Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den Lilla Sjöjungfrun

 Svara Svara Sida  <1 56789 25>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 4,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2006 vid 18:13
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:


Postad av Mendez Mendez skrev:

Lilla Sjöjungfrun är ingen prinssesfilm.

Senast jag såg efter så var Ariel dotter till en kung och hon gifter sig med en prins. Det tycker jag är ganska utmärkande för en prinsessfilm..
Men det kretsar ju inte kring prinssesgrejen. Hela storyn handlar ju om att hon vill bli en människa.

Ändrad av Daniel - 17-september-2006 vid 19:02
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2006 vid 19:21
Postad av Mendez Mendez skrev:

Men det kretsar ju inte kring prinssesgrejen. Hela storyn handlar ju om att hon vill bli en människa.
 
jo på det sättet har du ju rätt, i tex törnrosa handlar de lite mer om att hon är prinsessa och trolovad med en prins osv Smile men Ariel  är fortfarande en prinsessa och det finns en prins med osv Wink
 
 
 
 
Love will be your guide
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2006 vid 15:16
Här är det fodral som Buena Vista har släppt (17 sep)
 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2006 vid 20:09
Kommer det att bli den bilden ? Eller USA utgåve bilden ? Denna frambild är också fin.
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2006 vid 20:37
Ja, i Sverige kommer det att bli det omslag som Daniel postade här ovan (med 99% säkerhet) - med andra ord inte det omslag som både Discshop och CDON har satt ut.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2006 vid 20:58
Vad beror det på ? Jag trodde att vi ofta får samma omslag som USA ?
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2006 vid 22:10
UNDERBART! :D Vad glad jag blir nu! Denna framsidan är mycket, mycket bättre än den amerikanska som bara var...usch.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2006 vid 22:27
ja så skoj att de blir den där framsidan ! den har ju som nämte tidigare visa likheter med 98 års VHS utgåva men de gör inget, vad som helst var typ bättre än USAs framsida.
 
och som disneygirl undrar över varför de görs olika omsalg ja de är jag oxå lite nyfiken på...
Love will be your guide
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2006 vid 17:07
Europa brukar inte alltid ha samma som USA. Asien men framför allt Japan brukar vara bäst när det gäller Trailers och Posters.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2006 vid 20:28
Mycket fint omslag. fast det hadde inte varit dumt om de hadde återandvänt 1991 års utgåve omslag. Det omslaget tycker jag bäst om. Än 98 års omslaget. Jag har filmen på VHS 1991 års utgåvan. Vilken utgåva har ni ?
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2006 vid 21:34
Min lillasyster har också 1991 års utgåva. Jag får också säga att det omslag förekom på den utgåvan hade något "spännande" över sig, särskilt den inte alltför glade Triton...
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2006 vid 22:10
Jag har 91:an. Det var min första Disneyfilm. Har för mej att jag fick den i julklapp.

/\
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2006 vid 22:36
Postad av ErikaJansson ErikaJansson skrev:

Min lillasyster har också 1991 års utgåva. Jag får också säga att det omslag förekom på den utgåvan hade något "spännande" över sig, särskilt den inte alltför glade Triton...
 
ja han är ju precis tvärtom på det omslaget mot det här ny då, på det gammla ser hanju riktigt skrämande ut nästan här på de nya är han ju hur glad som helst ju...undrar varför de väljer att ha en glad triton på omslaget lite vilseledande typ...Ermm
Love will be your guide
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2006 vid 10:21
Det undrar jag också, fast samtidigt måste jag säga att den otroligt glada Triton nästan skrämmer mig mer än vad den arga Triton gjorde. LOL
Ja, det känns läskigt med en glad Triton. Wink 
 
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2006 vid 14:23
haha ja de har du rätt i när triton ser så där glad ut undrar man ju vad som står på egentligen , lite creepy sådär ....
Love will be your guide
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2006 vid 17:42
Om man så gärna vill ha en annan framsida än den som säljs kan man ju faktiskt kopiera den bild man hällra föredrar och sätta in den i fodralet istället.
Jag gjorde så en gång... fast det berodde på att min hund bet sönder fodralet...Ermm
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2006 vid 18:38
Tycker inte ni att Ursula ser för glad ut ? Hon är ju skurken ju.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2006 vid 18:41
Hon ser mer skadeglad ut, vilket passar henne.
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2006 vid 20:58
Jo hon ser skadeglad ut, men Triton däremot ser aldeles för glad och munter ut tycker jag. Han borde vara mäktigare
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Lotiel View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 57
inläggsval inläggsval   Citera Lotiel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2006 vid 00:05
Shit jämför Tritons hand med Erics, den är ju enorm!!!!

Ändrad av Lotiel - 23-september-2006 vid 00:06
"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2006 vid 18:55
Postad av hofverberg hofverberg skrev:

Enligt Disneys svenska produktionschef Ulf Ununger gjorde Sissel Kyrkjebø även den danska dialogen från början, men att enbart Ariels dialog (ingenting annat av filmen) dubbades om 1998, då danskarna inte tyckte om hennes uttal. Jag har inget skäl att tro att en produktionschef skulle uttala sig om något han inte vet, så de uppgifterna bör rimligen stämma.

Jag tror absolut inte att han ljuger medvetet, men han har kanske fått saken om bakfoten. Jag ställde frågan på Ultimate Disneys forum och fick följande svar av en medlem från Danmark:
Citera Hi, Sorry for the late response... No Marie Ingerslev has always been the speaking voice for Ariel i the danish version... Unlike many european countries denmark only has one version of the film... So it's the original voices on the DVD too... I'm happy the soundtrack wasnt re-recorded, even though Sissel sings funny danish, it would be a sin to re-record it... her version is very nostalgic... It's also kind of cool that she provides the singing voice for all tree scaninavian versions... It kinda unites the countries...

Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2006 vid 23:01

jag förstår bara inte hur nån kan tycka om framsidan över huvud taget.

Karaktärerna ser ju ut att vara gjorda av plast Shocked
Det ser bokstavligen ut som, speciellt på Sebastian,
att de ställt upp och tagit kort på B-iga plastfigurer
som man får i ett happy meal.
Och sedan har de klistrat in bilderna på en
lamt gjord blå bakgrund med hjälp av Photo Shop.
 
Äre förresten nån som vet ett exakt datum när DVDn kommer ut?
Big%20smile
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2006 vid 17:58
Hm, nej jag gillar inte fodralet så mycket :/ Figuererna ser inte alls ut som dom gör i filmen! Pinch
By the way är det bara jag elelr tycker inte ni också att det är liiite konstisgt att Ariel gifter sig när hon är 16 år?
 
Och tänk så här, i 2.an så är blunder "vuxen". Melody är 12 tror jag. en fisk som är tolv år gammal? Då måste ju Ariel ha fött Melody vid 16 års ålder Stern%20Smile    Skabby!   Nån som har någon annan förklaring??? Shocked
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2006 vid 21:16
Men kom igen!! Det är en tecknad film! Det är inte meningen att det ska vara verkligt. Ha lite fantasi Angry (har du nånsin trott på sjöjungfrur?)
Det är allt för många som klagar över Ariels ålder. Men tänk efter, i andra länder gifter man bort sina barn när dom är 13-14 år och det råkar faktiskt inte vara i sverige som denna saga utspelar sig i.
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2006 vid 21:18
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

 
 Och tänk så här, i 2.an så är blunder "vuxen". Melody är 12 tror jag. en fisk som är tolv år gammal? Då måste ju Ariel ha fött Melody vid 16 års ålder Stern%20Smile    Skabby!   Nån som har någon annan förklaring??? Shocked


Inte för att jag vet hur gamal en fisk blir, men det är väl inte omöjligt att Melody kom till världen i Ariel's 16:e levnadsår, kan ju ha gått fort på smekmåna'n =). Men sen ska ju den lille mogna te sig i nio månader osså, kanske att hon var 17?
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2006 vid 21:44
Snart, snart, snart är åtta års väntan över Big%20smile ska bli så gött!
 
 
Postad av Faline Faline skrev:

Men kom igen!! Det är en tecknad film! Det är inte meningen att det ska vara verkligt. Ha lite fantasi Angry (har du nånsin trott på sjöjungfrur?)
Det är allt för många som klagar över Ariels ålder. Men tänk efter, i andra länder gifter man bort sina barn när dom är 13-14 år och det råkar faktiskt inte vara i sverige som denna saga utspelar sig i.
 
 
Hittar faktiskt bara en som klagar över åldern. Vilka gör det mer?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2006 vid 21:48
Ariels ålder , nää men alltså att gifta sig vid 16 års ålder är väl inget sånt var ju vanligt förr ( plus att man blev bortlovad innan man hann föddas typ...) och även som nämts här tidigare även i vissa delar av världen även idag såSmile. och hon var nog  minst 17Wink år när melody föddes och det är väl ingen konstig ålder det heller egentligen, sånt händer och även konstigare grejer så att säga ^^
 
( föresten passar de väl bättre att snacka om melody i tråden DLS  Wink)
 
 
Föresten när det gäller omslaget så är det inte den bäst då men bra mkt bättre än tex usa s ommslag WinkBig%20smile


Ändrad av Saga - 27-september-2006 vid 21:56
Love will be your guide
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-september-2006 vid 14:37
Jag tycker fortfarande att det är ganska oppassande att ariel gifter sig när hon är 16år. I alla andra princess filmer är dem väll typ tjugo iallafall ;)
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-september-2006 vid 16:23
Kommer vi ha samma extramaterial som USA utgåvan ?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-september-2006 vid 17:02
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Kommer vi ha samma extramaterial som USA utgåvan ?

Nej. Det blir mindre extramaterial på den svenska utgåvan eftersom den endast är på en skiva. USA-utgåvan är en dubbeldisc.

Följande är en lista på extramaterialet på USA-utgåvan. Jag har markerat de delar som vi säkert vet kommer att finnas med på den svenska utgåvan med asterisker (*) och fetstil. Detta baseras på Buena Vistas svenska pressrelease, så det är möjligt att ytterligare punkter kan tillkomma.
  • "Kiss the Girl" music video
  • Disney Song Selection
  • Audio Commentary
  • The Little Mermaid III Musical Sneak Peek
  • Deleted Scenes
  • * Under the Sea Adventure - A Virtual Ride
  • * Ride With Disney Imagineers
  • Behind "The Ride That Almost Was"
  • DisneyPedia: Life Under the Sea
  • * Treasures Untold: The Making of The Little Mermaid
  • Storm Warning: The Little Mermaid Special Effects Unit
  • * The Story Behind the Story
  • * The Little Match Girl
  • * The Little Mermaid Art Galleries
  • Early Presentation Reel
  • Original Theatrical Trailer


Ändrad av Anders M Olsson - 28-september-2006 vid 17:09
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 56789 25>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media