Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den Lilla Sjöjungfrun

 Svara Svara Sida  <1 2122232425>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 4,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2011 vid 23:03
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Emma: Nej, jag tror nog allt att den kommer att släppas på blu-ray så småningom. Lejonkungen släpps ju i 3D nu i november, och både Skönheten & Odjuret och Nightmare Before Christmas är ju på väg även de. 

Gör den? Det var nyheter för mig. Trodde att de bara gjorde en så kallad åter release (är det ett ord haha!) på bio och sen var det bra med det, liksom... Men detta är ju väldigt bra nyheter!
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2011 vid 02:47
Åååh, kolla in det här klippet, kamrater ---> http://www.youtube.com/watch?v=4jvxZU2YWVw scrolla fram till 10:43 och njuuuuut av den ÄKTA dubbningen! Thumbs Up Gud, vad jag saknar Sissel's stämma i DVD-versionen. Jag begriper verkligen inte varför de ersatte hennes röst med Jodi's, när Ariel's röst inte alls påverkas av att Eva-Britt går ifrån; "Såå, sjung!" till "Sjung prinsessa!". Det retar mig så förgjoda att Jodi's röst dyker upp där Sissel's borde vara. Dead Det är likadant i scenen där Ursula förvandlar sig till Vanessa. Varför har de valt att ta bort Ariel's skratt, som i den svenska originaldubbningen faktiskt görs av Jodi och inte Sissel,? Hela scenen går ju liksom ut på att vi ska förstå att sjöhäxan nu använder sig utav sjöjungfruns röst för att förhäxa prinsen. xD Nej, länge leve VHS-versionen, säger jag! Beer Om det inte hade varit så otroligt bökigt att sätta igång en VHS i dagens samhälle, hade jag - banne mej - sett Den Lilla Sjöjungfrun på video istället för DVD. Tongue
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2011 vid 16:57
)
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Åååh, kolla in det här klippet, kamrater ---> http://www.youtube.com/watch?v=4jvxZU2YWVw scrolla fram till 10:43 och njuuuuut av den ÄKTA dubbningen! Thumbs Up Gud, vad jag saknar Sissel's stämma i DVD-versionen. Jag begriper verkligen inte varför de ersatte hennes röst med Jodi's, när Ariel's röst inte alls påverkas av att Eva-Britt går ifrån; "Såå, sjung!" till "Sjung prinsessa!". Det retar mig så förgjoda att Jodi's röst dyker upp där Sissel's borde vara. Dead Det är likadant i scenen där Ursula förvandlar sig till Vanessa. Varför har de valt att ta bort Ariel's skratt, som i den svenska originaldubbningen faktiskt görs av Jodi och inte Sissel,? Hela scenen går ju liksom ut på att vi ska förstå att sjöhäxan nu använder sig utav sjöjungfruns röst för att förhäxa prinsen. xD Nej, länge leve VHS-versionen, säger jag! Beer Om det inte hade varit så otroligt bökigt att sätta igång en VHS i dagens samhälle, hade jag - banne mej - sett Den Lilla Sjöjungfrun på video istället för DVD. Tongue

Aw, jag avgudar Jodi Benson men tycker det är synd att de ersatte den svenska. Det blir så konstigt. Blir så glad varje gång jag hör den svenska eftersom den är mer nostalgisk. 

Jag har en VHS i mitt rum (och bluray jag lovar LOL) just för de här anledningarna. Vill kunna titta på de gamla versionerna. Det jobbiga med DLS är ju att så många scener är bortklippta ifrån VHS versionen så det känns inte som att man ser "hela" filmen då... 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-december-2011 vid 18:22
Hahaha, det är såååå sant, Emma! LOL Jag fattar inte hur de kunde censurera DLS?? Hur skrämmande är den liksom? Den är ju bara såååå UNDERBAR rakt igenom. Clap

Men hörrni, jag har ett litet problem. Pinch Är det någon som känner sig bekant med de svenska versionerna av The Little Mermaid Series? Det är nämligen så att jag skulle vilja veta vad den svenska översättningen kallar dessa bläckfisk-krigare: http://mylittlemermaid.com/seriespics/season3/heroes/heroespics/heroes14.jpg De kallas för "Octipins" i originalversionen. Smile
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-december-2011 vid 19:35
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

ett litet problem. Pinch Är det någon som känner sig bekant med de svenska versionerna av The Little Mermaid Series? Det är nämligen så att jag skulle vilja veta vad den svenska översättningen kallar dessa bläckfisk-krigare: http://mylittlemermaid.com/seriespics/season3/heroes/heroespics/heroes14.jpg De kallas för "Octipins" i originalversionen. Smile

"Octopaner" det är så de uttalar dem i alla fall, sen om jag stavar rätt är ju en annan fråga haha!


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-december-2011 vid 19:37
Emma, jag ÄLSKAR dig, vet du om det? Smile TAACK! Du har räddat min julafton, haha. LOL Heart
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2011 vid 01:47
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Emma, jag ÄLSKAR dig, vet du om det? Smile TAACK! Du har räddat min julafton, haha. LOL Heart

Haha! Jag hoppas innerligt att jag inte har ljugit för dig nu då, var ett bra tag sedan jag såg avsnittet. "Ocupaner"? "Octupaner"? "Ocpaner"? det är något i den stilen... kan leta fram avsnittet om du behöver vara ännu mer säker. 

Vad kul att din julafton blev räddad nu LOL

Edit: Jag checkade avsnittet, de säger "octoparnerna". Just so you know...


Ändrad av Emmaaa - 25-december-2011 vid 02:12
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2011 vid 20:34
Aaaaah, du är helt UNDERBAR, tjejen! Clap Miljoner tack!! Det må kännas som en liten tjänst, men du har tillfört såååå mycket till min fiktiva mytologi, hihi. Handshake
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2011 vid 13:08
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Aaaaah, du är helt UNDERBAR, tjejen! Clap Miljoner tack!! Det må kännas som en liten tjänst, men du har tillfört såååå mycket till min fiktiva mytologi, hihi. Handshake

Känns bra att avsluta året så här ;D Varsågod Big smile

Har tänkt på en sak dock... hur gammal tror ni att Blunder är? För i alla musikaluppsättningar så spelas han av en 10 åring eller max 12 åring. Men Ariel är ju liksom 16 år (eller typ 14-15 i serien) och så stor åldersskillnad kan det ju inte vara mellan dem. Det låter ju som att han skulle kunna vara i den åldern dock (med rösten eftersom alla som har lånat rösten till honom också är runt 10-13 snåret och självklart hans personlighet.) men har också svårt att tro att åldersskillnaden mellan dem är så stor. 
Jag rabblar, men har faktiskt funderat på detta. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2011 vid 15:59
Ojj, vilken spännande tanke! Det där har jag aldrig själv funderat över, Emma. Smile Rent spontant så får jag nog känslan av att Blunder är liiiiite yngre än Ariel. Det är som du säger; hans personlighet, både i originalfilmen och i serien, avslöjar att han är en väldigt liten, skrämd och feg guppy, så det känns som om han är några år yngre än sjöjungfrun. Men, i tredje filmen känns han mer jämngammal med Ariel. Då är han modig och kaxig och hänger på "hemliga klubbar" - vilket är konstigt, med tanke på att Sagan Om Ariel ska utspela sig före originalfilmen. Wink
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2011 vid 17:46
Jag har alltid tänkt mig att Blunder nog ska föreställa att vara runt 10-12 år. Att Ariel är 16 och att ålderskillnaden är så stor är aldrig något jag brytt mig om. Det skiljer ju faktiskt bara 4-6 år mellan dem, ingen större skillnad.
Det enda som stör mig är att Sagan om Ariel visar en Blunder som, som sagt, verkar betyligt äldre till sättet än vad han är i Den Lilla Sjöjungfrun.Vilket ger dem totalt ombytta roller. Från att Ariel varit den äldre i den första filmen och på något sätt en person som Blunder kan ty sig till när han tycker att något är skrämmande, till att Ariel är den som tyr sig till, och får hjälp och svar på frågor av Blunder i Sagan om Ariel. Den utvecklingen känns ju lite konstig. De borde vara mer jämlika i Den Lilla Sjöjungfrun om det skulle ha passat med den tredje filmen. Eller som det borde vara, den tredje filmen borde anpassa sig efter en första och gjort en något mer osäker Blunder eller en mer säker Ariel.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2011 vid 22:18
Om båda hade varit människor hade nog åldersskillnaden spelat stor roll om man jämför 10 år och 16 år... Känns som att Ariel själv hade blivit någon sorts storasyster till honom istället för bästa vän. Men det blir inte så här... om man tittar på bilder från när de träffades första gången (i serien) så ser ju Blunder typ nyfödd ut haha!  http://mylittlemermaid.com/seriespics/season1/evilmanta/evilmantapics/evilmanta90.jpg

Som ni säger så är Sagan om Ariel Blunder en aning annorlunda... De säger inget om det på DVD'n heller. (Inte vad jag minns) 
Till och med rösten för honom känns mer mogen i tredje filmen än vad den gör i originalet. 



Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2011 vid 12:10

Jag tycker att Blunder har gått igenom en konstig utveckling. Från att vara en cool fisk som bryter mot reglerna och går på hemliga klubbar i Sagan om Ariel till att bli en feg liten guppi i ettan. Sagan om Ariel ska ju också utspela sig innan ettan så vad är det som har gjort att Blunder har blivit så feg.

När jag var mindre ville jag alltid att Ariel skulle bli ihop med Blunder istället för prins Erik.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2011 vid 15:14
Är Blunder verkligen en guppi? På engelska heter han ju Flounder, som betyder flundra, och han säger ju själv att han INTE är någon guppi.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2011 vid 15:23
Jag menar att han har blivit lika rädd som en liten guppi.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2011 vid 16:00
OK, men vad tror ni han är för fisk? Han bör väl vara flundra då efterson han heter Flounder på engelska.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2011 vid 16:08

I TV-serien blir han i alla fall kallad för en guppi.

Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2011 vid 16:32
Ja, det tror jag att jag har ett svagt minne av också. Märkligt, eftersom han uttryckligen säger i filmen att han inte är guppi.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2011 vid 16:33
Kan vara kass översättning... eller så är bara manuset i den rätt så mediokra tv-serien inkonsistent.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2012 vid 01:03
Postad av stitch stitch skrev:

Ja, det tror jag att jag har ett svagt minne av också. Märkligt, eftersom han uttryckligen säger i filmen att han inte är guppi.

Jag tror att Ariel säger att han är en guppi för att reta honom när han är feg. Hon säger det till honom varje gång han visar rädsla, både i filmen och i serien.

Blunder är dock ingen speciell fiskart, i Disneypedia (finns ej på svenska utgåvan.) säger de någon fisk som han är lik, kommer inte ihåg vilken. Han har fått sitt namn efter en flundra, men inte utseendet eller "personligheten."
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2012 vid 14:46
Jag tror, precis som Emma, att Ariel säger "guppy" till Blunder, i den bemärkelsen att hon vill kalla honom feg eller fegis. Men trots detta så har jag ändå alltid tänkt och trott att Blunder, vad han än säger, är en guppy. Jag har alltid uppfattat det som så att Blunder gärna vill anses lika modig och orädd som den lilla sjöjungfrun, och därför säger han: "Jag är ingen guppy", trots att han faktiskt är det. Wink Jag bor ute på landet och får ofta höra: "Du är en sån lantis", vilket jag brukar säga att jag inte alls är - trots att jag faktiskt är det. Tongue
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2012 vid 21:38
Men som sagt så påstår något miffo i den mediokra tv-serien att han är en guppy. Om det är dålig översättning, manuset som är inkonsistent eller så att han faktiskt ÄR en guppy låter jag vara osagt.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2012 vid 22:47
Nej då, någon dålig översättning är det inte. Smile I originalversionen av TV-serien säger Blunder nämligen: "I'm guppy number 35, but my friends call me Flounder". Smile Disneywikia (http://disney.wikia.com/wiki/Flounder) påstår dock att Blunder är en juvenile atlantic blue tang, vilket skulle kunna stämma om man ser till färgerna. Smile
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2012 vid 23:11
)
Postad av LeChuck. LeChuck. skrev:

Men som sagt så påstår något miffo i den mediokra tv-serien att han är en guppy. Om det är dålig översättning, manuset som är inkonsistent eller så att han faktiskt ÄR en guppy låter jag vara osagt.

En av hajarna säger att han är en guppy i "Sebastian den store" avsnittet. Då när Blunder "tuffar" upp sig (på låtsas är klart LOL) och då säger hajen "Du är ju bara en guppy." "Jaha du! Jag har träffat plankton som är smartare än du!" (var tvungen att lägga in Blunders comeback där haha!) 

Jag är faktiskt inte säker på vad en guppy är för något, det är en akvariefisk typ eller? haha!
Min mamma brukar säga "Va inte en sån guppy" varenda gång jag är feg.. men det tror jag hon har fått ifrån filmen haha! Mer än att det är ett uttryck som folk använder. Jag vet inte vad jag vill komma med detta men, eh. 


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2012 vid 17:53
Wow, det här forumet behöver fler nördar av er kaliber! Men nördar med kunnskaper om lite mer meningsfulla ämnen som "Pirates of the Caribbean" och Nalle Puh. Tänk vilka filosofiska diskusioner om det mycket rikare och intressantare POTC-Universumet som skulle kunna hållas...
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2012 vid 18:24
Postad av LeChuck. LeChuck. skrev:

Wow, det här forumet behöver fler nördar av er kaliber! Men nördar med kunnskaper om lite mer meningsfulla ämnen som "Pirates of the Caribbean" och Nalle Puh. Tänk vilka filosofiska diskusioner om det mycket rikare och intressantare POTC-Universumet som skulle kunna hållas...

Hahaha, det ända som verkligen intresserar mig av POTC är sjöjungfruna i den senaste filmen! LOL LOL Vad då nörd? Embarrassed

Emmaaa, jag behöver din proffshjälp igen! Tongue The Sharkanians, vad heter de på svenska? Hajvaneser, right? Big smile
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2012 vid 23:57
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Postad av LeChuck. LeChuck. skrev:

Wow, det här forumet behöver fler nördar av er kaliber! Men nördar med kunnskaper om lite mer meningsfulla ämnen som "Pirates of the Caribbean" och Nalle Puh. Tänk vilka filosofiska diskusioner om det mycket rikare och intressantare POTC-Universumet som skulle kunna hållas...

Hahaha, det ända som verkligen intresserar mig av POTC är sjöjungfruna i den senaste filmen! LOL LOL Vad då nörd? Embarrassed

Emmaaa, jag behöver din proffshjälp igen! Tongue The Sharkanians, vad heter de på svenska? Hajvaneser, right? Big smile

Jag älskar ordet "nörd".. jag känner mig hemma då. Det är en sådan bra beskrivning på livet haha!

Yup! Du har alldeles rätt Smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2012 vid 17:22
Vilken av vhs utgåvorna gillar ni ? Den från 91 eller 1998 års utgåva ? Är det någon större skillnad mellan utgåvorna ?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2012 vid 18:19
Tror inte att det är någon vidare stor skillnad mellan dem. Det finns ju inget bonusmaterial på VHS:er. (Finns givetvis undantag.) och den oklippta versionen släpptes ju inte förrän filmen kom på DVD. 
Framsidan är väl annorlunda, det är väl det... kanske. 

Tänkte att nu när vi har pratat rätt mycket om Blunders utveckling och personlighet så är det ju rätt intressant att snacka om Sebastians med. 
Han känns verkligen annorlunda i alla filmer + serien. 
Han har samma karaktärsdrag överlag men han beter sig annorlunda om man jämför originalet och de resterande. 

Nu är det ju för att originalet kom först så det är sådan han egentligen är (och det faktum att det är olika dubbare...) men han känns väldigt vuxen i just originalet. I serien och "Ariels beginning" så kan man ju gå med på att han kanske är lite.. inte barnsligare men yngre. Men sen har han samma sätt att vara på under tvåan och den är ju efter första filmen...

Kanske är svårt att förstå vad jag menar. Men jag minns när jag var liten hur förvirrad jag var genom att titta på filmen och serien... han kändes helt annorlunda. 
Alltså i serien så följer han ju med på Ariels äventyr hit och dit, drar roliga skämt och har barnasinnet kvar. I originalet så känns han inte alls sån.. blir irriterad över att behöva "sitta barnvakt" och klagar rätt mycket. (men väldigt underhållande ändå.. så missförstå mig inte där.) 
Men det var väl så att han var en väldigt uppskattad och älskad figur så de beslöt sig för att involvera honom mer i serien och dra med honom på äventyren. 

Hans ålder ska vi ju inte snacka om heller. Han firar 25 år som Kungens rådgivare i ett avsnitt. (Och då måste han ju ha kommit upp i åren) och sedan känns precis lika ung efter x antal år när han vaktar Melody... haha! 

Är det någon som förstår vad jag pratar om? LOL
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2012 vid 21:58
Nån som vet när Den Lilla Sjöjungfrun kommer tillbaka i Diamond Edition utgåva ?   
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 2122232425>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media