Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Ett år senare...

 Svara Svara Sida  12>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Ett år senare...
    Postad: 01-mars-2022 vid 18:49
Postad av JonnaDISNEY JonnaDISNEY skrev:

Och ännu ett år har passerat.

Min syster har flera vänner som hoppas få bli medlemmar på forumet som kanske kan ingjuta lite färsk energy i det.


Nej, tack.
Till toppen
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2022 vid 22:45
Och ännu ett år har passerat.

Min syster har flera vänner som hoppas få bli medlemmar på forumet som kanske kan ingjuta lite färsk energy i det.
Till toppen
Faline. View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-mars-2021
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera Faline. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2021 vid 15:30
En månad senare än vad som brukligt är, men vad gör man.

15 år har gått! 

Det genomgående temat de senaste fem åren har iofs varit att det blir allt mer stagnerat för varje år. Mycket sorgligt att bevittna. 

Ej heller Disney blir bättre med åren, utan snarare precis tvärt om. När var man senast riktigt uppspelt inför en ny Disneyfilm?

Jag var betydligt mer upprymd över att väntan på att få se "Bambi 2" för tionde gången och "Puhs Film om Heffaklumpen" rör 82;a än vad jag varit sedan "Winnie The Pooh" hade premiär för tio år sedan. 

Möjligen "The Lion King" i 3D (2012), men det är ju så självklart att man inte ska behöva nämna det.


Nåväl. 2020 var ett fantastiskt år på många sätt och även om 2021 har börjat lite klenare finns det väldigt goda utsikter för rikligt med kaoz(tm).

Väl mött!
Till toppen
Riddler View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 31-oktober-2019
var: G.C
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera Riddler Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2020 vid 12:00
Och så har det gått ytterligare ett år sedan sist.
14 år sedan mitt ärofyllda inträde på denna, en gång så eminenta sida. Detta nådens år 2020 har börjat med en skräll ute i vida världen men inne i den stilla krypta vi kallar vårat forum blåser en ödslig vind genom tomma salar.

På sätt och vis är det en perfekt återspegling av Disneys tillstånd av idag.
Det är smärtsamt tydligt att det bästa har varit.
Men man kan ju alltid blicka tillbaka på bättre tider.
2020 skulle väl kunna bli ett år att fira det Disney en gång stod för.

Men det skulle behövas nytt ungt blod här, vilket blir svårt då jag har hört folk klaga på att det inte går att registrera sig på forumet.

Det verkar som att högre makter vill att Magicmovies ska sjunka djupare ner i obskyritet?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2019 vid 12:00
Ännu ett år har gått.
2018 var rekord-segt.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2018 vid 22:07
Postad av Guybrush/Threepwood Guybrush/Threepwood skrev:

Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Möjligtvis att forumet blir större i år men då behöver nog mer unga komma in enligt mig :)

Och hur skulle det gå till? 


Vi kan väl börja med att du slutar trolla sönder varje tråd och bidra med något vettigt istället.
Till toppen
Guybrush/Threepwood View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-maj-2018
var: Tri-IslandArea
Status: Offline
Poäng: -9866
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush/Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2018 vid 19:25
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Möjligtvis att forumet blir större i år men då behöver nog mer unga komma in enligt mig :)

Och hur skulle det gå till? 
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-april-2018 vid 22:10
Möjligtvis att forumet blir större i år men då behöver nog mer unga komma in enligt mig :)
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2018 vid 22:00
Vid Doktor Snuggles clownbyxor!
Ännu ett år har passerat. Med tanke på att en ny POTC hade premiär får man nog klassa 2017 som det mest döda året i Disneyfilmsidans historia. Och ser man tillbaka på 2016 så är det en bedrift. 

Nu är bara frågan. Kan 2018 överträffa 2017? Och om så är fallet, hur kommer 2020 vara?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2017 vid 23:01
Ah, elva år sedan min entré på Disneyfilmsidan och tio år sedan jag startade denna tråd.
Ja, vad ska man säga? Tiden går.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-september-2015 vid 19:28
Vilka av er var dom första som blev medlem på sidan, då den startades ?

Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2015 vid 01:43
Postad av Adrina Adrina skrev:

Jag är medveten om att jag försummat MM under det senaste året. Jag har mått psykiskt dåligt under det senaste 1,5 åren. Jag ber om ursäkt för detta.

Adrina, det är absolut ingenting att be om ursäkt för. Jag hoppas att din situation har förbättrats, psykisk ohälsa är fruktansvärt att genomlida. Jag tror att alla medlemmar är tacksamma över att du ens tagit dig tid och kraft att skapa och underhålla denna sida under alla dessa år. Tack, och hoppas att du mår bättre! <3 
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2015 vid 12:27
Postad av Adrina Adrina skrev:

Jag är medveten om att jag försummat MM under det senaste året. Jag har mått psykiskt dåligt under det senaste 1,5 åren. Jag ber om ursäkt för detta.


Tycker inte du har något att be om ursäkt för. Mår man dåligt så gör man. Hoppas det är bättre med dig nu.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2015 vid 12:52
Jag är medveten om att jag försummat MM under det senaste året. Jag har mått psykiskt dåligt under det senaste 1,5 åren. Jag ber om ursäkt för detta.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2015 vid 12:22
One year later.

Forumet har aldrig varit så dött som i början av 2015. Inte ens Adrina själv besöker sin skapelse frekvent. Och forum-Gestapo Proximus är inne en gång per år. WTF?
I vilket fall som; det här är Heffaklumpens år så låt oss njuta av tanken på de tio år som Pooh's Heffalump Movie har bringat oss glädje!
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2014 vid 22:52
Ytterligare ett år har gått. Men forumet är bara skuggan av sitt forna jag. Mycket tråkigt. Men så har det ju även gått nästan hela tre år sedan den senaste POTC, så helt märkligt är det ju inte.
Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2013 vid 12:45
Ännu ett år har passerat. Tiden går fort när man har roligt, eh?

Heffa Nice Year!!!


Ändrad av Patch - 25-februari-2013 vid 12:47
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2012 vid 20:16
De kanske har gjort som dig och bytt identitet en miljon gånger..?


Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2012 vid 21:22
6 år sedan mitt storstilade intåg på denna ädla sajt. Men var har alla veteraner tagit vägen? Mendez? Egd_Som_Fan? Var är ni?

Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2011 vid 22:53
Postad av 101_dalmatiner... 101_dalmatiner... skrev:

Liiite senare än vanligt i år. Missade tyvärr ett-årsdagen på grund av det irriterande felet.

Nåväl, 2010 blev ett ytterst trist år på magicmovies. Ett fåtal nykomlingar lyckades rasera en av mina absoluta favoritsidor och göra den till den rykande ruin den är idag.

Men även om det första kvartalet nästan har passerat finns det mycket tid kvar att göra detta till ett betydligt bättre år än det föregående, inte minst för att den viktigaste filmen på fyra år har premiär i år, Pirates of the Caribbean: I Främmande Farvatten!!!

Så med de orden önskar jag er ett bra år och må Heffaklumpen vara med er.



Clap

Edit: Kommer ta alla dina konton allt eftersom. Idag var bara grovrensningen.....


Ändrad av Proximus - 27-april-2011 vid 23:03
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
101_dalmatiner... View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar
Bannad - Persona non grata

Medlem sedan: 27-april-2011
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera 101_dalmatiner... Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2011 vid 22:44

Liiite senare än vanligt i år. Missade tyvärr ett-årsdagen på grund av det irriterande felet.

Nåväl, 2010 blev ett ytterst trist år på magicmovies. Ett fåtal nykomlingar lyckades rasera en av mina absoluta favoritsidor och göra den till den rykande ruin den är idag.

Men även om det första kvartalet nästan har passerat finns det mycket tid kvar att göra detta till ett betydligt bättre år än det föregående, inte minst för att den viktigaste filmen på fyra år har premiär i år, Pirates of the Caribbean: I Främmande Farvatten!!!

Så med de orden önskar jag er ett bra år och må Heffaklumpen vara med er.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-mars-2010 vid 20:33
Jag har varit medlem sen typ januari ^^' det var då jag drogade the princess and the frog och inte visste vad jag skulle göra åt det hela, då var tråden om det här väldigt bra ^^ Så tack, tack. Jag tror jag är kvar om ett år :P
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-mars-2010 vid 20:23
7 år senare... Idag fyller Disneyfilmsidan/magicmovies 7 år (och jag fyller 25 ^_^).
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2010 vid 16:00

Ytterligare ett år har gått. På dagen fyra år sedan man registrerade här. 2830 inlägg... mindre än jag hade väntat mig efter så pass lång tid. Det senaste året har varit mer aktivt än det föregående då främst tack vare Prinsessan och Grodan och intresset inför Alice in Wonderland. Det här blir året man kommer minnas som Puhs film om Heffaklumpens femårsfirande, året då Disney gjorde comeback med Prinsessan och Grodan, femte året med Heffaloween, året då The Black Pearl seglade till Hawaii där inspelningen av den fjärde delen i den storslagna POTC-serien inleddes, året jag såg Puhs film om Heffaklumpen för 35e gången och framför allt året då Johnny Depp och Tim Burtons sjunde sammarbete slog världen med häpnad (ja, jag går händelserna lite i förväg men så är jag också så säker på att det är ett renodlat mästerverk det rör sig om). Förhoppningsvis blir detta också året då Depps 40e film har premiär: "The Rum Diary", vilken kommer bli den andra filmatiseringen på en bok av den store legenden Hunter S Thompson (R.I.P) som Depp spelar huvudrollen i. Det finns med andra ord en hel del att se fram emot även om mycket är på väg åt helt fel håll i världen, men det är en annan historia.

Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2009 vid 22:09
Om lite drygt en månad är det ett år sedan jag gick med i forumet också.

Wow, vad tiden går alldeles för fort... o_o;
Save 2D-animation!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2009 vid 22:38
Ja, gör det!
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2009 vid 21:48
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Kingdom Hearts behöver ett lyft.
 
Är faktiskt så att jag nyss köpt mitt första kingdom heart spel så man kanske skulle titta i den tråden men nu disskuteras de nya spelat där  va?
 
 
Love will be your guide
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2009 vid 18:13
Postad av Daniel Daniel skrev:

jag jag skulle ju alltid kunna ta bort allt och vi kan börja om ^_^


<- Röstar för

minus delen om att börja om
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2009 vid 17:57
jag jag skulle ju alltid kunna ta bort allt och vi kan börja om ^_^
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2009 vid 17:37

Egentligen behöver väl de flesta ämnen ett lyft (utom typ High School Musical och Hannah Montana, eller vad människan heter, de trådarna känns väldigt aktiva och ointressanta. Dålig kombination). Tyvärr är det ju svårt att diskutera en film, tex, hur länge som helst. När det mesta blivit sagt blir det ju mest upprepningar.

Vad ska vi ta oss till?!

Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media