Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den Lilla Sjöjungfrun

 Svara Svara Sida  123 25>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 4,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Den Lilla Sjöjungfrun
    Postad: 06-februari-2019 vid 12:32
Ja, hm. Serien var ju inte kvar så länge på Netflix. En aning tråkigt. 

Men i alla fall; är det någon som vet vart man kan se kommande svenska DVD utgåvor? The Little Mermaid släpps som en 30 årsjubileums DVD/Bluray den 26 februari (i USA). Jag har inte sett något om att den släpps i Sverige men har inte letat så noga (mest för att jag inte vet vart jag ska leta). 

Man kan få något extra ifall man förbeställer den på Disney store men jumpin jellyfish frakten kostar typ 300 spänn... får la använda eBay. Synd att det ska vara så himla dyrt att beställa därifrån bara. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2016 vid 12:46
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Okay, it finally happened. 

Jag blev varm i själen när jag såg att Netflix, av alla, har lagt ut DLS serien att streama. Trodde aldrig det skulle hända och nu blev världen lite ljusare. Än så länge bara första säsongen och två avsnitt av andra men ändå. Förhoppningsvis lägger de ut alla avsnitt snart för det finns fortfarande typ 3 avsnitt jag inte sett på svenska än. 
Men det är inte förrän säsong 3 så håll tummarna. Eller något.

Nu hoppas jag bara på Bumbibjörnarna också. 

Tyvärr saknas det tre avsnitt i första säsongen på Netflix:
Prick den lilla valbabyn (Whale of a Tale)
Olämpligt bröllop (Marriage of Inconvenience)
Tävlingen (Eel-Ectric City)

Det ska kanske också nämnas att SVT sen i lördags kör serien från början i Disneydags. Om någon missade första avsnittet Sebastian den store (The Great Sebastian) går det bra att se det i reprisen på söndag den 10:e.

Det visades också ett avsnitt av Bumbibjörnarna i lördags, Too Many Cooks / Just a Tad Smarter, trots att det enligt programtablån skulle ha varit Piff och Puff. Så de som är sugna på Bumbibjörnarna ska kanske sätta videon på inspelning. Vet inte om det var ett tillfälligt misstag, eller om de fortsättningsvis kommer att köra Bumbibjörnarna varje lördag/söndag under våren.

Jasså, hann inte kolla igenom vilka avsnitt som fanns på första säsongen. Hoppas att de lägger till dem snart! Men kul att den sänds på Disneydags igen, det var inte så länge sedan den gick, Bumbibjörnarna gick efter att de slutat sända DLS och det var inte så länge sedan den tog slut.  

Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2016 vid 12:29
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Okay, it finally happened. 

Jag blev varm i själen när jag såg att Netflix, av alla, har lagt ut DLS serien att streama. Trodde aldrig det skulle hända och nu blev världen lite ljusare. Än så länge bara första säsongen och två avsnitt av andra men ändå. Förhoppningsvis lägger de ut alla avsnitt snart för det finns fortfarande typ 3 avsnitt jag inte sett på svenska än. 
Men det är inte förrän säsong 3 så håll tummarna. Eller något.

Nu hoppas jag bara på Bumbibjörnarna också. 

Tyvärr saknas det tre avsnitt i första säsongen på Netflix:
Prick den lilla valbabyn (Whale of a Tale)
Olämpligt bröllop (Marriage of Inconvenience)
Tävlingen (Eel-Ectric City)

Det ska kanske också nämnas att SVT sen i lördags kör serien från början i Disneydags. Om någon missade första avsnittet Sebastian den store (The Great Sebastian) går det bra att se det i reprisen på söndag den 10:e.

Det visades också ett avsnitt av Bumbibjörnarna i lördags, Too Many Cooks / Just a Tad Smarter, trots att det enligt programtablån skulle ha varit Piff och Puff. Så de som är sugna på Bumbibjörnarna ska kanske sätta videon på inspelning. Vet inte om det var ett tillfälligt misstag, eller om de fortsättningsvis kommer att köra Bumbibjörnarna varje lördag/söndag under våren.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2016 vid 21:05
Okay, it finally happened. 

Jag blev varm i själen när jag såg att Netflix, av alla, har lagt ut DLS serien att streama. Trodde aldrig det skulle hända och nu blev världen lite ljusare. Än så länge bara första säsongen och två avsnitt av andra men ändå. Förhoppningsvis lägger de ut alla avsnitt snart för det finns fortfarande typ 3 avsnitt jag inte sett på svenska än. 
Men det är inte förrän säsong 3 så håll tummarna. Eller något.

Nu hoppas jag bara på Bumbibjörnarna också. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2015 vid 19:25
Postad av Silver Silver skrev:

Ja, bilden är inte den bästa. Det ser ut som om två av dem har röd fena, men hon med stjärnan i håret  har i filmen en korallfärgad, orangeröd fena, medan den blonda har en crimson-röd. Den syster vars fena man inte ser, den svarthåriga, har en rosa fena. Och tja, på grund av den dåliga bildkvalitén ser man inte att brunetten med pärlorna i håret egentligen har en gul fena.

Det är så fina kombinationer!
Jag skulle gärna ha sett mer av systrarna i filmen.


http://images4.fanpop.com/image/photos/20600000/Ariel-s-Beginning-ariels-sisters-20630313-998-561.jpg
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2014 vid 16:02
Nej, jag tror inte att exakt samma filmer hade funnits utan den. Det är väl samma med alla filmer? Det skulle prova om musikaler fortfarande fungerade och tjuvstartade med Oliver och Gänget. (Howard Ashman skrev en låt till den filmen) Sen tog de tillbaka honom till TLM och det var då han föreslog Alan Menken som skrev "Little shop of horrors" tillsammans med honom.  
Om de inte hade lyckats göra TLM så hade de antagligen börjat göra en annan film som hade varit bra, men de kanske inte hade varit en musikal. Om TLM inte hade funkat kanske de inte hade fortsatt göra "fairy tale" filmer eftersom det var den första filmen som var baserad på en saga sedan Törnrosa. 

När jag kollar på behind the scenes videos så verkar det vara så att TLM var deras "experiment", eftersom den tog tillbaka mycket av de som gjorde Disney Disney liksom. (Sagor, musikaler, prinsessor etc.)  Och eftersom det gick bra så fortsatte det på den banan.







Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2014 vid 14:03
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Idag fyller Den lilla sjöjungfrun 25 år! Clap Och den är lika bra nu som då!

Den öppnade dörrarna för alla underbara 90-tals filmer som Disney gjorde efteråt så jag tycker att de som jobbade med filmen förtjänar en stående ovation av alla idag! 










Du tror inte att filmerna hade blivit gjorda oavsett om TLM hade funnits eller inte? Jag vill inte tillskriva 90-talsrenässansen en enda film. Hade inte TLM varit först ut hade någon annan varit det och då hade vi hyllat den.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2014 vid 18:33
Idag fyller Den lilla sjöjungfrun 25 år! Clap Och den är lika bra nu som då!

Den öppnade dörrarna för alla underbara 90-tals filmer som Disney gjorde efteråt så jag tycker att de som jobbade med filmen förtjänar en stående ovation av alla idag! 








Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-november-2014 vid 20:29
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Nej, nej, nej, du fattar helt rätt, Emma! Big%20smile Och du har rätt i det du säger också! Smile Den repliken klipptes först bort då VHS utgåvan släpptes i Sverige och återställdes aldrig då scenen sedan fick sin fulla längd i DVD utgåvan. Titta på den HÄR videon, Jennie. Big%20smile Cirka 0:44 sekunder in i klippet får man höra att Eva-Britt faktiskt har dubbat slutstridens bortklippta Ursula replik! Smile Konstigt nog så anvädnes den dock aldrig i DVD utgåvan? Confused


Varför kom inte den repliken med på dvdn ?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2014 vid 11:37
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:



Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Har frågor ang repliker. När triton stormar in i Ariels grotta innan statyn förstörs så säger han Jag bestämmer vissa regler och jag förväntas att .... vad säger han sen ? Tycker att den repliken är lite odydlig. Likaså när Ariel ligger på en sten och gråter och Blunder simmar fram till henne och säger Ariel och hon säger något gråtandes. Vad är det för replik tro ?

1. "Jag bestämmer vissa regler och jag förväntar mig att de ska åtlydas."

2. "Bara gå din väg."
(Fast det är väl inte Blunder som kallar på Ariel utan Sebastian?)




Ja just det det stämmer.   
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-oktober-2014 vid 06:34
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Har frågor ang repliker. När triton stormar in i Ariels grotta innan statyn förstörs så säger han Jag bestämmer vissa regler och jag förväntas att .... vad säger han sen ? Tycker att den repliken är lite odydlig. Likaså när Ariel ligger på en sten och gråter och Blunder simmar fram till henne och säger Ariel och hon säger något gråtandes. Vad är det för replik tro ?

1. "Jag bestämmer vissa regler och jag förväntar mig att de ska åtlydas."

2. "Bara gå din väg."
(Fast det är väl inte Blunder som kallar på Ariel utan Sebastian?)


Ändrad av Anders M Olsson - 28-oktober-2014 vid 13:16
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-oktober-2014 vid 18:08
Har frågor ang repliker. När triton stormar in i Ariels grotta innan statyn förstörs så säger han Jag bestämmer vissa regler och jag förväntas att .... vad säger han sen ? Tycker att den repliken är lite odydlig. Likaså när Ariel ligger på en sten och gråter och Blunder simmar fram till henne och säger Ariel och hon säger något gråtandes. Vad är det för replik tro ?
Till toppen
ilovedisneyforever View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 16-januari-2014
Status: Offline
Poäng: 28
inläggsval inläggsval   Citera ilovedisneyforever Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-januari-2014 vid 12:24
Jag älskar den här filmen, den är en av mina personliga favoriter tillsammans med Skönheten och Odjuret, Aladdin, Askungen och Lejonkungen. Den har allt: bra figurer, underbara sånger, en bra huvudperson, roliga biroller och bra röster både i orginal och svensk dubbning.

Visste ni att han som gör rösten till Prins Eric i den svenska dubbningen också gjorde den svenska rösten till babyelefanten som Mowgli träffar i Djungelboken? :)

PS. Första inlägget! DS.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2013 vid 21:33
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

http://cbl.orcein.net/thelittlemermaid/ouat/onceuponatime.htm

Jag har läst om nån otecknad version om Ariel. Vet ej om denna kommer till Sverige.

Det är från serien "Once Upon A Time." Finns en tråd om den på forumet. 

Blev överlycklig de avsnittet Ariel äntligen dök upp i serien! Har väntat i två år. 
Hon var lik hennes karaktär men ändå fanns det en liten twist på det hela :) 


Tror att serien går på sjuan nu och de är nog ungefär runt de avsnittet som hon dyker upp första gången på. Inte hundra dock. 




Ändrad av Emmaaa - 16-december-2013 vid 21:34
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2013 vid 20:33
http://cbl.orcein.net/thelittlemermaid/ouat/onceuponatime.htm

Jag har läst om nån otecknad version om Ariel. Vet ej om denna kommer till Sverige.

Ändrad av disney_girl - 16-december-2013 vid 20:34
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2013 vid 15:51
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Postad av jukuboy jukuboy skrev:

Blev så besviken på bonusmaterialet. Hade verkligen sett fram emot mer roliga saker. 

Jag är väldigt nyfiken på det alternativa slutet som finns som bonusmaterial på Diamond Edition utgåvan. Smile Är de alternativa scenerna tecknade som i filmen, i färg och med synkade röster eller är det mer ett bildspel av olika skisser, som när man får se de borttagna scenerna? Smile

Är det den som jag tror att det är så är det illustrationer med ett väldigt vackert pianostycke i bakgrunden.
Howard Ashman är det väl som gör dialogerna (både till Ariel och Kung Triton.)  typ en replik var. 

Det är rätt annorlunda slut om man jämför med det som är, gillar det "riktiga" mer dock :) 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2013 vid 22:02
Postad av jukuboy jukuboy skrev:

Blev så besviken på bonusmaterialet. Hade verkligen sett fram emot mer roliga saker. 

Jag är väldigt nyfiken på det alternativa slutet som finns som bonusmaterial på Diamond Edition utgåvan. Smile Är de alternativa scenerna tecknade som i filmen, i färg och med synkade röster eller är det mer ett bildspel av olika skisser, som när man får se de borttagna scenerna? Smile
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Soet View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 07-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera Soet Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2013 vid 19:43
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden för att se om någon redan svarat på detta.
Är det någon som vet om årtalet Måsart säger är en referens till något? Tycker han säger 1492!?
Säger han samma sak i den engelska dubbningen?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-oktober-2013 vid 21:46
Hur många skepp har Eric egentligen ? I början i stormen så går skeppet sönder,då det börjar brinna. När han gifter sig med Vanessa så har han ett till skepp. Vad tror ni ?

Ändrad av disney_girl - 13-oktober-2013 vid 21:46
Till toppen
jonas83boy View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 06-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 3
inläggsval inläggsval   Citera jonas83boy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2013 vid 16:19
Såg "Den Lilla Sjöjungfrun" på Bluray igår. Fortfarande en fantastisk film, blir aldrig trött på den.

Måste dock medge att jag blev lite besviken på bildkvalitén. Jag hade stora förväntningar på bilden och förväntade mig att den skulle vara knivskarp. I vissa scener kändes bilden mjuk för att i nästa scen vara knivskarp. Visst har "DLS" 24 år på nacken nu, men bilden på Bluray utgåvan av "Dumbo" var fantastisk och den filmen är 70 år gammal. Jag anser att bilden bara är snäppet bättre än på DVD utgåvan från 2006. 
Ljudet var bra, såg det svenska ljudspåret. 
Bonusmaterialet var intressant och ganska rikligt. Bonusmaterialet på DVD utgåvan var ett skämt så här har Disney skärpt till sig. 

Betyg:
Filmen 5/5
Bild 3,5/5
Ljud 4/5 (får en 4 eftersom jag bara hört det svenska ljudspåret än)
Bonusmaterial 4/5
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2013 vid 14:39
Postad av jukuboy jukuboy skrev:

Blev så besviken på bonusmaterialet. Hade verkligen sett fram emot mer roliga saker. 


Extramaterialet på Diamond utgåvan är väldigt lite. Är amerikanska utgåvan också 1 disc ?
Till toppen
MrDaNnE View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 19-januari-2013
Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera MrDaNnE Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2013 vid 14:26
Vet någon varför det aldrig blev en 3D utgåva ?:/
Till toppen
jukuboy View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 12-juli-2011
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera jukuboy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2013 vid 11:29
Blev så besviken på bonusmaterialet. Hade verkligen sett fram emot mer roliga saker. 
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2013 vid 19:32
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Jag håller just nu på med att göra mitt eget omslag till Den Lilla Sjöjungfrun på Blu-ray eftersom jag var inte riktigt nöjd med omslaget och för att jag älskar att göra det. Är det någon mer här än jag som gör sina egna omslag till alla Disney klassikernar?


Vad roligt! Finns det någonstans man kan få se dem? :) Jag hade gärna kunnat tänka mig att göra egna omslag, om det hade gått att skriva ut dem så det ser ut som ett riktigt (med rätt färger och papper).
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2013 vid 19:29
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:



Nu blev det långt. Men jag tycker att de gjort ett väldigt bra jobb med filmen och allt vad det innebär! 

Vad kul att få höra att de faktiskt gjort en bra utgåva utav denna filmen, då det är en av mina absoluta favoriter! Jag tycker iochförsig att 199:- är för mycket för en film så jag försöker köpa mina på Tradera, och har nog aldrig betalat mer än 150 kronor för en klassiker på Bluray (om man bortser från utgångna Snövit, Pinocchio och Törnrosa). Men jag jobbar på det! :)
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2013 vid 11:57
Jag håller just nu på med att göra mitt eget omslag till Den Lilla Sjöjungfrun på Blu-ray eftersom jag var inte riktigt nöjd med omslaget och för att jag älskar att göra det. Är det någon mer här än jag som gör sina egna omslag till alla Disney klassikernar?

Annars så är jag jättenöjd med innehållet på utgåvan. Jag gillar verkligen den med Jodi Benson i New Fantasyland. Alla dokumentärerna var verkligen intressanta särskilt den med " live- action reference". 

Jag kollade även på reklamet för kommande filmer och DVD/Blu-ray utgåvor. Jag längtar verkligen tills Frost kommer på bio ( 7 februari enligt några här på forumet) och Mary Poppins som kommer på Blu-ray. Någon som vet när Mary Poppins ska komma ut på Blu-ray i Sverige?
Jag har redan Djungelboken på Blu-ray. Någon mer än jag som tyckte att det var konstigt med det där gamla Sofia den första reklamer? Jag menar serien har ju börjat för länge sedan på Disney Junior. 



Ändrad av Agrabah - 30-september-2013 vid 12:15
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2013 vid 10:52
Det där låter ju helt fantastiskt bra! Har bara sett versionen av filmen som är på den förra DVD:n tidigare, men det ska bli kul att se hur den versionen är som alla har pratat så mycket om Smile

Bonusmaterialet är däremot en sak som jag tänkt på. Jag tyckte det var lite synd att det inte var så mycket redan när jag hade kollat igenom DVD:n efter att jag köpt den. Och när jag kollade upp vad som fanns på amerikanska utgåvan så kändes ju det lite typiskt. Men att det finns på den nya är ju jättebra!

Den här ska jag definitivt köpa!
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-september-2013 vid 22:31
Nu har jag äntligen kollat på min blu-ray! Några små punkter som dök upp i huvudet:

1. YES! YES! YES! Ariels fena ser ut som den ska göra. Inget lysande grönt här inte! Alla färger ser riktigt bra ut och det var som att se filmen på nytt! Eller i alla fall se om filmen som de ska ses!

2. Under POTW så har Sebastians klo försvunnit under en millisekund (När han kollat genom glasögonen) de är fixat nu.

3. De har ändrat ordningen under POTW. Delen med Blunder (när Ariel sjunger "Det kunde bli, hela min värld, sista meningen.) har de ändrat ordning på. Det funkar bättre, men hoppet tillbaka till Ariel blir lite raskt. Men, som sagt... egentligen så är det mer logiskt att det är på detta viset. 

4. De har inte ändrat tillbaka till Sissels röst när Ariel ger Ursula hennes röst. Tänkte att de kanske skulle göra det. 

Ett extra stort mega plus som denna utgåvan får är att de har ju lagt in allt bonusmaterial från den förra engelska/amerikanska utgåvan som vi inte fick då. De har till och med lagt till "påskäggen" (små videos.)
Blev väldigt positivt överraskad. Eftersom jag köpte den engelska utgåvan förra gången så har jag det bonusmaterialet men det har alltid känts lite jobbigt att de klippte ner hela dokumentären en halvtimma typ och att de inte tog med kommentatorspåret. Men nu finns det med! 

Nu blev det långt. Men jag tycker att de gjort ett väldigt bra jobb med filmen och allt vad det innebär! 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2013 vid 21:51
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Me too! Smile

Den är so pretty! Nu hoppas jag på att bonusmaterialet är bra och att färgerna i filmen ser ut som de ska. Det mest spännande är om de har rättat till felen i dubblingen. (Inte fel, men de där som inte är omdubbat för den oklippta versionen.) Antagligen inte dock, men men. 


So excited! 



Jag tycker att färgerna är kanon fina.Ariels fena ser mer blågrön ut. Än vad den gör på 2006 års utgåva. Kommer inte ihåg vhs utgåvorna. Vanessas skratt när Ursula blir människa är tyvärr inte med. Kommer ni ihåg färgerna på vhs utgåvorna ?


Färgerna på vhs utgåvorna såg bra ut, det var när de skulle göra filmen "bättre" i dvdn som det blev lite hejsan svejsan. 



En sak som jag tänkte på är att de inte har gjort någon ny meny... den ser precis likadan ut som den förra. Den är visserligen väldigt vacker men... trodde att de skulle uppdatera lite mer. Är ju ändå en Diamond edition. Inte för att det är något speciellt egentligen. 



Dock så älskar jag bonusmaterial delen när man får följa med Jodi Benson till Fantasyland. Kändes väldigt sött och det är kul att hon får en stor del i utgåvan. 

Den borttagna scenen med "Herold the merman" är inte så lång, men den är väldigt bra. Önskar att de hade hunnit animera den innan de klippte bort stackaren. 
Annars är det inte så mycket mer om filmen i extra materialet. Men de gjorde väl slut på allting förra gången. (I den amerikanska/engelska utgåvan i alla fall.) 


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2013 vid 20:53
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Me too! Smile

Den är so pretty! Nu hoppas jag på att bonusmaterialet är bra och att färgerna i filmen ser ut som de ska. Det mest spännande är om de har rättat till felen i dubblingen. (Inte fel, men de där som inte är omdubbat för den oklippta versionen.) Antagligen inte dock, men men. 


So excited! 



Jag tycker att färgerna är kanon fina.Ariels fena ser mer blågrön ut. Än vad den gör på 2006 års utgåva. Kommer inte ihåg vhs utgåvorna. Vanessas skratt när Ursula blir människa är tyvärr inte med. Kommer ni ihåg färgerna på vhs utgåvorna ?
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 25>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media