Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Taran och den magiska kitteln

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-december-2005 vid 15:30
Ja, den är verkligen läskig, men den har sina ljuspunkter också, som den där..ehm..saken, Gurgi, är ju bara sååååå himla söt bara älskar honom..
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-december-2005 vid 15:38

Haha, ja Gurgi (vad är han för något egentligen) när han vill käka upp tarans mumsiga äpple, hans röst är så söt!

Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
Hawkins View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Hawkins Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-december-2005 vid 22:32

Hmm... Jo det är rätt. Den skiljer sig ganska mycket

Men jag måste säga att animeringen är mycket bra gjord, karaktärerna är välarbetade och Gurgi är ju "the comic relief"

Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-december-2005 vid 13:59
mEN ÄNDÅ SAKNAR Jag en sång i Taran, kanske något som Gurgi skulle ha framfört?
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-december-2005 vid 14:42
Jag tror inte att det skulle passa någe bra med en sång. Den här filmen är inte som tex skönheten och odjuret (som är toppen med alla sånger!). Taran är lite mera mystisk och spänande, skulle bara förstöra med en sång...(om det inte var en läskig sång)
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2006 vid 13:53
Finns denna film med den första dubbningen ? Enligt disneyania så är både 98 års och 2002 års utgåva med den senaste dubbningen.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2006 vid 16:34
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Finns denna film med den första dubbningen ? Enligt disneyania så är både 98 års och 2002 års utgåva med den senaste dubbningen.

Vad menar du med "finns"?

Det är klart att den finns, om inte någon annanstans så i Disneys arkiv. Men om du menar "har den någon gång getts ut på video eller DVD", så är svaret nej. Det har den inte. Samtliga utgåvor har den nya dubbningen.

Det är bara på bio man har kunnat se den med originaldubbningen, samt enstaka klipp på tv, t.ex. i julaftonsprogrammet 1985.
Till toppen
zanna View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 12-oktober-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera zanna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2006 vid 20:00
Jag är helt galen i The Black Cauldron!


Ändrad av zanna - 12-oktober-2006 vid 20:04
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-januari-2007 vid 12:01
Hej!
jag tycker att den filmen är bra. den är ganska spännande men den är ändå lite konstig. Vad tycker ni om denna film?
AdminEdit: Jag har flyttat ditt inlägg till en redan befintlig tråd i ämnet.


Ändrad av Daniel - 13-januari-2007 vid 12:38
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2007 vid 01:03
Jag gillar helt klart den här filmen!! Den är lite annorlunda jämfört med de flesta andra Disney filmer, men den har en bra story och är fint tecknad. (Ja, Gurgi är en stor favorit!). Tror också jag läst boken när jag var yngre. (av Lloyd Alexander)
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 23:37
Såg om filmen härom dagen, och även om den var snäppet bättre än senast jag såg den tycker jag fortfarande att karaktärerna är onödigt ointressanta. Jag bryr mig inte direkt om någon av dem. Och det lilla bråket mellan taran och Eilonwy har jag tyckt känts onödigt sen första gången jag såg den. Omotiverat, får inget riktigt grepp om varför de blir så pass osams över huvud taget, och sen är de vänner igen nästan direkt. Sedan har vi den Hornkrönte som ganska säkert är skrämmande för barn, men är han inte lite väl platt ändå? Säger knappt någonting, måste vara en av Disneys tråkigaste skrukar. Men ok, filmen var som sagt bättre nu än senast, ser jag om den ganska snart igen kan den nog bli ännu bättre. Hoppas det.
Till toppen
SkylarkDiamond View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 18-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera SkylarkDiamond Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-mars-2007 vid 22:15
Postad av Hades Hades skrev:

Såg om filmen härom dagen, och även om den var snäppet bättre än senast jag såg den tycker jag fortfarande att karaktärerna är onödigt ointressanta. Jag bryr mig inte direkt om någon av dem. Och det lilla bråket mellan taran och Eilonwy har jag tyckt känts onödigt sen första gången jag såg den. Omotiverat, får inget riktigt grepp om varför de blir så pass osams över huvud taget, och sen är de vänner igen nästan direkt. Sedan har vi den Hornkrönte som ganska säkert är skrämmande för barn, men är han inte lite väl platt ändå? Säger knappt någonting, måste vara en av Disneys tråkigaste skrukar. Men ok, filmen var som sagt bättre nu än senast, ser jag om den ganska snart igen kan den nog bli ännu bättre. Hoppas det.
 
Som det redan har sagts så gör filmen inte böckerna rättvisa. De har försökt ta med hela handlingen i De trennes bok och Den svarta kitteln i en relativt kort film, vilket inte får fram intrigen mellan karaktärerna ordentligt. I böckerna så bråkar Eilonwy och Taran på ett mer förståeligt sätt. Eilonwy är då något av en feminist och Taran något av en mansgris och det är då bråket uppstår (plus att Eilonwy är en småilsk besserwisser). Tongue 
 
Böckerna av Lloyd Alexander är för övrigt baserade på keltiska legender och myter. Jag tror till och med att kitteln finns på riktigt - ett arkeologiskt fynd från kelternas tid.
 
Den Hornkrönte är ju den läskigaste skurken Disney någonsin kommit med! Är fortfarande rädd för honom och hans likarmé.
 
Gurgi är ju bara för söt! Gillar de flesta karaktärerna i filmen. Det är inte ofta som de faktiskt har en egen personlighet som skildras så bra. Blir inte lika "Hollywood-sliskigt" som i de senare klassikerna under guldåldern, typ Skönheten och Odjuret, Lilla sjöjungfrun, Pocahontas....
 
 
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2007 vid 09:46
Postad av MiniWalt_Disney MiniWalt_Disney skrev:

Hej!
jag tycker att den filmen är bra. den är ganska spännande men den är ändå lite konstig. Vad tycker ni om denna film?
AdminEdit: Jag har flyttat ditt inlägg till en redan befintlig tråd i ämnet.
 
Jag har själv inte läst böckerna men jag tycker faktiskt om den här filmen. Den har någon slags mysfaktor över sig. När jag var mindre så blev jag nästan arg på att Disney gjorde skurkarna för mesiga. Jag ville bli rädd och det tycker jag att dom har lyckas med i den här filmen. Blir nästan fortfarande rädd när jag ser den nu för tiden.Tongue Men det skulle vara roligt om den hade varit lite längre så att man kunnat få se mer av karaktärerna. Hade också gärna velat se orginaldubbningen men den nya är helt OK.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2008 vid 10:44
Tycker mycket om denna film. Håller med om att den är lite Sagan Om Ringen stil. Tycker dock att animationen påminner mycket om Don Bluth filmer.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2009 vid 17:21
Jag har hört att det ska komma ut en specialutgåva på Taran och den magiska kitteln i år. Är det någon som vet om det är sant?
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2010 vid 20:38
Jag måste säga att jag har bara sett den två gånger när jag var typ sju år och jag trodde inte på att det var en Disneyfilm tils för ett par år sedan när jag läste det någonstans, det känns inte som en Disneyfilm på något sätt.

 

Vad jag skulle komma till var att på senaste Dumboutgåvan så är det reklam för Specialutgåvan av Taran och den magiska kitteln, men speakern säger endast, "Den magiska kitteln" har de bytt namn på den?

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2010 vid 21:32
I så fall borde de döpa den "Den svarta kitteln" istället i och med det engelska namnet. Bara en åsikt :P
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2010 vid 01:42
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

I så fall borde de döpa den "Den svarta kitteln" istället i och med det engelska namnet. Bara en åsikt :P
Faktum är att den ursprungliga titeln som Doreen Denning och dubbningsbolaget rekommenderade i samband med den första dubbningen 1985 var Taran och den svarta kitteln. Av någon okänd anledning valde dock Disney att avstå ifrån deras val och ändra den titeln till Taran och den magiska kitteln. Av det skälet används alltid begreppet "svarta kitteln" vid dialogen i originaldubben, till skillnad från omdubben där de säger "magiska kitteln".
Det verkar vara planerat med en nyutgåva av filmen på DVD i år; åtminstone i USA men förmodligen även i Sverige. Något exakt releasedatum är dock mig veterligen inte klart än.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2010 vid 10:29
Oh, I did not know :O Men jag undrar varför de ändrade den, "Taran och den magiska kitteln" känns så larvigt. Nåja, det här är en jättebra film jag älskat sen jag var liten ^^ Även om jag inte såg den så ofta. Har läst 2,5 av böckerna (orkade inte med den andra boken då allt som hände var att de red och bråkade) och tycker de var bra, om än inte perfekta. Första boken var bäst, det hände liksom mer i den.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Yeestaynes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 18-januari-2009
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2010 vid 14:34
Nu är omslaget här för den nya DVD utgåvan av Taran och den Magiska Kitteln

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2010 vid 16:44
Bra idé som omslag, ser riktigt coolt ut, och bra ritat också egentligen, men Gurgi är den enda som ser ut som sig själv ._. Och varför håller han i en pinne, vad hände med det magiska svärdet?

Ändrad av Eilonwy - 18-juni-2010 vid 20:17
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2010 vid 19:06

Jag gillar det faktiskt. Minns inte hur karaktärerna ser ut exakt så det kan jag inte säga om det är likt eller inte. Men annars gillar jag det :)

Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2010 vid 23:59
Använde man sig inte nått nytt bild-system när man spelade in den här filmen, som man sen inte blev riktigt nöjd med och därför aldrig återanvände i någon annan film?  Har för mig att det var något sånt.

I övrigt känns filmen väldigt tunn och o engagerande, som att de som producerade filmen inte riktigt brydde sig. Det känns mest som nått bisarrt experiment. En av anledningar att jag känner så här tror jag är, som flera redan har påpekat, att filmen är alldeles för kort. Det hinner inte bli nått riktigt djup, och handlingen och karaktärerna hinner aldrig riktigt utvecklas och blomma ut. Och bristen på sång och musik är väldigt påtaglig, och det är till stor del det som gör att den verkliga Disney-känslan aldrig riktigt infinner sig.  Det hade så klar inte passat med 10-15 glada sånger,som t.ex. Den lilla Sjöjungfrun eller Aladdin. Men en 2-3 stycken i alla fall. Och kanske ett par "musikvideo-sekvenser", utan sång. Det tror jag hade passat väldigt bra till den här typen av film.

Edit: Såg precis om filmen på svenska, och det slog mig hur enormt ojämn den är i animationerna. Periodvis är den väldigt mörk och dyster i färgen, och ibland ser den ut som vilken 80-tals Disney-produktion som helst. Jag får inget riktigt grepp om den här filmen.


Ändrad av Trubaduren - 25-juni-2010 vid 00:13
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Zernabog View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 15-juli-2010
Status: Offline
Poäng: 34
inläggsval inläggsval   Citera Zernabog Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2010 vid 16:17
http://www.platypuscomix.net/educational/burythatfilm.html

Det förklarar åtminstone delvis varför filmen blev som den blev. Rättigheterna köptes under 70-talet, då fantasy var väldigt populärt, och man försökte kanske tävla med Ralph Bakshi och hans tecknade version av Sagan om Ringen (även om den filmen inte heller blev så bra). Jeffrey Katzenberg försökte sedan rädda filmen genom att klippa bort vissa scener, men inte ens det hjälpte visst. (Jag hoppas att scenerna kommer på DVD.)
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2010 vid 13:10
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Använde man sig inte nått nytt bild-system när man spelade in den här filmen, som man sen inte blev riktigt nöjd med och därför aldrig återanvände i någon annan film?  Har för mig att det var något sånt.

Bildsystemet var visserligen lite ovanligt, men absolut inte nytt. Taran och den magiska kitteln spelades in i Technirama som uppfanns redan på femtiotalet och som användes i drygt 50 spelfilmer. Disney gjorde två tecknade långfilmer i Technirama, den första var Törnrosa.

Det unika med Technirama är att man filmar på vanlig 35mm film som man har vänt 90 grader i kameran, dvs filmen löper horisontellt, i vänster-högerled istället för uppifrån och ned som är det vanliga. För varje bildruta matar man fram åtta perforeringshål och får på så vis ett stort och detaljrikt negativ från vilket man kan slå högkvalitativa visningskopior i både 70mm och 35mm.

Efter Taran och den magiska kitteln gjordes inga fler filmer i Technirama. Men det berodde absolut inte på att man skulle vara missnöjd med själva bildsystemet, utan mer på att hela konceptet med storformatsfilm höll på att dö ut. Att Taran och den magiska kitteln floppade kan absolut inte skyllas på tekniska orsaker.


Ändrad av Anders M Olsson - 20-juli-2010 vid 14:07
Till toppen
Zernabog View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 15-juli-2010
Status: Offline
Poäng: 34
inläggsval inläggsval   Citera Zernabog Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2010 vid 13:25

Okej, man kan tro att Disney inte försökte tävla med Ralph Bakshi. Men kolla här!

Postad av Engelska Wikipedia Engelska Wikipedia skrev:

Director Ralph Bakshi was introduced to The Lord of the Rings during the mid-1950s while working as an animator for Terrytoons. In 1957, the young animator started trying to convince people that the story could be told in animation. At the time, the film rights to the story were held by Walt Disney, but in 1968, the rights were passed to United Artists, where filmmakers Stanley Kubrick and John Boorman each tried to adapt the story.

Både Walt Disney och Stanley Kubrick försökte göra film av Sagan om Ringen! Tänk hur fräckt det skulle ha sett ut! Eller hur mycket det skulle ha liknat Taran och den magiska kitteln.

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2010 vid 14:37
Vet inte om det hade sett så himla fräckt ut, den versionen som till slut producerades är ju ganska förfärlig. Men om Disney nu hade gjort en film av Sagan om Ringen så hade den säkerligen liknat Taran på många sätt. Tycker att hela känslan i den påminner väldigt mycket om LOTR.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2011 vid 22:41
Filmen skiljer sig ganska reällt från andra Disneyfilmer och är ganska mörk i jämförelse men ändå tycker jag inte att den är så dum.
Den kan inte mäta sig med flera andra Disneyfilmer men den är samtidigt bättre än vissa modernare filmer.
Lite intressant att de går utanför ramen och gör en mörkare Disney men tack och lov så blev det inget koncept som de fortsatte med, det hade varit lite väl.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2011 vid 00:25
Denna film har varit rätt underskattad, vilket jag tycker är konstigt. Jag kan medge att den inte ingår bland de allra bästa men den är riktigt bra och modig med tanke på att den skiljer sig från de tidigare Disneyfilmerna men animeringen är i klassisk disney och spänningen och karaktärerna mycket bra.
Denna film förtjänar mer än vad den har fått.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2012 vid 15:34
Postad av Disneyfantast Disneyfantast skrev:

Denna film har varit rätt underskattad, vilket jag tycker är konstigt. Jag kan medge att den inte ingår bland de allra bästa men den är riktigt bra och modig med tanke på att den skiljer sig från de tidigare Disneyfilmerna men animeringen är i klassisk disney och spänningen och karaktärerna mycket bra.
Denna film förtjänar mer än vad den har fått.

Har en känsla av att den hade vunnit mycket på om Jeffrey Katzenberg inte hade gått så hårt in med klippningen. Men den är som du säger, en något underskattad film. Fast samtidigt kan jag förstå kritiken. Den hade helt klart potential - men tyvärr nådde man aldrig riktigt ända fram, vilket jag tror främst beror på att man fegade ut alldeles för mycket. 

Jag hade gärna sett att man från Disneys sida hade givit sig hän åt det här projektet på nytt. Gärna som en animerad film, eller, som många fans har föreslagit, som en spelfilm. Gör om, gör rätt. 
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media