Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Lejonkungen

 Svara Svara Sida  <1 56789 11>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2008 vid 20:21
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av Jago Jago skrev:

Tycker filmen är jättebra och en av mina favoriter, men på tok för överskattad! Och jo jag älskar inledningen men när det kommer till Simba som ligger där och nyser blir början så märklig. Vet inte varför! Den känns inte helt fullständigt! Och så visas titeln ''The Lion King'' och senare visas Scar. Det känns lite slarvigt gjort där. Ena stunden en massa djur som tittar på en född lejonunge och senare ett lejon som fångar en mus. Ursäkta om det låter konstigt men så tycker jag.Tongue
 

Så är det också i vissa stunder i filmen. Hänger inte riktigt ihop.

 

Tycker också att scenen där Simba och Nala bråkar känns löjlig.

 

Men annars en jättebra film!

 

Håller med dig i allt du sa där, tycker oxå att filmen är för överskattad, den är inte riktigt så bra som alla påstår men visst är det en underbar film!


Lejonkungen är en av mina favoriter. Men tycker dock att slutstriden mellan Simba och Scar känns för kort.
Till toppen
Jago View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 02-januari-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Jago Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2008 vid 15:04
Tycker också det är ganska fuskigt gjort när Simba blir vuxen. Typ ena sekunderna är han en liten lejonunge och sen ett jättestort lejon och liknar sin pappa. Dom skulle ha använt Timon o Pumbaas föräldraskap som i Lejonkungen 3 mellan där.Big%20smile
Nu sköter jag mig själv!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2008 vid 15:39
Postad av Jago Jago skrev:

Tycker också det är ganska fuskigt gjort när Simba blir vuxen. Typ ena sekunderna är han en liten lejonunge och sen ett jättestort lejon och liknar sin pappa. Dom skulle ha använt Timon o Pumbaas föräldraskap som i Lejonkungen 3 mellan där.Big%20smile


Filmen hade blivit för lång.. och skulle dessutom tappat fart
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2008 vid 18:27
Haha, kul att man inte är ensam om att tycka Lejonkungen är överskattad. LOL Visst, en väldigt snygg och bra film, men det finns andra klassiker som jag gillar bättre.
 
Däremot tycker jag om att Simba växer från unge till fullvuxet lejon under bara en låt. Som jag redan kommenterat i ett par andra trådar så är det ett jättebra sätt att klämma in större tidsrymder under kort tid. Mulan är en annan film som kör med samma teknik.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jago View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 02-januari-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Jago Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2008 vid 19:03
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Haha, kul att man inte är ensam om att tycka Lejonkungen är överskattad. LOL Visst, en väldigt snygg och bra film, men det finns andra klassiker som jag gillar bättre.
 
Däremot tycker jag om att Simba växer från unge till fullvuxet lejon under bara en låt. Som jag redan kommenterat i ett par andra trådar så är det ett jättebra sätt att klämma in större tidsrymder under kort tid. Mulan är en annan film som kör med samma teknik.
 
Visst men jag tycker att det händer bara sådär när han blir vuxen. Äter kryp för första gången och sedan blir han vuxen. Jag gillar idén men det känns inte ens uppbyggt. I Mulan byggs det ju upp. Fast det är bara vad jag tycker.
Nu sköter jag mig själv!
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2008 vid 23:53
Jag tycker inte alls att Lejonkungen är överskattad. Det finns ju en anledning till att den är så populär, de är ett mästerverk helt enkelt

Ändrad av Mendez - 10-januari-2008 vid 23:54
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2008 vid 19:44
Skriver som jag nämnt innan att jag tycker att introt är ett av de bästa disneyklassiker introt.. det finns det som är lika bra.. men den 1 sekunden håller jag helt klart andan,
 
Men som jag även där nämnt innan är den alldeles för överskattad för mig alla påstår hur bra den är och musiken är underbar och att det är den bästa filmen som någonsin gjort... där tar det bara stopp, musiken är bra och kommer alltid att vara men den kan mätas med annan musik oxå!
Själva handlingen är ju bra och den är jätte sorglig men det går så fort i början från lejonunge till vuxen vilket är liiite synd för att Simba är så underbart söt som liten! LOL ( jag vet att handligen hade blivit konstig om man hade dagit ut på det men men)
 
Okej filmen tillhör guldåldern och är helt underbar ! Men det finns filmer i samma klass ändå!
+ sidan är Timon & Pumba utan dem ingen filmBig%20smile
 
- Ni ska kalla mig herr GRIIIISS!!  HahahahahahahxD
 
 
P:s Hakuna Matata betyder ju "inga bekymmer" på Swahili det vet ju de flesta men visste ni att Pumba betyder "idiot"! HahahahaxD
Tror att det var idiot det var ialla fall något korkat!Big%20smilehaha
 


Ändrad av Emmaaa - 11-januari-2008 vid 20:56
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
elajnah View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 13-januari-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera elajnah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-januari-2008 vid 12:12

Jag tycker att Lejonkungen är den bästa disney klassikern självklart! Jag kommer till och med ihåg när jag var liten och varje dag när jag kom hem från dagis kollade jag Lejonkungen, Varje dag!

En gång när det var hockey VM på tv, och min pappa och storbror ville kolla det kunde jag inte kolla Lejonkungen , då tom. rymde jag hem ifrån så pappa var tvungen att ringa polisen ! LOL
 
Så jag tycker att Lejonkungen är en väldigt bra film!
Till toppen
anthem View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 14-januari-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera anthem Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2008 vid 17:31
Lejonkungen tillsamans med Tarzan är mina favvoritdisneyfilmer. :)


Ändrad av Proximus - 14-januari-2008 vid 20:45
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2008 vid 19:55
En fråga ang Lejonklippan. Är det nått dom bara kom på ? Att lejonen bor på en stor klippa ? Eller är det baserat på något ? (Undra bara)
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2008 vid 23:33
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

En fråga ang Lejonklippan. Är det nått dom bara kom på ? Att lejonen bor på en stor klippa ? Eller är det baserat på något ? (Undra bara)
 
Lejon tycker väl om att ligga på klippor. Så antagligen har dom utarbetat det ("eller nåt typ"Smile)
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2008 vid 00:05

Jag har för mig att Lejonklippan finns på riktigt. De flög över savannen med helikopter för att få inspiration till filmen och hittade den där fantastiska klippan, mitt ute i ödemarken. Jag kanske har drömt, men jag tror jag faktiskt såg en dokumentär om det.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2008 vid 16:53
Vad tycker ni bäst om när det gäller dvdns extramaterial ? Jag tycker om när Hans Zimmer berättar om musiken osv.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-mars-2008 vid 16:49
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jag har för mig att Lejonklippan finns på riktigt. De flög över savannen med helikopter för att få inspiration till filmen och hittade den där fantastiska klippan, mitt ute i ödemarken. Jag kanske har drömt, men jag tror jag faktiskt såg en dokumentär om det.

 
Oj, det var ju lite coolt faktiskt. Skulle vara häftigt att se lejonklippan på riktigt, vilken känsla. Just Lejonkungen har jag hört ska ha väldigt bra extramaterial, men jag har inte själv sett det. Men efter vad jag har hört ska det vara ganska ingående fakta osv.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2008 vid 18:52
Detta är klipp som jag hittat på Youtube från tv serien Simba - Lejonkungen.

http://www.youtube.com/results?search_query=Simba+e+nato+un+r%C3%A9%C2%B4&search_type=

Och denna dvd utgåva hittade jag på tradera.


http://www.tradera.com/Lejonkungen_dvd_gift_set_Ny_Inplastad_-auktion-59283289#pic

Ändrad av disney_girl - 17-mars-2008 vid 21:49
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2008 vid 01:37
Såg filmen inatt. Wow, den åldras helt enkelt inte. Sorgligt när man tänker på att Disney förmodligen aldrig kommer göra en film som kommer i närheten av den någonsin. Hoppas de tittar tillbaka på tidiga 90-talet och minns vad det var som gjorde de så bra.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2008 vid 12:20
Tycker om Lejonkungen jättemycket,klart..jag tycker det finns bättre filmer men den är fortfarande en av de bästa.Big%20smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2008 vid 18:28
Och inatt var det första gången jag fattade var man ställer in så att man får se orginalversionen och slipper den usla "nya scenen". Det är inte bara en "ny" scen, den väver ju in den gamla bra scenen och förstör den också med den patetiska sången "Morgonraport". Usch. Tack och lov att jag äntligen fattade hur man blev av med eländet så att filmen går att njuta av till fullo igen.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2008 vid 21:23
Just det att man kan ha borttagna scener med i filmen är något jag skulle uppskatta i vissa filmer, till exempel i en av mina favoritfilmer Titanic där jag verkligen gillar de borttagna scenerna och tycker att det är synd att de klipptes bort.
Men i Lejonkungen? Nej tack! Den ska vara som den alltid varit, samma sak i Skönheten och Odjuret där man måste se den hemska scenen "Människa igen". Fast det är ju väldigt bra tycker då jag, att man kan välja mellan att ha scenen med eller att inte ha det, till skillnad från då till exempel Titanic (som egentligen inte har något alls i detta forum att göra det var bara ett exempel jag kom på där man inte kunde ha med borttagna scener).
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Lamme View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 24-april-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Lamme Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2008 vid 19:26
Jag håller med dig! Älskar den!
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2008 vid 19:30
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Såg filmen inatt. Wow, den åldras helt enkelt inte. Sorgligt när man tänker på att Disney förmodligen aldrig kommer göra en film som kommer i närheten av den någonsin. Hoppas de tittar tillbaka på tidiga 90-talet och minns vad det var som gjorde de så bra.
 
Jag såg den igår och tänkte precis samma sak, sånt här kommer säkerligen inte att göras om igen vilket ju är tråkigt och lite konstigt för filmen är ju så bra gjord och ändå är den 14 år gammal, och den blev ju en sån stor succé så disney borde ju vilja göra om det igen så att säga eller iallafall nåt likande men de känns inte troligt ...
 
Måste bara få tilläga att öppnings scenen är bland de mäkitgaste scener jag sett i en film någonsin Big%20smile
 
 
 
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Och inatt var det första gången jag fattade var man ställer in så att man får se orginalversionen och slipper den usla "nya scenen". Det är inte bara en "ny" scen, den väver ju in den gamla bra scenen och förstör den också med den patetiska sången "Morgonraport". Usch. Tack och lov att jag äntligen fattade hur man blev av med eländet så att filmen går att njuta av till fullo igen.
 
 
visste inte Embarrassed att man kunde ställa in den så man slapp den där dåliga "nya" scenen . Scenen  var verkligen tråkig och kändes ganska så ondödig oxå bidrog inte till att göra filmen nå bättre alls ju! Låten var inte bra heller för den delen.


Ändrad av Saga - 14-maj-2008 vid 19:32
Love will be your guide
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2008 vid 20:06
Låten var inte bra i sig och ungen som sjöng lät inte som Johan Halldén för fem öre och gav mig rysningar av obehag. Man ställer in orginalversionen inne på välj språk-menyn.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2008 vid 21:44
Måste dock flika in att ni bör välja engelskt tal nästa gång ni ser Lejonkungen. I alla fall om ni har surroundsystem tillgängligt. DTS-ljudet är ju...ja, kära nån. Känns nästan som den blir dubbelt så bra.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2008 vid 21:55
Det är möjligt att jag gör det. Har aldrig sett filmen på engelska. Det närmaste jag har kommit är Pride Lands i Kingdom Hearts 2 och jag tror inte att de flesta av rösterna där är de riktiga.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2008 vid 22:09
Tycker Lejonkungen har en jäkligt bra svensk dubbning (som de flesta från 90-talet), men den engelska version är ändå snäppet vassare. Alla skådespelare i originalet är ruskigt perfekta, och ljudet är som sagt äckligt välkomponerat. Det bästa jag hört hittills, tänk hur det kan låta i ett riktigt dundersysten. Testa det, det blir en helt ny upplevelse!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2008 vid 06:59
Jag är förvisso helt blåst när det gäller att höra ljudkvalité och sånt...
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2008 vid 10:14
Jag är inte heller så bra på sånt egentligen, men har du ett hyfsat surroundsystem, väljer DTS (skillnaden på DTS-ljudet och det vanliga Dolby Digital är enormt, testa att jämföra under filmens gång!) och höjer volymen lite så kan du höra saker du aldrig hört förut. Det gjorde jag i alla fall. Främst i scenen då Simba följer efter Rafiki ("han kan vägen, kom då!"). Dessutom blir Circle of life mer outstanding än någonsin.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2008 vid 21:30
Är det verkligen så stor skillnad på DTS mot vanligt Dolby Digital?
Har ioförsej aldrig sett filmen med DTS. Måste man inte ha nån speciell grej kopplad till förstärkaren för det?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2008 vid 23:41
Jag är verkligen ingen mästare på det här, men jag föredrar oftast DTS om det finns. Dels höjs volymen ofta avsevärt, och dels blir ljudet klarare och liksom fylligare. Mer surroundkänsla, kan man säga. Detta gäller såklart inte alltid, men i just fallet Lejonkungen är DTS-ljudet ruskigt välgjort. Jag kanske hyllar det för mycket, men det är fan så svårslaget Tongue Klart den bästa dvdn jag har, ljudmässigt.
Vad jag vet behövs inga speciella prylar för att kunna spela dts, mer än surroundhögtalare. Jag kan verkligen ingenting om sånt, någon annan vet kanske bättre? Testa i alla fall, börja helst med Dolby Digital och slå över till DTS, så märks det extra tydligt.


Ändrad av Hades - 16-maj-2008 vid 10:39
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-maj-2008 vid 10:34
Fast skillnaden i ljudet mellan DTS-spåret och Dolby Digitalspåret på Lejonkungen har inte så mycket att göra med de olika ljudformaten som med att det är helt olika mixningar. DTS-spåret på Lejonkungen är en speciell "Disney Enhanced Home Theater Mix". Dolbyspåret innehåller en mera traditionell standardmix. Så även om båda ljudspåren hade varit kodade i samma ljudsystem skulle de låta helt olika.

Det där med ljudsystem är väldigt mycket religion. DTS har lyckats bygga upp sitt varumärke kring en förväntan att DTS ska låta bäst, även om det inte alltid är sant.

För att svara på frågan om vad som behövs för att lyssna på DTS-ljudet: Man behöver en DVD-spelare och en surroundförstärkare som båda måste kunna klara DTS. Det brukar man kunna se på att det finns en dts-logga på respektive frontpanel. Annars får man titta i bruksanvisningen.

Dessutom ska DVD-spelaren och förstärkaren vara hopkopplade med en digital kabel, antingen koaxial, optisk eller hdmi.

Det här brukar inte vara något problem på nyare apparater, men om man har prylar med några år på nacken kanske de inte alltid har vad som krävs.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 56789 11>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media