Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den Lilla Sjöjungfrun

 Svara Svara Sida  <1 7891011 25>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 4,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Leah View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2006
var: Australia
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera Leah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-oktober-2006 vid 09:26
Postad av Blunder Blunder skrev:

Citera
Om du koper pa homeenter.com tror jag du borde fa med omslaget de har iallfall jag fatt
Fast da maste du val vara medlam ocksa tror jag.


Citera Har själv fått UTAN sådant omslag från Homeenter.com...


Haha, ironiskt nog var det just Homeenter jag pratade om i mitt inlägg. Jag beställde Polarexpressen och en annan tecknad film, fick båda UTAN kartongomslag, och jag ville verkligen ha det skinande 3d omslaget till Polarexpressen, men nu blev jag utan. :(
 
Konstig  fast nar jag tanker efter kanske de bara va lady och lufsen jag fick omslag pa. a narnia och charle and the chocolate faktory ocksa.
 
jag sager bara de pumba, de stinker.
mm...felat.
inte du, Dom! ensamma, Han och hooon.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2006 vid 16:42
Nu är det inte långt kvar till filmen släpps. Jag lääängtar. Ska ni köpa den ? Jag ska det. Även om jag redan har den på VHS. jag har en Ariel samling. Jag samlar på allt som har med sjöjungfrun att göra.
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2006 vid 11:09
jag har bokade den redan för en månad sen ;) så jag får den förhoppningsvis den 15:de :D
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2006 vid 15:40
Jag har funderat på att köpa engelska utgåvan. Är det skildnad mellan USA utgåvan och engelska utgåvan ? (Utgåvan som släpps i england)
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2006 vid 11:55
Jag ska ha den! Förbokade också för lite mer än en månad sen. 10 dar kvar! Wee!!

/\
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2006 vid 18:14
På tradera så kan man redan köpa DVD utgåvan av Den Lilla Sjöjungfrun.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2006 vid 20:56
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

På tradera så kan man redan köpa DVD utgåvan av Den Lilla Sjöjungfrun.
 
Jag hittade denna auktion:
 
Tror den personen att någon är villig att betala så mycket? LOL
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2006 vid 21:26
Oj! Det måste vara något mycket speciellt med den filmen om man inte kan vänta i typ en vecka.
Undrar vad ...

/\
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2006 vid 22:22
Jag köpte filmen i går och har sett den två gånger redan. The Little Matchgirl var jättebra.
 
Inte så mycket för att jag inte kan vänta, utan jag vill ha den spanska versionen och den finns ju inte med på den svenska utgåvan...
Sen får man ju en extra disc med material också, och det tackar man ju inte nej till :)


Ändrad av TangiableArc - 05-november-2006 vid 22:30
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Zacke View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Zacke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2006 vid 15:05
Ja fick hem min lilla sjöjungfru film idag och jag är så himla lycklig. Den lilla sjöjungfrun är min absoluta favorit disney film :) är det några fler som har fått hem sina?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2006 vid 09:21
Hur är extramaterialet på dvdn ?
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2006 vid 11:20
Det är mycket bra att Del lilla sjöjungfrun ÄNTLIGEN är här (på DVD) man hinner ju nästan storkna av att bara ha väntat!!!
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2006 vid 11:41
Jag har inte fått min än ...
Kommer säkert inte förrän den 15:e.

/\
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2006 vid 12:25
Jag har precis beställt både Den lilla sjöjungfrun och boxen med de fem "saknade" klassikerna på CDON. Lääängtar tills de kommer!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2006 vid 19:10
Kul också att DVD utgåvan är oklippta versionen.
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2006 vid 21:35
Gud, vad spännande!
Är de verkligen så läskiga så de var tvugna att klippas bort i 91:ans utgåva?

/\
Till toppen
Soet View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 07-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera Soet Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2006 vid 22:25
Oj vad mycket ni kan allihopa..
Och jag som trodde att jag kunnde mycket om Disney.
Aja, jag har i alla fall också hört att dom har klippt bort scenar från filmen för att den var för "läskig".
Men det jag undrar är, hur mycket syns dom scenarna i den oklippta versionen?
För att man har ju hört om andra filmer (alltså inte disney) som man har klippt bort scenar men när dom har lagt till dom igen så märker man dom knapp..
För att jag känner att jag inte har lust att lägga ut pengar på den klippta versionen men jag vill ju även se skillnadera på filmerna. Ska jag ha filmen så ska det va orginalet =)
 
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2006 vid 22:51
Abstinens utan dess like! Nu närmar det sej. Blir inte direkt mindre sugen av att se trailern på tv. Ska bli så grymt gött!! 8 års väntan är snart över!

(Jag har väntat så länge på just denna dag, och det är skönt att den äntligen kommeeer!!)
 
Big%20smile
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-november-2006 vid 20:18
Vet inte om jag skrivit detta förrut men jag kan inte hitta nått sånt inlägg så jag chansar o skriver helt enkelt...
 
jag funderar ofta på när och var disneyklasikerna utspelar sig , ibland är det ganska tydligt då de nämms i filmen så att säga, men i DLS så är det lite kneppigt att lista ut tycker jag...okej vi har ju Louie som antagligen är fransman men sen funderar jag på alla fiskarna osv jag menar endel fiskar finns ju bara på visa ställen i världen så...finns det nån ordentlig "ledtråd" till vart denna film utspelar sig eller är de bara ett fantasiland...
 
och vart ligger egentlgen AtlanticaTongue
Love will be your guide
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 00:02
Den lilla sjöjungfrun utspelar sig någonstans i Karibien, vad jag vet. Och Sebastian är ju från Jamaica, så det är väl där i krokarna Tongue
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 10:35
Det kanske är någonstans i närheten av Danmark? Den lilla sjöjungfrun bygger ju trots allt på en saga av den danske författaren HC Andersen.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 11:41
"Ariel - Den Lilla Sjöjungfrun - och krabban Sebastian är naturligtvis med. Det betyder heta karibiska tongångar som nästan får isen att smälta."
 
Så står det i en gammal Disney on Ice - reklam jag har.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 14:20
Postad av Hades Hades skrev:

Den lilla sjöjungfrun utspelar sig någonstans i Karibien, vad jag vet. Och Sebastian är ju från Jamaica, så det är väl där i krokarna Tongue
 
 
 
Och hur vet du det Wink jo Sebastian  är från Jamaica så då borde väl filmen utspela sig där om nu inte det är så att Sebastian flyttat från Jamaica typ...
 
och sen så finns de väl inga prinsar i Karibien Tongue
Love will be your guide
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 18:56

Jag såg eller läste nånstans om hur man skapade skönheten och odjuret och där jämförde de Belle och Ariel och sa att Ariel var skapad att se amerikansk ut medan Belle skulle ha mer europeeiska drag... Så det måste väl betyda att Ariel ska bo i vattnen utanför Amerika någonstans?

 
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 19:40
Postad av ErikaJansson ErikaJansson skrev:

Det kanske är någonstans i närheten av Danmark? Den lilla sjöjungfrun bygger ju trots allt på en saga av den danske författaren HC Andersen.


Poäng!
Så bör det ju vara.
Prinsens namn är ju Erik också, vilket jag har för mig från början är ett nordiskt namn va?
- jag är en bacill
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 19:42
Postad av ErikaJansson ErikaJansson skrev:

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

På tradera så kan man redan köpa DVD utgåvan av Den Lilla Sjöjungfrun.
 
Jag hittade denna auktion:
 
Tror den personen att någon är villig att betala så mycket? LOL


Den auktionen slutar på kvällen dagen innan filmen släpps.
Personen som auktionerar ut den tänkte troligen köpa den den femtonde och tjäna nån hundralapp på att sälja den med en gång
- jag är en bacill
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 19:51
Då är frågan om alla exotiska fiskar och liknande finns i närheten av Danmark? Tongue Men okej, längesen jag såg filmen, men jag har alltid tyckt att Karibien är rätt plats (och att Sebastian är från Jamaica gör mej ännu säkrare, men det förstås. Han kanske simmade till Danmark, vem vet?). Återkommer med fler funderingar på onsdag.
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 19:59
Äh. Filmen utspelar sig för toklängesedan. Då kanske det var alldeles lagom tempererat för fiskarna. Eller så är sjöjungfrun en jävel på att simma fort och se bra, för på land måste det vara danmark(även om det ser lite ut som miljön i aristocats och skönheten och odjuret, vilka utspelar sig i frankrike).

Vi får nog lura en del på detta...
- jag är en bacill
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 20:31
Jo det där med att Ariel skulle ha ett amerikanskt utseende har jag oxå hört men å andra sidan så låter ju som sagt Erik mer om inte nordiskt så iaf europeiskt...
men som sagt sebastian är ju jamaican och så finns det flera andra "tropiska" fiskar med, men jag såg faktiskt filmen idag ( på en förhandsvisning=) ) och då såg jag att det fanns flamingos med samt sälar men vart man finner dessa djur är jag lite osäker på ...
 
kanske de tar upp detta på extramaterialet på Dvd:n , alltså om de hade nån speciell tanke bakom vart DLS ska utspela sig.
 
 tror däremot att tiden den utspelar sig är lite lättare att klura ut ... en sak undrar jag över när man får se Måsart för första gången så mumlar han nått årtal tycker jag det låter som, men det är svårt att höra... nån som vet vad jag menar ?
Love will be your guide
Till toppen
Lotiel View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 57
inläggsval inläggsval   Citera Lotiel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2006 vid 23:51
Postad av Saga Saga skrev:

en sak undrar jag över när man får se Måsart för första gången så mumlar han nått årtal tycker jag det låter som, men det är svårt att höra... nån som vet vad jag menar ?
 
Han säger 1992 men jag har ingen aning om ifall det betyder nåt.
"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 7891011 25>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media