Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Prinsessan och Grodan

 Svara Svara Sida  <1 45678 13>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2010 vid 16:01
Postad av Hades Hades skrev:

Nej, det är ju sant att den inte nödvändigtvis visas på engelska överallt. Jag bor i Göteborg så jag är ganska bortskämd med att få se "rätt" versioner. Dessutom sant att den än så länge bara finns med svenskt tal på sf.se så jag är verkligen i underläge nu! Jag hoppas också detta fixas till snarast...fyra veckor kvar.

Båda versionerna - med svenskt respektive engelskt tal - är nu censurgranskade och godkända av Statens Biografbyrå.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2010 vid 17:42
Ok, det låter ju lovande!
Lite mer än två veckor kvar. Hörde jag "pepp"?
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2010 vid 17:43
Wow omslaget ser snyggt ut!
Men quoten "The Best Disney Movie Since The Lion King" gör mig fundersam. Efter de trailers jag sett så tycker jag inte det ser ut som att Prinsessan och Grodan kan vara bättre än t.ex. Mulan, Tarzan och Ringaren i Notre Dame.

Förhoppningsvis så är den det men jag tycker ändå att det låter lite för bra för att vara sant.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2010 vid 17:51
Postad av Yeestaynes Yeestaynes skrev:

Amerikanska blu ray omslaget
Läckert! Me like veery much!Big smileBig smileBig smileLOL
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2010 vid 18:07
Snyyggt!  Hoppas DVD omslaget blir lika snyggt! Eller det kanske är samma..? Det står ioch för sig Bluray + DVD.. well well.

Vackert omslag gillade att det inte var fullt med figurer på hela omslaget utan  att de nöjde sig med några bara,  


"From the directors of The Little Mermaid and Aladdin"

Me Like!Big smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2010 vid 18:43
" The best Disney movies since The lion king"
RYSNINGAR!!Big smile

Ändrad av Art_of_Minnie - 22-januari-2010 vid 21:19
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2010 vid 18:18
Åh, jaaa:D Snart får man äntligen se den länge omtalade The Princess and The Frog! ^^
Kan dock hålla med Sockerpajen; "The Best Disney Movie Since The Lion King"... Jag VILL verkligen tro på det, men... ähum... nåja, vi får väl se, när det blir dags=)

Är det någon som tänker försöka ta sig till premiären? Själv har jag aldrig gått på en sådan förut, så det skulle vara kul att göra det, men vi får se, hur det blir med det. ^^

Måste förresten tillägga: Omslaget ser riktigt imponerande och vackert ut. =D


Ändrad av Ankisten - 21-januari-2010 vid 18:22
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2010 vid 19:40
Postad av Ankisten Ankisten skrev:



Är det någon som tänker försöka ta sig till premiären? Själv har jag aldrig gått på en sådan förut, så det skulle vara kul att göra det, men vi får se, hur det blir med det. ^^

 

Menar du premiärdagen över huvud taget, eller syftar du på någon speciell "första visning"? Att inte se filmen på premiärfredagen finns inte i min värld...men det är klart, skulle man hitta någon förhandsvisning (på engelska) så vore ju det helt ok också! Var på mycket sånt när jag var yngre, vann ofta förhandsbiljetter och sånt.

Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2010 vid 08:06
Postad av Hades Hades skrev:

Postad av Ankisten Ankisten skrev:



Är det någon som tänker försöka ta sig till premiären? Själv har jag aldrig gått på en sådan förut, så det skulle vara kul att göra det, men vi får se, hur det blir med det. ^^

 

Menar du premiärdagen över huvud taget, eller syftar du på någon speciell "första visning"? Att inte se filmen på premiärfredagen finns inte i min värld...men det är klart, skulle man hitta någon förhandsvisning (på engelska) så vore ju det helt ok också! Var på mycket sånt när jag var yngre, vann ofta förhandsbiljetter och sånt.



Premiärdagen=)
Till toppen
GothicClassic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera GothicClassic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2010 vid 08:30
Nån här som vet om sf kommer att visa filmen på engelska , eftersom varenda gång man är inne på deras hemsida " på deras kommande sida " så står det att prinsessan och grodan ska enbart visas på svenska. jag hopppas att sf kommer att visa den på engelska vid premiären, såg även idag på metro att man kan börja köpa biljetter till premiären ^^
Sj vill jag se filmen på premiären fast på engelska Smile 
http://www.sf.se/filmer/film/10003002/Prinsessan-och-Grodan-sv-tal
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2010 vid 10:38
Postad av GothicClassic GothicClassic skrev:

Nån här som vet om sf kommer att visa filmen på engelska , eftersom varenda gång man är inne på deras hemsida " på deras kommande sida " så står det att prinsessan och grodan ska enbart visas på svenska. jag hopppas att sf kommer att visa den på engelska vid premiären, såg även idag på metro att man kan börja köpa biljetter till premiären ^^
Sj vill jag se filmen på premiären fast på engelska Smile 
http://www.sf.se/filmer/film/10003002/Prinsessan-och-Grodan-sv-tal


Ring eller maila SF:s kundtjänst och fråga!

Citera Du är välkommen att kontakta SF Bio kundtjänst. Vi nås på info@sf.se
eller telefon 08-56 26 00 00 mellan kl. 10.00 och 18.00.
Vi har vanligtvis kort svarstid både på mail och telefon. Är ditt ärende brådskande rekommenderar vi att du ringer.

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2010 vid 10:43
"The best movie since the Lion King"


Detta har jag lite svårt att tro på , eftersom Mulan och Skattkammarplaneten är några av mina största favoriter. Men det är såklart en fråga om tycke och smak och alla kan inte hålla med den som uttalade citatet. Wink

Omslaget ser riktigt läckert ut och jag längtar till jag kan se filmen på bio!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
GothicClassic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera GothicClassic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2010 vid 22:57
Jag har skrivit flera mail till SF angående filmen men de svarar alltid att de ska visa den på svenska och inte ( på engelska ). Jag som trodde att de skulle visa filmen både på engelska och svenska
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2010 vid 00:43
Jag har också mailat idag, frågat specifikt om hur det blir i Göteborg. Jag vet inte var du bor, GothicClassic men det känns som att om filmen kommer på engelska tillSsverige så visas den versionen här. Är lite kluven till hur jag ska göra, om den enbart visas på svenska. Har inte fått svar än..
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2010 vid 10:35
Jag har också mailat (haha) men har inte fått svar. Mailade förut också, och de sa att om de fick båda versionerna så visade de båda, och tidigare skrev väl någon att de skulle visa båda versionerna?
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2010 vid 10:40
Jag har en känsla av att SF kommer bli så trötta på oss disneynördar att de börjar visa båda versionerna bara för att få tyst på oss ^^'
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2010 vid 15:19
Jag provade även att ringa kundtjänsten, men 43 minuters väntetid kändes lite väl mastigt. Dyrt om inte annat. Ska ju ha råd att se själva filmen också när det är dags.
Till toppen
GothicClassic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera GothicClassic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2010 vid 17:35
Hades bor i Stockholm så man hoppas att de visar både på svenska och engelska , och inte bara på svenska håller tummarna Smile
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2010 vid 11:12
Har också mailat...inget svar än. Tycker det vore konstigt om den inte visades på orginalspråket i Göteborg och Stockholm i alla fall. Till och med Bolt och UP visades ju på engelskt tal...
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2010 vid 11:17
Japp, och dem var bra xD *var tvungen att tillägga det, gillade inte bolt alls med svenskt tal. Men engelska var bra*
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2010 vid 11:23
Idag var den första annonsen för filmen i Göteborgs Posten (såg du den, Art_of_Minnie?), stod ingenting om engelskt tal. Inte bra, alltså.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2010 vid 11:27
Det ser mörkt ut. Får väl ta och kolla på trailern på svenska flera gånger om så man vänjer sig vid de rösterna ^^'
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2010 vid 14:23
Fick samma svar. Nåväl, DVD-screenern för filmen har ju läckt på Internet, så om man vill se den på originalspråket redan nu går ju det också på vissa sätt *host* ...men jag ska nog ta och se den på svenska på bio ändå. 
Till toppen
GothicClassic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera GothicClassic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2010 vid 20:28
Mna hoppas att sf ska visa filmen på engelska
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2010 vid 21:12
Postad av Hades Hades skrev:

Idag var den första annonsen för filmen i Göteborgs Posten (såg du den, Art_of_Minnie?), stod ingenting om engelskt tal. Inte bra, alltså.
japp jag såg den, fast det stod ju ingenting om varken svenskt eller engelskt talConfused.. instämmer--not good--

Ändrad av Art_of_Minnie - 24-januari-2010 vid 21:13
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-januari-2010 vid 12:35
(Ni kommer marka att det saknas vissa bokstaver i mitt inlagg - det ar for att jag befinner mig i England for tillfallet, hehe)

Hursomhelt, jag fick precis svar fran SF och de kommer inte att visa Prinsessan & Grodan pa engelska i Sverige. Nooooooo! D:
Save 2D-animation!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-januari-2010 vid 12:45
Fick samma svar precis nu också.

Hej, Vi kommer bara visa denna film med svenskt tal, tyvärr.

Katastrof, vet inte alls hur jag ska göra nu..

 

Akeruru; jag hoppas du går bort till första bästa biograf nu när du är i England! jag funderar seriöst på att åka över till London för att se filmen, det hade varit värt det.



Ändrad av Hades - 25-januari-2010 vid 13:01
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-januari-2010 vid 16:28
^ Det skulle jag absolut gora om jag kunde, men jag aker hem pa onsdag och filmen har premiar samma dag i Storbritannien som i Sverige. Osis! Jag kanske far aka hem och boka nya flygbiljetter direkt helt enkelt :P Men, nej, jag vet inte heller hur jag ska gora nu. Jag vagrar se Prinsessan och Grodan pa svenska men jag vill absolut se den den sa snart som mojligt, helst pa bio... Suck. Typiskt, SF, bara for att den ar 2D-animerad... 8|
Save 2D-animation!
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-januari-2010 vid 17:04
Men allvarligt! vad ska man göra nudå?! jag vägrar se den första gången på svenska! ska man behöva åka till London för att få se den på bio med engelskt tal??

Ändrad av Art_of_Minnie - 25-januari-2010 vid 17:04
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-januari-2010 vid 17:14
tydligen =_= SF är onda.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 45678 13>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media