Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Prinsessan och Grodan

 Svara Svara Sida  <1 34567 13>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-december-2009 vid 02:48

Personligen hoppas jag Stephan Karlsén får skurkrollen. Hans röst är så härlig. Den är det som gör det värt att titta på den första Pokémonfilmen- han är Mewtwo. Han är även Cera's pappa i den allra första Landet för längesedan-filmen. Han gör också Willy Wonkas pappas svenska röst i Burtons film.

Hans Wahlgren(morfars svenska röst i Burton's version av chokladfabriken, Guldgrävarens svenska röst i Toy Story 2) tog över för resten av filmerna. 

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-december-2009 vid 14:52
Det blev Fred Johanson (Odjuret i scenföreställningen Skönheten och Odjuret) som blev den svenska rösten till Skurken... läs mer om det här: http://www.magicmovies.se/film.asp?id=370
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-december-2009 vid 17:50
Spontant känns det som ett mycket bra val. Finns fler spännande val, bla Pablo Cepeda som prinsen. Kommer ju som sagt se filmen på engelska, på bio, men en titt på svenska kan den bli värd i framtiden.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-december-2009 vid 19:06
Oj! Jag visste inte att rösterna redan var klara. Har aldrig sett scenföreställningen "Skönheten och Odjuret" så jag vet inte hur Fred Johanson låter, men det blir säkert bra.Smile Och Sarah Dawn Finer är ju en jätteduktig sångerska. En av mina favoriter faktiskt!Big smile

 

Personligen hade jag nästan velat höra Stefan Ljungkvist som skurken (han lånade ju ut rösten till Ratcliffe och Frollo och det gjorde han jättebra!Wink) men man kan ju inte få allt här i världen.Cool

Men jag är inte missnöjd med rösterna! Tro inte det. Fred Johnson är säkert duktig. Smile Det ska bli jättekul att få  se filmen. Karaktärerna ser underbara ut.Thumbs Up



Ändrad av Tinsan-girl - 18-december-2009 vid 19:09
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
BosarX View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2007
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera BosarX Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2009 vid 11:24
Kommer vi få se trailer för Prinsessan och Grodan på julafton?

Upp blir väl en av filmerna som visas som nyheter under kalle? Men den andra kanske. Eller blir det Dumbo? Nån som tror sig veta?
Till toppen
Isabelle1995 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 03-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Isabelle1995 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2009 vid 01:53
Såg på kalle anka nu på julafton där dom visade en scen ur prinsessan och grodan med svenska röster. (kan vara dom rösterna som den svenska versionen ska ha)
Lät väldigt bra och passade så jag tror nog inte det kommer låta konstigt eller så med den svenska versionen Smile
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2009 vid 18:51
Såg också klippet från Prinsessan och Grodan, blev överlycklig men trivdes inte med de svenska rösterna alls faktiskt. Nått jag inte kan sluta tänka på, är varför i hela världen dom visade Toy story 2, som en nyhet???Confused

Ändrad av Art_of_Minnie - 25-december-2009 vid 18:52
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2009 vid 19:25
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Nått jag inte kan sluta tänka på, är varför i hela världen dom visade Toy story 2, som en nyhet???Confused

Förmodligen p.g.a. att Toy story och Toy story 2 kommer som 3D-visning på bio. Förra året visade de ju Pinocchio.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2009 vid 20:47
Jag blev inte överdrivet imponerad av klippet. Eldflugan hade en mycket ansträngd humor som inte alls kändes värdig en klassisk disney-sidekick som i regel ska ha de roligaste replikerna, alligatorn verkade rätt trist också. Men vi får la se hur den blir.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2009 vid 22:41
Jag tycker lite tvärtom när det gäller rösterna. Grodprinsen ska ju verka vara en självgod typ och jag tycker han lät så självgod som han bara kunde. Prinsessan lät väldigt bra. Gillade hur hon försökte låta bli att slänga ut tungan.

 

 

Eldflugan var faktiskt rätt komisk, men jag kan förstå om ni andra tyckte att humorn kändes ansträngd, det var ju bara en liten snutt som visades. Men vem vet? Han blir kanske skojigare under resten av filmen, vad vet jag?

 

Alligatorn kan jag däremot hålla med om att han kändes...trist. Lite väl påträngade och lite larvig för min smak. Dock ingen som försöker sluka hjältarna i en enda tugga så han är säkert snäll. Men det kanske är samma sak som med Eldflugan, att han kanske blir skojigare under filmen.

 

Fast jag hade nästan velat se hur skurken såg ut. Och då hade jag dessutom fått höra hur Fred Johnson låter, om han har en äkta skurkröst. Men, man kan ju inte få allt.Tongue

 

Ser framemot filmen jättemycket. Den verkar rätt skojig.

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2009 vid 11:22
Jag blev faktiskt inte heller så imponerad av klippet. Tycker de kunde visat inledningen istället, det man har sett av den känns betydligt mer "Disney-magic". Men man kan ju inte döma en hel film bara på ett enda klipp som är taget mitt i filmen och jag ser fortfarande fram emot att få se hela filmen.

En fundering bara, är det jag som har dåligt minne eller brukade nyhetsklippen inte bestå av ett musiknummer ur filmerna förr? Tycker mig minnas t.ex Havet är djupt, En helt ny värld, Det ska bli män av er nu, osv. Personligen tycker jag det hade varit roligare att få se lite sång och dans från Prinsessan och grodan, än en lös scen som är svår att få något sammanhang i eftersom man inte sett filmen från början.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2009 vid 17:28
Jag minns inte hurvida det brukar vara ett musiknummer eller ej. Hur var det med Puhs film om Heffaklumpen för cirka fyra år sedan? Jag minns att klippet började när Ru träffar Heffa för första gången, men jag minns inte om det sträckte sig enda fram till sången "Namnleken".
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2009 vid 01:31
Jag har fortfarande lite problem med att få mina stycken bra när jag skriver inlägg, och är tekniskt hjärndöd så håll till godo:

 

Under 90-talets andra hälft vet jag att musiknummer visats från klassikerna, från Ringaren i Notre Dame tom Tarzan. Vet att det hänt ibland på 00-talet också, men mer sällan av logiska anledningar. Blev väl inte heller jätteimponerad av grodklippet egentligen. Humorn kändes lite ansträngd, som flera sagt. Nu var den visserligen ganska mycket tagen ur sitt sammanhang, hoppas den känns mer bekväm i själva filmen. Kan tänka mig att det hjälper en del att höra originalrösterna också.

Humorn har aldrig varit det viktigaste i en Disneyfilm för mig, även om jag tycker att den ofta har fungerat väldigt bra. På senare år har den i vissa fall blivit smått hysterisk och påklistrad (det riktiga klavertrampet är väl Vilddjuren) men innan dess kan jag inte klaga. Just Ron och Johns filmer (Skattkammarplaneten undantaget) tycker jag är bland dem där man lyckats med humorn bäst. Den Lilla Sjöjungfrun har förvisso scenerna med kocken och liknande som inte är direkt klockrena, men i stort är jag mycket förtjust i Sebastian och Måsart. Aladdin måste man nästan vara vuxen amerikan för att helt och hållet greppa, känns det som och Herkules skulle jag vilja klassa som den roligaste Disneyfilmen någonsin. Jag kommer inte att se The Princess and the Frog för humorns skull, absolut inte, men den har lite att leva upp till ändå.
Och så var det detta med Toy Story 2. Borde man inte visat klipp från Dumbo, då den är nästa "storfilm" att släppas på dvd? Så har man ju gjort ett par år i rad nu, kändes som en bra mall att följa.

 

 

Sist då, så har min bästa vän sett filmen nyligen eftersom hon bor i usa för tillfället. Jag har tvingat henne att inte berätta mer än om hon var nöjd med biobesöket eller inte. Hon var nöjd. Hoppas hon vet vad hon snackar om.

Ändrad av Hades - 27-december-2009 vid 01:33
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2009 vid 09:49
"Aladdin måste man nästan vara vuxen amerikan för att helt och hållet greppa"

 

Va?

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2009 vid 11:59
Robin Williams imitationer och referenser går fortfarande i vissa fall över huvudet på mig. Förvisso är Aladdin en lyckad komedi, men jag kan inte säga att jag greppar allt eller vet vilka alla han föreställer är. Vet att jag läste alla imitationer listade på någon sida och blev förvånad ett par gånger över saker jag helt missat. Nu är detta inget problem då allt, som "ska" var komiskt, i Aladdin håller mycket hög klass.

 

"Kan du ge exempel?"

 

Nej, det kan jag inte. Har haft Aladdin utlånad i säkert två månader, så kan inte kolla saken närmare.



Ändrad av Hades - 27-december-2009 vid 12:04
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2009 vid 20:50
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

"Aladdin måste man nästan vara vuxen amerikan för att helt och hållet greppa"

 

Va?

Jag skulle gärna vilja veta mer om det konstaterandet Hades, det lät småskumt, men intressant.Shocked
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2009 vid 21:28

Jag lindar nog in mina inlägg i för mycket ord, om mitt tidigare var oklart.

 

Jag känner inte till alla personer och figurer som Robin Williams (Anden) gör imitationer av eller refererar till. Jag tror jag är i fel målgrupp. Detta gäller även alla som väljer att se filmen på svenska, där dessa imitationer och referenser knappt framgår alls och man istället kan skratta åt att Anden byter form och röst.

Till toppen
BosarX View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2007
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera BosarX Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2009 vid 15:26

Mja, jag vet inte heller riktigt om jag blev så förtjust i klippet som visades. Mina småkusiner skrattade gott, och det var iochförsig bra. Om de kan ha roligt åt den bortkomna krokodilen och jag får förundras över vacker animation, en fin historia och en magisk atmosfär så är ingen gladare än jag, så det hoppas jag på.

Eldflugan har jag med skepticism haft ögonen på ända sen hans första framträdande i teasern. Är lite av en ond dröm jag har att eldflugan och Randy Newman bryter ihop filmen inifrån med inte så härligt jazziga musiknummer med eldflugan i spetsen som en korsning mellan Anden från Alladin och åsnan i Shrek.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2009 vid 18:50
Postad av Hades Hades skrev:

Jag lindar nog in mina inlägg i för mycket ord, om mitt tidigare var oklart.

 

Jag känner inte till alla personer och figurer som Robin Williams (Anden) gör imitationer av eller refererar till. Jag tror jag är i fel målgrupp. Detta gäller även alla som väljer att se filmen på svenska, där dessa imitationer och referenser knappt framgår alls och man istället kan skratta åt att Anden byter form och röst.

Okej, finns det någon sida eller nått där man kan kolla upp det? det hade jag ingen aning om.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2009 vid 19:23
Om du vill ha en lista på vilka imitationer han gör i filmen så kan du kolla här: http://www.magicmovies.se/film.asp?id=31#triv
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2010 vid 12:36
Jag tror jag ska se filmen när den kommer ut.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2010 vid 15:18
Jag läste nyss en recetion på nätet. Enligt den personen som skrev var detta den bästa disney prinsess filmen sedan Skönheten och Odjuret. Nu är jag fruktansvärt sugen på att se den! Wink

Ändrad av disney_erika - 05-januari-2010 vid 15:19
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2010 vid 12:15
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

Jag läste nyss en recetion på nätet. Enligt den personen som skrev var detta den bästa disney prinsess filmen sedan Skönheten och Odjuret. Nu är jag fruktansvärt sugen på att se den! Wink
Ojdå, och jag som redan hade så höga förväntningar.LOL får bara hoppas den lever upp till dem!Ermm.. med alla dessa storslagna trailers och kommentarer som " We are back!" från animatörerna bakom 90 talets mästerverk.., är det rent sagt omöjligt att inte ha höga..och då menar jag riktigt höga förväntningar.

Ändrad av Art_of_Minnie - 06-januari-2010 vid 12:16
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2010 vid 12:43
Någon som vet när biljetterna släpps? skulle så gärna vilja gå på premiären för en gång skull, och då måste man ju vara i god tid.LOL Någon som vet vart/när man kan boka?
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2010 vid 13:47
Biljetterna brukar väl vanligtvis släppas ungefär en vecka före biopremiären? Var iallafall så senast när jag såg Avatar 3D på premiären, så håll utkik på SF's sida, det borde komma upp snart =)

Jag hade stora förväntningar på att se denna filmen på bio, men jag får nog vänta på en blu-ray release då jag helst hade velat se den på Engelska första gången, och den verkar bara visas med svenskt tal på bio i Sverige. Synd verkligen Cry ..de borde gjort som med Upp och ett fåtal andra filmer, att ha både den Svenska och Engelska versionen.


Ändrad av Blunder - 08-januari-2010 vid 13:49
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2010 vid 15:02
Enligt Anders M Olsson bekräftade Disney redan i höstas att filmen kommer visas både på svenska och engelska i Sverige (se förra sidan).
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2010 vid 15:47
Fast det behöver inte betyda att den kommer att visas med båda versionerna i alla städer.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2010 vid 21:46
Vad glad jag blir om det stämmer! Har absolut inga problem att åka en bit till en stad som visar den på engelska om så är fallet! Men har kollat SF.se för båda storstäderna Göteborg och Stockholm, och i deras lista för kommande filmer står det bara Prinsessan och Grodan (sv.tal) ...så får hoppas de lägger till den där om det nu blir så!

Ändrad av Blunder - 09-januari-2010 vid 01:27
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2010 vid 21:55
Nej, det är ju sant att den inte nödvändigtvis visas på engelska överallt. Jag bor i Göteborg så jag är ganska bortskämd med att få se "rätt" versioner. Dessutom sant att den än så länge bara finns med svenskt tal på sf.se så jag är verkligen i underläge nu! Jag hoppas också detta fixas till snarast...fyra veckor kvar.
Till toppen
Yeestaynes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 18-januari-2009
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2010 vid 15:45
Amerikanska blu ray omslaget
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 34567 13>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media