Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Prinsessan och Grodan

 Svara Svara Sida  123 13>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Prinsessan och Grodan
    Postad: 10-mars-2007 vid 14:12
Walt Disney presenterar studions första svarta sago-prinsessa, en afro-amerikanska från de franska kvarteren i New Orleans!
 
Grodprinsessan är en mycket söt saga och jag tror att jag kommer gilla Disney's moderna twist.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2007 vid 17:58
Vart hittade du den där bilden Tongue ?!
Love will be your guide
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2007 vid 19:14
Här är lite fler bilder:


"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2007 vid 21:06
Någon som vet när den kommer?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2007 vid 22:35
Oj vad spänd man kommer vara innan premiären Tongue
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2007 vid 23:02
Det är väldigt snyggt med blå eller gröna ögon till mörk hy - jag tror hon kommer bli en av favoritprinsessorna!

Filmen påstås ha premiär 2008 enligt imdb. Vi får hålla tummarna!

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2007 vid 17:21
Det är kul att de har en mörkhyad prinsessa för en gångs skull. Nästan alla ser typiskt västerländska ut, med undantag för Pocahontas och Jasmin. Ska bli kul att se denna film!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2007 vid 19:34
Tack Daniel för bilderna Big%20smile
 
Ja denna film måste jag säga verkar intressant! Men jag har aldrig hört talas om denna saga/berättlese förrut Embarrassed har hört om en grodprins men ingen grodprinsessa Tongue
Love will be your guide
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2007 vid 20:41
Gud va roligt! En häftig mörkhyad kvinna för en gångsskull, har en förkärlek för dem, eftersom både Esmeralda och Pocahontas är väldigt olika andra prinsessor LOL
Jag hoppas att hon är något i stil med Meg-karaktär Tongue
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 02-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-mars-2007 vid 19:57
Åh gud, hon var ju riktigt snygg! Det var på tiden att en riktig prinsessfilm kommer igen. Även om det inte kommer vara en riktigt riktig prinsessfilm så tycker jag att det är skönt. Hoppas det också kommer finnas lite talande djur så är jag glad och nöjd. Eller iaf lite roliga djur som hästen i Törnrosa till exempel. Kul att disney kommer tillbaks med 2diminsionellt igen också. Det får oss gamla 93:or att skutta till lite av glädje ;)
what's so civil about war anyway?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-mars-2007 vid 20:00
Inga fler bilar eller kycklingar, Prinsessor är ett steg i rätt rikting, BAKÅT!!!
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2007 vid 10:59
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Inga fler bilar eller kycklingar, Prinsessor är ett steg i rätt rikting, BAKÅT!!!
 
Hear hear! Bort med sentimentala far- och sonsagor, mekaniska huvudpersoner och talande smådjur med fåniga sidekicks. Leve romantiken!

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2007 vid 13:00
Jag hoppas att detta inte är det slutgiltiga designen..
Jag tycker att hon ser ut som en Bratzdocka eller de billiga kopiorna av W.I.T.C.H.
It's a piece of cake
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2007 vid 14:46
"...och talande smådjur med fåniga sidekicks. Leve romantiken!"
Nja, talande smådjur och mästerliga sidekicks är ju de gamla disneyfilmernas varumärken. Jag menar, hur fan skulle Askungen vara utan mössen?
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2007 vid 16:01
Postad av Fircone Fircone skrev:

Jag hoppas att detta inte är det slutgiltiga designen..
Jag tycker att hon ser ut som en Bratzdocka eller de billiga kopiorna av W.I.T.C.H.
 
Jag gillar den tredje bilden (den som Silver också postade) allra bäst, hon ser lite mer söt ut där än på de andra två bilderna. Jag hoppas att det är så hon kommer att se ut.
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 02-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2007 vid 14:35
jag håller med de flesta. Hon är mycket sötare när hon ser naturlig ut
what's so civil about war anyway?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-maj-2007 vid 17:40
Herregud. Nu är folk på den stackars filmen, innan den knappt satts i produktion, och letar fel och sk rasism (dvs i likhet med ss-hyenorna i lejonkungen eller att skurkarna i Robin Hood är afrikanska djur). Det första var att titeln från början skulle vara The Frog Princess, men man menade att ordet "frog" kunde vara nedlåtande åt folk med franskt ursprung! Kära nån. Sen var det huvudrollsinnehavaren, som är svart, som skulle hetat Maddy från början. Detta var dock aldeles för likt "Mammy" som tydligen är nedlåtande. Sen var det så att hon skulle jobba som tjänsteflicka, tror jag det var, åt en vit tjej. Inte bra heller.
Det kanske är ännu mer, men det var detta jag läste, vet inte hur det är med länkande och sånt här på sidan så jag länkar inte till sidan jag läste detta på. Kan jag göra sen i så fall :P
Men fan, kan man inte låta Disney göra sina filmer hur de vill, det finns ingen smygrasism inblandad. Hur orkar folk vara så nitiska att de ska hitta fel jämt?
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 02-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-maj-2007 vid 14:06
Jag anar att jag kommer bli kritiserad för min åsikt nu, men jag tycker det är spännande med lite rasism i filmer. Som det där med tjänsteflicke-grejen. Jag menar, hallå, det var ju verkligheten innan.
Det är ju, som sagt, inte direkt MENINGEN att smyga in rasism. Jag tror bara det faller så naturligt. Om folk kunde sluta ta allt så allvarligt..
what's so civil about war anyway?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-maj-2007 vid 16:26
Jomen det är ju det jag menar. Jag tror inte att Be prepared-scenen i Lejonkungen är någon Hitlerhyllning, utan parodi för att göra Scar så ond och hatad som möjligt. Tror inte heller att man satt och verkligen tänkte ut att alla skurkar i Robin Hood skulle vara från afrika, hade aldrig ens tänkt på det innan någon skrev det här på sidan. 
 Haha, det måste vara jobbigt att se på film om man hela tiden ska leta "fel" och klaga över minsta lilla Tongue
 
*ser fortfarande fram emot The princess and the frog!*
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2007 vid 22:38
Ja, Disney har verkligen fått sin hjärna tillbaka (inte just disney-disney, men disney company, ja, ni fattar). 2D är vad som gäller, och hon har ju verkligen en äkta prinsessklänning på sig, så kan det bli så mkt bättre? Jag är verkligen taggad på filmen och hoppas att man kommer kunna få en sann Disney-anda av den :]
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2007 vid 19:17
Den verkar toppen!Approve
Men jag trodde att Kogänget skulle bli den sista 2D-filmen från disney?
 
När kommer den?! Hug
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2007 vid 15:42
Postad av Fircone Fircone skrev:

Jag hoppas att detta inte är det slutgiltiga designen..
Jag tycker att hon ser ut som en Bratzdocka eller de billiga kopiorna av W.I.T.C.H.


Jag tänkte nyss likadant. Hon ser verkligen ut som en i W.I.T.C.H.! Åtminstone på de två bilderna till vänster, men till höger är hon ju söt. Ser ju knappt ut att vara samma karaktär.   Wacko
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-april-2008 vid 13:22
Oj, vad det finns grejer att se fram emot nu! Främst The Princess and the frog, men även Rapunzel, King of the elves och Pixars The Bear and the Bow! Fairy Tales för hela slanten. Dessutom är det två sistnämnda planerade till år 2012. Bra det, genomarbetade filmer vill vi ha! (kika runt lite på internet, bla moviezine.se skriver om detta)
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2008 vid 14:10
det finns saker med disney som inte e så roliga men just rasismen har jag svårt att tro på. föresten, kommer föresten Grodprinsessan vara årets klassiker?
Disney 4ever
Till toppen
MrsDuck View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 16-november-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 31
inläggsval inläggsval   Citera MrsDuck Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-november-2008 vid 14:56
Postad av Onyx86 Onyx86 skrev:

det finns saker med disney som inte e så roliga men just rasismen har jag svårt att tro på. föresten, kommer föresten Grodprinsessan vara årets klassiker?
Det ser inte ut som det
 
 
Enligt IMDB (titta på länken ovanför) släpps filmen i Februari 2010 i Sverige, så jag gissar att det lär vara ett klipp från den här filmen som visas på Julafton 2009, very nice!
 
Jag ser mycket fram emot den här, handlingen verkar småtråkig men jag slår vad om att filmen är jättebra iaf! LOL
Risken finns dock att den svenska versionen är lite medelmåttig om inte riktiga skådisar (som "förr i tiden") ställer upp
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2008 vid 15:51
åh, hon ser grymt bra ut! jag ser verkligen fram emot den! go 2d! Big%20smile
den ska definitivt ses på bio för min del!Big%20smile
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-januari-2009 vid 22:47
Verkligen jättevacker bild! Ser fram emot denna film något så enormt. Påminner klänningen inte lite om Askungens klänning? Wink

Bilden är tagen från Disney's årliga rapport, och finns i bättre kvalité här: http://i41.tinypic.com/2u5467s.jpg




Ändrad av Blunder - 17-januari-2009 vid 22:54
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2009 vid 02:07
Jag erkänner att jag nästan fick en liten tår i ögat av den bilden. Farligt med höga förväntningar, men det här kan bli så fantastiskt bra verkligen!
 
Filmens "supervising animatiors" har ju blivi presenterade nu också, det hade jag missat helt! Enligt imdb är Andreas Deja, Nik Ranieri, Mark Henn, Eric Goldberg mfl med. Det är svårt att inte gilla läget!! Clap


Ändrad av Hades - 18-januari-2009 vid 02:32
Till toppen
BosarX View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2007
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera BosarX Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2009 vid 17:01
Ja, lite tråkigt att vara tokhypad i ett års tid om det skulle bli pankaka. Men det ser ju onekligen lovande ut, och jag ser ju hemskt gärna att det blir motsatsen till pankaka (vad det nu är i matmetaforernas värld?).

Att den både ska bli en klassisk disneyfilm, en publiksuccé, tilltala de små och stora så som bara en disneyfilm kan göra, samt startskottet för det nya Disney. Det tror jag är att hoppas på väl mycket. Däremot ska det bli vääldigt intressant och se hur det blir, under förutsättningen att de verkligen vågar satsa på att göra den så bra den skulle kunna bli. För det är en modig grej de gör, tummen upp till det.Thumbs%20Up
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-januari-2009 vid 15:20
Jo, det är ju faktiskt att hoppas väldigt mycket...fast tycker ändå allt talar för att den kommer bli ruskigt bra. Framför allt borde ju Ron'n'John vilja visa att de fortfarande är (bland) de bästa trots den duktigt floppade Skattkammarplaneten. Dessutom har ju animatörerna nåt ordentligt att bita i igen, och slipper teckna Nalle Puh-gänget och risiga uppföljare till förbannelse! Så japp, jag tror nog de ska våga satsa ordentligt! Pricken över i skulle ju förstås vara Alan Menkens musik...nåja.
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 13>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media