Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den Lilla Sjöjungfrun

 Svara Svara Sida  <1 23456 25>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 4,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2006 vid 20:00
Vet nån hur omslaget på dvdn kommer att se ut ?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2006 vid 01:16
Här är en liten bild på amerikanska versionen (plus lite info om extramaterialet):
 

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
matilda View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 27-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera matilda Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 11:10
hur kunde du få för dig att sälja den lilla sjöjungfrun. iofs så kommer den ut på dvd i oktober men ändå...
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 14:00
Postad av Silver Silver skrev:

Här är en liten bild på amerikanska versionen (plus lite info om extramaterialet):
 
 
Men ska fodralet se ut sådär  de var ju en tråkig o barnslig bild ju
Jag menar kolla fodralen till Snövit, Skönheten Och Odjuret samt Askungen de är ju jätte fina ju och om man tänker på hur fin bilden till den första postern av TLS ser ut så ja den är ju så fin så den skulle de ju kunna andvända nu t.o.m  men men huvudsaken är väl att själva dvd filmen o dess innehåll är bra!
Love will be your guide
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 16:09
Såg Den lilla sjöjungfrun för första gången igår, på VHS. När jag såg den den gången tänkte jag inte så mycket på den. Senare på kvällen såg jag den igen, det var då jag märkte hur bra den här filmen igentligen är. Många här skriver att de gillar musiken, och det är väl bara att hänga på och tycka samma sak. Och när karaktärerna's känslor och uttryck får fäste i musiken skapas stämningar och spänningar både i filmen och inuti mig, en film som verkligen drar i mig inséendemässigt. Jag såg filmen fem gånger i natten till idag, i hopp om att ta igen det jag missat. Jag har insett att det hade jag inte behövt, då en film aldrig åldras och man aldrig har missat något när man än ser filmen, man kan se den om 60 år, det är fortfarande samma film. Samma underbara Disney-magi....
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 18:51

jag är i chock (nåja lite halvt iaf haha) Att du har kunnat undgå den här filmen tidigare! Tänk vilken tur att du har sett den nu, hah

Delad första plats enligt din mening eller på sidan eller något sådant Hades? Vilken film har den andra delen av första platsen då?

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2006 vid 12:28
Håller med om att fodralet kunde sett bättre ut. Det finns nu en trailer att se på www.disney.com. Det hadde varit bättre om det hadde varit en fin bild på Ariel och Eric. Jag gillar 1991 års utgåve fodral. Även fodralet från 98 års utgåva är hyffsat fint.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2006 vid 21:13
Den lilla sjöjungfruns första  fodral liknar ju filmpostern (orginalpostern alltså ) de där gjorde mig lite förvirrad när jag var liten  men båda bilderna var fina och visst både filmpostern o videofodralet från 98 var fina de med, men som sagt ska fodralet se ut som de ska så tycker jag de är lite småtrist ville ha nån coolare o häftaigar bild
Love will be your guide
Till toppen
Ariel_89 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_89 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2006 vid 19:25
Postad av Jake Jake skrev:

Såg Den lilla sjöjungfrun för första gången igår, på VHS. När jag såg den den gången tänkte jag inte så mycket på den. Senare på kvällen såg jag den igen, det var då jag märkte hur bra den här filmen igentligen är. Många här skriver att de gillar musiken, och det är väl bara att hänga på och tycka samma sak. Och när karaktärerna's känslor och uttryck får fäste i musiken skapas stämningar och spänningar både i filmen och inuti mig, en film som verkligen drar i mig inséendemässigt. Jag såg filmen fem gånger i natten till idag, i hopp om att ta igen det jag missat. Jag har insett att det hade jag inte behövt, då en film aldrig åldras och man aldrig har missat något när man än ser filmen, man kan se den om 60 år, det är fortfarande samma film. Samma underbara Disney-magi....
 
jag skulle inte ha kunnat sakt det bättre själv! du har helt klart förstått vilken underbar film den lilla sjöjungfrun är. man måste älska den av både själ och hjärta!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2006 vid 12:53
Detta är en fin musikvideo till Den Lilla Sjöjungfrun som jag har hittat på nätet.


http://www.youtube.com/results?search=Sea+Kingdom&search_type=search_videos

Ändrad av disney_girl - 15-juli-2006 vid 12:59
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2006 vid 15:14
Jag har en framsida på en bilderbok som är väldigt bra. Ariel och Eric sitter närmast och sedan är typ resten i bakgrunden. Det låter lite rörigt men den är faktiskt riktigt fin.
 
Saga, jag älskar din bild, asfin ju! :)
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2006 vid 16:24
Nu blir jag ju nyfiken på den där bilden på boken ju
 
när det gäller fodralet till DLS undrar om de inte skulle kunna göra nått coolt med det typ så som de gjorde med Hitta nemos fodral.... 
 
 
hehe tack bara lilla jag  jag har letat ett tag efter en bild/avatar som jag ville ha o så hittade jag denna


Ändrad av Saga - 15-juli-2006 vid 16:26
Love will be your guide
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2006 vid 21:52
Postad av Silver Silver skrev:

Här är en liten bild på amerikanska versionen (plus lite info om extramaterialet):
 
 
 
 
NEJ MEN FÖR FA-AAN, ush vad   g r ä s l i g t!
Dom ser ju för tusan ut som DOCKOR.
Som att dom är plastfigurer ungefär.
En sådan bra film förtjänar en BRA MKT BÄTTRE framsida!
 
Blire den framsidan ska jag tammeskjutsingen ringa till Walt Disney Co. och klaga.
Eller, i usa får dom väl ha det så DÄR gräsligt om dom så gärna vill,
men blir den svenska likadan (vilket den med största sannolikhet blir) så ska jag ringa till... den som... producerar dom svenska och väljerfodral-personen  (?)
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2006 vid 22:11
Har ni sett musikvideon som jag skrev adress till ?
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2006 vid 22:12
Ser att de har grävt djupt i talangsreservslådan även denna gång när det gäller omslagen.....
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2006 vid 16:09
Postad av Ariel_89 Ariel_89 skrev:

 
jag skulle inte ha kunnat sakt det bättre själv! du har helt klart förstått vilken underbar film den lilla sjöjungfrun är. man måste älska den av både själ och hjärta!
 
 Jasså? Tja då antar jag väl att jag har lyckats med åtminstone en grej iaf, he he... Efter att ha lyssnat på filmen några gånger nu så måste jag bara säga att det blir bara bättre och bättre för varje gång.

Men i två fall blir jag att känna igen musiken från två andra filmer, den första liknelsen är 22-23 minuter in i filmen (räknat från allt det svarta i början, före reklamerna). När Ariel och Blunder är i människo-samlings-grottan sjunger hon, Sebastian pluppar upp och de är på väg ut ur grottan, då säger Ariel nåt i stil med: 

”Vad är det där?”

Precis innan hon säger den meningen hör man ett litet plingande i bakgrunden, en början till en ny låt. Men just det plingandet man hör påminner starkt om filmen Pocahontas när trä-stammen ska till å locka andar (vet ej hur många minuter in).

Den andre liknelsen är 53-54 minuter in i filmen när Sebastian hamnar i franskens kök, då gastar Francosen på som Lumiere gör i Skönheten och odjuret när han bjur' Belle på partaj första gången, låter som samma melodi dom sjunger på... Min hörsel är inte den bästa men även mot slutet när Ariel och Eric åker häst genom byn (58 min) ser man Måsart landa på bron och frågar Blunder (enligt mig): Blunder har DU kysst's nåt?
 
Jag vet att det ska vara ”DE” men, jag ser inte bra, men man hör dåligt, hi hi...


Ändrad av Jake - 16-juli-2006 vid 16:11
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2006 vid 18:35
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

jag är i chock (nåja lite halvt iaf haha) Att du har kunnat undgå den här filmen tidigare! Tänk vilken tur att du har sett den nu, hah

Delad första plats enligt din mening eller på sidan eller något sådant Hades? Vilken film har den andra delen av första platsen då?

 
 
Bara enligt min mening  Delad med Lejonkungen och Herkules  Svårt att bestämma mig.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2006 vid 17:11
När det gäller omslaget så blir det nog samma omslag här som i USA. Det hadde varit trevligar med en fin bild med Ariel och Eric. Eric är inte ens med på nya omslaget. Undrar om tvåan släpps i framtiden också med annat omslag. 1991 års utgåva av Den Lilla Sjöjungfrun har fin
frambild.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2006 vid 20:49
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Har ni sett musikvideon som jag skrev adress till ?
 
japp jag tittade på den, låten var ju lite kul , trevlig lixom  Men vart kommer den låten ifrån då ? har inte hört den förr!
Love will be your guide
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2006 vid 23:07
Sången Sea Kingdom kommer från Den Lilla Sjöjungfrun albumet Songs from the Sea. I USA finns en massa album förutom original soundtracket en massa andra album med andra fina sånger som har med Sjöjungfrun att göra.

http://radish-spirit.com/cbl/thelittlemermaid/index.htm

Gå sedan till soundtracks.

Det finns ävet ett soundtrack till tv serien. Men det finns bara i USA. jag har soundtracket till Den Lilla Sjöjungfrun II. Men det köpte jag i en affär som beställde hem från USA.

http://radish-spirit.com/cbl/thelittlemermaid/soundtrack.htm

Ändrad av Daniel - 22-juli-2006 vid 19:55
Till toppen
Lotiel View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 57
inläggsval inläggsval   Citera Lotiel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2006 vid 13:22
Postad av Silver Silver skrev:

Här är en liten bild på amerikanska versionen (plus lite info om extramaterialet):
 
 
 
Var in och kollade på sidan och det ser ju ganska klart ut som att det faktiskt kommer en tredje film. Kolla på "Bonus Features".
"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2006 vid 17:07
Hur många av er har sett originalversionen ? Jag tycker att den är lika bra som svenska versionen. Jag har filmen både på engelska och på svenska. (VHS)
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2006 vid 18:55
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Sången Sea Kingdom kommer från Den Lilla Sjöjungfrun albumet Songs from the Sea. I USA finns en massa album förutom original soundtracket en massa andra album med andra fina sånger som har med Sjöjungfrun att göra.

http://radish-spirit.com/cbl/thelittlemermaid/index.htm

Gå sedan till soundtracks.

Det finns ävet ett soundtrack till tv serien. Men det finns bara i USA. jag har soundtracket till Den Lilla Sjöjungfrun II. Men det köpte jag i en affär som beställde hem från USA.

http://radish-spirit.com/cbl/thelittlemermaid/soundtrack.htm



 
Ja där ser man det finns tydligen enheldel mer musik till den lilla sjöjungfrun då  Jag  har hört talas om nått album kan ju ha vart det där Songs from the Sea då kanske ...skulle faktiskt vara kul att åf tag på lite mer musik ,jag har ju soundtracket till filmen på engelska men skulle gärna ha lite mer
 
 
Nån som vet nått mer om dessa album då? Är det Jodie Benson och de andra orginall rösterna eller är det några andra som sjunger?


Ändrad av Daniel - 22-juli-2006 vid 19:54
Love will be your guide
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2006 vid 22:33
Ja Jodi Benson är med på alla dessa cd skivor. Cdn Songs From The Sea vill jag ha. Jag har bara The Little Mermaid och The Little Mermaid II - Return To The Sea. Vet någon om man kan få tag på dom andra cd skivorna ?
Finns soundtracket till första filmen på svenska ?
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2006 vid 19:20
disney_girl:
 
JA jag såg musikvideon! =)
 Den var riktigt bra och jag gillade låten starkt!


Ändrad av the_fish - 27-juli-2006 vid 19:27
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
hubba View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 11-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera hubba Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2006 vid 19:57
Hej Vill bara säga att denna film är min absoluta favorit bland Disneyklassikerna. Den ligger varmt om hjärtat hos mig och kanske också hos dig? Vackrare än det här får man leta efter! (((Sofie)))

Ändrad av hubba - 18-november-2007 vid 12:02
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2006 vid 18:43
Ey! Nu när filmen kommer i Oktober, är det då den oklippta som kommer? Och ännu viktigare: Vet någon om filmen är omdubbad?
Om den är oklippt så funderar jag på om de dubbat om hela filmen, eller gjort som med nya låten i lejonkungen, så att det är det enda som har nytt ljudspår...

Håller iallafall tummarna för ljudet jag är van vid. Har blivit besviken vid köpet av alltför många fiilmer nu känner jag.


Ändrad av saxkrig - 30-juli-2006 vid 18:44
- jag är en bacill
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2006 vid 16:52
Nu står det på disneyfilmsidan att Lilla Sjöjungfrun kommer ut den 15 November. Det stod oktober förut. Det har tydligen ändrats.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2006 vid 17:55
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Nu står det på disneyfilmsidan att Lilla Sjöjungfrun kommer ut den 15 November. Det stod oktober förut. Det har tydligen ändrats.


Jag fick det datumet idag från Buena Vista och att en nyutgåva av Den lilla sjöjungfrun II kommer 24 januari (och en 4 Disc ext.ed. av Narnia 1 nov.)


Ändrad av Daniel - 31-juli-2006 vid 17:56
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2006 vid 18:37
Jaha ja så datumet är ändrat lite trist ju... men å andra sidan så är det ju ganska nära jul så då kanske man kan få den i julklapp av nån snäll person hehe
 
Eller så väntar man till boxen med båda filmerna kommer helt enkelt
Love will be your guide
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 23456 25>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media