Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Prinsessan och Grodan

 Svara Svara Sida  <1234 13>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-januari-2009 vid 15:25
det ser rugit bra ut vi får hoppas att den blir lika bra som den värkar
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Miss Belle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 21-september-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Miss Belle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2009 vid 10:48
Åh, den här filmen ser jag verkligen framemot..hoppas att Disney fortsätter göra filmer i den här stilen (när det gäller animering)..Smile
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2009 vid 21:17
Kan knappt väntaSmile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2009 vid 22:28
Ååh, jag blir bara mer och mer förväntansfull över den här filmen för varje ny bit Concept Art jag kommer över! Den senaste bilden är ju fantastiskt vacker... Tillbaka till sagorna var det, ja! Skynda dig att komma, 2010 Big%20smile Och att Andreas Déja (m.fl.) arbetar med filmen är nästan ännu roligare att höra! Yes, nu är jag helt övertygad om att animationen kommer att vara precis så bra som jag hoppas på :P
Save 2D-animation!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2009 vid 00:50
Ja, just detta med animatörerna är väldigt spännande! Ser mest fram emot att se Andreas Dejas arbete, eftersom han är lite av en idol, men övrigas också såklart! Det är ju faktiskt the top of the league vi snackar om! Om inte annat lär filmen bli sjukt snygg!
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2009 vid 12:34
Har stora förväntningar på filmen, vet inte om det är bra elle dåligtSmile
Det hade varit så roligt och underbart om filmen verkligen hade blivit en riktig succè! Disney is back!
 
Tycker dock att huvudpersonen liknar Mulan, inte för att det är något dåligt med det, bara var tvungen att skriva det.
 
Blir verkligen spännande att se den!
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2009 vid 15:22
Postad av Hades Hades skrev:

Ja, just detta med animatörerna är väldigt spännande! Ser mest fram emot att se Andreas Dejas arbete, eftersom han är lite av en idol, men övrigas också såklart! Det är ju faktiskt the top of the league vi snackar om! Om inte annat lär filmen bli sjukt snygg!
 
Ja Andreas Deja är en mordern disney legend Smile Hans arbete är underbart så de är verkligen härligt att han är på g igen. Precis filmen kommer bli väldigt snygg så mycket vet vi Big%20smile
 
Som sagt känns lite som om disney is back on track Tongue
Love will be your guide
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2009 vid 14:20
Postad av Hades Hades skrev:

Ja, just detta med animatörerna är väldigt spännande! Ser mest fram emot att se Andreas Dejas arbete, eftersom han är lite av en idol, men övrigas också såklart! Det är ju faktiskt the top of the league vi snackar om! Om inte annat lär filmen bli sjukt snygg!

Aye, aye! Big%20smile

Fann precis att ännu en ny bild är upplagd på MagicMovies -
http://www.magicmovies.se/cpg148s/albums/userpics/10001/FROG_0001.jpg

Aaaah <3

*ber om ursäkt för det minimala innehållet intelligens i detta inlägg, men bilden är ju så vacker!*


Ändrad av Akeruru - 02-mars-2009 vid 14:21
Save 2D-animation!
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2009 vid 15:18
Postad av Akeruru Akeruru skrev:

Postad av Hades Hades skrev:

Ja, just detta med animatörerna är väldigt spännande! Ser mest fram emot att se Andreas Dejas arbete, eftersom han är lite av en idol, men övrigas också såklart! Det är ju faktiskt the top of the league vi snackar om! Om inte annat lär filmen bli sjukt snygg!

Aye, aye! Big%20smile

Fann precis att ännu en ny bild är upplagd på MagicMovies -
http://www.magicmovies.se/cpg148s/albums/userpics/10001/FROG_0001.jpg

Aaaah <3

*ber om ursäkt för det minimala innehållet intelligens i detta inlägg, men bilden är ju så vacker!*
ja den är fantastiskBig%20smile det ser enormt bra ut
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2009 vid 17:36
Jag blir så fruktansvärt otålig när jag ser dessa underbara bilder som släppts från filmen. Jag vill se den nu genast, helst igår!
Samtidigt är jag lite kluven för jag vill verkligen inte ha såhär höga förväntningar som jag har. För tänk om den inte alls är bra sen?
 
Men det vore ju en dröm som blev sann om Disney skulle ta ett par steg bakåt istället för att envisas med att springa framåt med halvtaskiga filmer. Men, om filmen inte går så bra, eller ve och fasa inte alls är bra - då har man hoppats och förväntat sig alldeles för mycket i onödan. Dessutom är det ju allmänt bekant att för höga förväntningar även kan sabba en film som faktiskt är bra.
 
Usch det blir så virrigt, men jag kan ändå inte låta bli att verkligen se fram emot den här filmen - trots riskerna. Man kanske inte bör bli fullt så exalterad av ett par bilder men äsch!Tongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
BosarX View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2007
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera BosarX Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2009 vid 15:11
Om den nu inte skulle bli allt det vi hoppas på, så kan man ju sätta nytt hopp till att Oprah som lånar ut sin röst till filmen ger den lite extra marknadsföring. Som leder till att usas samlade mödrakår släpar med sina barn till biograferna för att se den. Den blir en kassasuccé och Disney blir tvugna att fortsätta med fler 2D-filmer. Smile
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2009 vid 17:49
Jag tror nog att Disneys väloljade marknadsföringsmaskineri klarar sig utmärkt utan att Oprah behöver kuscha för filmen. Bara det faktum att det är den fösta "Traditionellt" Animerade långfilmen från Disney sen 2004 och att det är Den första Afroamerikanska prinsessan för en animerad Disneylångfilm torde skapa en hel del gratis publicitet för filmen.

Och med den mängden av datoranimerade filmer med skiftande kvalité spottas ut från många av Hollywoods studios varje år så tror jag att denna film kommer att skina upp på ett liknande sätt som Toy Story gjorde när den kom, då den skiljer sig från de flesta andra samtida produktioner. Att detta Animationsform kommer kännas som ny igen trots att den funnits i nästan ett sekel om inte längre (inte helt säker).
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
BosarX View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2007
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera BosarX Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2009 vid 21:03
Jo, visst är det så. Det är ju inte för inte som även jag är hypad inför denna film, och att man kan ta på spänningen i denna tråd.

Sen är det väl inte sådär jättesvårt kanske att övertala ett disneyforum att en sådan filmsatsning är något värt att fästa ögonen på. Men även i världen utanför tror jag den iallafall har potentialen att kunna få stor uppmärksamhet. Att göra någonting nytt och annorlunda och samtidigt bra är ett vinnande recept. Även om det "nya" är att anamma något gammalt och lite borttappat.
Till toppen
Bellis View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera Bellis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2009 vid 18:44
YAY! äntligen en mörkhyad prinsessa Tongue Hela grejen låter för bra för att vara sann. *får också skyhöga förväntningar*
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2009 vid 21:06

de senaste åren har varit en besvikelse från disneys håll,, flopp efter flopp efter flopp efter flopp...,jag hoppas innerligt att detta blir deras vändningSmile

Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2009 vid 16:09
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Bellis View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera Bellis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2009 vid 16:33

Ser lovande ut Thumbs%20Up Men ska det inte vara nån sång i filmen?Confused Det är ju liksom ett måste för en Disney-klassiker.



Ändrad av Bellis - 10-maj-2009 vid 19:55
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2009 vid 16:35
ooh, vad jag längtar till denna filmen nu     Helt underbart!

Och jag älskade introt; D
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2009 vid 17:18
Jag får också höga förväntningar på den här filmen efter att ha sett trailern. Lite riskabelt kanske, för det är så himla trist om man blir besviken. Men den verkar vara underbart tecknad i alla fall.

Lite roligt också att de säger "after 75 years of magic" men bara har storklassikerna från 90-talet med på bild.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2009 vid 17:31
Ojoj, trailern gjorde att jag fick ännu högre förväntingar! jag älskade introt!Smile asså tecknarstilen är ju helt perfekt! DISNEY IS BACK IN BUISNESS!
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2009 vid 17:59
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Lite roligt också att de säger "after 75 years of magic" men bara har storklassikerna från 90-talet med på bild.



Tänkte samma sak fick inte ihop de, hahaha!
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2009 vid 19:15
Herre min gud och helvetes alla eldar vilken snygg trailer!
 
 
Kanske ska vidareutveckla det lite nu, när trailern fått sjunka in. Det här är bland det vackraste Disney gjort. Kanske DET absolut snyggaste. Jag kan bara hoppas att själva filmen håller lika hög klass som trailern. Jag kanske ska erkänna att det lilla jag läst om handlingen hittills inte känns som det absolut klockrenaste, men ärligt talat. Jag tror inte det kommer spela så stor roll, om det visar sig vara sant. Trailern gav mig, helt seriöst, tårar i ögonen. Haha, jag är saligt lycklig. 1.42 in i trailern....aahh. Känslan man (jag?) fick av nya trailers på 90-talet kom tillbaka, och det trodde jag nog aldrig skulle hända igen.


Ändrad av Hades - 10-maj-2009 vid 19:30
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2009 vid 19:42
Wow!! Nu är jag så otroligt förväntansfull inför den här filmen! Äntligen en riktig Disney-klassiker Big%20smile jag kunde inte hjälpa att jag stod och fånlog när jag såg trailern, den kommer bli SÅ BRA! Big%20smile 
 
Jag kanske inte borde ha så stora förväntningar ifall jag blir besviken, men kan inte hjälpa det^^
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
Yeestaynes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 18-januari-2009
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2009 vid 22:11
Fantastisk trailer!
Nu har man verkligen någonting att se fram emot

Ändrad av Yeestaynes - 10-maj-2009 vid 22:11
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2009 vid 00:25
Äntligen en riktig trailer! Aaah, det här kommer bli så spännande Big%20smile
Save 2D-animation!
Till toppen
BosarX View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2007
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera BosarX Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2009 vid 09:01
Haha WOW! Riktigt bra trailer! När körerna och trummorna går igång där halvvägs in och den ena fantastiska animerade skapelsen avlöser den andra.

För er som känner att youtubes kvalité inte riktigt räcker till, eller till den lyckligt lottade som sitter och väntar på en hd-trailer med hemmabioljudet och projektorn uppvärmda. Klicka in på apples hemsida och ladda ner den där ifrån.

http://www.apple.com/trailers/disney/princessandthefrog/hd/
Till toppen
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2009 vid 12:00
Måste säga att jag inte var helt såld efter den första teasern, tyckte det verkade vara en i raden av disneyfloppar med fånig humor. Men efter att ha sett nya trailern är jag HELT såld.

Det ser fantastiskt snyggt och bra ut. Animeringen är fruktansvärt snygg, OCH "klassisk". Jag rekommenderar alla att se den högupplösta trailern från apple, den höjer förväntningarna ytterligare ett snäpp.
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2009 vid 15:58
Å herregud! Tårar i ögonen var det ja! Jag tror att det här verkligen är något att se fram emot! Go Disney!!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2009 vid 21:00
http://www.cinematical.com/photos/the-princess-and-the-frog/2007519/
 
Vad sägs om postern? Fantastisk den med skulle jag vilja säga. I klass med Disneys posters från 90-talet, ger precis samma känsla som nästan alla dessa gjorde!


Ändrad av Hades - 11-maj-2009 vid 21:16
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2009 vid 21:15
Oj! Postern var ju enormt vacker! Den har de verkligen fått tillClap
Jag ser läskigt mycket fram emot den här filmen!Big%20smile


Ändrad av DisneyFanatic - 11-maj-2009 vid 21:16
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 13>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media