Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Oliver och gänget

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Oliver och gänget
    Postad: 27-mars-2007 vid 11:04
Kunde inte hitta någon tråd om denna film. En av mina favoriter när jag var mindre. Dodger är ju klockren med sina kommentarer och Oliver som är så bortkommen och naiv. Hade inte sett den på ett bra tag så jag såg den häromdan. När jag var liten förstod jag nog inte riktigt vilken knipa Fagin faktiskt sitter i. Faktum är att jag inte tänkte på honom överhuvudtaget. Han var mer som en biroll, och ändå är det han som för handlingen framåt.
Absoluta favorit karaktären i filmen är ju helt klart Tito. LOL "Om det här är tortyr, så ställer jag gärna upp!"
Dessutom är låtarna faktiskt riktigt bra. Eller...när jag tänker efter så är det väl bara "Why should I worry" som är bra men i alla fallWink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 18:00
Vad kul med en tråd om den här filmen! När jag var liten hade jag Oliver & gänget på LP (så gammal är jag... Embarrassed) och jag kunde i princip alla repliker och sångtexter utantill. Köpte inte filmen förrän flera år senare, och blev SÅ besviken på att det inte var samma röster. Hur kan man bara komma på tanken att byta ut Tommy Nilsson mot Jan Johansen till exempel? Tito låter helt annorlunda och om jag inte minns helt fel så har de dessutom ändrat om i vissa repliker, både orden och betoningen. Som "inte så lätt att hålla kollen när man håller på att bli grillad, maaaan!" Det var ju det roligaste på hela skivan när jag var liten. LOL
 
Jag håller med i det du säger om Fagin, jag förstod nog inte heller riktigt hur mycket problem han faktiskt hade. Sykes och hans hundar är ju verkligen grymma.
 
Jag gillar de flesta av låtarna, men framför allt Nånting är på gång i New York city och Man är väl infödd (eller "why should I worry" som du skrev, jag har ju bara sett filmen på svenska... Tongue) Alla låtarna passar däremot jättebra in i filmen, de tar fram den rätta stämningen i filmen tycker jag.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 19:14
Åhh vad kul det skulle vara att höra den på LP! Big%20smile Fast personligen gillar jag Jan Johansen, men det kanske beror på att jag aldrig hört någon annan.
Haha älskar den repliken "inte så lätt att hålla kollen när man håller på att bli grillad, maaan!" LOL Världens roligaste hund! Tongue 
 
Precis, jag fattade aldrig att dom faktiskt skulle döda Fagin om inte Sykes fick sina pengar. Jag kanske bara var ett ovanligt korkat barn vad vet jag Wink
 
Ja, det är sant. Nånting på gång i New York City är också bra, glömde bort den. Hehe anledningen till att jag skrev på engelska var att jag fick tillfällig minnesförlust så kom för mitt liv inte på hur den gick på svenska. Så skrev den engelska titeln istället. Tongue Har hört den på finska också, det var faktiskt relativt bra.
Som du säger Svenzon så passar alla låtar bra in i filmen även om Georgettes låt och Jennys docklåt kanske inte är mina favoriter så passar de in i filmen.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 20:14

Köpte Oliver och gänget på dvd idag (hittade den för 99 kronor, har alltid varit dyrare än de andra innan). Den är ju inte bland de allra bästa, men den är ändå bra. Musiken är som sagt rätt skön överlag, och så. Sen gillar jag Sykes och Roscoe och DeSoto mycket, även om de inte är med så mycket i filmen. Bra skrukar.

Om jag av nån anledning skaffar en cihuahua nån gång, ska han självklart heta Ignazio Alanzo Julio Fredreco de Tito. Han är ju grym Big%20smile

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2007 vid 18:54
Bara lilla jag: du får komma hem till mig och lyssna på LP:n, fast risken är väl att du gillar Jan Johansen bättre eftersom du har hört honom först. Wink Georgettes låt hör väl inte heller till mina favoriter, men den passar henne.
 
Undrar hur många hundar det finns av rasen chihuahua som heter Tito. LOL
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2007 vid 16:47
Haha självklart Svenzon! Wink Joo det finns ju en risk för det. Det brukar ju va så att man har en förkärlek för röster man växt upp med. Men skulle ju va kul att höra en annan version också Big%20smile Dodger på finska var lite komiskt Tongue
 
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 02-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2007 vid 18:30
Åh jag älskar Oliver och gänget! Älskar Oliver Twist. :'D Älskar sättet filmen är tecknad på men hatar Jennys sockersöta lilla visa. Men den passar väl in antar jag... För ett tag sen insåg jag hur rollerna hade blivit fördelade från böckerna.. tror jag;
Dodger=Räven
Oliver, Fagin & Psykes= Oliver, Fagin & Psykes ;)
Rita=Nancy
Jenny(Det såg jag dock i en tråd här på disneyfilmsidan och insåg faktumet)= olivers morfar
 
älskar dodger. Han ska för evigt vara i mitt hjärta ;p
what's so civil about war anyway?
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2007 vid 13:17

Hade Oliver en morfar i boken? Det var så länge sen jag läste den, så det har jag helt glömt bort. Var där inte nån farbror (en herre, alltså, inte hans mammas bror Tongue) som tog hand om Oliver ett tag..? Han som Oliver tog näsduken av..? Trodde att Jennys roll var baserad på den mannens karaktär.

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2007 vid 14:30
Jag tycker Oliver och Gänget (tillsammans med Micke och Molle) tillhör gruppen klassiker som är sjukt underskattade och förhållandevis "okända". Förstår  inte varför det blivit så, eller är det bara en slump att min omgivning inte hört talas om, eller sett filmen (erna)?

Oliver & co innehåller ju allt, kanonmusik (Good company  som "Jennys" låt heter är väl inte så farlig ;) ), helt ok dubbning (den första), bra karaktärer osv.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2007 vid 00:14
Har aldrig sett denna filmen.
Har jag missat något?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2007 vid 17:55
Framgår inte det av tidigare inlägg i tråden..? Wink
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2007 vid 18:15
hehe jag har bara sett den här filmen en gång Ermm och det är ju bara så grymt underskattad! Mer av Oliver och Gänget Big%20smile
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2007 vid 11:15
Du har helt klart missat något Sockerpajen! Wink Denna film är otroligt underskattad! Som sagt Wink 
 
Karaktärerna är så klockrena och mitt i prick. Dodger som en blandras och Oliver som en liten vilsen kattunge. Nej, vad säger man? Det lyckades dom med kort sagt.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2007 vid 19:07
Håller som vanligt helt med dig, Bara lilla jag. Big%20smile
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2007 vid 21:23
Och jag med =)
Som vanligt där med ;P Var ett tag sedan jag var inne men jag minns att vi hade ganska delade åsikter Bara lilla jag. Jag tycker Oliver och Gänget är en underbar film jag med, trots att (skamset nog) första gången jag såg den var tre år sen (jag var 16 då... illa). Men jag har iaf sett den så :)
 
Och min favoritlåt är "Man är väl infödd". Bra namn på den också, vet inte riktigt varför jag tycker det med. Och ja, Tito är så underbart BÄST :D
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2007 vid 13:53

Oliver och gänget tillhör en av 1980-talets bättre disneyfilmer om jag får säga mitt.

Jag gillar handlingen eftersom den är fritt tolkad efter Charles Dickens "Oliver Twist". Dodger är en favorit för mig och Oliver är verkligen en söt efterbliven liten katt.

Musiken är klockren och häftigt framförda, bland det bättre jag har sett till en Disneyfilm, lite av en musikalWink

Det råder inget tvivel om att denna är en klassiker. Jag såg den som liten och gillar den fortfarande som vuxen, inget tvivel om det.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2007 vid 19:09

Fast "efterbliven" är väl att ta i..? Övergiven skulle jag kallat honom.

Jag är svag för förstalåten "nånting är på gång i New York city". Men bara med Tommy Nilsson, Jan Johansen gör inte den särskilt bra faktiskt. Annars är "man är väl infödd" en riktig höjdare, den sätter tempot för resten av filmen direkt. En av mina favoriter bland karaktärerna är Fagin, en småskurk med stora problem men som ändå har hjärtat på rätta stället.

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2007 vid 22:14
''Sluta tjata kvinna jag kör ju!!''

En av dom klart bästa replikerna Ever LOL
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2007 vid 15:34
Nä, det är sant. Jag hittade inte ord så jag skrev efterbliven. Övergiven låter bättre att säga.
 
Gillar också första låten i början. Alla låtarna i hela filmen har sin speciella charm och det gillar jag.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2007 vid 20:17
Jag har filmen men jag har inte hunnit se den än. Borde jag göra det kvickt? På en skala 1-10, hur skulle ni ranka den? Nej fy fan, efter alla de här fantastiska kommentarerna så måste jag se den inom kort.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2007 vid 20:46
Disneyfantast: Jag misstänkte att det var "övergiven" du menade, men att du hade fått en tillfällig blackout. Wink Men man kan ju aldrig vara säker...
 
Eqd som fan: Ja, du borde se den kvickt. Big%20smile Är inte så mycket för att ranka filmer på skalor, men O&G tillhör definitivt de bättre klassikerna i samlingen.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 13:39
Postad av the_fish the_fish skrev:

Och jag med =)
Som vanligt där med ;P Var ett tag sedan jag var inne men jag minns att vi hade ganska delade åsikter Bara lilla jag. Jag tycker Oliver och Gänget är en underbar film jag med, trots att (skamset nog) första gången jag såg den var tre år sen (jag var 16 då... illa). Men jag har iaf sett den så :)
 
Och min favoritlåt är "Man är väl infödd". Bra namn på den också, vet inte riktigt varför jag tycker det med. Och ja, Tito är så underbart BÄST :D
 
Hehe joo vi brukade ofta dela åsikter. Kul att du har "återvänt" hit haha WinkSmile
 
Skämmes för att du såg den så sent Wink Ett mästerverk som borde ses. Enligt mig är det en av Disneys bättre filmer, men som sagt, är den tyvärr väldigt underskattad. En hel del som inte sett den och det är synd.
 
Älskar "Man är väl infödd" och vill minnas att jag nynnade på den rätt ofta som barn. Wink Tycker de har lyckats bra med de flesta låtarna.
 
Tito är helt klart en klass för sig, en väldigt omtyckt klass för sig. Utan honom hade filmen inte alls varit lika kul! Sista scenen är klockren "Jag klarar inte av den donnan!" Dock tycker jag de är söta ihop Gerogette och Tito.
 
Håller med dig om Fagin Svenzon. Jag tycker alltid så synd om honom när Jenny säger att hon inte vet vad hon ska göra och han utbrister "Inte jag heller!" med gråten i halsen. Kan man undgå att ha medlidande med honom?
 
 


Ändrad av Bara lilla jag - 25-maj-2007 vid 13:41
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 18:10
Nej, precis. Fagin är så snäll. Tur att allt ordnar sig för honom på slutet.
 
 
P.S Köpte faktiskt boken Oliver Twist igår när biblioteket hade utförsäljning. Den ser nästan helt ny ut fastän den är från 1956 (Shocked), så nu ska jag snart friska upp minnet vad gäller originalhistorien bakom O&G. Big%20smile
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2007 vid 15:28
jag minns att jag inte gillade denna särskilt mycket när jag var liten. Eller scenen när Oliver är ensam och övergiven mindes man ju väl, men inte särskilt mycket mer än så.

Men så såg jag den för något år sedan och fy vad jag skrattade! Det dras ju en massa skämt som man inte riktigt förstår när man är liten. Ahh, det är det som är så underbart med disneyfilmer. Det finns verkligen något för alla åldrar.  Smile
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2007 vid 21:38
Såg filmen idag igen (för första gången på ett bra tag), och den är verkligen bra! Måste vara en av de mest underskattade klassikerna.
 
Jämförde lite repliker från LP:n, tex "inte så lätt att hålla kollen när man håller på att bli grillad, maaan" heter istället "svårt att hålla kollen när man håller på att bli grillspett, vaa" i filmen. Inte så stor skillnad egentligen, men det retar mig lite. Men efter tillräckligt många gånger så kanske jag glömmer bort LP:n. Tongue
 
Fagin är verkligen en eländig figur. Jag hade gärna donerat min spargris till honom om han hade kunnat få användning för den.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2007 vid 11:59
Såg filmen igår kväll för första gången. Titos "Maaan"-kommentarer äger ju helt enkelt. Och sättet som Gänget försvarar Oliver från Dobermannarna eller vad det är, är ju helt fantastiskt. Dock tycker jag att historien känns lite kort... Men förutom det är den riktigt bra.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2007 vid 12:49
Tito är helt klart en av de roligaste karaktärerna i den här filmen. LOL Jag kan hålla med om att filmen känns lite kort, de har tryckt ihop många händelser på kort tid. (Dickens original är ju rätt mycket längre. Wink) Men det gör inte så mycket, den håller ändå.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2007 vid 13:30
Tito är helt klart en av de roligaste karaktärerna i alla Disneys filmer. Wink Enligt mig i vilket fall somhelst. Han är sådär lagom kaxig med en stor portion humor. Hans del av "Man är väl infödd" i slutet är så typiskt honom. Använda polissirenerna som trummor, kan det bli mer Tito? LOL
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2007 vid 18:32
Haha, nej precis. Han är verkligen i en klass för sig. Tongue
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2007 vid 19:59
Om en riktig människa hade haft samma humor och egenskaper och röst som Tito, så hade nog den personen blivit extremt populär tror jag. "Det är inte så lätt att hålla kollen när man håller på att bli grillad, maaan". Om någon i verkligheten hade sagt något i stil med det till mig hade jag nog börjat gapflabba. Hehehe. Någon som hade gjort detsamma?
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media