Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pocahontas

 Svara Svara Sida  <1234 5>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2007 vid 13:22
Någon som vet när Pocahontas kommer ut på DVD igen?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2007 vid 20:17
Postad av Mendez Mendez skrev:

Någon som vet när Pocahontas kommer ut på DVD igen?

Någon ny utgåva av Pocahontas är mig veterligt inte planerad. Den senaste svenska utgåvan från 2002 finns fortfarande i handeln.

Det kom en 2-disc specialutgåva i en del länder för ett par år sen, men Buena Vista valde att inte ge ut den i Sverige.
Till toppen
Pocahontas.1 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 06-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Pocahontas.1 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-april-2007 vid 11:35
Underbar filmHeart
Till toppen
sara_91 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 27-januari-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera sara_91 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-april-2007 vid 18:24
ojojojojoj... jag vet inte vad jag kan tillägga! Ni har sagt så många bra saker som jag gillar.. Jag håller med bara lilla jag och svenzon..
 
 
Ettan är såå mkt bättre än tvåan!!! Jag tycker att Pocahontas passar med John Smith...
 
Sista scenen är så vacker och underbar.. När Pocahontas vinkar av honom på berget!! Jag gråter när filmen är slut!!
Den bästa kärleksfilmen!! den slutar inte som de flesta andra filmer gör, att killen får tjejen..
Pocahontas älskde ju John Smith att hon var tvungen att låta honom åka tillbaka.. Det visar att det inte alltid går som man vill..
 
det var vad jag ville tillägga!! jag älskar den filmen!!!Heart
 
John Smith till Pocahontas:
Vad som än händer så kommer jag att finnas hos dig för alltid..
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2007 vid 11:29
Det är väl självklart att ettan är bättre! Jag förstår inte hur någon kan tycka annorlunda?! Ettans magi och kärlek bara försvinner, dessutom är tvåan även värdelöst animerad! Känns som allt bara var för att lura folk som gillar Pocahontas så att de kunde tjäna mer pengar! Jag var nästan så arg så jag grät när jag så tvåan! Som tidigare sagt: Totalt slöseri med tid! Hittar inget annat ord för tvåan än värdelös!
 
Okej, jag kanske bör lugna ner mig lite... Jag är bara så kär i första filmen och så kommer den här skiten...
Ett litet tips till er som inte sett tvåan till den här underbart vackra filmen än: SE DEN INTE! Se ettan en gång till istället!
 
Pocahonats är annars en av mina favorit klassiker! Såå underbart! Slutet är så bra just för att de inte får varann! Ett mästervärk helt enkelt, bra musik, bra story... bra, bra, bra! Wink
(och så håller allt på att bli förstört av uppföljaren!)
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2007 vid 11:20
Postad av Hannibal Hannibal skrev:

Det är väl självklart att ettan är bättre! Jag förstår inte hur någon kan tycka annorlunda?! Ettans magi och kärlek bara försvinner, dessutom är tvåan även värdelöst animerad! Känns som allt bara var för att lura folk som gillar Pocahontas så att de kunde tjäna mer pengar! Jag var nästan så arg så jag grät när jag så tvåan! Som tidigare sagt: Totalt slöseri med tid! Hittar inget annat ord för tvåan än värdelös!
 
Exakt min åsikt. Jag kan inte se en annan anledning än att de ville suga ut pengar ur ett redan vinnande koncept. Totalt onödigt och helt avskyvärt att de kan göra såhär mot en av Disneys finaste filmer någonsin!
 
Pocahontas sticker också ut lite ur mängen eftersom det är den första film av Disney som gjordes baserad på en sann historia. Vilket jag kanske nämnt tidigare. Snacka om kul och intressant det skulle vara att besöka den platsen i Virginia. Smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2007 vid 08:57
Det skulle verkligen vara jätte häftigt att se platserna i verkligheten! Den är så vackert tecknad att man gärna skulle vilja se det "in real life" Wink 
 
Håller med om att det är en av de finaste! Och jag tycker jag har uttryckt mina känslor för uppföljaren...
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2007 vid 17:54
Håller med både Bara lilla jag och Hannibal i allt de säger. Vi får slå oss ihop och göra en resa till Virginia tillsammans, vet jag! Wink 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2007 vid 17:56
Ja klart! Det skulle vara en resa att minnas Big%20smile och så häftigt att sedan se filmen när man har varit där!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2007 vid 19:49
Isåfall måste ni, Svenzon, Hannibal och Bara lilla jag ta mer er MIG till Virginia :D Jag har dessutom bott i USA i två år :P 04-06. Så jag kan verka som nåt slags guide ;)
 
Men ja, uppföljare är bara trams. Det skulle aldrig falla mig in att köpa eller ens HYRA en uppföljare, jag ser dem på TV istället då de visas. Dock laddade jag faktiskt hem Mulan 2 (vågar man erkänna det på internet?) och jag skämms nästan lite över att säga det men det var faktiskt en helt godkänd uppföljare. Den enda av de fyra jag sett som jag tyckte inte var bortkastade pengar att skapa.
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2007 vid 23:14
Jag köpe Pocahontas för ett tag sen, jag kollade på den tidigare ikväll. Nu minns jag hur mycket jag tycker om den. Å jag älskar verkligen Miko, hans scener är så roliga när han ska leta efter mat hela tiden.
Tänk att en karaktär som inte säger ett ord kan vara så rolig.
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2007 vid 23:44
Det var många år sedan jag såg Pocahontas, kanske dags att plocka fram den igen..?
jag kan säga att jag håller med Svenzon och Bara lilla jag till 100 procent i den här tråden (inte i alla dock..) Det är en jättebra film med bra musik, scener och figurer.. (nu slutar jag innan jag höjer den till en pedistal)
Men när jag satt och läste den här tråden så började jag tänka på varför tvåan är så mycket sämre än ettan och jag kom fram till en lagom flummig förklaring..
 
Kan det vara så att eftersom dom gjorde Pocahontas "annorlunda" än alla andra disney-filmer, dom gick in för att få en oscar eller nåt liknande.. och eftersom dom gjorde det med ettan men inte med tvåan så blev dom två så olika på alla sätt som finns..
jag vet inte om ni förstår mig men jag hoppas det.. vill gärna höra era tankar om detta!
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2007 vid 09:13
Du kan ha en poäng där, fast jag tycker att Pocahontas faktiskt är sig lik i 2:an. Det är John Smith som är helt annorlunda! Ouch
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2007 vid 17:13
Min favoritlåt är den som sjöngs precis i början när engelsmännen lämnar London.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2007 vid 18:36
"För ära, Gud och guld och för Virginia Company!"
 
Den spelades hela tiden när jag var i Disneyland kändes det som. Pocahontas var ny då, var där i mars 1996. Därför har den låten blivit en favorit för mig med, eftersom jag kopplar ihop den med tidernas upplevelse Wink
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2007 vid 19:14

"Virginia Company" har så härligt "sjömans-sound" (om man nu kan kalla det så). Den passar helt perfekt till det den är avsedd för. *ba-bam ba-ba-ba-ba-bam, ba-bam ba-bam ba bam* Nynnar lite för mig själv. Tongue

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
sara_91 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 27-januari-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera sara_91 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2007 vid 21:09
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Du kan ha en poäng där, fast jag tycker att Pocahontas faktiskt är sig lik i 2:an. Det är John Smith som är helt annorlunda! Ouch
 
jag håller med dig. John Smith har verkligen ändrats och det var ingen bra föändring enligt mig.  Jag gilar honom som han är i ettan!
 
Ja, det finns många bra sånger i tvåan men mina favoriter är: Vilken dag i london och vart finns min väg för mig.
 
 
 
John Smith till Pocahontas:
Vad som än händer så kommer jag att finnas hos dig för alltid..
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2007 vid 21:39
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Du kan ha en poäng där, fast jag tycker att Pocahontas faktiskt är sig lik i 2:an. Det är John Smith som är helt annorlunda! Ouch
 
jag fick en poäng!Big%20smile
Jag kan inte riktigt svara på om Pocahontas är sig lik eller inte, för jag har inte sett hela tvåan.
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2007 vid 22:42
Just det, Virginia Company var namnet på den. Jag älskar verkligen den.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 14:06
Postad av the_fish the_fish skrev:

Isåfall måste ni, Svenzon, Hannibal och Bara lilla jag ta mer er MIG till Virginia :D Jag har dessutom bott i USA i två år :P 04-06. Så jag kan verka som nåt slags guide ;)
 
Men ja, uppföljare är bara trams. Det skulle aldrig falla mig in att köpa eller ens HYRA en uppföljare, jag ser dem på TV istället då de visas. Dock laddade jag faktiskt hem Mulan 2 (vågar man erkänna det på internet?) och jag skämms nästan lite över att säga det men det var faktiskt en helt godkänd uppföljare. Den enda av de fyra jag sett som jag tyckte inte var bortkastade pengar att skapa.
 
Great! När åker vi? Big%20smileWink haha
 
Kan hålla med om att Mulan 2 är helt okej, tror dock att det är Mushu som håller den flytande.
 
Virginia Company är verkligen en bra "start-låt". Man får den rätta känslan direkt. Och när låten senare går över så smått till indianerna så blir det helt perfekt. Först en inblick i Johns värld för att sedan gå över till Pocahontas. Johns replik i början sitter som handen i handsken "Jag har sett 100 nya världar Thomas, vad skulle det vara för märkvärdigt med den här?"
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 16:11
Thomas är så söt!
Diggar faktiskt den unga Martin Timells röst till honom Embarrassed
 
Min favorit låt är nog den när Pocahontas springer för att rädda John, typ hoppar över stockar och sånt och sen slänger sig framför sin fars klubba.
Vet någon vad den heter?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 16:15
Thomas är verkligen söt! Så borta men ändå lite klok. Vet inte varför men han har fastnat i mitt hjärta hehe SmileEmbarrassed Martin Timell är klockren som röst till honom.
 
Tillhör inte den låten "Vildar"?


Ändrad av Bara lilla jag - 25-maj-2007 vid 16:16
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 17:47
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av the_fish the_fish skrev:

Isåfall måste ni, Svenzon, Hannibal och Bara lilla jag ta mer er MIG till Virginia :D Jag har dessutom bott i USA i två år :P 04-06. Så jag kan verka som nåt slags guide ;)
 
 
Great! När åker vi? Big%20smileWink haha
 
 
Vad sägs om nästa vecka? ShockedLOL
 
Nej men Thomas har fastnat i mitt hjärta med! Han är ju söt och fumlig på sitt eget sätt och vill göra allt rätt! Martin Timell är som sagt klockren av en eller två orsaker!
 
Låtarna i denna låt finns inga ord på, helt underbara! Det är någon som har tänkt lite när texterna skrevs!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 18:47
Är det Martin Timell som gör hans röst? Shocked Det har jag helt missat. Embarrassed Men jag håller med om att han gör det jättebra!
 
Håller också med Hannibal om låtarna, texterna bidrar verkligen till filmens magi. 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 22:10
Postad av Hannibal Hannibal skrev:

 
Låtarna i denna låt finns inga ord på, helt underbara! Det är någon som har tänkt lite när texterna skrevs!
Nu blev det lite fel där va? Tongue Men get your point, och kunde inte hållit med mer. Det är en mening bakom texterna och ingenting känns fel eller lite halvbra, allt är bara fantastiskt. Smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 12:14
Haha kan erkänna att det kan ha låtit lite felEmbarrassed... Menade att låtarna va ju så bra att det går inte att sätta ord på hur bra...
 
Men texterna är fantastiska!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 21:19
Låtarna är jättebra men måste ändå komma med en liten kritisk sak där (du store tid! Jag? Kritisk angående Pocahontas!?Tongue). De borde verkligen ha tagit med If I never knew you. Det är så fruktansvärt synd att den inte är med!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2007 vid 10:24
Jaa hela den låten ger rysningar! Det är nästan så man börjar gråta när man hör tonerna av den låten, underbart vacker!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2007 vid 12:14
En jättebra låt som absolut borde varit med i filmen. Kul att den är med på dvd:n i alla fall. Alltid något. Det känns som att det behövs en låt där de förklarar sin kärlek för varandra.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2007 vid 12:54
Hm, man kanske borde ta och köpa dvd:n snart. Jag har bara filmen på vhs, så jag har aldrig hört den låten.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 5>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media