Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pocahontas

 Svara Svara Sida  123 5>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Pocahontas
    Postad: 31-januari-2007 vid 19:33

Jag hittar inget ämne om denna film, hoppas det inte fanns något redan. Jaja...

 
Vad tycker ni om Pocahontas?
Jag tycker den är jätte fin. Bra historia, fina bilder, bra sånger m.m.
 
Finast är i slutet när hon står och vinkar av John. Det är så fint.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-januari-2007 vid 19:48
Pocahontas är en av mina favoritfilmer. Jag är svag för indianer i allmänhet och att ha en hel disneyfilm full med dem är ju bara underbart. Big%20smile Jag gillar det mesta med den här filmen, musiken, berättelsen, karaktärerna, tecknandet, sidekicksen osv. Gillar också att det är en av de få Disneyfilmerna där hjältinnan och hjälten INTE får varandra i slutet och "lever lyckliga i alla sina dagar". Lyckliga slut är ett krav från min sida, men det här känns helt okej ändå.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2007 vid 17:06
Ja, det kan jag hålla med dig om att slutet är bra fast de inte får varandra i slutet.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2007 vid 10:11
Håller med dig i allt du sa Svenzon! Jag kan inte riktigt komma på något som skulle vara dåligt med den här filmen. Helt underbar! Helt klart en av Disneys bästa filmer någonsin!
Jag saknar dock låten "If I never knew you" i scenen när Pocahontas tar farväl av Smith innan han ska bli dödad nästa dag i gryningen. Låtarna i övrigt är väldigt bra. "Färger i en vind" är ju klassisk och bra budskap i. "Vildar" tycker jag också är en bra låt, man känner verkligen hur de olika sidornas vrede växer mer och mer ju längre filmen går. Även "Floden har sin egen väg" är ju bra, men nu får jag allt ta och sluta för snart har jag nog gått igenom varenda låt Tongue
 
Radcliffe är en perfekt skurk. Han är lite lagom dum i huvudet och lagom elak. Även girig som de flesta andra Disney-skurkar.
 
Att Pocahontas och John Smith inte får varandra i slutet var det bästa slutet som dom kunde göra. Jag tror, rätta mig om jag har fel, att det är en av de få (kanske enda?) som slutar med att kärleksparet inte får varanda. Och det är så perfekt slut! "Vad som än händer kommer jag att finnas hos dej, alltid" Och sen vinkar de adjö och filmen slutar. Helt enkelt perfekt. Big%20smile
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2007 vid 13:28

Det som jag tycker är lite dåligt med Pocahontas är, som det står om den här på sidan, att de inte riktigt hittat nån bra balansgång i historien. De försöker liksom rikta sig till barn och vuxna på samma gång, utan vidare resultat egentligen. Sen tycker jag animationen knappt är godkänd med tanke på att filmen kom precis mellan Lejonkungen och Ringaren i Notre Dame (enligt mig de två mest vältecknade klassikerna någonsin). Aldeles för kantigt och livlöst (människorna dvs, Meeko och Flit och övriga djur ser bra ut). Men ok, skurken är bra och musiken är bra och helheten är också bra. Ingen favort, men en bra film ändå.

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2007 vid 15:57
Jag har aldrig reflekterat över det där med att filmen försöker rikta sig åt både barn och vuxna förrän jag läste om det här på sidan. Jag har inte sett filmen när jag var barn, jag var 14 när jag såg den första gången och gillade den direkt. Hur jag kommer att se på den som vuxen vet jag inte, jag är inte där än. Wink
 
 
Bara lilla jag: Du och jag verkar ha samma smak, jag håller med dig i allt du skriver. Big%20smile
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2007 vid 17:14
Har också lagt märke till att vi tycker likadant Tongue Jag måste säga att du har väldigt bra åsikter WinkBig%20smile
 
Jag har faktiskt inte heller tänkt på att den försöker rikta sig till både barn och vuxna förrän jag läste det. Men jag tycker inte resultatet är så illa i alla fall. Jag vet både vuxna och barn som tycker om den här filmen skarpt så det verkar ju funka att rikta sig åt båda hållen också?
 
Pocahontas är egentligen en av de hemskare filmerna. Koccum dör ju och Smith håller nästan också på att dö (dessutom inte på ett speciellt trevligt sätt). Nu syftar jag då inte på att John Smith och Pocahontas inte får varandra i slutet, för det är ju som sagt bara bra och inte speciellt hemskt alls, möjligen lite dystert.
 
Jag kan hålla med om att teckningskvaliteten kanske inte är den bästa, men den är långt ifrån dålig. Jag tycker den lite kantiga stilen ger filmen ett speciellt utseende som gör att den utmärker sig lite.  
 
Någon mer än jag som lagt märke till att Pocahontas mun faktiskt är väldigt orealistisk? Den är typ lika bred på bredden som på höjden i vissa klipp.
 
Pocahontas är nog en av de få som bara lever med sin pappa där vi faktiskt får veta vad som hänt med hennes mamma. Eller det får vi ju inte rent ut men vi får i alla fall veta att hon är död. I andra fall får man ju bara anta det.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2007 vid 17:37
Ni har bra åsikter.
 
Själv är jag inte så bra på att få ner mina åsikter skrifligt. :(
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2007 vid 20:04
Doris: det är inte jag heller bra på, det är ett rent under att Bara lilla jag fattar vad jag menar på det lilla jag skriver. LOL
 
Bara lilla jag: jag håller med dig i det du skriver igen. Big%20smile (Förutom i Tarzantråden, men det är ju en annan historia. Wink)
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2007 vid 20:39
Jag skulle vilja säga att Pocahontas faktiskt har ett förhållandevis lyckligt slut, med tanke på att den riktiga pocahontas (vill minnas att hon fanns på riktigt) dör...
- jag är en bacill
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-februari-2007 vid 17:01

Dör? Men inte vid samma tidpunkt som filmen slutar? Hon åkte väl med till England, och gifte sig med John Rolfe, eller hur det nu var. Måste erkänna att jag inte har full koll....

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-februari-2007 vid 17:32
Svenzon: Jag tycker visst att du är bra på att formulera dig skriftligt.
 
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2007 vid 15:01
Doris: vad bra att nån fattar vad jag menar när jag skriver i alla fall. Tycker inte att du är så dålig på att skriva heller.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2007 vid 15:22

Japp, jag brukar förstå vad du menar, oftast. Aja.. Tackar.. Hehe..

 
Men men.. Är det nån som har Pocahontas på DVD? Jag har den bara på VHS och har funderat på att köpa den på DVD, men då har jag en fråga. Är den värd att köpa om man redan har den, förutom att man får bättre ljud och så, är det bra extra material?
 
 
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2007 vid 16:04
Postad av saxkrig saxkrig skrev:

Jag skulle vilja säga att Pocahontas faktiskt har ett förhållandevis lyckligt slut, med tanke på att den riktiga pocahontas (vill minnas att hon fanns på riktigt) dör...
 
Hade precis som Svenzon för mig att det var så att Pocahontas åkte till England och gifte sig med John Rolfe?
 
Självklart förstår jag vad du menar Svenzon Wink
 
Skulle faktiskt också vilja veta om det är värt att köpa Pocahontas på dvd, bortsett från den höjda kvaliteten?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2007 vid 17:47
Jag har Pocahontas på både vhs och dvd, och jag tycker dvdn är riktigt bra. Bilden är tydligen kapad, om jag har förstått saken rätt (aldrig tänkt på det själv), men eftersom jag inte märkt det själv stör det mig inte. Sedan tycker jag faktiskt att det engelska originalet är br amycket bättre än den svenska dubbningen, så därför är dvdn värt ett köp enligt mig. Extramaterialet består bla av en faktiskt hyfsat lång och intressant dokumentär om hur filmen gjordes. Oväntat välgjort material tyckte jag, jämfört med tex Ringaren i Notre Dame eller Herkules (de enda jag skulle kunna tänka mig att köpa om ifall de skulle släppas i 2-disc utgåvor). I usa finns ju Pocahontas som en 2-disc version, och den kanske är att föredra, men om man gärna vill ha svensk tal också tycker jag absolut den svenska dvdn är värd att köpa.
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2007 vid 18:07
Okej. Tack för att du skrev vad du tyckte om DVD:n. Smile
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2007 vid 01:19
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

 
Hade precis som Svenzon för mig att det var så att Pocahontas åkte till England och gifte sig med John Rolfe?
 
John Rolfe har en av huvudrollerna i Pocahontas 2... som jag nog nästan gillar bättre än första filmen Shocked
 
Men självklart - orginalet är också jätte-bra! En av favoriterna Wink
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2007 vid 12:47
Ja, det vet vi med. Men nu menade vi i verkliga livet. Wink 
Bättre!? Vart då någonstans!? ShockedShockedConfused Snälla förklara för mig vad det är som du anser är bättre i tvåan? Kan för mitt liv inte begripa vad det skulle kunna vara? Shocked
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 02-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-mars-2007 vid 20:30
Pocahontas är en av de bättre disneyfilmerna även om Pocahontas ser något orealistisk ut...

AAAAAAAAAAAAAH?! Skulle, seriöst nu, tvåan vara bättre än ettan?! Näää... du skämtar va? Hon ska ju gifta sig med John Smith.. eller man ska iaf få fantasera om det. ):
what's so civil about war anyway?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2007 vid 16:00

Det som ser mest orealistiskt ut med henne tycker jag är hennes läppar som är nästan lika breda på höjden som på bredden.

Precis! Det ska liksom vara dom två. Tvåan var bortkastad tid! Och den förstörde nästan hela ettan. Ettan ska inte ha en uppföljare man ska få tänka att dom älskade varandra i evighet. Punkt. Inget mer.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2007 vid 19:04
Jag håller med ovanstående och kan inte för mitt liv begripa vad som skulle vara bättre med tvåan än ettan. Du, Annika, får gärna gå in på vad det är som gör att du tycker tvåan är bättre. Kunde vara intressant att få höra.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2007 vid 10:55
... Å andra sidan så kan jag tycka att Pocahontas utseende råkar vara ett av de mer "realistiska" med tanke på att ögonen inte är stora som tefat och att ansiktet har en annan form än den obligatoriska hjärtformen. Ariel, Jasmin och Belle ser ju nästan likadana ut om man bortser från färgerna...

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2007 vid 18:28
Det har du rätt i, Silver. Har aldrig tänkt på det medvetet, men det stämmer ju faktiskt, Pocahontas skiljer sig rätt mycket från de andra du radade upp.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2007 vid 16:14
Uttryckte mig kanske lite konstigt. Menade att det enda jag tänker på som orealistiskt med henne är hennes läppar. Det är sant att ögonen är mer realistiska än andra prinsessors. Det är det jag mest lägger märke till som skillnad. Men även huvudformerna som Silver sa.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 10:25
Postad av Hades Hades skrev:

Extramaterialet består bla av en faktiskt hyfsat lång och intressant dokumentär om hur filmen gjordes.
 
Har nyligen skaffat mig dvd:n och tycker också att extramaterialet var ovanligt bra faktiskt. Håller med om dokumentären, intressant. Speciellt att se hur stället filmen utspelar sig på ser ut på riktigt. Skulle verkligen vilja åka dit nångång. Någon mer än jag som tycker att hon som gör orginalrösten till Pocahontas är rätt lik henne?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 13:10
Var det inte så att hon var modell för Pocahontas också? har för mig att hon säger det i början av dokumentären...minns jag helt fel?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 14:25
Det kanske hon säger. Jag pratade lite under tiden också så kan ha missat det. Jag minns i alla fall att de säger att vissa av tecknarna får insperation från röstskådespelarna. Så det kan mycket väl vara så.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 02-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2007 vid 18:37
Ögonen är snygga men näsan tycker jag inte heller är något vidare. Kan i och för sig vara så att munnens orealistiska form förstör näsan.. hm. Den snyggaste disneyprinsessan är Snövit.
 
 
what's so civil about war anyway?
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2007 vid 13:19
Så kan det också vara. Fast jag gillar Pocahontas i alla fall. Smile Att Snövit skulle vara snyggast håller inte jag med om, jag gillar Askungen mest. Men den diskussionen kanske hör hemma i en egen tråd.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 5>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media