Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Lejonkungen

 Svara Svara Sida  <1234 11>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2005 vid 13:15
Visst är Lejonkungen en av de bästa disney filmerna men jag kommer ihåg när den kom allla var ju typ helt bessata, själv tyckte jag inte den var så märkvärdig egentligen jag gillade "Den lilla sjöjungfrun" "Skönheten och odjuret" samt "Aladdin" bättre. Det var ju nästan ett tvång att man skulle gilla den på nåt sätt men visst är den härlig och  fint tecknad och så har vi ju Timon Och Pumbaa undrar hur filmen hade varit utan dem? Och musiken är ju i en klass för sig.
Love will be your guide
Till toppen
LindaSimba View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 02-november-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera LindaSimba Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2005 vid 13:36

Lejonkungen är helt klart bästa filmen genom tiderna. Ser på den minst en gång i veckan .. Så underbart bra! Är helt galen i den filmen ... Måste bara påpeka  Svenzon sa att -vad är ett motto? -  inget men det rimmar på lotto! faktiskt så är det så att han säger notto ..  Och personligen så tycker jag att En värld full av liv är den bästa låten, det är visst ingen av er andra som gör det

Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 05-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2005 vid 19:56
Håller helt med dig LindaSimba! Lejonkungen är lungt den bästa Disney filmen! Och Timon och Pumbaa är så klart mina favorit karaktärer, överhuvudtaget vad det gäller Disney. Men han säger väl lotto och inte notto? Det finns ju inget som heter notto.... 
"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
LindaSimba View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 02-november-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera LindaSimba Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2005 vid 11:14
haha nee det är ju det som är grejen! haha  Simba är ju min favorit .. Han är min hjälte
Fara?! Ha! Jag är en riktig tuffing. Jag skrattar faran mitt i ansiktet! HAHAHAHA!
Till toppen
Leikin View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Leikin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2005 vid 14:04
www.lionking.org står det i den svenska översättningen:

Simba: Hakuna matata?

Pumbaa: Ja. Det är vårt motto.

Simba: Vad är motto?

Timon: Inget, men det rimmar på lotto. Hahaha.

 

Har då också alltid tyckt dom säger lotto. Var iofs jättelängesen jag såg den nu..

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2005 vid 16:48
Postad av LindaSimba LindaSimba skrev:

Lejonkungen är helt klart bästa filmen genom tiderna. Ser på den minst en gång i veckan .. Så underbart bra! Är helt galen i den filmen ... Måste bara påpeka  Svenzon sa att -vad är ett motto? -  inget men det rimmar på lotto! faktiskt så är det så att han säger notto ..  Och personligen så tycker jag att En värld full av liv är den bästa låten, det är visst ingen av er andra som gör det

Va?! Notto..?? Nej, det där har jag svårt att tro, faktiskt.. Jag har alltid hört/trott att Timon säger lotto.. (Jag menar, vad tusan är notto för något..)

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
LindaSimba View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 02-november-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera LindaSimba Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2005 vid 16:56
Ok jag hade fel  förlåt 
Fara?! Ha! Jag är en riktig tuffing. Jag skrattar faran mitt i ansiktet! HAHAHAHA!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2005 vid 17:19
Ingen fara! Hade det inte varit så att Leikin hittade den svenska översättningen så hade vi kunnat fortsätta diskutera vem som hör rätt eller fel hur länge som helst (som med Robin Hood-diskussionen i en annan tråd, där ingen blev klokare på vad som egentligen sägs i filmen..). Alla fortsätter ändå att höra det de alltid har hört innan, så fortsätt du att höra notto om du tror på det! Och i min lilla värld kommer Timon att fortsätta säga lotto.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
LindaSimba View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 02-november-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera LindaSimba Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2005 vid 22:59
haha mm låter bra!
Fara?! Ha! Jag är en riktig tuffing. Jag skrattar faran mitt i ansiktet! HAHAHAHA!
Till toppen
Leikin View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Leikin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2005 vid 07:47

jag vet ju inte om det är den riktiga översättningen iofs, så LindaSimba kan ju fortfarande ha rätt

fast lotto verkar ju vara den mest spridda uppfattningen att dom säger iaf..

Till toppen
Nicke View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Nicke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2005 vid 14:01
Är det någon som gillar extralåten (Morgonrapporten, eller vad den heter) som är med i DVD-utågvan? På engelska är den okej (för texten är smårolig), men på svenska är den hemsk. Dessutom ser det så fult ut när det växlar över till sången för man ser klart och tydligt att det är nytt och ditlagt p.g.a. de annorlunda färgerna.
Till toppen
Leikin View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Leikin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2005 vid 14:46
har faktiskt inte sett på min dvd än, så jag kan inte uttala mig om saken.. har liksom inte hunnit med, fast jag haft den snart ett år
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2005 vid 20:08

Postad av Nicke Nicke skrev:

Är det någon som gillar extralåten (Morgonrapporten, eller vad den heter) som är med i DVD-utågvan? På engelska är den okej (för texten är smårolig), men på svenska är den hemsk. Dessutom ser det så fult ut när det växlar över till sången för man ser klart och tydligt att det är nytt och ditlagt p.g.a. de annorlunda färgerna.

Det håller jag med om till 100%!! 

Love Pirates!!!
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2005 vid 17:12
ja morgonrapporten känns väldigt irriterande tycker jag. och så har simba och mufasa annorlunda röster.
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2005 vid 18:26

Jag tycker det är fel att de lägger in nya scener i filmerna. Jag tycker de ska vara som extramaterial som man bara kan få kolla på om man vill.


- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
LindaSimba View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 02-november-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera LindaSimba Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2005 vid 19:38
aa precis ! Jag började typ lipa första gången jag såg morgonrapporten ! Och när mufasa frågar Simba - Vad gör du min son ? Svarar simba - övar iställer för jagar .. Ok en småsak men det passar ändå inte  den scenen är liksom för mycket ..
Fara?! Ha! Jag är en riktig tuffing. Jag skrattar faran mitt i ansiktet! HAHAHAHA!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2005 vid 09:17
Postad av *natalie* *natalie* skrev:

Jag tycker det är fel att de lägger in nya scener i filmerna. Jag tycker de ska vara som extramaterial som man bara kan få kolla på om man vill.

Kunde inte ha sagt det bättre själv!!! Nuförtiden vågar man ju knappt köpa filmerna när de ges ut för andra eller tredje gången... Min syster köpte Skönheten och Odjuret för något år sedan, och blev grymt besviken på den nya scenen som var instoppad. Tack och lov så har jag köpt både Skönheten och Odjuret och Lejonkungen när de kom ut allra första gången, så jag sllipper störa ihjäl mig på nya, halvkassa scener som inte borde vara där..

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2005 vid 16:47

Man får väl  hoppas att de kanske ger ut filmerna igen om några år  då det har både orginalfilmen och den nya versionen.


- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
LindaSimba View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 02-november-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera LindaSimba Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2005 vid 20:20

mm .. till alla er lejonkungengalningar .. Det finns ett forum med bara lejonkungen ! (på engelska) http://lkpride.proboards41.com/index..cgi? det är tyvärr bara 22 medlemmar eller nåt så det händer inte så mycket .. VÄLKOMNA !

Fara?! Ha! Jag är en riktig tuffing. Jag skrattar faran mitt i ansiktet! HAHAHAHA!
Till toppen
Nicke View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Nicke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2005 vid 00:36
Länken funkar inte.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2005 vid 10:14
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
DJURGÅRDAREN View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist


Medlem sedan: 02-augusti-2004
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera DJURGÅRDAREN Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2005 vid 23:47
Postad av LindaSimba LindaSimba skrev:

mm .. till alla er lejonkungengalningar .. Det finns ett forum med bara lejonkungen ! (på engelska) http://lkpride.proboards41.com/index..cgi? det är tyvärr bara 22 medlemmar eller nåt så det händer inte så mycket .. VÄLKOMNA !

Du "LindaSimba" om du gillar sådana forum så kan du nog ta en titt på den här sidan om du inte reda har sett den, där har dom 2238 registrerade medlemmar (också på engelska förstås):

http://www.lilymud.net/forumdisplay.php?f=76

Look down on me, you will see a fool. Look up at me, you will see your lord. Look straight at me, you will see yourself.

Till toppen
LindaSimba View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 02-november-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera LindaSimba Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2005 vid 17:00
coolt ! tackar tackar
Fara?! Ha! Jag är en riktig tuffing. Jag skrattar faran mitt i ansiktet! HAHAHAHA!
Till toppen
foke View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 28-september-2005
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera foke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2005 vid 10:11
Bara lejonkungen? Känns som att det lätt tar slut på diskussionsämnen? :)
Till toppen
Zazoo View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 20-november-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Zazoo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2005 vid 09:50
Postad av Kiara Zukunft Kiara Zukunft skrev:

Lejonkungen filmerna är absolut bäst om du frågar mig Själv jobbar jag med en animerad film och tt dataspel om dom. Jag har alltid älskat filmen sen tio år tillbaka och har lagt ut xx xxx på LK-saker... Ni kankse tror jag är galen, men.... Nej, jo så är det. Bäst tyckar jeg förståss om första filmen, tvåan är bra liksom trean. Finns det någon här som typ är lika besatt som jag och kan allt inom ämnet?

/ Kiara Zukunft

Jag och en utav mina kompisar är besatta av Lejonkungen! Vi kan ALLA repliker utantill. Sjukt, men alla har ju sin grej...



Lejonkungen är världens bästa film ju! Kan alla repliker utantill... En liten försmak:

- Livet är så orättvist. Jag, jag blir aldrig kung, och du kommer aldrig merr se solen gå upp. Adjö.

- Har inte din mamma lärt dig att man inte ska leka med maten?

- Vad är det nu då?

- Jag kommer för att meddela att kung Mufasa är på väg, och du ska ha en enastående ursäkt att du missade ceremonin imorse!

- Åh, jag förlorade min lunch.

- Ha! Du kommer ha förlorat mer än den när kungen är färdig med dig! Han är ilsken som en flodhäst med nageltrång!

- Åh, jag darrar av skräck!

- Nej Scar, se inte på mig sådär... Aah!

- Scar! Släpp honom!

- Vilken enastående tajming, ers nåd.

- Men, är det inte min storebror som nedstår sig att beblanda sig med oss vanliga?

- Sarabi och jag saknade dig förut när vi visade upp Simba.

- Var det idag? Nämen så förfääärligt! Jag har visst blivit glömsk.

- Jodå, lika glömsk som lömsk! Som kungens bror borde du ha stått först i kön!

- Jag stod först i kön. Ända tills den där lilla hårtussen föddes.

- Den hårtusen är min son, och er näste kung.

- Åh, jag ska öva mig att buga.

- Vänd mig inte ryggen, Scar!

- Nej Mufasa, men du borde kanske inte vända ryggen åt mig.

- Är det en utmaning!?

- Ånej, såja, ta det lugnt. Jag skulle inte drömma om att utmana dig.

- Så synd, varför inte?

- Förr eller senare får jag nog min del av kakan. Men istället för rå styrka, föredrar jag att använda min intelligens.

- Det finns en i varje familj. Två i min faktiskt. Och dom klarar alltid av att förstöra speciella tillfällen.

- Vad ska jag göra med honom?

- Han skulle bli en trevlig matta!

- Zazoo!

- Beakta, att varje gång han blir smutsig kan vi ta ut honom och piska honom!

 



Lejonkungen är ju så bra att det gör ont att tänka på den. Man kan knappast beskriva i ord hur bra den är! Jag håller räkningen på hur många gånger jag har sett den, och har nu kommit upp i 38!

- Du sa att du alltid skulle finnas till hands! Det var lögn. Det här beror på mig... Det var mitt fel. Det var mitt fel...


AdminEdit: Jag lade ihop dina inlägg. Var god läs reglerna.


Ändrad av Daniel
Till toppen
Nicke View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Nicke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2005 vid 14:51
Jag har nog minst sett den 100 gånger i alla fall... men det var när man var liten, och kunde se en film hur många gånger som helst. Och jag minns att jag kunde alla repliker och sånger utantill till Lejonkungen, Aladdin och Skönheten och odjuret.
Idag tycker jag dock Lejonkungen är överskattad, och långt ifrån så bra som alla påstår. Handlingen håller inte riktigt bara.
Till toppen
LindaSimba View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 02-november-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera LindaSimba Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-december-2005 vid 18:08

Det var verkligen inte meningen att posta det där.. ber hemskt mycket om ursäkt.. Skulle egentligen säga till Zazoo : Du är min själsfrände !  Haha äntligen någon lika galen (i lejonkungen) som jag !

Fara?! Ha! Jag är en riktig tuffing. Jag skrattar faran mitt i ansiktet! HAHAHAHA!
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2005 vid 08:09

Jag har just fått lejonkungen på dvd, ska kolla på den idag  Min absoluta favorit scen är när Simba är på väg tillbaka till lejonriket, när han springer på savannen och man får se honom från jättelångt håll och från väldigt nära håll samtidigt, det tycker jag är såå snyggt gjort!



Ändrad av Proximus
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2005 vid 23:55

Jo visst kan man säga massor om Lejonkungen, men den var bättre när man var yngre. De flesta som inte är så insatta svarar alltid Lejonkungen på frågan om den bästa disneyfilmen  men om man får tid att tänka är det inte alls lika många som tillsist skulle välja den. (Jag gjorde detta exprimentet genom att fråga 120 människor på stan så det är vetenskapligt bevisat  )

Men ändå, Lejonkungen är TOPPEN men inte bäst...

I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
foke View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 28-september-2005
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera foke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2005 vid 00:06
Fast jag tycker nog ändå att Lejonkungen tillsammans med Robin Hood är bästa disneyfilmerna.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 11>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media