Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

"Musikvideor"

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: "Musikvideor"
    Postad: 17-oktober-2006 vid 15:14

Vet ni att om man går in på www.youtube.com så kan man söka på disney swedish och kan då se typ "musikvideor" på dem flesta kända disney sångerna. Du kan även se dem på en massa andra språk också.

Det är verkligen kul och sen kan man se vad folk från andra länder tycker om sveriges versioner. Till min glädje ser jag att det är många där (precis som jag) som ÄÄÄLSKAR  simbas röst (Frank Ådahl)  Haha, ni borde verkligen pröva det Thumbs%20Up
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-oktober-2006 vid 17:43
Jag har kollat på flera. Jag har sätt Under the Sea på Svenska, Engelska, ungerska, finska.
Till toppen
Annelie View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 31-juli-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Annelie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2006 vid 14:55

Tycker det är jätteroligt att höra hur låtarna låter på andra språk. :) Den danska versionen av "Det ska nog bli män av er nu" från Mulan är bara sååå bra! :)

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-oktober-2007 vid 17:32
Detta är en Lejonkungen video som jag hittat på Youtube.


http://www.youtube.com/watch?v=Pw0O9-wsy04

Ändrad av disney_girl - 17-oktober-2007 vid 17:33
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-oktober-2007 vid 19:11
Alltid kul att höra hur de låter på andra språk. Men jag, som lätt blir uttråkad, orkar nästan aldrig höra hela så därför gillar jag Multilanguage versionerna mer. Wink Och Nordic Multilanguage är ännu bättre, gillar att höra våra grannländers versioner på låtarna. Speciellt då danska och norska.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2009 vid 19:10
Kolla in dessa videos. Vad tycks ?



http://www.youtube.com/watch?v=CjIv2KuD6Mg&feature=related



http://www.youtube.com/watch?v=Q1NYL4GBzAE

Ändrad av disney_girl - 04-februari-2009 vid 19:18
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-april-2009 vid 17:31
Jag kan en del disney-låtar helt tex,casey jr och musiklektionen.lilla tåget sätter väldig fart sätter väldig fart ifrån första start se det tuffar om asanta rök komommästarök kommer på besök och hans lilla muntra vissla hör en sång alla vet att cirkuståget är på gång lilla tåget kommer hit igen här är cirkusen alla älskar den.domi sodo doso mido om man något bättre resultat vill nå ska man spela skala och arpeggio musiken ska klinga ifrån bröst och ifrån nos när man sjunger skalor och arpeggios om man övar riktig mycket varje dag plötsligt känns en framgång riktigt bra bra bra domi somi domi somi fa la så det går när man övar skala och arpeggio domi sodo doso mido domi sodo doso mido fast man tycker förts det inte nånting blir kunskapen ska växa som ett träd i blom är du klok så gör du det som du nu vet förstås övar dina skalor och arpeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegioooooooooooooooooooos
Till toppen
Mr. Stork View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Mr. Stork Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2009 vid 21:17
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Jag kan en del disney-låtar helt tex,casey jr och musiklektionen.lilla tåget sätter väldig fart sätter väldig fart ifrån första start se det tuffar om asanta rök komommästarök kommer på besök och hans lilla muntra vissla hör en sång alla vet att cirkuståget är på gång lilla tåget kommer hit igen här är cirkusen alla älskar den.domi sodo doso mido om man något bättre resultat vill nå ska man spela skala och arpeggio musiken ska klinga ifrån bröst och ifrån nos när man sjunger skalor och arpeggios om man övar riktig mycket varje dag plötsligt känns en framgång riktigt bra bra bra domi somi domi somi fa la så det går när man övar skala och arpeggio domi sodo doso mido domi sodo doso mido fast man tycker förts det inte nånting blir kunskapen ska växa som ett träd i blom är du klok så gör du det som du nu vet förstås övar dina skalor och arpeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegioooooooooooooooooooos

Eliaspbo, denna tråd handlade om musikvideor, och inte låttexter.
Jag tycker också att ditt inlägg med låttexter inte är särskilt roligt att läsa (särkilt inte när du aldrig byter rad för varje ny textrad/mening), att du borde lägga in mellanrum efter använda skiljetecken (punkt och komma).

Ändrad av Mr. Stork - 23-augusti-2009 vid 21:18
Glöm inte att skriva på protestlistan mot omdubbningar av Disneyfilmer:

http://www.petitiononline.com/dubbning/petition.html
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2010 vid 17:58
En låt jag gillar är ''Strangers like me'' fast på Italienska med Phil Collins. Är det någon som har hört den?
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media