Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pocahontas

 Svara Svara Sida  <12345>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2007 vid 13:56
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Hm, man kanske borde ta och köpa dvd:n snart. Jag har bara filmen på vhs, så jag har aldrig hört den låten.
Om jag inte har för mig fel så går den i eftertexterna på vhs:en.Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Kevlarsoul View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Kevlarsoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2007 vid 14:07
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Hm, man kanske borde ta och köpa dvd:n snart. Jag har bara filmen på vhs, så jag har aldrig hört den låten.
Om jag inte har för mig fel så går den i eftertexterna på vhs:en.Wink
 
Du har inte för dig fel nej.


Ändrad av Kevlarsoul - 02-juni-2007 vid 14:08
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2007 vid 16:03
Ahaa.. Då kanske man skulle kolla på eftertexterna nån gång. LOL
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2007 vid 19:11
Hehe gör så du Wink Det är en riktig bra låt. Skulle ha varit när Pocahontas besöker John dagen innan han ska avrättas. Synd att de bestämde sig för att klippa bort den.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
sara_91 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 27-januari-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera sara_91 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2007 vid 15:07
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Hehe gör så du Wink Det är en riktig bra låt. Skulle ha varit när Pocahontas besöker John dagen innan han ska avrättas. Synd att de bestämde sig för att klippa bort den.
 
Jag håller me.. låten passar verkligen in där, det är ju en sorlig scen men lite romantisk med tanke på vad John Smith säger..
Låten ger mig ryssningar!! otroligt bra låt!
 
Jag tycker att alla låtar är bra i Pocahontas! En jättebra film. tillhör definitvt favoriterna!
John Smith till Pocahontas:
Vad som än händer så kommer jag att finnas hos dig för alltid..
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2007 vid 22:26
Den är väl ganska mycket romantisk!
 
Men jag förstår inte varför den är bortklippt? Den scenen och låten är ju så bra! Men man här ju lite av musiken när John Smith och Pocahontas tar farväl om jag inte minns fel! Kommer ihåg att jag blev glad att man hörde lite av låten ialla fall!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2007 vid 18:57
Hallå hallå alla disney-n00bs!
Jag ska ge min syster två disney-dvd:er i födelsedags presnt, pocahontas + antingen herkules eller robin hood (vilken av dem?)
Men grejen är den att jag ska göra ett snyggt kort med bilder från filmen till och på det ska jag också skriva citat fån filmen.
Har ni några smaskiga klassiska Pocahontas citat? Tongue
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2007 vid 20:07
Ge henne Pocahontas och Robin Hood.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2007 vid 21:41
Jag röstar för Herkules. Thumbs%20UpOch här har du lite citat från Pocahontas:
 
"Åh han som hade så goda vitsord."
"Dödar ni honom får ni döda mig också. Jag älskar honom far."
"Vi skjuter oss ett rödskinn, nej flera får det bli"
"Ni kommer att bli hängda för det här!"
"Jag stiftar lag här och jag säger att den som så mycket som ser åt en indian utan att döda honom blir dömd för förräderi och hängd!"
"- Självklart! Jag vill träffa honom igen! - Det är någonting inom mig som säger att det är rätt. - Det kanske är din dröm? - Tror du det var honom som den snurrande pilen pekade på?"
"Se dig omkring här. Hit har vägen av allt hat fört oss. Det här är den väg jag väljer. Vilken väljer du?"
"Min dotter talar med stor visdom för sin ålder. Vi har alla kommit hit med vrede i våra hjärtan men hon kommer med mod och förståelse. Från och med denna dag ska jag ta avstånd från allt dödande."
"Moln, konstiga moln!"
"-Du, gör inte såhär! Vilde det är bara ett ord. Det är ett begrepp för folk som är ociviliserade. - Som jag?"
"Vad som än händer så kommer jag att finnas hos dig, för alltid."
 
Nu tog det slut på citat för min del, men där har du några. Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2007 vid 21:46
John Smith: Å titta, dom har mat
Lon: Va e det?
John Smith: Det är iallafall godare än skorpor och välling
Wiggins: Jag gillar välling
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2007 vid 21:59
Röstar också för Herkules ;)
 
"Så gör processen kort, varenda en ska bort nu!" Tongue
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2007 vid 22:08
Postad av Mendez Mendez skrev:

John Smith: Å titta, dom har mat
Lon: Va e det?
John Smith: Det är iallafall godare än skorpor och välling
Wiggins: Jag gillar välling
 
LOLÄlskar Wiggins och hans kommentarer. Han förgyller scenerna med den elake Radcliffe till höjderna. Kan inte låta bli att skratta bara han visar sig på skärmen. En extremt rolig människa som helt uppenbart är på fel ställe. WinkBig%20smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2007 vid 19:10
Wiggins är ju verkligen klockren LOL "Han hade ju så goda vitsord..." Han förgyller verkligen som du säger! Enormt felplacerad!
 
 
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2007 vid 22:09
Utan Wiggins hade inte scenerna med Radcliffe blivit så roliga som de är nu. För nu är de riktigt roliga, en hel del av dem. Wiggins är verkligen typen som springer runt på ett slags slott någonstans och passar upp på folket som bor där. Knappast typen som seglar över havet för att upptäcka den nya världen. Vad gör han där egentligen? LOL
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2007 vid 14:21
Haha en bra fråga, en mycket bra fråga! LOL Förgyller filmen? haha Radcliffe skulle nog kunna bli tråkig utan Wiggings...
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2007 vid 17:37
Haha, Radcliffe hade lätt varit tråkig utan Wiggins. Wiggins och Percy är så extremt fel på det, ute i vildmarken och lååångt ifrån lyxen hemma i London. Tur för oss tittare i alla fall. Wink
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juni-2007 vid 12:16
Haha aa och otur för dom! Så klockrena, riktiga statsbor är alltid kul å se när de kommer ut i skogen! Wink
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2007 vid 13:55
Definitivt! Percy ligger och tar bubbelbad och Wiggins klipper till skulpturer av buskarna. LOL De borde verkligen ta ett förstaklassigt fartyg hem igen.
Fast från våran synvinkel (som tittare) får de gärna sätta sina fina skor/tassar i leran och ge sig ut för att upptäcka området runt James Town. Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2007 vid 18:58
Jag älskar Pocahontas jag kan se den om och om igen. Jag älskar mest slutet när och springer och vinkar åt John det är så vackert. Jag tycker jätte mycket om låtarna speciellt om "Färger i en vind" den är så bra och så mycket kraft i den.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
JungleJulia View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera JungleJulia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2007 vid 19:04
haha, när jag var liten kunde jag inte säga john Smith, så det blev typ Jon SmittSmile.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2007 vid 18:10
Vad gullit
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2007 vid 00:21
Jag säger fortfarande "Jon Smitt" Embarrassed
"Joaahn Smitsfh" låter så löjligt tycker jag Pinch
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
JungleJulia View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera JungleJulia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2007 vid 15:49
haha naaaw! Big%20smile
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2007 vid 15:20

Att filmen är baserad på verkliga händelser höjer filmen tycker jag. Det blir alltid intressantare så. Även om Disney har ändrat en hel del, men grunden är ju fortfarande samma. Som sagt, skulle väldigt gärna vilja se allting i Virginia. Smile

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2007 vid 12:22
Klart! När skulle vi åka till Virginia då? Alla filmer som bygger på verkliga händelser betyder ju alltid mer än en film med en helt på hittad historia!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 10:02
Som jag tidigare sagt så gillar jag Pocahontas väldigt mycket, det är bara en enda liten sak som grämmer mig. Hur kan Pocahontas och John Smith komunicera?
Man ser ju i deras första möte att John Smith verkligen inte kan tala Pocahontas språk (någon form av indian-språk) och det är knappast möjligt att Pocahontas kan engelska. Så hur gör de? Hitta på ett eget språk eller vad då?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 11:51
Språk i Disney filmer brukar ju bli konstigt eftersom dom dubbar det.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 15:06
Om vi bortser från att de faktiskt pratar engelska båda två (i orginalet) så skulle jag tro att de komunicerar med hjälp av gester och vissa ord som kanske både ändå förstår på ett ungefär.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 16:29

Det hade säkert kunna stämma, Bara lilla jag. Inte för att språket är nåt som jag stör mig på, men i så fall kan man ju fundera hur det kommer sig att tex Abu förstår exakt vad Aladdin säger, eller att Bernard och Bianca kan prata med barnen Penny och Joey också. Ingenting är omöjligt i Disneys värld. Wink

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2007 vid 19:47
Precis som Svenzon säger så är ju ingenting omöjligt i Disneys värld. Men om vi ska vara realistiska så är det också ganska stor chans att John och Pocahontas kunde kommunicera med varandra med tanke på hur många människor som inte pratat samma språk som har kunnat kommunicera med varandra genom tiderna. Så vad är det som säger att just John och Pocahontas inte kunde? Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media