Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Robin hood - Disneys bästa film!

 Svara Svara Sida  <1 3456>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2007 vid 11:22

Robin Hood är en av de bästa disneyfilmerna!

Har en fråga till er som har det på dvd:

Kommer ni köpa den igen när den kommer på specialutgåva?

 

”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2007 vid 12:10
Nej, så bra är den intePinch
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2007 vid 16:50
Tyckte Robin Hood var bättre när jag var mindre, faktiskt. Den är fortfarande bra, men vet inte om jag tycker den åldrats såvärst bra. Det är ju en jäkligt "skön" film, men tycker den blir lite småtråkig en bit in. Ser den inte såvärst ofta nu för tiden, men det kanske är bra. Väntar jag ett tag med att se den kanske den växer tillbaka :P Dock tycker jag de svenska rösterna bland de bästa hittills.
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2007 vid 19:04
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Nej, så bra är den intePinch
 
Vad är det för fel på den då?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2007 vid 20:59
Måste den vara dålig för att man inte ska vilja ha den på två dvd:er..? Till och med jag tycker det verkar onödigt. :p
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2007 vid 21:06
asså, jag menar inte att man ska köpa den igen, jag bara frågade
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Razmon View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Razmon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2007 vid 16:52
Jag kommer lätt köpa speicalutgåvand;D! Den är ju kult ju för satan:D å en av de roligaste klassikerna:)!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2007 vid 20:12
Håller med Razmon om att det är en av de roligaste klassikerna. Blev chockad när jag såg den för några veckor sedan och upptäckte hur rolig den faktiskt var. Det var ett tag sedan jag såg den då, skrattade mig igenom hela filmen. Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2007 vid 21:51
Gurra: okej, ber om ursäkt om jag missuppfattade din fråga. Jag har f.ö. filmen på vhs, och kommer eventuellt att köpa den på dvd om/när den kommer som specialutgåva.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 11:20
Postad av Gurra Gurra skrev:

Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Nej, så bra är den intePinch
 
Vad är det för fel på den då?
 
 
Det är inget fel på den. Det är bara inte en av mina favoriter, även om den är väldigt rolig och gullig.
Det är jätte söt att Robin kallar Marian för "min älskling" hela tiden Big%20smile
 
"Marian min älskling jag älskar dig mer än själva livet!" CryClap
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 11:45
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

 
Det är jätte söt att Robin kallar Marian för "min älskling" hela tiden Big%20smile
 
"Marian min älskling jag älskar dig mer än själva livet!" CryClap
Det är rätt ovanligt att höra sådana kärleksförklaringar i Disney-filmer. Och jag håller med dig Sockerpajen, det är jättesött. Smile Robin och Marian är faktiskt väldigt söta tillsammans, älskar scenen i slutet när de gifter sig och Marian pussar Robin på kinden.Smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 12:24

Jag fick Robin Hood av min syster i födelsedagspresent.  

Det var jättekul att se på den! Man bara kommer ihåg alla de där grejerna som man såg på när man var liten, håller med Sockerpajen, Robin Hood är nog den mest romantiska killen i hela Disney världen.                                            
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2008 vid 11:50
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

 
Det är jätte söt att Robin kallar Marian för "min älskling" hela tiden Big%20smile

 

"Marian min älskling jag älskar dig mer än själva livet!" CryClap


Det är rätt ovanligt att höra sådana kärleksförklaringar i Disney-filmer. Och jag håller med dig Sockerpajen, det är jättesött. Smile Robin och Marian är faktiskt väldigt söta tillsammans, älskar scenen i slutet när de gifter sig och Marian pussar Robin på kinden.Smile


Håller med om att Marian och Robin passar mycket bra ihop. Marian räknas väl inte som prinsessa va ?

Ändrad av disney_girl - 25-februari-2008 vid 11:52
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2008 vid 18:54
Postad av disney_girl disney_girl skrev:


Håller med om att Marian och Robin passar mycket bra ihop. Marian räknas väl inte som prinsessa va ?
Varför inte hon är ju kungens kusin? Eller är det inte brorsdotter i den här kanske? Eller är det dotter till och med? Minns inte riktigt olika i alla filmer juWink jomen säger inte kungen "det ser ut som att min dotter fått en laglös som lagvigd"? Så det tycker jag nog att hon kan räknas som.


Ändrad av Bara lilla jag - 25-februari-2008 vid 22:11
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2008 vid 20:16

Det har jag inte heller förstått, I en del av filmen säger de din farbror (Kung Richard) sen säger de att det är hans dotter, jag förstår inte det så jättebra, Tongue men hon är ju ingen prinsessa hon är ju en lady tydligen...

Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2008 vid 00:38
Visst är det på gång att en specialutgåva av Robin Hood ska komma till sverige? kommer inte riktigt ihåg...
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2008 vid 17:59
Postad av Caela Caela skrev:

Visst är det på gång att en specialutgåva av Robin Hood ska komma till sverige? kommer inte riktigt ihåg...


Robin Hood kommer tillbaka i sverige. Men om det blir 2 disc utgåva vet jag inte.
Till toppen
Disneygalnigen View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 03-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 44
inläggsval inläggsval   Citera Disneygalnigen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2008 vid 16:49
Jag tycker att Robin Hood är en av dom bästa disneyklassikerna! Den är så bra att jag tänker se den på orginalspråk
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2008 vid 17:16
Postad av Disneygalnigen Disneygalnigen skrev:

Jag tycker att Robin Hood är en av dom bästa disneyklassikerna! Den är så bra att jag tänker se den på orginalspråk
Somliga filmer är ju mycket bättre på orginalspråket så jag tycker nog allt att man kan se filmer på orginalspråket utan att filmen måste vara jättebra. Mycket kan ju förstöras av dåliga röstskådespelare.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2008 vid 21:31
Robin Hood är en av dom få Disneyfilmer som jag föredrar att se på svenska.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2009 vid 20:40
I disneyversionen stavas marians namn (Marian). Men i andra versioner Marion. (Inte att det spelar roll. Men varför stavas namnet olika ?) Vet ej hur det är med te.x Costner versionen ?
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2009 vid 11:00

Måste definitivt hålla med om att Robin Hood är en av de bästa Disneyfilmerna! Den var min lillebrors favorit när han var liten, och jag såg den då väldigt ofta, eftersom han alltid tittade på den. Den är helt underbar! Som ni har nämnt ovan så är ju kommentarerna helt oförglömliga!

- Jag går inte jag hasar
 
hahahah skrattar varje gång jag ser den scenen (och många andra scener) i filmen!LOL
och som ni nämner ovan, Robin Hood är ju enormt romantisk! En sån kille skulle man ju träffa på riktigt, haha Tongue
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2009 vid 13:28
Verkligen, det finns en hel del sådana där grymt roliga citat som jag kan sitta och skratta åt hur länge somhelst ibland. "..de hasar" är ju helt klart en av dem. En av mina absoluta favoriter med Väs är nog allt när han trycks ner i den där vintunnan "snälla ni jag dricker inte starkt!". LOL
 
Ja visst är den väldigt romantisk, mer än många andra faktiskt. Men samtidigt har de ju glimten i ögat. Gillar Lille John och Robins diskussion om Marian "Man går inte fram till en tjej och ger henne en blomma och säger hej minns du mig vi lekte ihop som barn, ska vi gifta oss?"Wink (kan ha gjort ett par missar i det citatet haha kan inte denna så bra)
 
Haha jaa precis DisneyFanatic, en sån kille skulle man träffa, jag tvivlar dock på att de finns på riktigt. Tongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2009 vid 21:16
"Ge henne aldrig ditt käk i alla fall". LOL Kan inte annat än hålla med om att detta är en av de mest skrattframkallande klassikerna. Gott om odödliga citat ("Vi stjäl inte, vi bara.. lånar lite från de som har råd" "Lånar? Duu.. vilka skulder vi har."), oförglömliga karaktärer och kort sagt en film som man mår bra av att titta på. Jag måste slå ett slag för musiken också, "låtsaskung av England" var min brors och min favorit när vi var små och numera får jag nästan gåshud när jag hör "ej i Nottingham".
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-februari-2009 vid 00:06
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

"Ge henne aldrig ditt käk i alla fall". LOL Kan inte annat än hålla med om att detta är en av de mest skrattframkallande klassikerna. Gott om odödliga citat ("Vi stjäl inte, vi bara.. lånar lite från de som har råd" "Lånar? Duu.. vilka skulder vi har."), oförglömliga karaktärer och kort sagt en film som man mår bra av att titta på. 
 
Jag håller helt med dig SvenzonWink Just "Lånar? Du, vilka skulder vi har!" är en av mina favoriter (alla citat jag nämner tycks visst vara bland mina favoriterTongue). Jag kom att tänka på hur bra karaktärerna Lille John och Robin passar ihop, de kompletterar varandra på ett väldigt bra sätt.
 
Sedan måste jag faktiskt nämna Kluckan som jag tycker är helskön. En av de bästa kvinnliga karaktärerna som Disney gjort på sätt och vis. Saken är den att det är rätt vanligt med manliga karaktärer som har attityden -jag-kanske-inte-är-filmens-snygging-men-jag-är-bäst-ändå, men det är däremot inte alls lika vanligt att se den attityden hos kvinnliga karaktärer men i Kluckans fall tycker jag att den finns och det tycker jag är grymt kul att se.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-februari-2009 vid 20:22
Haha, men så är det ju. Alla citat är favoriter just när man kommer att tänka på dem. Tongue 
 
Jag håller med dig om Kluckan. Älskar hennes rugbyspel, och så är hon så söt när hon leker med Hoppsan. Hon har många sidor den hönan.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
lillzum View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera lillzum Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2009 vid 07:45
Robin Hood är en underbar film. Få rne varm känsla i hela kroppen när jag ittar på den. Någon som minns den lilla kaninen med röd klänning? Tror hon heter "storasyster kanin". I alla fall fick min mamma äran att vara den svenska rösten till den kaninen i filmen, när hon var runt tio år gammal. Känns grymt att höra hur ens mamma lät när hon var tio år Tongue

Ändrad av lillzum - 27-februari-2009 vid 07:46
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2009 vid 11:40
Oj, vad roligt! Din mamma är ju en kändis då. Big%20smile Det är väl hon som säger "dom pussas!" när Hoppsan har räddat Marian från Kluckan? (Måste se filmen igen snart känner jag...)
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
lillzum View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera lillzum Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2009 vid 15:19
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Oj, vad roligt! Din mamma är ju en kändis då. Big%20smile Det är väl hon som säger "dom pussas!" när Hoppsan har räddat Marian från Kluckan? (Måste se filmen igen snart känner jag...)


Ja, precis! Det är hennes röst. Sen är fick hon hoppa in för bäbiskaninen när den skriker "mamma, mamma! Vänta på mig!"
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2009 vid 17:16
Nej vad kul att det är din mamma! Jag förstår att det måste kännas kul att höra hur hon lät när hon var tio. Är det något som blivit en slag karriär eller så? Har hon fortsatt röstskådespela? Smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 3456>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media