Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Lämpliga historier till disneyfilmer

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2007 vid 15:52
Jag håller med och tror att The princess and the frog som har premiär om ett par år kommer bli en slags comeback. Faktiskt. Kanske en helt ny renässans i stil med 90-talets är på väg Thumbs%20Up
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2007 vid 19:20
Åh Hades jag SÅ hoppas att det är fallet =) Det vore ju kalas!
Jag gillar det här forumet, det är så skönt att det är så många som delar åsikter :) Dock har jag inte hört nåt om den där filmen, the princess and the frog. Berätta lite som du vet om den? :)
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2007 vid 19:55
Egentligen vet jag inte mycket mer än det som står på wikipedia.org, sök på titeln bara :) det verkar rätt lovande, enligt Disney själva ska man gå tillbaka till den gamla sagostilen och utveckla karaktärerna ordentligt osv. Det känns bra, hoppas på den! :)
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2007 vid 20:48
Kanske Walt Disney har varit inne på internet via himlen och besökt disneyfilmsidan.se ;)
Ska kolla vad som står, hoppas verkligen på det bästa :) Isåfall äre viktigt att vi alla här inne ser den så den drar in mycket pengar och uppmuntrar de att fortsätta i samma goda stil och slopa dagens animeringar :)
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2007 vid 21:30
Haha, det är väl självklart? På premiärdagen ska man sitta bänkad, som ett ljus och se sin nya favoritfilm ;)
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2007 vid 21:38
Det koolaste hade ändå varit om alla här på disneyfilmsidan hade kunant gå tillsammans, dock är vi alla nog ganska utspridda, både lokalt och åldersmässigt ;)
 
Men som nån annan tidigare nämnde, inte bra att ha FÖR stora förväntingar, ifall den skulle visa sig floppa.
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2007 vid 21:55
Sant. Men hoppas kan man alltid. Tycker det låter lite skumt att man flyttat handlingen till New Orleans på 20-talet, men det kanske blir lyckat. Nu har vi helt glidit ifrån tråden ämne dessutom Big%20smile
 
Säger det igen: De tre musketörerna skulle kunna bli en grym Disneyfilm, om det inte vore för den där filmen med Musse Pigg och co som kom för ett par år sedan.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2007 vid 19:57
Visst skulle Prinsessan på ärten passa som disneyfilm ?
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2007 vid 21:47
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Visst skulle Prinsessan på ärten passa som disneyfilm ?
 
 
Jodå, det skulle den kanske, men då tror jag att det verkligen KRÄVS en sådan här äldre "riktig" animering. Filmen är alldeles för klassisk för att kunna få en datoranimering. Det skulle se på tok för konstigt ut.
 
 
"the fish" och "Hades" idéer skulle kunna fungera riktigt bra om alla hade bott på någorlunda samma ställe, men i det nuvarande läget är det tyvärr omöjligt. Däremot är jag på deras sida vad gäller animering. Datoranimering suger!


Ändrad av Egd som fan - 19-maj-2007 vid 21:49
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2007 vid 22:30
Ja, power to the classical animations.
 
Å du har rätt, "egd som fan" i det du säger att Prinsessan På Ärten skulle måstas göra i den klassiska heltecknade animationen, vi får verkligen hoppas att alla framtida Disneyfilmer kommer bli i den stilen!
 
Jag kan inte komma på så många andra historier som skulle kunan bli bra disneyfilmer. Eller jo en del, men jag tycker dock att dt e viktigt att hjälten å hjältinnan (om man nu vill kalla dem för det) får varandra i slutet och att det finns en kamp mellan ont och gott, där de goda segrar i slutet.
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2007 vid 08:29
Den klassiska heltecknade animeringen ser mycket naturligare ut jämfört med datoranimeringen tycker jag. Datoranimeringen får karaktärerna att se ut som dockor tycker jag. Den klassiska animeringen får det att se verkligare ut. Jag tycker också att alla kommande Disney-filmer ska animeras på den klassiska vägen.
 
Visst finns det många historier som skulle kunna bli bra Disney-filmer, men tumregeln är som du säger; hjälten och hjältinnan måste få varandra till slut, och att de goda segrar över de onda.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2007 vid 11:47
En annan saga som jag skulle vilja se animerad är "Silke - en förvandligshistoria" eller "Silke - inte som andra". (Jag vet inte det exakt riktiga namnet. Det står olika från plats till plats.) Den är skriven av Bent Haller.
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2007 vid 13:42
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Heter inte Prinsen Filip?
 Det enda jag minns från den filmen är hur typ Filip (?) "Prinsen" spelar shack med något och att Odette har en vän som är typ en pingvin med ränder på näbben.
Minns låten också, .......ehm...AH! Jag minns den inte! Confused Kan den utantill för tusan och nu minns jag inte Wacko
Någon som minns? Säg isåfall!
Annars kommer jag inte kunna sova ikväll....
 
Prinsen heter Derek och "pingvinen" är en lunnefågel som heter just Lunne. Sedan så har jag för mig att den onde heter Rupert. Men jag kan ha fel där. Jag minns låten. ;) Du kan gå in på youtube.com och söka på "Far longer than forever Swedish", då kan du lyssna på låten.
It's a piece of cake
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2008 vid 20:38
Skulle Narnia sett bra ut om dom hadde gjort den tecknad ?
Till toppen
Rojalisten View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 16-mars-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Rojalisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2008 vid 21:55
"Spöket på Canterville" av Oscar Wilde hade nog blivit bra som disneyfilm. Eller kanske "Doktor Dolittle" av H. Lofting.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2008 vid 18:30
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Skulle Narnia sett bra ut om dom hadde gjort den tecknad ?
 
Självklart. Såvida de inte tyckte den skulle se ut som Atlantis...
Till toppen
lila View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 18-mars-2008
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera lila Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-april-2008 vid 16:43
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Skulle Narnia sett bra ut om dom hadde gjort den tecknad ?

Det finns en tecknad Narnia har jag för mej. Det är inte disney dock. Jag tror till och med att den vann nåt slags pris. Min kompis hade iaf en tecknad narnia o på fodralet stod det nåt om något pris. Aja om jag skriver mer kommer nog jag förvirra allaTongue
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-april-2008 vid 18:04
Det hade varit roligt med någon mer av HC Andersens sagor eller kanske Astrid Lindgren kanske? t.ex. Bröderna Lejonhjärta hade ju kunnat bli toppen som disneyfilm!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-april-2008 vid 18:12
Tycker alltid att Spirit skulle vara en disney film!
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Stolt_svensk View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 30-december-2007
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Stolt_svensk Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-april-2008 vid 00:48
Nils Holgersons reser hade vart klock rent! tycker det är bra sänsmoral och en rörande saga. blir lite exotiskt för jänkarna med med en klassisk svensk saga! skulle bli riktigt häftigt med de svenska rösterna också. tänk lasse brandeby som nils och typ björn gustafsson som den lille tomten!!!1 skitnajs.det är bra att den visar upp hur det var på den gammla goda tiden me, härligt inslag i disney filmer liksom.
Du gammla du fria...
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-april-2008 vid 15:49
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Det hade varit roligt med någon mer av HC Andersens sagor eller kanske Astrid Lindgren kanske? t.ex. Bröderna Lejonhjärta hade ju kunnat bli toppen som disneyfilm!
 
 
H.C Andersen sagor till folket!: )
 
Håller med det hade varit roligt men någon sån... Astrid Lindgren är jag skeptisk på... trivs me de som finns ( iiiinte de tecknade) fast Disney kanske hade gjort det bra.... fast nee, det räcker som det är : )
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2009 vid 20:18
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Tycker alltid att Spirit skulle vara en disney film!


Dreamworks tecknade filmer är mycket bra. Undrar om filmen Sinbad skulle ha passat som disney ? Den sagan är ju också baserad på Tusen och en natt. (Tror jag?)
Till toppen
lillzum View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera lillzum Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2009 vid 21:51
Postad av lila lila skrev:

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Skulle Narnia sett bra ut om dom hadde gjort den tecknad ?

Det finns en tecknad Narnia har jag för mej. Det är inte disney dock. Jag tror till och med att den vann nåt slags pris. Min kompis hade iaf en tecknad narnia o på fodralet stod det nåt om något pris. Aja om jag skriver mer kommer nog jag förvirra allaTongue


Ja, jag såg den faktiskt när jag var liten, långt före den otecknade narnia. Den var inget vidare, haha. Men det var min barndoms narnia :)
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2009 vid 20:10
Vad sägs om en tecknad disneyfilm kring nån historisk händelse eller nåt ?
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2009 vid 22:42

Det är synd att Disney nobbat skandinavien helt och hållet, varför inte göra en ny klassiker av en storartad vikingarlegend/saga?

Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
lillzum View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera lillzum Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2010 vid 13:51
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Det är synd att Disney nobbat skandinavien helt och hållet, varför inte göra en ny klassiker av en storartad vikingarlegend/saga?



Helt nobbad är den ju inte. Atlantis innehåller en scen från island har jag för mig.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2010 vid 15:01
Från början var det väl så att Inledningsscenen i Atlantis skulle vara på en Norsk fiskebåt där de faktiskt pratade norska, sen anfaller Kraken deras båt, som är ett sjömonster från gamla nordiska sjöhistorier.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2010 vid 18:16
Postad av Adrina Adrina skrev:

Från början var det väl så att Inledningsscenen i Atlantis skulle vara på en Norsk fiskebåt där de faktiskt pratade norska, sen anfaller Kraken deras båt, som är ett sjömonster från gamla nordiska sjöhistorier.


Cool båt.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-maj-2010 vid 17:51
petson och findus? :P skoja bara

jag hade velat se vad diskey kunnat göra med vargbröder! jag är väldigt förtjust i de böckerna ^-^¨ sen innehåller ju våra nordiska gudasagor en hel del humor så därifrån kan man säkert också plocka en del...
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-maj-2010 vid 21:49
Jag har ju fastnat i en bokserie som heter Septimus Heap. Jag tror inte att Disney skulle kunna göra något av det, men det skulle vara kul att se som typ spelfilm.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media