Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Långben

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Långben
    Postad: 24-april-2007 vid 19:25
Jag har undrat länge om vem som är Långbens tjej/fru och mamma till max? Shocked Får vi någonsin se henne i någon film? Hur ser hon ut?
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2007 vid 19:32
Hon är med i några av de gamla Långben-kortfilmerna, men jag har för mig att man aldrig får se hennes ansikte.  
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2007 vid 19:48

Vilka filmer är det då? Synd att man inte får se någonting av henne i dem nyare filmerna.. Varför bor dem inte tillsammans? :P Det skulle vart kul att se henne lite oftare.. :P

Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2007 vid 20:20
Jag vet inte vad de kortfilmerna heter, men hon brukar vara med i de kortfilmer som deras son är även med i samt i någon kortfilm där Långben är en spelberoende man.
 
Jag har för mig att hon är död, vill minnas att det nämns i första avsnittet av Långbens galna gäng. Jag kan minnas fel, förstås ... 
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2007 vid 18:04
Ja men för övrigt tycker jag att Långben är hur skön som helst Tongue
Lite klantig och små rolig sådär =P
Vad tycker ni? Tongue
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2007 vid 15:29
Har inte Långbens personlighet förändrats en hel del sedan Walt Disney var inblandad i det hela? Klantig har han ju alltid varit förstås, men var han inte väldigt mer aggressiv i de gamla kortfilmerna om man jämför med nu?
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Långben View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 30-mars-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Långben Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2007 vid 15:55
Aggresiv har väl Långben sällan varit .Undantagen är enstaka scener i vissa kortfilmer. Däremot är en skillnad mellan Långben i kortfilmerna och Långben av idag att man har utforskat fler sidor av karaktären , de mer "mänskliga" sidorna om man så vill. I "Janne Långben- the movie" och uppföljaren "En extremt långbent film" ges karaktären liksom mer djup , inte minst på det känslomässiga planet.
 
Sen förändrades ju Långben faktiskt även under kortfilmstiden. I början var mycket komiken kring honom slapstickkomik , dvs. han ramlade, fastnade i saker osv.Man drog också en hel del växlar på hans skratt och röst. I "how-to"- filmerna , instruktionsfilmerna där komiken ligger i att Långben ständigt gör tvärtemot det som den oftast mycket korrekte berättaren säger. Här använder man sig också av ett drag hos Långben som fanns även i kortfilmer innan instruktionsfilmerna och som finns med än idag, nämligen att han är en ständig optimist som aldrig ger upp.
 
I senare kortfilmer är Långben medelålders och oftast också familjefar och i dessa filmer ligger komiken mest i igenkänning av mänskliga drag och företeelser även om viss slapstickkomik även förekommer i dessa filmer.
 
Klantig har han förvisso alltid varit men karaktären har utvecklats och även andra sidor har alltså renodlats.
 
Walt Disney hade säkerligen sin påverkan på karaktären , inget skulle ju ha lämnat studion om inte Walt Disney varit nöjd med det. Men mycket av ansvaret för skapandet av den ursprungliga figuren Långben ligger hos den legendariske Disneyanimatören Art Babbitt som lade fram riktlinjerna för hur figuren skulle animeras . Här måste också nämnas Pinto Colvig, Långbens förste originalröst som också måste anses ha påverkat karaktären , inte minst genom att ge Långben sitt karaktärisktiska skratt.


Ändrad av Långben - 03-juli-2007 vid 15:59
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media