Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Vilddjuren

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Edgar View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 01-mars-2007
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Edgar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Vilddjuren
    Postad: 26-mars-2007 vid 16:58
Som vanligt håller Disney en enormt hög klass när det gäller animation, men jag måste säga att jag blev lite besviken när det gäller storyn. Tyvärr var det lite likadant med Lilla Kycklingen. De håller inte riktigt ända in i mål. Galna Gnuer??!! Nja jag hoppas nästa film håller hela vägen!
 
Disneyfantast!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2007 vid 18:49
Jag har inte sett Vilddjuren än, men Lilla Kycklingen överraskade mig positivt. Inte särskilt bra story nej, det kan jag hålla med om, men kul underhållning för stunden. Men jag längtar efter en riktig handtecknad ny Disney-film. Tänk om de kunde få in en fullträff som Lejonkungen igen. Har hört att Björnbröder hade lite av Lejonkungens känsla så jag får ta och kolla in den så länge.
Till toppen
Edgar View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 01-mars-2007
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Edgar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 09:51
Björnbröder håller hela vägen. Bra animerad, bra story, bra musik!!
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2007 vid 20:01
Vilddjuren var den sämsta! disneyfilm jag sett nån gång!!!! Det var hemskt att se hur de tagit gammla skämt, en gammal story och gammla klyshor (stavas det så?) och gjrt en film som jag tyckte bara var slöseri med tid att se. Jag menar allt i den filmen har man sett förut, allt från ungen som rymmer pga känslan av mindervärdighet till ett djur som är allmänt knäppt. bläääää! Dåligt! 
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2007 vid 16:24
Jag tycker Vilddjuren är ganska bra, men lite dålig handling ibland.
Den är inte något extra när det gäller Disney.
Den är bra dataanimerad men om jag skulle sätta betyg på den skulle det bli 3,5/5.
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2007 vid 14:07
Faktiskt så tycker jag att Vilddjuren var dålig och dom har härmat Mandagaskar otroligt mycketLOL
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2007 vid 14:35
Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Faktiskt så tycker jag att Vilddjuren var dålig och dom har härmat Mandagaskar otroligt mycketLOL


Läs den här tråden: http://www.magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=740
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2016 vid 22:19
Såg "The Wild" för andra gången i fredags. Alltså.... knepig film. Den var betydligt bättre nu än när jag såg den 2012.... Men det är ju inte en speciellt bra film. 
Hade varit mycket intressantare och modigare om hela handlingen hade utspelat sig inne på Zoo:et.

Det bästa med hela filmen är ju Coldplays fantastiska "Clocks".

Den är rätt skön att slökolla på ska erkännas.


Ändrad av 102dalmatiner - 21-november-2016 vid 22:31
Till toppen
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2022 vid 19:27
Vilddjuren är nog diisneys mest underskattade klassiker. 
Jag kan se den hur många gånger som helst och älska den lika högt varje gång!Varför är det så många som ogillar den här härliga filmen??Önskar jag fått chansen att se den på bio när den var ny.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2022 vid 12:42
Håller med om att filmen är en liten bortglömd klassiker. Visst, den har svårt att nå upp till den riktiga klassiker skaran, den är tyvärr bland Disneys mindre bra filmen, men den är inte dålig för det. När jag såg om den flera år senare insåg jag att den håller sig bättre än vad många vill tycka, dock har den en handling som kanske lätt faller i glömska jämfört med andra Disneyfilmer.

Men den är helt klart en film som är värt att se igen.
MVH
   //Håkan
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media