Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Prinsessan och Grodan

 Svara Svara Sida  <1 111213
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2010 vid 02:16
Om du har den på Blu-ray skulle man kunna få fråga om man kunde få en liten rescension av Bonusmaterialet på Blu-rayversionen?
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2010 vid 02:43
Har faktiskt inte brytt mig om att gå igenom det än, men det kan lätt åtgärdas under morgondagen. Eller möjligtvis innan helgen.
Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2010 vid 16:16
Whihoo, nu har man sett Prinsessan och Grodan för första gången på DVD. Allra första gången med de engelska original rösterna. ^^ Åh, det lugnade mig i början att höra Tianas pappas röst, mycket bättre än den svenska. :P Jag vet inte om det hade med rösterna att göra eller inte (mycket troligt), men jag tyckte den var bättre denna gång än när jag såg den på bio. Brukar faktiskt vara så med mig, att jag ofta tycker mer om filmerna för varje gång jag ser dem! xP
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2010 vid 12:40
Kanske dags att jag säger vad jag tycker om filmen eftersom jag till slut såg den på bio. Den var rätt så tom. Den var bara en väldigt (och då menar jag VÄLDIGT) vacker yta utan något som kändes som hjärta och själ där under. Musiken var tråkig, jag fastnade inte för någon karaktär och det har nog aldrig hänt mig förr när det kommer till "klassikerna". En fet alligator som drömmer om att bli jazz-stjärna... jättekul. Jag hade väl trevligt i biostolen medan jag såg den men kände mig ganska likgiltlig när jag lämnade salongen.

Bättre lycka med nästa film, Disney. Fortsätt att få de att se så här läckra ut så tror jag att vi snart kan liva upp vårat lite dammiga förhållande.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2010 vid 14:29
Nu har jag hört låtarna på svenska, dem var okej. Jag har bara sätt filmen på engelska så jag är väl van vid dem rösterna, men jag får väl vänja mig vid dem svenska. Tycker ändå att låtarna var bättre på engelska
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2010 vid 09:18
Ganska kul att vissa tycker filmen helt saknade känsla, andra grät av den ^^
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2011 vid 14:19
Nu har jag äntligen sett filmen! Den var underbar och levde upp till mina förväntningar. Musiken var bra och jag tycker att prinsen var riktigt snygg! Tongue Jag gillar alligatorn, och eldflugan var också en skojig karaktär. Mama Odie var störtskön och jag gapskrattade vid hennes scen. Jag skrattade även som en galning när de försökte lura grodjägarna. Hade ont i magen ett bra tag.

 

Skurken var helt okej. Inte superläskig, men ändå ingen mesig typ som skriker efter mamma vid minsta motgång. Även om jag helst hade hört Stefan Ljungqvist i den rollen, tycker jag att Fred Johansons insats var helt okej.

Någon som förresten vet vem som lånade rösten till Tianas pappa? Jag tyckte att den lät ruskigt bekant men jag kan inte komma på var jag har hört den.

Tycker det var lite annorlunda att de valde att plocka bort honom från filmen, medan mamman fick vara i livet. I vanliga fall brukar mamman vara död, eller så är huvudpersonen föräldralös.

Dock störde jag mig på en liten detalj. Det står ju i kuriosan att Tiana är vänsterhänt, men jag tyckte hon använde högerhanden, nästan hela tiden. I alla fall när hon skulle lära Naveen att hacka upp maten, då använde hon inte vänstra handen. Skumt. ConfusedJaja, det kan ha varit ett misstag.

I övrigt är filmen helt underbar! Smile



Ändrad av Tinsan-girl - 02-april-2011 vid 10:20
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
PrincessOfUtopia View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 01-februari-2013
Status: Offline
Poäng: 41
inläggsval inläggsval   Citera PrincessOfUtopia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2013 vid 16:42
Såg filmen igår + nu är den deff en av mina fave Non/Disney filmer Big smile Karaktärerna var jättemysiga, gillar verkligen hur Naveen & Tiana kompletterar varandra med att hon är ambitiös medan han är så chill och "free spirit" av sig ;D
-------Spoilers-------
Och slutet var helt fantastiskt, även om jag blev förvånad över att de tillslut blev människor, trodde faktiskt dem skulle vara grodor tillsammans forever, hahaha xD
Till toppen
ilovedisneyforever View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 16-januari-2014
Status: Offline
Poäng: 28
inläggsval inläggsval   Citera ilovedisneyforever Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2014 vid 22:36
Jättebra film tycker jag, och skurken är riktigt bra.

Dock förväntade jag mig inte att en av bikaraktärerna skulle dö, jag blev faktist lite förvånad där.

Är det förresten bara jag som tycker att Tiana är sötare som groda än som människa? Hon är förvisso riktigt söt som människa också, men det är något särskilt med henne som groda, något sötare.

Sångerna är mycket bra, karaktärena likaså och handlingen också.

En bra film, helt klart topp 20 bland mina favorit Disneyfilmer. Big smile
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 111213
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media