Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den Lilla Sjöjungfrun

 Svara Svara Sida  <1 34567 25>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 4,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2006 vid 20:52
Längtar tills den kommer i November. Jag har nästan ingen disneyfilm kvar. Jag sålde alla för några årsen. Förra året köpte jag några på VHS av en kompis så nu ska jag köpa denna på DVD.
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2006 vid 11:18
Oh, det spelar ingen roll när den kommer, bara den kommer!

/\
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2006 vid 12:44
Ja, efter 8 års väntan tänkte jag vara bland de första i Sverige som köper den  Hoppas bara utgåvan är bra.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2006 vid 16:37
Detta är en adress till en engelsk sida om Lilla Sjöjungfrun. Där kan man se massa videos. Klipp från tv serien m.m. En musikvideo med sången As Long As Your Mine från musikalen Wicked.

http://radish-spirit.com/cbl/thelittlemermaid/misc5/videoclips.htm


Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2006 vid 18:18
Postad av Hades Hades skrev:

Ja, efter 8 års väntan tänkte jag vara bland de första i Sverige som köper den  
 
Samma här!! 8 år är lääääänge!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2006 vid 18:25
jag  kollade runt lite på internet efter disneydvd:n och hittade en sida där man kunde boka denna film redan de fanns t.om. en bild på den , bilden är inte den samma som de länkats till i denna tråd tidigare utan en helt annan bild på fodralet... här är adressen iaf :
 
 
sen får ni söka efter filmen så kommer de upp info om den
 
om det är denna bild som ska vara på utgåvan i sverige så tycker jag iaf att den är lite finare än den som man sett tidigare
Love will be your guide
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2006 vid 18:50
Vad tyckte ni om den bilden ? Jag hoppas vi får dvdn med det här omslaget. Det omslag som USA får är lite väl konstigt. Vilka är det som bestämmer hur dvd omslagen ska se ut ?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2006 vid 19:03
som jag sa tidigare så föredrar jag det här omslaget då jag tycker att det amerikanska var för rörigt helt enkelt och den här visar även lite mer tydligt att det är ariel det handlar om och att eric, ursula samt triotn osv är biroller ...
Love will be your guide
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2006 vid 19:04
http://disney.go.com/disneyvideos/animatedfilms/littlemermaid/home.html


Detta är en sida på disney.com.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2006 vid 19:56
Det är absolut inga fel på detta här omslaget, spelar igentligen ingen roll hur det ser för min del. Den här påminner väl lite om den senare vhs utgåvan då Ariel ochså ligger mot en sten.
 
Sebastian ser likadan ut nu som han gjorde på Vhs:en jag låna. Han ändrar sig aldrig med tiden.
 
Möjligtvis att Triton ser lite för glad och ivrig ut, ett mer allvarligt uttryck skulle nog ha passat in lite bättre tror jag. Det är väl det enda jag ser som för mig är lite udda, ett par för höga ögonbryn och smilegropar. Passar nog inte in på en Triton så värst....
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2006 vid 20:40
ja den viktigaste grejen är ju att innehållet är bra och inte utsidan men det är lite roligare med ett snyggt omsslag  
 
jo den påminer lite om 98 års vhs utgåvas omslag då ligger ju ariel på en sten med en blomma i handen
 
Ja triton ser lite för glad och snäll ut , han är ju lite vresig av sig så han borde nog se lite mindre glad ut ja! skönt att sebastian kör sin gammla härliga stil
Love will be your guide
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2006 vid 21:43
Jag hittar inte den bilden. Kan ni lägga upp den här så man kan se?
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2006 vid 21:48
http://www.barnensfilmklubb.se/cds/showpage.asp?form_name=product_readmore&nodeid=748500&article_id=217213&maintype=1
 
Jag har inte kunskapen att lägga upp bilder men här är en länk du kan kopiera...
 
He he... Det slog mig snart: Mendez, att det kanske inte är det här omslaget du menar, du kanske menade den mer amerikanska versionen, Som verkar vara mindre fin än denne. På sida 4 finns en länk du kan kika på då med ett annat omslag.


Ändrad av Jake - 10-augusti-2006 vid 22:19
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2006 vid 22:34
Postad av Jake Jake skrev:

 
Möjligtvis att Triton ser lite för glad och ivrig ut, ett mer allvarligt uttryck skulle nog ha passat in lite bättre tror jag. Det är väl det enda jag ser som för mig är lite udda, ett par för höga ögonbryn och smilegropar. Passar nog inte in på en Triton så värst....


när jag var liten så när jag tittade på orginalfodralet först trodde jag att han var en onding också men jag vet inte han ska inte se för glad ut mer allvarligt skulle passat bättre som du säger
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2006 vid 23:34
Tack för hjälpen. Nej då, jag menade den europiska(?) versionen.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2006 vid 00:41
Postad av Ariel_ Ariel_ skrev:


när jag var liten så när jag tittade på orginalfodralet först trodde jag att han var en onding också men jag vet inte han ska inte se för glad ut mer allvarligt skulle passat bättre som du säger
 
Ja det ska ju inte vara så att han är ser aggressiv eller brutal ut med högaffeln i högsta hugg. Att vara rädd för Triton ska man inte vara, det är inte meningen. Men man ska inte ta Triton som en mjukis heller (eller humoraktör, han ser ut att ha väldigt kul på bilden).
 
Hade man bara satt ögonbrynen lite längre ner så. Jag tycker att efter gärningar och uppoffrande så är det ögonen man ser respekten i. Ja, munnen borde vara lite mer stängd ochså, annars ser han lömsk ut.
 


Ändrad av Jake - 11-augusti-2006 vid 00:44
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Lotiel View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 57
inläggsval inläggsval   Citera Lotiel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2006 vid 13:18
Han ser litegrann ut som jultomten när han är sådär glad.
"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2006 vid 18:36
haha jultomten  de stämmer ju
 
 
Jasså ska man inte vara rädd för triton... nämen han ser som sagt för glad och vänlig ut lixom  han är ju havets kung och man ska ha respekt för honom osv men när han ser ut som jultomten så blir det ju lite fel, men på omslaget till första utgåvan av DLS så ser han nästan för elak ut han och Ursula så om man tittar på den och inte sett filmen kan manju lika gärna tro att även han är en skurk...
 
 
Love will be your guide
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2006 vid 19:41
Det beror ju på i vilket lag man är med i är man bad-guy ska man vara rädd för'an, är man i samma lag som honom vill jag mer än gärna vara vän me'an. Annars har man ju en i laget man vet kan göra köttfärs på en grisblink av en om man inte sköter sig.
 
Men vi är ju inte med i filmen så vi kan bara låtsas vara med i laget... Om man är rädd för honom eller inte är det bara alla bilder på honom som kan avgöra och hur människan uppfattar bilderna.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2006 vid 09:56
Hoppas vi får filmen med det här omslaget som vi pratar om nu. Och inte amerikanska utgåve omslaget. Vad tror ni ?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2006 vid 17:36
Jag tror det blir det omslaget som vi pratar om då den fanns på en svensk "köpdvdsida" samt att det stod Den lilla sjöjungrfun på den och inte the little mermaid men å andra sidan är det ju ett tag kvar tills denkommer ut så vem vet....
Love will be your guide
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2006 vid 20:03
Det blir ingen 2-disc utgåva i Sverige eller? Tänkte eftersom den amerikanska tydligen är en 2-disc, i alla fall om man ska tro omslaget. Skulle vara trevligt med en utgåva i klass med Lejonkungen och Aladdin.
Sen undrar jag varför det står "Lilla sjöjungfrun" på det svenska omslaget? Störande att det inte står "DEN lilla sjöjungfrun". Någon som vet om titeln är ändrad, och i så fall varför en så fjantig ändring?
För övrigt så längtar jag fortfarande mycket tills den kommer, 2-disc eller ej
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2006 vid 20:14
Ja en 2-disc utgåva vorre grym ju , en i samma klass som aladdin och lejonkungen då som sagt , vorre ju schyst !
 
jaja så det står bara Lilla sjöjungfrun det hade jag missat  då kan man ju fråga sig varför det gör det...jag tror inte att de ändrat titeln utan börjar mer fundera om det är så att detta omsalg bara är nån tillfällig bild och omslaget inte alls kommer att se ut så här då...
Love will be your guide
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2006 vid 20:48
Ja, jag tänkte också på det. Kanske bara är någon mindre insatt som fått snickra ihop det här omslaget, kanske hinner ändras ;)
OM det blir en 2-disc utgåva så hoppas jag att extramaterialet liknar Aladdins (det får bli referensen, grym dokumentär) men jag vet inte...bara det inte blir som med Mulan, där disc 2 mest känns onödig. Kändes som man kunde tryckt ihop det på en disc. Men det ska bli spännande det här :)
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2006 vid 14:22
ja det är ju ett tag kvar tills filmenkommer så det kan nog dyka upp andra bilder... man får väl fortsätta att vara nyfiken hur som helst
så här såg iaf omslaget ut till den förra utgåvan av filmen... och den påminer som nämts här tidigare om det "nya" omslaget :)
 
 
 
när det giäller extra materialet hoppas jag verkligen på att det är fullt med massa kul grejer oh kan de inte få ihop ett bra extramaterial till 2 discar så an de ju räcka med en som innehåller bra material så att säga ;)
Love will be your guide
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2006 vid 14:45
Tycker Ariel ser yngre ut på den gamle bilden på Discshop, nu när man har båda bilderna brevid varann. Har nog med all färgen på den äldre att göra.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2006 vid 20:58
jomen hon ser en aning yngre ut på den gammal bilden ( men hon är ju egentligen yngre där då den är från 98 :P ) nä men hon ser mer barnslig ut på den bilden på nått sätt...
Love will be your guide
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2006 vid 16:40
Jag hoppes VERKLIGEN att de inte byter namn på filmen till "Lilla Sjöjungfrun". Hör de inte hur fjolligt det låter? Det skulle totalförstöra hela stämningen ju  Skärpning dubbare och översättare!
 
För att gnälla ännu mera så tycker jag att de borde göra ett omslag som är mer representativt för filmen... Den är ju liksom inte alls så gräll och färgsprakande som omslaget är utan går i dunklare, mildare toner. Jag skulle gära se ett stilrent omslag á la Skönheten och Odjuret -specialutgåvan. T ex den här:
 
 
Åh, den är så vacker!


Ändrad av TangiableArc - 18-augusti-2006 vid 16:46
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2006 vid 18:19
Oh, gud, vilken underbar bild!
Fast jag tycker nog ändå att den den gamla VHS-bilden känns mer bekväm...

/\
Till toppen
Bubblan02 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 22-mars-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Bubblan02 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2006 vid 19:49
På www.barnensfilmklubb.se står det även  lite filmfakta om "Den lilla Sjöjungfrun". Bland annat att filmen bara ska vara 79 min lång!!

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 34567 25>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media