Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Oliver och gänget

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2007 vid 13:34
Definitivt Egd_som_fan, hade gillat personen i fråga från första stund. Precis som med Tito, det var kärlek vid första ögonkastet. WinkBig%20smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2007 vid 20:49
Det tror jag också, Bara lilla jag, men du hade nog fått rätt så rejäl konkurrens.Wink Jag tror att ganska många hade blivit kära i den personen.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2007 vid 12:19
Nu menade jag inte så bokstavligt talat, men hade nog kunnat bli kär bokstavligt talat också. Wink Tito är nog en rätt så lätt person (hund?) att ta till sig i början, men kan tänka mig att han skulle kunna gå en hel del människor på nerverna också, i det långa loppet. Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2007 vid 13:06
Jag överdrev en hel del ocksåWink. Men jag var nog lite för ingående eller vad man ska säga.
Visst, det är som du säger att Tito är lätt att ta till sig i början, men han retas och flörtar så pass mycket att det bara blir riktigt irriterande i det långa loppet. Han är precis som en i min gamla klass. Retas och flörtar med precis alla tjejer som han tycker är snyggaWacko.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2007 vid 12:32
Haha, visst är det kul när man kan känna igen personer i filmer med folk man känner i verkliga livet? Big%20smile Extra roligt när man hittar någon som är på pricken lik! Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2007 vid 13:44
Mmm, håller med. Det kanske beror på att de är ovanliga och utmärker sig på ett speciellt visBig%20smile. När jag råkar ut för det så lever jag mig liksom in i filmen som personen ingår i och börjar rabbla repliker från filmen som är placerade på "rätt" ställen. I rätt scen liksom. Jag kan inte hindra det på ett lätt sätt.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2007 vid 14:01
Förstår vad du menar. Wink Måste vara lite kul att känna en livs levande Tito så att säga? Tongue Själv skulle jag också gärna träffa på en Dodger någon gång.
Det är också roligt när folk påstår att de tycker att man liknar någon i en film. Oftast ser man det inte själv. Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2007 vid 15:14
Jag skulle faktist också vilja träffa på en Dodger en gång eller två. Jag gillar hans stil: Lugn, lite retlig, stödjande, säger ifrån, en god vän osv.
 
Jovisst är det roligt om folk säger så. Men om man hade sett det själv innan och det är en karaktär som är lite cool eller som man gillar själv så tror jag att man kan bli lite skrytig om det. Och det kanske inte är så bra. Om man däremot inte gillar karaktären kan man kanske se det som om personen retas eller jävlas med en, fast personen som sa det inte visste vad man tyckte om karaktären. (Det blev lite rörigt här nu kanske. Vill någon ha ett förtydligande, så säg bara till.)
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2007 vid 15:31
Om man har en vän som Dodger har man en vän som ställer upp i alla väder. En väldigt önskvärd person att ha som vän. Dessutom gillar jag Dodgers lite skrytiga stil, det går liksom inte till överdrift även om den är rätt framtonad.
 
Precis, förstår hur du menar. Wink Men samtidigt kan det vara kul att höra att man är lik någon. Speciellt om det är flera som säger det. Om det är en bra person att vara lik alltså. Då kan man sitta och tänka på det när man ser filmen och inse att man faktiskt är himla bra. WinkTongue Kanske lite mindre kul att höra att man är lik till exempel Ursula även om det inte behöver vara elakt menat. Man kan ju faktiskt vara lik en skurk utan att det behöver vara negativt.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2007 vid 10:48
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Om man har en vän som Dodger har man en vän som ställer upp i alla väder. En väldigt önskvärd person att ha som vän. Dessutom gillar jag Dodgers lite skrytiga stil, det går liksom inte till överdrift även om den är rätt framtonad.
 
Precis, förstår hur du menar. Wink Men samtidigt kan det vara kul att höra att man är lik någon. Speciellt om det är flera som säger det. Om det är en bra person att vara lik alltså. Då kan man sitta och tänka på det när man ser filmen och inse att man faktiskt är himla bra. WinkTongue Kanske lite mindre kul att höra att man är lik till exempel Ursula även om det inte behöver vara elakt menat. Man kan ju faktiskt vara lik en skurk utan att det behöver vara negativt.
 
 
Jo att ha han som vän är nog rätt så skönt. Jag hade beskrivit honom precis som du gjorde.
 
Jag håller med dig i personlighetsfrågan. Men jag vill även tillägga att om man t.ex. inte gillar en viss karaktär t.ex. Ariel för att hon är mesig. (Dåligt exempel för att det stämmer inte att hon är mesig. Jag hörde en som sa så en gång bara.) Eller någon trasig figur t.ex. De utstötta i Lejonkungen 2 (Tror jag att det var i alla fall). Om någon då säger att man liknar en sådan person så kanske man ser det som en förolämpning att man är mesig eller trasig osv. (Dåliga exempel men ändå möjligheter. Trasighetsexemplet var det bästa av dem enligt mig.)
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2007 vid 11:48
Det håller jag med dig om. Som jag sa, det behöver inte vara elakt menat men det kan uppfattas så. Det beror ju helt på hur man själv känner inför personen i fråga. Men å andra sidan så frågar man ju oftast varför personen tycker att man är lik den här karaktären och då får man nog sällan svaret att det är för att Ariel är så mesig (som ditt exempel var).
 
För att fortsätta på personlighets frågan och folk som liknar personer i filmer så kom jag och tänka på Georgette som jag inte hade stått ut med i längre än 5min. En högfärdig snobb är mitt korta intryck av henne. Även fast hon är rolig i filmen pga att hon är som hon är. Tongue Mer omaka par än henne och Tito får man ju leta efter.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2007 vid 16:24
Joo det är sant som du säger att man frågar varför. Det tänkte jag inte på. (Men det är nog för att ingen har sagt att jag liknar någon i en film.) De flesta går ju på utseendet hellre än personlighet. Och mitt exempel var ju endast personlighet. Det är kanske därför som man så sällan får det svaret. (Och därför var inte heller mitt exempel så bra direkt.)
 
Georgette är ju precis vad Tito alltid har velat ha. Men hon upptäcker väl att han är *mycket* jobbig. Speciellt roligt tycker jag att det är sista gången de ses. När Tito blir "sjöhund" (sjöman). Då tål han helt plötsligt inte henne, och innan var hon hela hans världConfused.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2007 vid 19:15
Haha Tito insåg väl hur pass jobbigt det faktiskt skulle vara att umgås med henne någon längre stund. Wink Nej, tror inte dom hade funkat i det långa loppet faktiskt.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2007 vid 20:35
I början tror jag att Tito tycker att hon är snygg. Men han vill ha lite "full fräs" hela tiden, medan hon vill ha lite "pluttinuttigt". (Jag kom inte på några bättre ord.) Så jag tror inte heller att det hade fungerat i det långa loppet.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2007 vid 22:11
Ungefär min tanke också ja. Tror inte Tito skulle trivas i liknande kläder som han får i slutet Tongue Jag menar tänk bara på hans min när Georgette säger att de ska börja med ett bad. LOL
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2007 vid 22:28
Jag tror inte heller att han skulle ha trivits i de klädernaWink. Man kan ju undra vad de gör efter badet (dvs. mellan badet och kläderna). Jag menar om de gör något annat "dock-jobb" (det kändes som om det ordet passade). Det verkar inte som om de har tid med så mycket annat heller, men jag bara undrar.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2007 vid 22:38
Haha vad syftar du på nu Egd? LOL Förlåt men det lät ju lite..ja Tongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2007 vid 11:23
Jag menade inget... ja,sånt:Censored.
Jag menade i så fall sådant som de yngre ibland brukar göra med Barbie-dockor. Pyssla om dem, borsta håret (pälsen), måla dem lite (som jag kallar det. En del kallar det nog smink tror jag). Jag vet, för jag har en lillasyster som gjorde så. Hon är också medlem här på Magic Movies. Hennes användarnamn är: "godistallrik"
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2007 vid 11:46
Ja okej, du kanske förstår min misstolkning där? TongueLOL
 
Jag skulle inte tro att de har tid med det nej, först ska de bada, sen ska ju Tito få på sig alla kläderna (hur gick han med på det?). Skulle tro att Tito springer ut sedan, det är ju inte så lång tid vi har dem ur sikte.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2007 vid 13:28
Jodå, nog förstod jag den.LampLOL Jag hade nog trott samma sak i ditt läge.
 
Undrar hur lång tid de tog på sig att bada? Och hur han gick med på att bada? Kanske var något som han gjorde för hennes skull. Men sen när de kom till kläderna så blev det bara för mycket för han. Men det kom han inte på förrän han hade fått på sig alla kläderna. Eller så gjorde han motstånd men han kom inte loss förrän hon hade satt på honom alla kläderna. Jag gissar på något av de alternativen. Om någon vet bättre än mig så säg bara till.
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2007 vid 14:13
Filmen är konstigt tecknad!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2007 vid 17:57
Postad av Gurra Gurra skrev:

Filmen är konstigt tecknad!
Vad menar du med konstigt? Utveckla tack :)
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 15:04
Håller med mimmi, utveckla tack? Jag ser inte det konstiga i tekningsstilen. Kan förstå att man tycker att t.ex. Törnrosa är konstigt tecknad, men Oliver och Gänget ser väl ut som "de andra"?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 17:20
Jag tänkte faktiskt på det när jag såg filmen sist. Inte att den är konstigt tecknad, för det tycker inte jag, men den är lite speciell. I början är ju tex staden tecknad som en stillbild, på vissa ställen "grovt skissad". Likaså kan jag tycka att det hade gått att göra bilar osv, sånt som inte är levande rollfigurer, mer detaljerade. Fast det är inget som stör mig, det ger ju filmen en egen karaktär.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 00:23
Konstigt vet jag inte, men precis, lite speciell. Slarvigare på något sätt. Jämfört med andra Disneyfilmer tycker jag inte animationen är så värst mycket att hurra över, men som Svenzon sagt så ger det filmen egen karaktär, därför är det liksom passande :)
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 13:04
Jag ser inget ovanligt i animationen jämfört med andra filmer. Visst jag har bara sett den en gång, och då tittade jag inte efter sådana "fel", men helt annorlunda tyckte jag inte att den var. (Av det jag minns.Wink)
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 16:36
Precis, Hades, lite slarvigare på nåt sätt. Men jag gillar det. Tongue
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2007 vid 18:17
Nu har jag äntligen sett Oliver och Gänget och jag älskade den! Tongue
Den hade allt en disneyfilm behöver!:
Bra handling
Bra musik
+ en underbart söt Oliver (jag menar kolla när han dansar till radion i början, vem smälter inte va det?)
en underbar Dodger som tidigare sagt skulle varit än väldigt trevlig person som människa (tänker alltid detsamma om Simba men det är en annan sak)
 
Gillar även Tito, riktigt roligt när han tar fram besticken och vill käka Oliver LOL
 
"Man är väll infödd" är ju fullkomligt brilljant och jag har gått och nynat/sjungit på den (kan tyvärr bara två rader) i fler dagar nu.
Snacka om att bita sig fast!
 
Men en sak jag tänkte på är att både Sykes, DeSoto och Rosceo (kan inte stava namnen iochmed att detta är en "ny" film för mig) dör ganska så "blodigt" och våldsamt. De blir ju överkörda av tåg och nerkastade i en tågräls Dead
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2008 vid 10:36
Såg filmen igår och reagerade då på att det faktiskt är ganska grova skissningar som ni nämnde tidigare. Jag har förmodligen inte tänkt på det tidigare eftersom min vhs är i så pass dåligt skick. Denna filmen måste absolut införskaffas på dvd!
 
Sant, Sockerpajen, skurkarna dör ganska så brutalt i den här. Men det var inget jag tänkte på som barn, däremot tyckte jag att Sykes var grymt läskig. Wink Var det bara jag som alltid trodde att Dodger och Rita hade något på g när jag var liten? Haha jag var helt övertygad.Tongue
 
Lyssnar just nu på "Man är väl infödd", hörde den första dubbningen förut och jag stör mig något enormt på den, vilket såklart enbart bottnar i att jag växte upp med Jan Johansen. Jag vet inte men det känns som att det är ett annat tempo i den nyare dubbningen.Tongue 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2008 vid 18:19
Finns där en nyare dubbning än den med Jan Johansen? Eller du menade att du tycker bättre om dubbningen med Jan Johansen än den äldre med Tommy Nilsson? Själv är jag uppväxt med Oliver och Gänget på LP-skiva och givetvis med originaldubbning med Tommy Nilsson. Längesen jag lyssnade på den nu, så jag kommer inte ihåg den riktigt, men jag vet att jag alltid har föredragit Nilsson före Johansen-versionen. Får kanske lyssna på originalet igen nån gång och jämföra ordentligt. Tongue
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media