Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bästa uppföljaren?

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
gustav_disney View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 17-december-2006
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera gustav_disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Bästa uppföljaren?
    Postad: 17-januari-2007 vid 20:35
vilken är den bästa uppföljare ni vet av disneyklassikerna?
jag tycker lady och lufsen II
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-januari-2007 vid 23:02
"Aladdin och rövarnas konung" tycker jag var hyfsad.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2007 vid 00:21
*Motivera era svar... Annars kommer denna tråd att stängs...*
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2007 vid 17:42
Aladdin och Rövarnas Konung var ju i vilket fall somhelst bra mycket bättre än Jafars Återkommst. Den tredje uppföljaren på Aladdin var mer en "riktig" uppföljare. Den andra kändes som att dom bara slängde ihop lite för att få en uppföljare.
 
Men bästa uppföljaren var ämnet. Jag tycker att Lejonkungen 2 och 3 är helt okej. 3:an är mer rolig i o försej. 2:an är ändå bra musik i och en vettig handling (väääldigt lik Romeo och Julia iof men ändå).
 
En bra sak med Aladdin uppföljarna är att Peter Jöback fortfarande har rösten. Det blir så fel när dom byter röst, som i till exempel Den lilla Sjöjungfrun 2.
 
Mulan 2 är också helt okej. Den är ju inte superbra, men helt okej. En positiv sak är att det känns lite mer realistiskt då de får problem fast de egentligen "ska leva lyckliga resten av sina dagar".
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2007 vid 21:38
Ja, är Peter Jöback den enda som ställt upp i alla filmer? En bra kille det dära :D
Björnbröder 2 tycker faktiskt jag är en av dem bästa uppföljaren. Samma röster där med tror jag? i alla fall Kenia och Kodas? :S
Det är roligt när Kenia träffar sin barndomsvän Nita. Det är bråk och tjaffs i början med det leder ju ändå till kärlek. :D En stor och lycklig familj ;)
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2007 vid 15:04

En av de bättre uppföljarna är Björnbröder 2. Det kanske beror på att den kom ganska tätt efter första. Som Mikka sa om Nita, det tycker jag är bra.

Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2007 vid 21:33
Jag tycker att det är dåligt när rösterna byts ut t.ex. DLS 2. Men samtidigt så gillar jag den filmen pga. att det känns som om de lyckats på de flesta andra punkter, så att röstbytet vägs upp. Av de som jag har sett så gillar jag DLS 2 och Lejonkungen 2 mest trots att båda påminner till viss del av sina föregångare.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2007 vid 13:33
Mina favorituppföljare är

Askungen - Det Magiska Trollspöet
Den Lilla Sjöjungfrun - Sagan Om Ariel
Djungelboken 2



Ändrad av disney_girl - 20-januari-2009 vid 19:42
Till toppen
Jack View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Jack Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2007 vid 21:56
Själv tycker jag att Askungen 3 är jätte bra
Till toppen
ArielTvättmedel View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 26-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera ArielTvättmedel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2007 vid 22:09
Thumbs%20UpJag tycker att askungen 2 är ganska bra. Jag måste säga att den är romantisk. Iallafall när Petronella har en förbjuden kärlek.Heart
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2007 vid 08:44
Askungen 2 och 3. Möjligen 101 dalmatiner 2
Disney 4ever
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2007 vid 09:36
Svårt ämne! Eftersom jag i princip får allergiska reaktioner på bara ordet uppföljare. Men en och annan som når upp till nivån "okej" finns det ju... T.ex. så tycker jag Lejonkungen 2 och 3 är okej, mest då trean mycket för att den följer första filmen på ett väldigt roligt sätt!

Även Aladdin-Rövarnas kunung är helt okej, framförallt efter fiaskot till försök att göra en första uppföljare (Jafars återkomst).

Mulan två tycker jag är en av de bästa (om jag kan andvända det ordet om uppföljare Wink) uppföljarna. Den visar att ingen "lever lycklig i alla sina dagar" utan lite arbete Tongue.
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2007 vid 10:11
Vad har alla emot Jafars Återkomst? Jag tycker att efter Bambi 2 är J Å den bästa uppföljaren. Sköna låtar, och Jafar är cool. Jag minns att jag såg den 4-5 gånger på raken samma dag en gång när jag var liten. Shit, skulle aldrig kunna göra någonting sådant i dagens läge. Kanske med Puhs Film om Heffaklumpen möjligen...
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2007 vid 19:49
Thumbs%20UpJag tycker nog dem bästa uppföljaren är Mickey mouse in living color 2 är den bästa uppföljaren. Det är inte så många som känner till den men det är en toppenfilm!Thumbs%20Up
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2007 vid 19:50
någon som sett Mickey Mouse in living color 2?
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2007 vid 18:48


Askungen - Det Magiska Trollspöet

Hyffsat bra handling och fin musik. Gillar
sången Mer Än En Dröm.

Sagan Om Ariel

Min favorit uppföljare på min favorit disneyklassiker.
Jag gillar ettan så himmla mycket.




Ändrad av disney_girl - 22-augusti-2009 vid 09:51
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2007 vid 21:55
Bambi 2 är nog min. Anledningen är som så att Bambi 2 ger svar på vissa frågetecken som man får i den första. Man får bl. a veta hur bambi utvecklas till den modiga hjort som han blir och hur hans relation till pappan utvecklades.
 
Lady och Lyfsen 2 är en bra fortsättning på den första. Annars är de flesta uppföljare mer eller mindre onödiga. Vissa av filmerna borde inte ha uppföljare tycker jag.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2007 vid 15:34

Jag tycker knappt det finns någon bra uppföjare, möjligen Lejonkungen 2.

Men däremot så finns det väldigt många dåliga upföljare:
Den Lilla Sjöjungfrun 2 -
Man behöver bara säga att jag är allergisk mot Melody
 
Ringaren i Notre Dame 2 -
Hmm, va sorgligt, Quasi fick inte Esmeralda så vi kan göra en film till så han får en tjej!
 
Björnbröder 2-
Först och främst så är du ju för j'vligt att göra en fortsättning på en film som har ett sånt bra slut och för det andra så gör de än riktigt dålig uppföljare. Samma sak här, dom måste bara fixa ihop huvudpersonen med någon så de blir ett kärlekspar! Dessutom så liknar filmen många andra filmer och har nästa identiska scener som:
 
Mulan-När Nita blir iordninggjord för bröllopet (Mulan i Mulan)
 
Tarzan-När Nita blir jagad av tvättbjörnarna (i Tarzan babianer)
 
Pocahontas-"Du klär lika bra i den som din mor gjorde" eller liknande säger Nitas far om hennes klänning (möjligen lite likt Pocahontas mors halsband? Wacko)
 
 


Ändrad av Sockerpajen - 12-december-2007 vid 15:48
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2007 vid 17:53
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Björnbröder 2-
Först och främst så är du ju för j'vligt att göra en fortsättning på en film som har ett sånt bra slut och för det andra så gör de än riktigt dålig uppföljare. Samma sak här, dom måste bara fixa ihop huvudpersonen med någon så de blir ett kärlekspar! Dessutom så liknar filmen många andra filmer och har nästa identiska scener som:
 
Mulan-När Nita blir iordninggjord för bröllopet (Mulan i Mulan)
 
Tarzan-När Nita blir jagad av tvättbjörnarna (i Tarzan babianer)
 
Pocahontas-"Du klär lika bra i den som din mor gjorde" eller liknande säger Nitas far om hennes klänning (möjligen lite likt Pocahontas mors halsband? Wacko)
 
 
Gläppte förbi denna film en gång när den gick på Disneychannel och på den korta tiden jag såg hittade jag en massa "snodda" saker från andra disney-filmer. Känns lite onödigt att göra en uppföljare som mestadels är andra filmer i en enda röra. Nu har jag ju inte sett den så säger inte att det är så men det är mitt intryck av filmen.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2007 vid 18:36
och så har jag alltid gillat Mulan 2.Smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2007 vid 21:51
Såg Mulan 2 för någon månad sedan och jag tycker att den var riktigt bra.. Handlingen var väl inte den bästa kanske men den var söt... Gillar den låten de sjunger i början Lesson number one är bra har dock inte hört den på svenska än...
 
Överaskande nog gillar jag inte Den lilla sjöjungfrun 2... förstör originalfilmen stort! Försöker varje gång jag ser den lista ut någonting bra med den men ne det går itne ddet blir verkligen värre varje gång jag ser den stör mig på en massa saker de glömt att ta med och inte tänkt på...men de enda jag tycker om är när Ariel blir sjöjungfru igenBig%20smileLOL
 
En annan bra uppföljare tycker jag är Askungen 3... mysig och bra handlig och musiken är Så mkt bättre än ettanWink
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2007 vid 16:44
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Såg Mulan 2 för någon månad sedan och jag tycker att den var riktigt bra.. Handlingen var väl inte den bästa kanske men den var söt... Gillar den låten de sjunger i början Lesson number one är bra har dock inte hört den på svenska än...
 

Överaskande nog gillar jag inte Den lilla sjöjungfrun 2... förstör originalfilmen stort! Försöker varje gång jag ser den lista ut någonting bra med den men ne det går itne ddet blir verkligen värre varje gång jag ser den stör mig på en massa saker de glömt att ta med och inte tänkt på...men de enda jag tycker om är när Ariel blir sjöjungfru igenBig%20smileLOL

 

En annan bra uppföljare tycker jag är Askungen 3... mysig och bra handlig och musiken är Så mkt bättre än ettanWink



Håller med dig. Musiken i Askungen 3 är mycket fin. Jag gillar skarpt More Than A Dream. Samt Anastasias sång. Engelska versionen på sångerna är mysiga.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2007 vid 15:27
Jag lägger inte uppföljare så bra på minnet , men de jag sett och minns är bra är ialfall  Bambi 2 , Lejonkungen 2 och 3 och Björnbröder 2.
 
Bambi gillar jag för den är så bra gjorde en vädrig uppföljare , Lejonkungen 2 och 3 funkar bra om uppföljare trots en del brister , men karaktärerna är fortfarande lika  härliga och dom är bra animerade.
Björnbröder 2 tyckte jag var en mysig film eller hur man nu ska uttrycka det och den första filmen är ju så pass ny så det känndes inte lika konstigt med en uppföljare på den.
 
Har inte sett Lady Och lufsen 2 eller Askungen 3 men de verkar också vara hyffsade uppföljare av vad jag sett hittills.


Ändrad av Saga - 17-december-2007 vid 15:27
Love will be your guide
Till toppen
Amaranth View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2007
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Amaranth Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2007 vid 18:01
Jag har inte sett så jättemånga uppföljare men den bästa jag sett är Lejonkungen 2, den har bra musik, och är väldigt bra tecknad och en bra handling. Även om den ändå inte kan mäta sig med ettan såklart.

Men många av uppföljare är ju inte uppföljare precis utan mer tillägg till första filmen typ som Lejonkungen 3. Jag vill liksom att sagan ska gå vidare om det är en uppföljare jag kollar på
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2008 vid 18:56
jag tycker det fins några bra uppföljare tex jafars återkomst ( den är ju bara underbar slår inte orgenalet men jag gillar den.)
 
båda askungen dom slår ju inte orginalet men båda är gulliga på sitt sätt
 
bambi 2 för att många trådar blir upp lösta och för att den är så gullig Big%20smileBig%20smileBig%20smile
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2008 vid 22:52
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

jag tycker det fins några bra uppföljare tex jafars återkomst ( den är ju bara underbar slår inte orgenalet men jag gillar den.)
 
 
Jag har hört att det inte är så många som tycker om den uppföljaren ( Att rövarnas konung är bättre) vilket jag tycker är konstigt, alltså det finns väl vissa som gillar den men som jag kan se det är det i majoriteten som tycker de^^ ialla fall... jag tycker själv att den är bra, eftersom att Anden kommer tillbaka! Big%20smile 
Men jag har sett rövarnas konung mest eftersom att jag har den så det kan bero på det oxå, ! : )
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Aladdin_Abu View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-mars-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Aladdin_Abu Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2008 vid 23:03
Jag tycker nog att Lejonkungen 2 är den bästa uppföljaren.
Eftersom 1:an är ispirerad av Hamlet så gillar jag faktiskt att de fortsätter på Shakespearstilen och gör så att 2:an är inspirerat av Romeo och Julia.
"ibland klär jag mig som en stadsbo! För att koppla bort palatslivet!"
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2008 vid 10:59
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av disney_erika disney_erika skrev:

jag tycker det fins några bra uppföljare tex jafars återkomst ( den är ju bara underbar slår inte orgenalet men jag gillar den.)
 
 
Jag har hört att det inte är så många som tycker om den uppföljaren ( Att rövarnas konung är bättre) vilket jag tycker är konstigt, alltså det finns väl vissa som gillar den men som jag kan se det är det i majoriteten som tycker de^^ ialla fall... jag tycker själv att den är bra, eftersom att Anden kommer tillbaka! Big%20smile 
Men jag har sett rövarnas konung mest eftersom att jag har den så det kan bero på det oxå, ! : )
 
jag har faktis inte se rövarnas konug är den bra??Smile
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2008 vid 19:59
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Men däremot så finns det väldigt många dåliga upföljare:


Oh, don't get me started on them... xP Och jag kunde inte hålla med dig mer på dina andra synpunkter om BB2 och RiND 2 >.>

Men om man ska ta upp de uppföljare som är någorlunda lyckade så måste jag säga att Bambi II nog är den bästa. Den har de faktiskt lagt ner både tid och kraft på, det syns, och animationen är riktigt bra. Bara önskade att de svenska rösterna inte var så dåliga... Ermm

Lejonkungen II är inte dum den heller, trots sina "plotholes" (vart tog Kopa vägen till exempel? Och varför blev Zira & C:o förvisade? Etc...), för storyn är ändå hyfsat bra (mer Shakespeare-tema) och de nya karaktärerna funkar (sen att Simba, Nala, Timon, Pumbaa och Zazu har fått helt nya utseenden och färgscheman, det behöver vi inte nämna...). Lejonkungen 1½ ska jag inte ta upp, för då får ni mig aldrig att sluta. Den gillar jag inte. Alls.

Mm... Lady & Lufsen II gillar jag också, hör till de bättre. Igen, för att storyn och animationen är bra :3

Det tror jag var alla jag gillade... Resten? Njae...
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2008 vid 13:11
Angående Lejonkungen II så tycker jag att det helt klart är en av de bättre uppföljarna. Animationen är helt okej och storyn funkar (förutom som ovanstående sa, de små missarna där man inte får veta bakgrunden). När jag tänker efter så är Romeo och Julia-temat väl placerat eftersom ettan är väldigt influerad av Hamlet, vilket gör att man godtar tvåans story.
Låtarna håller också bra klass för att vara uppföljare, speciellt We are one, He lives in you och One of us, annars är också Upendi godkänd. I "We are one" är jag svag för norska Kiara, men överlag gillar jag de svenska rösterna. Frank Ådahl är den perfekta Simba för mig.
Visst har den här filmen också sina missar och fel men för mig är den ändå en av de bättre uppföljarna.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media