Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den Lilla Sjöjungfrun

 Svara Svara Sida  <12345 25>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 4,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2006 vid 22:00
Postad av Sabina Sabina skrev:

hade ingen aning om att det är så mycket som är bortklippt, tror ni att de kommer att "sätta" tillbaka dessa klipp till nyutgåvan i oktober?
Som jag har skrivit i andra trådar här på forumet, så kan vi nog vara 99% säkra på att DVD-utgåvan kommer att vara oklippt - inte p.g.a. service till oss, utan p.g.a. att Finland oftast delar upplaga med oss och filmen alltid varit oklippt där.
 
Det mest sannolika är väl att Disney gör på samma sätt som de gjorde med Bernard och Bianca - nämligen att låta nydubba de scener som tidigare varit bortklippta. Det är ju inte optimalt, då det gått så många år som den förra dubbningen gjordes så att det knappast går att få med samma röster; men det är ju i alla fall bättre än att dubba om hela filmen.
 
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2006 vid 22:03
Det låter bra! Jag blir så himla nyfiken på att ta igen det jag missat.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2006 vid 12:48
Jag med! Kan det inte få bli oktober!? Kommer se den hur många gånger somhelst när jag väl har köpt den!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2006 vid 15:10
Jag också. Jag kommer lära mig alla repliker utantill (det sker automatiskt när man ser en film varje dag under en längre period). Jag kan fortfarande hela inledningen till Herkules utantill.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Brownie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 25
inläggsval inläggsval   Citera Brownie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 17:57
Jag älskar den! jag har liksom försökt få tag i den, men den finns inte!

Är det nån som vet om den ska/har kommit på DVD?
Hej hopp
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 19:45
Jag älskar också den här filmen! Jätte underbar!! Big smile
 
Om du läser lite mer av våran konversation så ser du att den kommer ut i år, oktober för att vara mer exakt.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 20:55
Postad av TetteN87 TetteN87 skrev:

Jag tycker att de olika färgerna på fenorn ger dem mer karaktär, ingen ide att se en film om alla ser likadana ut... Det är ju precis som hårfärger hur kul vore det om alla disneyfigurere hade svart hår tillexempel...
 
ja det där med de olika färgerna är ju skoj ,  om jag inte minns fel så har väl ariels systrar svart, brunt och blont hår och sen har de "samma" färg på fenorna alltså tex 2 av dem har röd och 2 har blå osv, så Ariel sticker ju verkligen ut där med sitt stora röda hår och gröna stjärt, men det är ju inte så konstigt hon är ju huvudpersonen så TongueWink men sen ska ju triton tydligen ha haft rött hår oxå och ariel är ju hans favvo dotter så det var ju inte så oväntat att hon ärvt hans hårfärg då...
Love will be your guide
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2006 vid 12:18
http://caxton.stockton.edu/JadeofSerenity/stories/storyReader$20
 
Färgerna på systrarnas fenor är:
Gul, Blå, Röd, Korall, Lila och rosa.

 


::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2006 vid 12:11
haha jaha ja där ser man då minns jag fel då EmbarrassedConfusedTongue men nu vet jag det då iaf och det är ju bra tack för infon!
 
men på den där bilden så ser ma nju inte allas fenor ju...sen ser det ju ut som om 2 av dem ha röd fena men jaja....
 
(och sen så är ju det inte en bild från filmen Wink en sånn skulle ju va bra om nån kunde få tag på och lägga in här...)


Ändrad av Saga - 06-juni-2006 vid 13:05
Love will be your guide
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2006 vid 14:00
Ja, bilden är inte den bästa. Det ser ut som om två av dem har röd fena, men hon med stjärnan i håret  har i filmen en korallfärgad, orangeröd fena, medan den blonda har en crimson-röd. Den syster vars fena man inte ser, den svarthåriga, har en rosa fena. Och tja, på grund av den dåliga bildkvalitén ser man inte att brunetten med pärlorna i håret egentligen har en gul fena.

Det är så fina kombinationer!
Jag skulle gärna ha sett mer av systrarna i filmen.


Ändrad av Silver - 07-juni-2006 vid 14:02

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2006 vid 14:05
Ja okej då vet jag ännu mer ju Big smile va ni kan Wink ja hela filmen är ju full med fina färger och det är ju inte så konstigt då den ju bla utspelar sig i havet! scenen när sebastian sjunger "havet är djupt " är ju skön gillar de där små sjöhästarnaTongueskulle oxå velat se mer av systarna och havsfolket överhuvudtaget faktiskt
Love will be your guide
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2006 vid 14:09
Javisst! Det finns nog inte något mer fascinerande än havsväsen... Inledningsscenen i den här filmen är en av de mest magiska, när fisken åker ur Grimsbys hand och ned i vattnet, där sjöjungfrurna dyker upp ur djupen där allting glimmar. Det är helt fantastiskt.

Faktum är att jag inte visste systrarnas färger ur huvudet Embarrassed
Men jag är väldigt enveten och tar reda på saker via det underbara kära nätet.


Ändrad av Silver - 07-juni-2006 vid 14:10

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2006 vid 19:10

Postad av Silver Silver skrev:

Javisst! Det finns nog inte något mer fascinerande än havsväsen... Inledningsscenen i den här filmen är en av de mest magiska, när fisken åker ur Grimsbys hand och ned i vattnet, där sjöjungfrurna dyker upp ur djupen där allting glimmar. Det är helt fantastiskt.

 
Visst är inledningsscenen i världsklass! En av de bästa öppningsscenerna disney har gjort tror jag! Jag sitter som förtrollad. Helt underbart!
 
Dessutom är ju havsfolk ett av de mest förtrollande och fascinerande sagoväsen Wink


Ändrad av Daniel - 12-juni-2006 vid 20:22
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2006 vid 19:37
ja inledningsscenen under vattnet är verkligen i en klass för sig Smile visar lixom på vilken kvalitét det kommer att vara igenom hela filmen ! och det blir ju bara bättre och bättreWink jag har nog ingen direkt favvo scen i filmen tycker det mesta är toppen lixom, men om jag ser den igen så lär jag få några favvo scener minns inte allt så nog nu för det var ett tag sen jag såg denDisapprove 
 
ja havsfolket ja vilket coolt gäng Tongue
 
Love will be your guide
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juni-2006 vid 19:45
den här filmen är ju mer eller mindre perfekt Wink musiken karaktärerna osv osv men jag skulle faktiskt velat se ariel sjunga merTongue hon sjunger ju egentligen bara en hel låt...visst den är bra och hon sjunger ju lite mer men jag är ändå inte riktigt helnöjd iafWink
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2006 vid 17:26
Haha nae, man kan ju faktiskt inte få nog Wink Musikaliskt sett är detta en riktigt bra film, en av disneys bästa! Men å andra sidan är den det helt och hållet enligt min mening!
Dessutom känns den lite speciell då det är den sista som handmålades, vilket jag nämnt att jag tycker tidigare vet jag Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 02-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2006 vid 17:29
1. Den är fint tecknad
2. Den är så där lagom rolig
3. Den har otroligt bra musik
4. Alla har speciella personligheter
5. Bra handling
6. Spännande
7. Ursula ser så där härligt elak ut >8)
8. Fantastiskt passande röster
9. Lagom mycket kärlek(ta en kyss, Erik!)
10. Stoooor "del av disneys värld". HAhahahhahhahah, jag är fantastiskt vitsig.
what's so civil about war anyway?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2006 vid 12:04
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Haha nae, man kan ju faktiskt inte få nog Wink Musikaliskt sett är detta en riktigt bra film, en av disneys bästa! Men å andra sidan är den det helt och hållet enligt min mening!
 
ja musikaliskt så slår den det mesta, men jag vill ändå ha mer EmbarrassedTongue
tycker det är fusk att sebastian får 2 hela sånger men ariel bara en ju...men han är ju kul, först så ska han försöka övertyga ariel att det inte finns nått bättre än att leva i havet sen ska han försöka få eric att kyssa ariel, han lyckas bättre med eric än med ariel iaf Tongue
 
Love will be your guide
Till toppen
Ariel_89 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_89 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2006 vid 15:37
jag hade facktiskt aldrig tänkt på att sebastian sjunger så mycket! men jag týcker att prins erik borde ha sjungit lite han också. kanske en duett med ariel när de är tillsammans eller när han letar efter henne skulle han också kunna sjunga nånting fint. jag skulle helt klart vilja höra prinsarna sjunga lite mer.Smile
Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2006 vid 15:47
Ja absolut, lite manlig sång skadar ju inte. När man tänker efter är det ju inte särskilt många filmer där "prinsarna" sjunger. Jag kan bara kommer på Snövit, men det är nog för att jag är trött. Vilka finns det mer?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2006 vid 17:38
Postad av Ariel_89 Ariel_89 skrev:

men jag týcker att prins erik borde ha sjungit lite han också. kanske en duett med ariel när de är tillsammans eller när han letar efter henne skulle han också kunna sjunga nånting fint. jag skulle helt klart vilja höra prinsarna sjunga lite mer.Smile
 
jo det skulle kunnat vart en idé ,  och just vid de tillfällena du nämnerSmile  just det där med att han skulle kunna sjunga nått om att han letar efter henne tror jag skulle kunnat blivit riktigt bra faktiskt!
ja mer sjungande prinsar varför inte..men då får man se till att det blir bra...kan tänka mig att det skulle kunna bli lite småtöntigt på nått sättTongue


Ändrad av Saga - 19-juni-2006 vid 17:42
Love will be your guide
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2006 vid 14:10
Postad av Spidey Spidey skrev:

Ja absolut, lite manlig sång skadar ju inte. När man tänker efter är det ju inte särskilt många filmer där "prinsarna" sjunger. Jag kan bara kommer på Snövit, men det är nog för att jag är trött. Vilka finns det mer?
 
Prins Philip (törnrosa) sjunger ju också. Även Simba, lejon men ändå en prins Wink
Sedan finns det ju en massa killar som sjunger (ex. hercules, aladdin, shang etc.) men det vet du ju såklart! =)
 
Men om man tänker på det så finns det ju egentligen inte så många prinsar,   eller dt kanske finns lika många prinsar som det finns "vanliga" killar,   hm eller vad vet jag Tongue
 
Just ja! Odjuret sjunger ju också! Å han e ju prins, det säger dom ju i början! =)
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2006 vid 19:49
jupp det finns prinsar som sjunger men inte är det mkt inte, hade faktiskt glömt att odjuret sjungerShockedEmbarrassed kanske beror på att det är så lite som sagt...och så sjunger ju aladdin och han ska ju bli prins såTongue Wink

Ändrad av Saga - 20-juni-2006 vid 19:50
Love will be your guide
Till toppen
Ariel_89 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_89 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2006 vid 20:06
jag hade helt glömt bort aladinEmbarrassed men jag tror han förlåter mig!
sen finns det ju många icke prinsar som sjunger som anden, pinochio,sebastian med flera. jag blev helt plötsligt väldigt sugen på att lyssna på lite musik från aladin.Smile
Till toppen
Becca View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 15-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Becca Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2006 vid 14:51
Jag tror inte att prins Erik kan sjunga... Wink Tycker det räcker med att han spelar flöjt bra.
 
Musiken i filmen är helt perfekt!
*May the stars guide you*
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2006 vid 00:35
Har läst nästan alla inlägg nu, men skulle vilja veta en sak. Jag har tre absoluta favoritdisneyfilmer: Aladdin, Lejonkungen och Den lilla sjöjungfrun. Dessa hade jag som dröm att få se på engelska och två av dem har ju slagit in, de har kommit ut på DVD och därmed kan man välja engelska.
Kommer Den lilla sjöjungfrun vara lika dan? Eller kommer man bara kunna välja nordiska språk. Vill så gärna ha den på DVD och kunna se den på engelska som sagt.

/\
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2006 vid 04:42
Disney har alltid med de amerikanska originalversionerna som valbara ljudspår på samtliga DVD-releaser, så det är ingenting att oroa sig över.
Till toppen
Becca View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 15-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Becca Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2006 vid 20:42
Tycker ni inte det är konstigt att Blunder nästan är större än Ariel? Antingen är han en väldigt stor fisk, eller är Aliel väldigt liten...
*May the stars guide you*
Till toppen
Lotiel View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 57
inläggsval inläggsval   Citera Lotiel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2006 vid 19:43
Postad av Spidey Spidey skrev:

Ja absolut, lite manlig sång skadar ju inte. När man tänker efter är det ju inte särskilt många filmer där "prinsarna" sjunger. Jag kan bara kommer på Snövit, men det är nog för att jag är trött. Vilka finns det mer?
 
Prinsen i Askungen sjunger ju litegrann.
"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2006 vid 22:25
John Smith och Quasimodo (prins...?) ylar ju på rätt bra de med.
 
Lilla sjöjungfrun ligger för övrigt på delad förstaplats vad gäller disneymusik) Thumbs Up
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 25>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media