Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Ett småkryps liv

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
gustav_disney View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 17-december-2006
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera gustav_disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Ett småkryps liv
    Postad: 27-december-2006 vid 19:39
Jag tycker den är bra, vad tycker ni?
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2006 vid 20:17
Att den är den näst bästa data-animerade filmen som Pixar eller Disney har gjort.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-december-2006 vid 15:20
Björn Kellmans röst som huvudpersonen gör filmen till ett nöje att se för min del.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2007 vid 13:21
Mycket bra film. Det var ett tag sedan jag såg den.
Till toppen
Niddala View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Niddala Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2007 vid 12:45

Jag kan inte hjälpa att hela tiden hitta små likheter mellan Ett småkryps liv och Dreamworks' Antz. Kom dom ut samtidigt, eller är det några års mellanrum?

Anyway, jag tycker jättemycket om den filmen. Min favorit är ju bara Hopper (heter han så på svenska med?). Han är helt enkelt dötuff.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2007 vid 13:16
Postad av Niddala Niddala skrev:

Jag kan inte hjälpa att hela tiden hitta små likheter mellan Ett småkryps liv och Dreamworks' Antz. Kom dom ut samtidigt, eller är det några års mellanrum?

Anyway, jag tycker jättemycket om den filmen. Min favorit är ju bara Hopper (heter han så på svenska med?). Han är helt enkelt dötuff.
 
----
 
Efter Toy Story så är Ett små kryps liv min favorit. Fast det var väldigt längesen som jag såg den.
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2007 vid 21:04
Vad heter vandrande pinnen i Ett småkryps liv?
Det står ju alla namnen, men vad heter han?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2007 vid 21:31
Slim
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2007 vid 21:34
TACK!!!!!!!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2009 vid 22:37
Jag tycker att ett småkryps liv är en charmig film av pixar. Men jag har inte sett en dålig film hittils. Pixar har lyckats med allt de har gjort för att deras filmer är speciella om man jämför med andra dataanimerade filmer. Mycket med att filmerna har en realistisk historia och fungerar utan att bli för överdrivna och för att återgå till ett småkryps liv så är den helt enkelt en mycket bra film med både humor och charm.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2010 vid 17:53
*väcker en död tråd till liv ... igen* Jag älskar den här filmen!! Tillsammans med Hitta Nemo är det min favorit av pixar :) Flip är så söt ^^
Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2010 vid 18:20
Hihi, jag tycker också om att dra upp gamla trådar^^

Jag har en känsla av att jag såg den på bio när jag var liten... men att jag aldrig såg klart den. Kan jag verkligen ha tyckt att den var för läskig? :O Eller så har jag inte alls sett den. Ska dock ta och göra det någon gång, den verkar bra. Det är intressant hur pixar insisterar på att föra in oss i ett annat perspektiv, i detta fall en myras... eller vänta nu, det är väl en myra? :O ^^

Ändrad av Ankisten - 05-juni-2010 vid 18:22
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2010 vid 19:05
Du MÅSTE se den, den är asbra. Och du kan mycket väl ha tyckt att den var för läskig (nu vet jag ju inte vad du blir rädd för, men jag såg den med mina småkusiner som blev vettskrämda). Den är ganska läskig, antar jag, men jag har inte hakat upp mig på det eftersom jag växt upp med den och inte kan tänka mig att inte kunna den utantill ...
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2010 vid 19:22
Jag har sett den en gång. Jag har den inspelad men det är bara engång för flera år sedan som jag sett den. Jag vill minnas att jag inte tyckte den var så bra. Fast när jag var liten tyckte jag oftast illa om de filmer som jag tyckerär jättebra nu (Fråga mig inte hur det hänger ihop, jag har ingen aning). Så jag kanske skulle se den snart. Jag vet ju var den finns. Fast som det är nu så står jag fast vid att det bästa som Pixar har gjort är Toy Story, Hitta Nemo och Upp
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2010 vid 19:49
Jag har bara sett Ett småkryps liv en gång och vill minnas att jag inte heller tyckte den var jättebra. Minns inte så mycket från handlingen, det enda jag kommer ihåg är ett klipp från eftertexterna med "feltagningarna". Gräshoppan tornar upp sig över myran och ryter "Tycker du jag ser DUM ut?" varpå myran viker sig dubbel av skratt och utbrister "Ja!" LOL I samma klipp från filmen har jag för mig att myran börjar darra av skräck eller nåt istället. Hm, man kanske skulle försöka se den här filmen igen och se om man har ändrat uppfattning om den på äldre dar.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2010 vid 20:47
Jag minns från de klippen att någon säger någor om Prinsessan Abba och sedan börjar skratta när det egentligen ska vara typ Prinsessan Atta eller något sånt.

 

Dom minns jag, jag tycker sånt är lite kul. Är det inte något liknanade i Bilar?

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2010 vid 21:37
Åh, extrabloopers. Jag gillar inte bilar, har sett den en gång, så jag vet inte om de har något liknande i den filmen, men de hade det i alla filmerna fram tills superhjältarna, tror jag.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2010 vid 22:04
Jag gillar faktiskt Bilar. Jag tycker den är rolig. Det är ju inte en film i stil med till exempel Upp som jag bara älskar. Men det är en film som man kan se på när man inte har något bättre för sig. Handlingen är väl inte den bästa, men helt ok. Jag tror att det är något liknande i slutet på den filmen i alla fall.

 

Nu har jag blivit lite funderande när jag såg den här tråden. Så nu tänker jag faktiskt se Ett småkryps liv direkt :)

 

 

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2010 vid 22:21
Ja, bra! Sedan kan vi se om du tycker bättre om den, vilket jag hoppas. :)
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2010 vid 22:35
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Du MÅSTE se den, den är asbra. Och du kan mycket väl ha tyckt att den var för läskig (nu vet jag ju inte vad du blir rädd för, men jag såg den med mina småkusiner som blev vettskrämda). Den är ganska läskig, antar jag, men jag har inte hakat upp mig på det eftersom jag växt upp med den och inte kan tänka mig att inte kunna den utantill ...


Hah, jag var ju förstås väldigt rädd för både myror och spindlar (om det nu är några sådana med) när jag var liten... xD Tror att jag har sett filmen på Ica, så ska nog köpa den! ;D
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2010 vid 20:36
Jag äger faktiskt Bilar, men har aldrig sett den. Kanske dags att göra det någon dag. Efter Ett småkryps liv kanske. Monsters Inc har också bloopers, det är ju nästan lika kul att se som filmen i sig. 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2010 vid 23:02
Nu har jag sett ett Småkryps liv för första gången på flera, flera år. Den var absolut bättre än jag minns den. Den var rolig, fin och härlig. Men den räknas absolut inte tilll mina favoriter. Jag tycker inte den når upp till nivån för Hitta Nemo och Upp. Inte för mig i alla fall. men det är absolut en film jag kan se igen. 
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2010 vid 22:31
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Nu har jag sett ett Småkryps liv för första gången på flera, flera år. Den var absolut bättre än jag minns den. Den var rolig, fin och härlig. Men den räknas absolut inte tilll mina favoriter. Jag tycker inte den når upp till nivån för Hitta Nemo och Upp. Inte för mig i alla fall. men det är absolut en film jag kan se igen. 

Goodie! Smaken är som baken, men jag är glad att du tyckte om den ^^

"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2010 vid 18:10
Nu har även jag sett Ett småkryps liv för första gången på jättelänge. Kan tyvärr inte säga att den kommer särskilt högt på min favoritlista, men absolut bättre än förra gången. Gillar slutet, det blev lite oväntad upplösning när den enorma fågelplanen inte lyckades. 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2010 vid 23:15
Åh, det känns verkligen som om det bara är jag som älskar den här filmen x) Det känns skönt att alla åsikter accepteras ...
Jag ska motivera längre varför jag tycker om den någon gång, men nu är det sent och jag måste sova. Vet inte ens varför jag sitter vid datorn till att börja med ...
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media