad av Caela Caela skrev:

jag är lite förvirrad, är serien Lilla Djungelboken och filmen Lilla djungelboken samma sak? min mamma köpte den filmen till oss barn för ganska många år sedan, men det här var en ny upptäckt för mig...

På något sätt är det samma sak, eftersom de visar avsnitten i filmerna som gavs ut på VHS år 1998 med scenerna med vuxna delen, men TV-serien från 1996 är när avsnitten visas UTAN vuxna delen.
Till toppen
Rolly. View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-april-2011
var: Ut på landet
Status: Offline
Poäng: -996
inläggsval inläggsval   Citera Rolly. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2017 vid 08:52
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Jag har nog sett reklamen för Lilla Djungelboken fler gånger än själva filmen (har en vhs)
Kommer fortfarande ihåg låtar+repliker och i vilken ordning de kommer i reklamen.

 

- Den e din vän..

- så fort försvinner den!

- De här e som trolleri!

- Hallå kolla in oss!

- Följ med på en kul djungelsafari!

- Haha du är kul du Baloo

 

Kan hålla på i evigheter men slutar där för egentligen, hur kul är det för er att höra citat från en reklam? Wacko


Bästa inlägget på Magic Movies. Du hade gärna fått fortsätta. Var ju störtkul.
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2017 vid 23:53
Ohh vad man saknar denna serien.
Kan inte Disney ha en sådan Throwback dag som de hade för något år sedan.
Till toppen
Rolly. View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-april-2011
var: Ut på landet
Status: Offline
Poäng: -996
inläggsval inläggsval   Citera Rolly. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2017 vid 11:15
När, var hur hade Disney en "throwback-dag"?

Köpte en musiksaga baserad på Jungle Cubs häromveckan. Softigt värre att slumra in till.
Till toppen
TonyTonka View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-juli-2018
var: Kungälv
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera TonyTonka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2018 vid 17:19
Jag älskade denna serien som barn. Minns att jag alltid ville hyra Född att vara fri och Det var en gång i djungeln på videomix, tillsammans med Quack Pack: Ärlighet varar längst. Big smile

Idag tycker jag att serien är okej, men Luftens Hjältar är bättre. ^^
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2018 vid 23:22
Tyckte den var okej när det begav sig, men id ag känner jag stor hatkärlek till den.

Å ena sidan är den ett massivt hån mot klassikern, å andra sidan är den ganska mysig och oförarglig och för det tredje är den jätterolig att göra narr av i sällskap med en dudebro och dra paralleller mellan djungelbebisarna och de efterblivna mupparna i vår högstadieklass ca 2003.
Ah, great times.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2018 vid 23:28
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Ohh vad man saknar denna serien.
Kan inte Disney ha en sådan Throwback dag som de hade för något år sedan.


Undrar fortfarande vad du menade med detta.
Till toppen
Änglahund View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 05-april-2017
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Änglahund Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-april-2019 vid 19:03
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Jag har nog sett reklamen för Lilla Djungelboken fler gånger än själva filmen (har en vhs)
Kommer fortfarande ihåg låtar+repliker och i vilken ordning de kommer i reklamen.
 
- Den e din vän..
- så fort försvinner den!
- De här e som trolleri!
- Hallå kolla in oss!
- Följ med på en kul djungelsafari!
- Haha du är kul du Baloo
 
Kan hålla på i evigheter men slutar där för egentligen, hur kul är det för er att höra citat från en reklam? Wacko

Hihihi!
Det var ett skojigt inlägg-
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2019 vid 21:07
Postad av Änglahund Änglahund skrev:


Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Jag har nog sett reklamen för Lilla Djungelboken fler gånger än själva filmen (har en vhs)
Kommer fortfarande ihåg låtar+repliker och i vilken ordning de kommer i reklamen.

 

- Den e din vän..

- så fort försvinner den!

- De här e som trolleri!

- Hallå kolla in oss!

- Följ med på en kul djungelsafari!

- Haha du är kul du Baloo

 

Kan hålla på i evigheter men slutar där för egentligen, hur kul är det för er att höra citat från en reklam? Wacko


Hihihi!
Det var ett skojigt inlägg-


Man saknar Sockerpajen lite.
En feminist men det tog några år innan det visade sig.
Till toppen
Wolfy View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 26-april-2011
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Wolfy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-september-2019 vid 14:07
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Ohh vad man saknar denna serien.
Kan inte Disney ha en sådan Throwback dag som de hade för något år sedan.


Vadå?
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media