Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Lejonkungen

 Svara Svara Sida  <1 34567 11>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 17:08
Men hallå de är väl djur? Eller såg jag fel sist jag tittade på den? Det var verkligen ett uruselt argument!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 21:04
Ska man skratta eller ska man gråta åt den kommentaren? Confused Man kan ju inte döma ut en film efter hur de äter i den. Confused
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 21:11
Förmodligen/förhoppningsvis var inte personen som skrev det seriös.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 21:36
Nej man kan ju alltid hoppas, men å andra sidan var det ju någon som på fullt allvar tyckte att Pocahontas satt och väntade på att "prinsen" skulle rädda henne så vad kan man vänta sig när det kommer till de extrema kritikerna?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2007 vid 11:51
Jag tycker faktiskt inte man ska ge sig på att såga en film om man inte kan formulera sig. Det känns som att argumenten sällan håller Tongue Särskilt när det gäller sån film som är så pass älskad som Lejonkungen (dags att se om den snart!).
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2007 vid 10:23
Jaa det är ju verkligen att ge sig ut på djupt vatten om man ska såga Lejonkungen!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2007 vid 14:59
På tal om dissar till Lejonkungen så läste jag några som dissade Lejonkungen pga att den var så incestuös. Kan förstå tanken med att det bara finns en hanne i flocken och att när båda Sarabi och Sarafina får barn så borde pappan vara Mufasa i båda fallen. Och då borde alltså Simba och Nala vara syskon, vilket leder till att Kiara sedan blir frukten av ett incestuöst förhållande mellan halvsyskon. Men kom igen, vem bryr sig om sådant? Och vad har det för övrigt med handlingen i filmen och göra?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2007 vid 11:59
Gud vad folk kan tänka till ibland. Nåt sånt skulle jag inte ens tänka på under filmens gång. Det hör ju inte dit över huvud taget.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2007 vid 19:24
Precis som du säger Svenzon så hör det ju inte dit överhuvudtaget. Å andra sidan vad spelar det för roll om det nu skulle vara så? Så Nala och Simba har ett incestuöst förhållande - och? Dom är djur herregud! Tecknade sådana till råga på allting!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2007 vid 20:14
Dessutom, gör väl lejonhonor så att de söker upp en hane (behöver alltså inte vara just ledarhannen.) Så Nalas pappa är ju inte med i filmen över huvud taget. Men som sagt vad spelar det för roll, det är ju bara film. Jag menar lejon brukar väl inte umgås med apor häller?
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2007 vid 11:27
Haha, bra poäng, Faline! Inte brukar de sjunga och dansa särskilt mycket heller. Eller vara kompisar med vårtsvin och surikater heller. LOL Vill man leta upp sånt som inte stämmer med verkligheten så kan man ju hålla på i evigheter.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 00:26
Då ska man nog inte se Disneyfilmer över huvud taget?
 
Men hallåå! Rådjuren hade aldrig låtit dvärgarna rida på dem! Trädockor kan inte prata. Elefanter kan defenitivt inte flyga! Möss och fåglar hade aldrig lyckats sy en hel klänning. Alice i Underlandet behöver jag inte ens nämna? Det finns inga älvor, och människor kan inte flyga. En människa skulle aldrig fatta vad en hund beställer på en restaurang, bara genom att hunden skäller. Det finns inga drakar. En liten snorunge kan inte dra ur ett svärd som sitter svinhårt fast i en sten om inte tre fullvuxna män klarar det. Bagheera hade eventuellt bitit skallen av Mowgli i ren förfäran över att hitta honom ligga och gapa i djungeln. Man kan inte köra moped uppochned. En räv kan inte hantera en pilbåge. Leksaksdjur kan inte kommunicera med människor. Två möss hade aldrig lyckats rädda en människa, två gånger till och med! Man kan inte väcka döda skelett. Fladdermöss är större än möss. En hund hade aldrig klarat att hoppa rakt ner på en markis, från flera meter upp i luften. Sjöjungfrur, sjöhäxor och jag vet inte vad...inte verkligt alls. Man kan inte förtrolla en människa till en klocka. Flygande mattor = säkert. Lejon och vårtsvin hade, som sagt, antagligen inte blivit så bra kompisar. Levande träd som pratar existerar inte. I verkligheten hade Phoebus aldrig lyckats fånga Quasimodo när han faller ner från Notre Dame. Man kan inte flyga på en häst. Det finns fortfarande inga drakar. En människobaby hade absolut inte blivit omhändetagen och uppfostrad av gorillor i verkligheten.
 
Orka? Tongue


Ändrad av Hades - 10-juli-2007 vid 00:48
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 01:12
Hades: alice i underlandet drömmer väl faktiskt? Wink
haha, skitjobbig är jag ;D men ja jag fattar helt och hållet. Sjuk människa som har sagt en sån grej om Lejonkungen. Pinsamt.. verkligen.


"Fladdermöss är större än möss." - what movie? Det andra kände jag väl dock igen.


Ändrad av mimmi - 10-juli-2007 vid 01:15
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 01:38
Haha, sant Tongue
 
Skrället är ju inte särskillt stor jämfört med Basil och co i Mästerdetektiven Basil Mus.
 
Dags att se om Lejonkugen snart, för att försöka återgå till ämnet :)


Ändrad av Hades - 10-juli-2007 vid 01:44
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 15:13
Väldigt bra poäng Hades. Wink Förstår inte riktigt hur människorna tänker, men jag kan tycka att det är ganska intressant att läsa om deras sjuka grunder till dissningar av filmer jag tycker bra om. Wink
 
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 16:38
Haha, klockrent inlägg, Hades. LOL Allt det du nämnde är ju vardagsmat när man tittar på Disneyfilmer, det är så det ska vara. Folk som använder det som argument för att dissa filmer har nog allvarligt hamnat i fel biosalong...
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 19:48
Hoppas det inte kommer fler uppföljare på denna film. Ettan är ju så underbar. Gillar scenen då dom går på stocken. Och Simba blir stor. Vilken är eran favorit scen ? (Eller era favorit scener ?)
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 20:11
Scar: Ok, ok, jag gjorde det
Simba: Högre så dom hör dig
Scar: Jag dödade Mufasa!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 21:06
Älskar också stock-scenen. Men inledningen är nog det som får mig att rysa mest av allt.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2007 vid 12:30
Inledningen är en av mina favortscener nånsin :)
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2007 vid 12:53
Inledningen är så mäktig. Solen går upp och alla djur samlas, innan ser vi dem påväg mot något. Gillar speciellt girafferna och elefanterna vet inte riktigt varför. Och vattenfallet som ger en känsla av det fridfulla i det hela. Och så sången. Allting passar perfekt ihop med varandra. Inledningen är helt klart bland de bästa scenerna i filmen. Helt klart bland de bästa scener disney någonsin gjort.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2007 vid 15:54
Jag håller med er om inledningen. En annan favorit är ju scenen när Mufasa räddar Simba. Eller igentligen hela den scenen när Simba först ryter mot ödlan fram till Mufasas död. Bakgrundsmuskien där är fantastisk.
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2007 vid 18:07
Ja! Jag fullkommligen älskar den scenen! Musiken är helt underbar och stämningen..mmm.
Sen älskar jag även när Scar är hos hyenorna och sjunger "Jag vet att ni saknar förmågan..." Åh jag ryser vaje gång!
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 12:36
Jag älskar dels scenen med Simba och Scar.
Simba: Pappa har visat mig runt i Lejonriket. Det blir jag som bestämmer där, Ha ha!
Scar: Ledsen att jag inte hoppar högt av glädje, jag har dålig rygg.
Simba: men farbror Scar om jag blir kung vad blir du då?
Scar: En apas farbror.
Simba: Haha, du är så fräck!
 
Och scenen där Simba träffar Mufasa.
Mufasa: Du har glömt dig och på så viss glömt mig.
Simba: Nej hur kan du tro så
Mufasa: Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit! Du måste ta din plats i livets stora cirkel!
CryClap Gråter vid den scenen.
 
Mufasas död. Det sorgligaste som någonsin kommer att spelas in.
Simba: Pappa, pappa vi måste gå hem!
 
Sen så gillar jag också scenen när Simba springer genom öknen, musiken, stämmningen, animeringen. Vad kan man säga förutom perfektion.
 
Hela "Känn en doft av kärleken" men speccielt versen.
Simba: Vill visa all min kärlek men hur förklarar jag? det hemska som har hänt? omöjligt, för skuggorna finns kvar.
Nala: Det är någonting han gömmer, jag undrar vad det e. han vill inte bli kung och endå e han född till det!
 
Och sen, scenen av scenerna. Scenen.
Mufasa: Glöm inte..
och när simba sedan ryter. Ah om Öken-scenen var perfektion så är denna scenen ett mirakel. Det soundtracket som spelas får mig att gråta och den väldigt vackra regnet gör det ännu mer känslosamt...
 
Ja vilken film alltså! När jag såg den för några dagar sen så började jag gråta vid inledningen, jag grät floder vid Mufasas död, jag snyftade mig igenom Simbas möte med Mufasa och sedan så sprack det när Simba röt vid lejonklippan. Grät även vid eftertexterna men det är inget ovanligt Wink
Nu kanske ni tror att jag är värsta lippsillen, men tro mig! Jag brukar inte gråta så här mycket till filmer inte ens lejonkungen. Men saken var den att jag inte sett den på jätte länge men fortfarande kom ihåg alla sånger och ord. Nu får jag faktiskt försöka avsluta detta inlägget annars blir det en hel roman..
(Observera att Citaten från scenera kanske inte är helt korrekta efter som jag bara skrivet ner de ur minnet)
 


Ändrad av Sockerpajen - 12-juli-2007 vid 12:37
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 19:42

Lejonkungen är min favorit-disney-film!

”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2007 vid 03:56
Postad av Gurra Gurra skrev:

Lejonkungen är min favorit-disney-film!

Ok
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2007 vid 14:18
Den är helt fantastisk!!!
Jag älskar musiken!
Vilken är eran favorit-röst i Lejonkungen?, alltså rösterna till de olika karaktärerna
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 12:14
Lejonkungen, jag kan varenda replik, varenda sång.
Mitt favoritklipp är lätt nät Simba springer genom öknen, så maffigt det är, jag önskade att jag kunde se den scenen på bio, det skulle vara så häftigt att höra honom springa runt en!
Den andra av mina favoritscener är när Simba går upp på klippan, jag älskar det och så hör man Mufasa:
"Glöm inte vem du är!"
Jag får gåshud och tårar i ögonen, någon som håller med?
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 15:53

Med risk för att bli ihjälslagen i den här tråden... men är jag den enda som inte tycker att Lejonkungen är SÅÅÅ jätteunderbarast som alla andra..? Visst är det en jättebra film, tro inte att jag tycker nåt annat, men jag personligen vet i alla fall ett par stycken andra Disneyfilmer som jag mycket hellre tittar på. När jag tänker efter så är det faktiskt flera år sedan jag såg Lejonkungen sist... Embarrassed Min favoritscen är annars Scars "var beredd". SÅ pampig och Rickard Wollf har så prefekt röst till Scars karaktär.

*springer och tar skydd bakom närmsta soffa*
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 17:36
Jag håller helt med dig Svenzon, riskerar antagligen också att bli ihjälslagenWink Visst, filmen är väldigt bra, den är helt klart bland de bättre Disney-filmerna (även en av mina favoriter). Men jag tycker inte att den är bästaste bäst, det finns som Svenzon säger, andra Disneyfilmer som jag hellre ser.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 34567 11>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media