Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pocahontas

 Svara Svara Sida  <1 2345>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2007 vid 20:22
Men de säger ju i filmen att de talar med hjärtat "lyssna till hjärtats röst"
(men i verkligheten talade de med skester tills John lärde henne engelska, jag har läst boken)
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2007 vid 17:41
Ja men Disney redaktionen ville väl inte att en stor del av filmen skulle handla om att Pocahontas och John inte kunde prata med varann, då hittade dom väl en lösning som kunde vara över på typ 2 minuter. Snabbt och enkel förklaring som alltid i Disneyfilmer.
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Sessyi View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 22-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Sessyi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-september-2007 vid 18:07
Boken är en inspirationskälla som i de flesta filmer som gjorts efter böcker. Filmen skulle bli mycket längre om de citerade direkt från boken.
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-september-2007 vid 14:45
Ja, precis? Vem skulle få för sig att göra en 15(eller mer) timmer lång tecknad film?
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 13:14
Postad av Hannibal Hannibal skrev:

Ja, precis? Vem skulle få för sig att göra en 15(eller mer) timmer lång tecknad film?
Det finns folk till allting, ha alltid det i åtanke. TongueWink
 
De lärde sig väl lite av bådas språk, det är ju bara att kolla på andra filmer där människor från olika världar och med olika kulturer och språk kommunicerar. Perfekt exempel - "Dansar med vargar".
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 18:27
Jag tycker att det är lite fult i just Pocahontas att hon helt plötsligt kan snacka flytande engelska. man skulle kunna göra en liten period där hon lär sig 
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2007 vid 11:35
Den perioden skulle ju kunna vara när löven kommer och Pocahontas lyssnar med sitt hjärta och på så vis förstår vad John säger. Men jag håller med dig, de hade kunnat göra en liten del med det också. Det hade räckt med att de förklarade för varandra vad flod och träd hette på deras respektive språk, eller något liknande.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
PocaSparrow View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-december-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera PocaSparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2007 vid 13:54
Min favoritklassiker är Pocahontas. Jag älskar musiken, som är gjord av min favoritkompositör Alan Menken (man förstår att den är Oscarsbelönad!), och jag älskar hela sättet som man gjort denna film på; enligt min mening så gör det absolut ingenting att den är "historiskt inkorrekt" nu när man har gjort den så underbar! Men som andra påpekat att det går för snabbt för Pocahontas och John Smith att förstå varandra, så drar jag den slutsatsen att det är lite "Disneymagic" över just den delen av filmen... Kanske för att små barn inte ska bli uttråkade, jag vet inte? Jag irriteras bara över att de klippte bort "If I never knew you" ur filmen, den sångern behövdes där ju! Men som tur är så har jag köpt 10th Anniversary Edition på Amazon.com, och lyckligtvis så har jag regionsfri dvd (då vi i Sverige har region 2 och de i USA har region 1). Summering: Jag älskar Pocahontas, speciellt musiken!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2007 vid 22:10
Håller med om det där med "Disneymagic". Pocahontas är ju inte den enda filmen där vissa händelser sker väldigt fort (Mulans träning och  Herkules uppväxt och träning är andra exempel), så jag förstår inte varför det skulle störa just denna filmen med lite "snabbspolning".
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2007 vid 14:34
Postad av PocaSparrow PocaSparrow skrev:

Jag irriteras bara över att de klippte bort "If I never knew you" ur filmen, den sångern behövdes där ju! 
Sannerligen! Saknar verkligen den låten varenda gång jag ser filmen. Det enda jag saknar i filmen är faktiskt en kärlekslåt, och If I never knew you är en riktigt bra låt som skulle passa perfekt. Och så är den bortklippt!Shocked Det är ju tur att den i alla fall finns i eftertexterna och att man kan se den ofärdiga scenen på dvd:n.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2008 vid 11:29

Såg Pocahontas härom dagen och nu såg jag ju hur (nästan) övertydligt de visade hur John och Pocahontas kunde förstå varann. Allt det där med händerna och skrivtecknena (?) + "hör med hjärtats röst så ska du förstå"

Då fattar man ju direkt att de kan förstå varann Big%20smile
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
PocaSparrow View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-december-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera PocaSparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-januari-2008 vid 14:09
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av PocaSparrow PocaSparrow skrev:

Jag irriteras bara över att de klippte bort "If I never knew you" ur filmen, den sångern behövdes där ju! 

Sannerligen! Saknar verkligen den låten varenda gång jag ser filmen. Det enda jag saknar i filmen är faktiskt en kärlekslåt, och If I never knew you är en riktigt bra låt som skulle passa perfekt. Och så är den bortklippt!Shocked Det är ju tur att den i alla fall finns i eftertexterna och att man kan se den ofärdiga scenen på dvd:n.

Såg en film om "If I never knew you", där Alan Menken, Mike Gabriel, Eric Goldberg, Glen Keane, John Pomeroy och Roy E. Disney berättar om varför den inte kom med i den slutgiltliga filmen och vad de tycker om denna sång. Man får se Alan Menken som, (vad jag tycker det ser ut som i alla fall), med tårar i ögonen , berättar att han var den första som fick det på tal att man skulle utesluta "If I never knew you" ur filmen, då det varit en del rastlöshet under den sekvensen under förhandsvisningen. Eric Goldberg berättar att den här sången var till för att John Smith ska kunna uttrycka sig också; det var för att han skulle säga att vad som än händer nu så har hans liv blivit bättre för att Pocahontas fanns där. Riktigt sorgligt då alla verkade tycka om denna sång och att det som förstörde det var att några (som verkar vara hyperaktiva ungar!) skruvade på sig och tyckte att den var tråkig!!! Det är just vid sådana här tillfällen som man önskar att det inte var i underhållningsbranschen denna film var!
Till toppen
PocaSparrow View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-december-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera PocaSparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2008 vid 23:24
Kom bara på något att skriva angående nämnda films historiska inkorrekthet: Denna film var redan bestämd från början att bli Disneys svar på Romeo och Julia, alltså ett drama som var fyllt utav historiska referenser. John Pomeroy, som animerade John Smith, hade forskat eller något sådant om just verklighetens John Smith, så han kunde ju hans story... Så alla som klagar på historiens inkorrekthet har ju bara brytt sig om det faktum att det inte var en kärlekshistoria i verkligheten, utan att det skiljde många år i ålder mellan Pocahontas och John Smith, och inte brytt sig om alla andra historiska referenser som t.ex. att The Susan Constant har just de mönster och färger som originalskeppet hade.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2008 vid 14:03
 
Citera
Såg en film om "If I never knew you", där Alan Menken, Mike Gabriel, Eric Goldberg, Glen Keane, John Pomeroy och Roy E. Disney berättar om varför den inte kom med i den slutgiltliga filmen och vad de tycker om denna sång. Man får se Alan Menken som, (vad jag tycker det ser ut som i alla fall), med tårar i ögonen , berättar att han var den första som fick det på tal att man skulle utesluta "If I never knew you" ur filmen, då det varit en del rastlöshet under den sekvensen under förhandsvisningen. Eric Goldberg berättar att den här sången var till för att John Smith ska kunna uttrycka sig också; det var för att han skulle säga att vad som än händer nu så har hans liv blivit bättre för att Pocahontas fanns där. Riktigt sorgligt då alla verkade tycka om denna sång och att det som förstörde det var att några (som verkar vara hyperaktiva ungar!) skruvade på sig och tyckte att den var tråkig!!! Det är just vid sådana här tillfällen som man önskar att det inte var i underhållningsbranschen denna film var!
 
 
Lyssnade på låten på YouTube, Håller med, den skulle verkligen vara vacker att ha medSmile
 
Skulle tro att den svenska hade varit vacker eftersom rösterna i (svenska)Pocahontas är väldigt braBig%20smile 
 


Ändrad av Emmaaa - 27-januari-2008 vid 14:03
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-januari-2008 vid 17:25

Kan inte annat än att hålla med dig i det du sagt i dina två senaste inlägg PocaSparrow. Blir så arg på barn som förstör mina favoritfilmer!Tongue Hela Den lilla Sjöjungfrun höll ju på att ställas in bara för att ett par barn var uttråkade under Del av din värld. Hemska tanke. Confused

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2008 vid 16:49
Ang. scenen med "If I never knew you", den ska man ju kunna välja att ha med om man vill i Anniversary Special Edition DVDn. Någon som vet om den finns på svenska i någon special DVD här också?
 
 Jag kan förstå lite också varför dom valde bort den scenen dock. Det var lite för mycket av det goda, det känns nästan lite löjligt även om jag tycker att den är otroligt vacker och har haft den på hjärnan hela dagen. Man kan också tänka på att dom var nära att ta bort scenen "Hela min värld" från Den lilla Sjöjungfrun av precis samma anledning - att några barn hade varit rastlösa på förhandvisningen. Det är synd att dom inte tänker på den äldre publiken också. Men tur att dom behöll "Hela min värld" i alla fall.
It's a piece of cake
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2008 vid 18:17
Postad av Fircone Fircone skrev:

Man kan också tänka på att dom var nära att ta bort scenen "Hela min värld" från Den lilla Sjöjungfrun av precis samma anledning - att några barn hade varit rastlösa på förhandvisningen. Det är synd att dom inte tänker på den äldre publiken också. Men tur att dom behöll "Hela min värld" i alla fall.
Nu kanske jag är ute och cyklar igen men var det inte så att hela filmen höll på att ställas in pga den där uttråkade ungen? Det var ju i o försej ett tag sedan jag såg extramaterialet på Den lilla Sjöjungfrun, så jag kanske är ute och cyklar.Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2008 vid 18:22
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av Fircone Fircone skrev:

Man kan också tänka på att dom var nära att ta bort scenen "Hela min värld" från Den lilla Sjöjungfrun av precis samma anledning - att några barn hade varit rastlösa på förhandvisningen. Det är synd att dom inte tänker på den äldre publiken också. Men tur att dom behöll "Hela min värld" i alla fall.
Nu kanske jag är ute och cyklar igen men var det inte så att hela filmen höll på att ställas in pga den där uttråkade ungen? Det var ju i o försej ett tag sedan jag såg extramaterialet på Den lilla Sjöjungfrun, så jag kanske är ute och cyklar.Wink
 
De säger att de skulle klippa bort låten och sen säger de att "var detta otroliga projekt i fara, allt vi hade gjort allt jobb"ungefär inte rktigt så men ungefär. eller nåt.. ^^
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2008 vid 18:33
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av Fircone Fircone skrev:

Man kan också tänka på att dom var nära att ta bort scenen "Hela min värld" från Den lilla Sjöjungfrun av precis samma anledning - att några barn hade varit rastlösa på förhandvisningen. Det är synd att dom inte tänker på den äldre publiken också. Men tur att dom behöll "Hela min värld" i alla fall.
Nu kanske jag är ute och cyklar igen men var det inte så att hela filmen höll på att ställas in pga den där uttråkade ungen? Det var ju i o försej ett tag sedan jag såg extramaterialet på Den lilla Sjöjungfrun, så jag kanske är ute och cyklar.Wink
 
De säger att de skulle klippa bort låten och sen säger de att "var detta otroliga projekt i fara, allt vi hade gjort allt jobb"ungefär inte rktigt så men ungefär. eller nåt.. ^^
Okej men då var jag ju inte helt ute och cyklade i alla fall.Tongue Nej fy, det hade varit hemskt att klippa bort den låten. Jag hade förmodligen sagt samma sak om "If I never knew you" ifall den hade fått varit med. På tal om den, jag hörde den på danska för ett tag sedan "Hvis jeg nu skal fra dig", finns den på svenska?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
PocaSparrow View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-december-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera PocaSparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2008 vid 16:49
Postad av Fircone Fircone skrev:

Ang. scenen med "If I never knew you", den ska man ju kunna välja att ha med om man vill i Anniversary Special Edition DVDn. Någon som vet om den finns på svenska i någon special DVD här också?
 

 Jag kan förstå lite också varför dom valde bort den scenen dock. Det var lite för mycket av det goda, det känns nästan lite löjligt även om jag tycker att den är otroligt vacker och har haft den på hjärnan hela dagen. Man kan också tänka på att dom var nära att ta bort scenen "Hela min värld" från Den lilla Sjöjungfrun av precis samma anledning - att några barn hade varit rastlösa på förhandvisningen. Det är synd att dom inte tänker på den äldre publiken också. Men tur att dom behöll "Hela min värld" i alla fall.


Nej, 10th Anniversary Edition finns inte i Sverige, det enda som har släppts är den vanliga dvd:n, där man kan se den ofullständiga versionen av sången. Jag föreslår att, om du intresserad utav den på engelska, kollar upp den på amazon.com. (Det krävs dock att du har regionfri dvd:spelare, annars så funkar dvd:n inte.) Jag köpte mitt exemplar därifrån och den kostade inklusive frakt ca 120 svenska kronor, så´du förlorar inte så mycket på att köpa den. (Tro mig, den är värd det!). På dvd:n har du förutom två versioner av filmen även en hel dvd-skiva med extramaterial som är riktigt bra.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2008 vid 17:17
Det finns en spelfilm som heter The New World som också handlar om Pocahontas (ej disney). Jag har läst att hon som är originalrösten till disney Pocahontas är med i The New World. Han som gjort Den Tunna Röda Linjen står för regin.
Till toppen
PocaSparrow View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-december-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera PocaSparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2008 vid 16:02
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Det finns en spelfilm som heter The New World som också handlar om Pocahontas (ej disney). Jag har läst att hon som är originalrösten till disney Pocahontas är med i The New World. Han som gjort Den Tunna Röda Linjen står för regin.


Har också för mig att Irene Bedard skulle vara med där, har inte sett den dock. Men Irene spelar inte Pocahontas där, utan hennes mamma tror jag... Den verkar mer verklighetstrogen än Disneys version, men det går väl inte att undgå...
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2008 vid 20:44
Är det någon som har sett någon annan film om Pocahontas förutom Disneys version? Jag har nog bara sett en, den är bra men inte jättebra. Det är ju i o försej en b-produktion, så kan bero på det, men den är helt klart sevärd om man är intresserad av själva historien.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2008 vid 20:56
Jaaa, jag har en annan version här hemma, det är verkligen en b-produktion, ( tror att jag nämnt detta i en annan tråd eller så tänkte jga att jag skulle göra det^^) ialla fall Pocahontas har en rosa indiandräkt med fjädrar i håret hon kan inte vara mer än 10-14 år... John Smith är gammal , nee men nästa typ 30-40 år...  en gammal medicin man med knäskada som John botade med hjälp av en "knäckning", sen tja.. en trevlig liten låt i början , okej nu har jag förklarat hela filmen det var inte meningen :D
 
Goodtimes står bakom och filmen är 50 min. lång:) Låter det bekant?
 
<3
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2008 vid 21:36
Det var inte samma som jag sett. Oj bara 50min lång? Eller kort kanske jag skulle ha sagt?
 
Och jag sa att den jag har hemma var en b-produktion, rosa kläder herregud. Tongue Handlingen är dock bra i den jag har, hittade den just så kan skriva handlingen.
 
"År 1607 anländer engelsmannen John Smith till "Det nya landet", lockad av berättelser om äventyr och rikedomar. Men verkligheten visar sig vara en annan. Nybyggarna är definitivt inte civilisationens förkämpar, och indianerna knappast så ädla och gästvänliga han föreställt sig.
Smith blir tillfångatagen av Powhatanstammen och döms till döden enligt de gamla stamreglerna. Men i sista stund går indiankvinnan Pocahontas i förbön för den vite mannen, och enligt samma regler övertar hon därmed ansvaret för hans liv och hans indianska bildning. John Smith tillhör från och med nu Powhatanstammen.
I Fort James glöder hatet till infödingarna allt starkare, och Smith ses som en förrädare. Han lockas därför tillbaka till fortet för att genast slås i bojor. Men det tvingar samtidigt indianerna till vedergällning. Smith är en av deras krigare, och de har inga planer på att överge honom..."
 
Det här är en rätt bra beskrivelse på filmens handling, eftersom den är rätt svår att förklara. Det känns lite som en serie då det händer ganska mycket. Den är från 15 av förklarliga skäl, man får till exempel se när Smith misshandlas och det förekommer en del skalpering och sådant.
Det finns inte så många likheter med Disneys version. Nakoma är med har jag för mig, fast hon kanske förresten inte går med namnet Nakoma. Det finns i alla fall en kvinna som är som en vän till Pocahontas men hon är också fru eller älskarinna till Pocahontas far. Pocahontas har också en lillebror i den här filmen och han spelar en viktig roll.
Till skillnad från Disneys så är det inte kaptenen hos engelsmännen som är den elaka utan en av adelsmännen som är med. Kocoum är i vanlig ordning inte uppskattad av Pocahontas, hon i princip hatar honom i den här versionen, han har en väldigt elak roll och han far har också en stor roll och är liksom sin son, elak.
I övrigt är det inte så mycket som är likt, förutom lite scener mellan John och Pocahontas även om deras förhållande självfallet är mer utvecklat än Disneys. Om någon är intresserad av filmen tror jag man kan komma över den rätt billigt, titeln är "Pocahontas The Ledgend"
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2008 vid 13:53
Det jag älskar så mycket med just karaktären pocahontas som många animatörer som gjort filmen nämt är att hon skiljer från alla andra disney (prinsessor) eftersom hon inte är som en tonåring  utan mer en kvinna och det är ett visst djup i pocahontas sätt att prata. Man respekterar henne mer än de andra på nått sätt.
 
Sen såg jag extramaterialet på pocahontas för några dagar sedan, jag blev så chockad när man fick se vem som hade de amerikanska rösterna. Hjälp, vissa såg det ut som animatörerna har målat efter skåpespelarna!!! så lika var dom, särskilt pocahontas! det var verkligen häftigt att se!
 
                          
Russell means som pocahontas pappa.
 
 
 
(inte så jättelikt) men Linda Hunt som gammelmor pilrot.
 
 
 
Och Irene Bedard som pocahontas.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2008 vid 19:19
Också något jag har tänkt på. Det känns verkligen som att animatörerna har engagerat sig i röstskådespelarna när de har utformat karaktärernas utseende och man kan ana att en del av varje skådespelare finns i respektive roll.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2008 vid 19:41
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Också något jag har tänkt på. Det känns verkligen som att animatörerna har engagerat sig i röstskådespelarna när de har utformat karaktärernas utseende och man kan ana att en del av varje skådespelare finns i respektive roll.
 
precis!
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2008 vid 17:04
Jag håller med. Jag tycker animatörerna har lyckats få karaktärerna i filmen att se mycket mer levande och verkliga ut än i övriga Disneyfilmer (finns säkert undantag, men jag kommer inte på någon just nu), både vad gäller ansiktsuttryck och rörelser. Kanske en bidragande orsak till att Pocahontas är en av mina absoluta favoritfilmer.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2008 vid 17:10
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

(finns säkert undantag, men jag kommer inte på någon just nu)
Kom osökt att tänka på Johns "Jag har varit i värre knipor, kommer inte på någon just nu men.."Tongue Men håller med dig. Det känns också som att karaktärerna i Pocahontas överlag har ett helt annat djup än somliga andra karaktärer i andra filmer. Man går ner på djupet och ändrar deras åsikter, John får till exempel en helt annan syn på livet.
Karaktärerna känns så levande, en bidragande orsak må vara att det är byggt på en sann historia men det är inte bara det.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 2345>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media