Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Gråtit

 Svara Svara Sida  <1234>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Mr. Stork View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Mr. Stork Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 16:05
Jag kan få tårar i ögonen av många Disneyfilmer (oftast för att det är fint, sorgligt eller nostalgi)

Senast var det Tarzan som fick en tår ur mig.
Glöm inte att skriva på protestlistan mot omdubbningar av Disneyfilmer:

http://www.petitiononline.com/dubbning/petition.html
Till toppen
lila View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 18-mars-2008
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera lila Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-april-2008 vid 20:58
ÅÅÅ gud jag gråter nästan alltid till disneyfilmer (o andra filmer också). När jag var liten brukade jag bara gråta när det var sorgligt men nu gråter jag av lycka också. Det är helt sjukt! Har en film inte fått mej att gråta under de sorgliga scenerna så har dom misslyckats. Något som jag är extra kännslig för är när folk dör. Då kan jag inte hålla tillbaka tårarna.
 En film jag grät jättmycket till är björn bröder (har inte sett Micke o Molle man jag har hört att den ska va väldigt sorglig) hela mitt annsikte var typ svullet efter att jag hade sett den filmen^^. 
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-april-2008 vid 14:21
Håller med gråter vilken disneyfilm det än är och vart jag än ser den:-)
Medans min lillasyster sitter och inte visar några känslor skrattar jah och gråter om vartannat.
Som du säger björnbjöder mitt ansikte var inte heller så gulligt ^^ pch när folk eller djur dör.. det där tar mig hårt har precis förlorat min pappa så lejonkungen går inte att hålla tillbaka tårarna på.: ) och sista scenen i Den Lilla Sjöjungfrun "Jag älskar dig, pappa".. Naaaawwww: ) <3
 
 
Fast det värsta var i julas då jah grät åt en disneychannel reklam, den träffade precis på rätt ställe ^^, ( den var fiin och sentimental jue :)och ni vet säkerligen vilken det var om jag skriver det men de damer och herrar gör jag inte ^^
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-april-2008 vid 16:23
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Jag vill inte vara negativ en aaallla behöver kanske inte skriva att Micke & Molle är sorglig, det vet vi ju redan, upprepning är trist. Kom på något nytt istället!Big%20smile
 
men ursäkta så himla mycket då, men det är väl meningen att man ska skriva vad man tycker eller. Å sen så sitter inte jag och läser alla inlägg så det är väl inte så lätt att veta att många skrivit om Micke och molle??
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-april-2008 vid 19:09
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

och sista scenen i Den Lilla Sjöjungfrun "Jag älskar dig, pappa".. Naaaawwww: ) <3
Åhh, där är inte jag heller torrögd. Med tårar i ögonen och gåshud ser jag hur Ariel kramar Triton och säger att hon älskar honom. Det är så fint och jag blir alltid så sentimental och så bara måste jag gå till pappa och säga att jag älskar honom. Smile Jag tycker nästan att förhållandet mellan Triton och Ariel är det finaste i hela filmen, jag blir lika rörd varje gång. Den där repliken träffar verkligen rakt in i hjärtat.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-april-2008 vid 21:03
Postad av Mr. Stork Mr. Stork skrev:

Jag kan få tårar i ögonen av många Disneyfilmer (oftast för att det är fint, sorgligt eller nostalgi)

Senast var det Tarzan som fick en tår ur mig.
 
Jag brukar också gråta till Tarzan, alltid
 
Jag gråter när Tarzan har tagit på sig sin fars kostym och hur han sedan säger till Kala: Du kommer alltid att vara min mamma.
Kala: Och du finns för alltid i mitt hjärta.
Så fint! Heart
 
Och när sedan Kurtchak dör och säger: Du får ta hand om de nu, min son.
Också så himla vackert så tårarna trycker på och man får gåshud.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-april-2008 vid 16:09
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

 
Jag gråter när Tarzan har tagit på sig sin fars kostym och hur han sedan säger till Kala: Du kommer alltid att vara min mamma.
Kala: Och du finns för alltid i mitt hjärta.
Så fint! Heart
 
Och när sedan Kurtchak dör och säger: Du får ta hand om de nu, min son.
Också så himla vackert så tårarna trycker på och man får gåshud.
Du har just beskrivit de två scenerna då också mina tårar rinner ner för kinden. Oerhört fina och starka ögonblick båda två. Lider verkligen de hemskaste kval i Kalas ställe och känner hennes rädsla att Tarzan ska vända sig ifrån henne. Sedan kommer Tarzan ut och säger att hon alltid kommer vara hans mamma. Det är så fint, jag får nästan gåshud nu.
Och när man är inne på vackert! Herregud, finns det någon som kan se Kurtchak säga "min son" till Tarzan utan att känna ett litet sting i hjärtat? Till slut accepterar han honom som sin son och mina ögon tåras ännu en gång. Känner mig rätt töntig där jag sitter och gråter till en animerad film men jag är lättrörd hahaWink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-april-2008 vid 17:12
en sen jag alltid gråter till är i Skattkammarplaneten då Mr Errow dött och Jim är så besviken på sig själv.
 
Jim: men fattar du inget?!  jag sumpa det!jag trodde efter två sekunder att jag kunde göra någonting rätt! men....bara ,bara glöm det..
 
Silver:Nu, nu lyssnar du på mej James Howkings, Du bär fröt i nått stort inom dej men du måste ta rodret och lägga ut din egen kurs och hålla den hur det än stormar. Och när den dag kommer då dina segel ska visas i sömmarna och du ska visa vad du går för,.....då.. hoppas jag att jag är där och får sola mig i strålglansen omkring dig.
 
Jag får gåshud och storlipa varge gång. och med all den fina musik som spelas i bakrunden gör det knappast mindre vackert och sorligt. Men de tårar som rinner är glädjetårar..man blir riktigt rörd.CryCryCry
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-april-2008 vid 18:22
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

 
Jag gråter när Tarzan har tagit på sig sin fars kostym och hur han sedan säger till Kala: Du kommer alltid att vara min mamma.
Kala: Och du finns för alltid i mitt hjärta.
Så fint! Heart
 
Och när sedan Kurtchak dör och säger: Du får ta hand om de nu, min son.
Också så himla vackert så tårarna trycker på och man får gåshud.
Du har just beskrivit de två scenerna då också mina tårar rinner ner för kinden. Oerhört fina och starka ögonblick båda två. Lider verkligen de hemskaste kval i Kalas ställe och känner hennes rädsla att Tarzan ska vända sig ifrån henne. Sedan kommer Tarzan ut och säger att hon alltid kommer vara hans mamma. Det är så fint, jag får nästan gåshud nu.
Och när man är inne på vackert! Herregud, finns det någon som kan se Kurtchak säga "min son" till Tarzan utan att känna ett litet sting i hjärtat? Till slut accepterar han honom som sin son och mina ögon tåras ännu en gång. Känner mig rätt töntig där jag sitter och gråter till en animerad film men jag är lättrörd hahaWink
 
Samma här, faktum är att jag har nästan lättare att gråta till animerade filmer än till riktiga....
 
En annan snyftisscen:
 
Film: Björnbröder
Scen: När Kenai berättar för Koda att det var han som dödade hans mamma.
 
Kenai: Jag har gjort något hemskt Koda
Koda: Jag gillar inte den här historien...
Kenai: Din mamma, hon kommer inte tillbaka....
 
Tillsamans med den underbara låten "Finns ingen utväg" så får jag gåshud varje gång och en klump i halsen. Cry
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2008 vid 15:50
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

En annan snyftisscen:
 
Film: Björnbröder
Scen: När Kenai berättar för Koda att det var han som dödade hans mamma.
 
Kenai: Jag har gjort något hemskt Koda
Koda: Jag gillar inte den här historien...
Kenai: Din mamma, hon kommer inte tillbaka....
 
Tillsamans med den underbara låten "Finns ingen utväg" så får jag gåshud varje gång och en klump i halsen. Cry
 
Ohh, i slutet av filmen är det samma sak, när ( jag har sett filmen 2 ggr så vet inte vad de heter) ;) När han förvanlads tillbaka till en männsika och den stackars björnungen blir så rääddd... och sen kramas de .. vackert vackert : )
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2008 vid 18:35
ja, du sa det, och lilla koda som alltd pratar om vad hans mamma brukar säga, och så får han veta det Det är så sorligtCry Snyft snyft
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2008 vid 17:19
Självklart har man gråttit till flera disneyfilmer. Det är inget fel i det. Det bevisar bara att man tar filmerna på allvar.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2008 vid 19:50
Postad av Disneyfantast Disneyfantast skrev:

Självklart har man gråttit till flera disneyfilmer. Det är inget fel i det. Det bevisar bara att man tar filmerna på allvar.
 
Preciiiss:) och det är jue inte precis så jätte vanligt att man gråter till det tecknade delen i filmen utan vad det är som händer... själva meningen eller budskapet i scenen: - )
 
Det tecknade gör jue de att man tänker på sin barndom och gråter åt det, varje gång jag ser ett avsnitt eller något jag inte sett sen jag var liten gråter jag för att allt är så vackert  :)  


Ändrad av Emmaaa - 25-april-2008 vid 19:52
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2008 vid 19:55
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

En annan snyftisscen:
 
Film: Björnbröder
Scen: När Kenai berättar för Koda att det var han som dödade hans mamma.
 
Kenai: Jag har gjort något hemskt Koda
Koda: Jag gillar inte den här historien...
Kenai: Din mamma, hon kommer inte tillbaka....
 
Tillsamans med den underbara låten "Finns ingen utväg" så får jag gåshud varje gång och en klump i halsen. Cry
 
Ohh, i slutet av filmen är det samma sak, när ( jag har sett filmen 2 ggr så vet inte vad de heter) ;) När han förvanlads tillbaka till en människa och den stackars björnungen blir så rääddd... och sen kramas de .. vackert vackert : )
 
På tal om så var jag inne i en affär i söndags och där spelade de "Björnbröder" på en sån här barn hörna som affärer kan ha i bland och jag gick förbi TV:n i slutet så kom den sista scenen och vad händer? Tårarna rullar ner för kinderna! mitt i affären lyckligtvis såg ingen ( säger jag ja ^^) hehe,  men men de kan ha  oönskade effekter ; )
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2008 vid 20:50
Mmm, den lockar fram lite.
 
Det här är några scener som alltid lockar fram tårar hos mig iallafall.
 
Dumbo: Scenen när hans mamma gungar honom medans hon sitter i sin cell.
 
Alice i underlandet: Scenen när Alice känner sig ensam och övergiven är också en scen som lockar fram en del tårar.
 
Micke och Molle: Scenen när den snällan änkan lär lämna av Micke i naturreservatet. Jag gråter lika mycket varje gång.
 
Det finns fler filmer men det här är de som jag minns med säkerhet som lockar fram tårar.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2008 vid 20:02
Jag gråter till många olika, en del beror lite på vilket humör jag är på och så.
Men Lejonkungen, Tarzan, Björn Bröder är några. Men det finns fler också som jag inte kommer på nu..
Till toppen
Tianna View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Tianna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2008 vid 07:37
sist jag såg på Lejonkungen hade jag tårar i ögonen redan då Simba och hans pappa tittade på stjärnorna. Sedan grät jag resten av filmen. TragistEmbarrassed :P
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2008 vid 19:27
Postad av Tianna Tianna skrev:

sist jag såg på Lejonkungen hade jag tårar i ögonen redan då Simba och hans pappa tittade på stjärnorna. Sedan grät jag resten av filmen. TragistEmbarrassed :P
 
Samma här! Fast jag började gråta redan i mitten av "En värld full av liv" när man ser lejonklippan för första gången. Jag vet inte riktigt varför men all musik och alla minnen gjorde att jag fick gåshud över hela kroppen och tårarna bara började rinna...Cry Clap
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2008 vid 19:46
Jag förstår vad du menar. Inte för att jag gjorde det. Men man ryser genom hela filmen.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2008 vid 21:27
En annan gråtscen jag måste lägga till är i "Prins Caspian" när ungefär hälften av alla narnier blir instängda i slottet för att dö och de ropar saker som "run!" "Save you selves!" jag tycker bara att det är så himla sorgligt.
Särskilt att den stackars minotauren som höll upp grinden hela tiden och som var så stark skulle dö...
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
lillzum View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera lillzum Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2008 vid 22:48
Självklart har jag det. Gråter alltid av lejonkungen när mofasa går bort, och i pocahontas när hon tar John Smith's hand och säger att hon inte kan följa med honom. Cry
Till toppen
lillzum View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera lillzum Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2008 vid 22:58
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av Disneyfantast Disneyfantast skrev:

Självklart har man gråttit till flera disneyfilmer. Det är inget fel i det. Det bevisar bara att man tar filmerna på allvar.
 
Preciiiss:) och det är jue inte precis så jätte vanligt att man gråter till det tecknade delen i filmen utan vad det är som händer... själva meningen eller budskapet i scenen: - )
 
Det tecknade gör jue de att man tänker på sin barndom och gråter åt det, varje gång jag ser ett avsnitt eller något jag inte sett sen jag var liten gråter jag för att allt är så vackert  :)  


Jag håller med dig. Men jag tycker inte att tecknat behöver betyda barnfilm. Jag menar, jag har inte riktigt förtått innebörden med pocahontas förns för bara några år sedan. Det är ju en riktigt dramatisk historia, och jag gråter alltid till den CryClap
Till toppen
hellowsunshine View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 43
inläggsval inläggsval   Citera hellowsunshine Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juli-2008 vid 16:33
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Postad av Tianna Tianna skrev:

sist jag såg på Lejonkungen hade jag tårar i ögonen redan då Simba och hans pappa tittade på stjärnorna. Sedan grät jag resten av filmen. TragistEmbarrassed :P
 
Samma här! Fast jag började gråta redan i mitten av "En värld full av liv" när man ser lejonklippan för första gången. Jag vet inte riktigt varför men all musik och alla minnen gjorde att jag fick gåshud över hela kroppen och tårarna bara började rinna...Cry Clap
 
Åh, det exakt samma som för mig. Speciellt början av just Lejonkungen, den är så mäktig på något sätt att det knappt går att hålla tårarna borta. Det är precis som för dig att man får minnen av barndomen osv.
Jag tycker att början av Ringaren i Notre Dame också är väldigt fin när man ser tornen eller vad det kallas på långt håll och så närmre och närmre. Heart Så fint på något sätt!
 
Och så gråter jag alltid till Skönheten och Odjuret, på flera ställen. Speciellt i slutet när Belle tror att Odjuret har dött Cry och sen gråter man ju nästan av lycka Embarrassed
Jane: I was saved! I was saved by a flying wild man in a loincloth.
Till toppen
Disney_Pixie View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 22-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Disney_Pixie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2008 vid 03:39
Postad av Disneyfantast Disneyfantast skrev:

Mmm, den lockar fram lite.
 
Det här är några scener som alltid lockar fram tårar hos mig iallafall.
 
Dumbo: Scenen när hans mamma gungar honom medans hon sitter i sin cell.
 
Alice i underlandet: Scenen när Alice känner sig ensam och övergiven är också en scen som lockar fram en del tårar.
 
Micke och Molle: Scenen när den snällan änkan lär lämna av Micke i naturreservatet. Jag gråter lika mycket varje gång.
 
Det finns fler filmer men det här är de som jag minns med säkerhet som lockar fram tårar.
 
Den scenen med Micke och änkan var den första scenen jag grät till som ifån en disney film.
De scener jag alltid gråter till är Micke och änkan och  scenen med Bambi när han letar efter sin mamma Cry Cry
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2008 vid 18:50
när den lilla flicka krama qasimodo i ringaren i nottredam börjar jag gråt det är så vakert och han bli aksepterad
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2008 vid 18:59
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

när den lilla flicka krama qasimodo i ringaren i nottredam börjar jag gråt det är så vakert och han bli aksepterad
 
Det är ett ögonblick i den filmen som verkligen berör mig. Det är så bra att hon rör vid hans ansikte och inte bara tar hans hand. En jättebra scen där Quasimodo äntligen får känna att han passar in och har samma värde som alla andra. Barn är inte alltid lika färgade av fördomar som vuxna är, vilket bevisas här. Flickan ser honom som en mycket osäker och rädd människa och hon vill bara att han ska känna sig accepterad. Hon tar också med honom ner till resten av folket, så att de i sin tur kan se honom för den han är. 
Genom flickans väldigt vackra agerande inser Quasi äntligen att han är accepterad och älskad för den han är. Han är precis lika vacker som vem somhelst av de andra. Den flickan ändrade hans syn på sig själv. En underbar scen!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2008 vid 20:42
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av disney_erika disney_erika skrev:

när den lilla flicka krama qasimodo i ringaren i nottredam börjar jag gråt det är så vakert och han bli aksepterad

 

Det är ett ögonblick i den filmen som verkligen berör mig. Det är så bra att hon rör vid hans ansikte och inte bara tar hans hand. En jättebra scen där Quasimodo äntligen får känna att han passar in och har samma värde som alla andra. Barn är inte alltid lika färgade av fördomar som vuxna är, vilket bevisas här. Flickan ser honom som en mycket osäker och rädd människa och hon vill bara att han ska känna sig accepterad. Hon tar också med honom ner till resten av folket, så att de i sin tur kan se honom för den han är. 

Genom flickans väldigt vackra agerande inser Quasi äntligen att han är accepterad och älskad för den han är. Han är precis lika vacker som vem somhelst av de andra. Den flickan ändrade hans syn på sig själv. En underbar scen!


Håller med. Den scenen är mycket fin.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2008 vid 21:57
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av disney_erika disney_erika skrev:

när den lilla flicka krama qasimodo i ringaren i nottredam börjar jag gråt det är så vakert och han bli aksepterad
 
Det är ett ögonblick i den filmen som verkligen berör mig. Det är så bra att hon rör vid hans ansikte och inte bara tar hans hand. En jättebra scen där Quasimodo äntligen får känna att han passar in och har samma värde som alla andra. Barn är inte alltid lika färgade av fördomar som vuxna är, vilket bevisas här. Flickan ser honom som en mycket osäker och rädd människa och hon vill bara att han ska känna sig accepterad. Hon tar också med honom ner till resten av folket, så att de i sin tur kan se honom för den han är. 
Genom flickans väldigt vackra agerande inser Quasi äntligen att han är accepterad och älskad för den han är. Han är precis lika vacker som vem somhelst av de andra. Den flickan ändrade hans syn på sig själv. En underbar scen!
 
 
Aaa..Jag har aldrig tänkt mig scenen på det viset ,men nu gråter jag bara jag läser texten och ser scenen inne i huvudet: )VÄLDIGT vackert beskrivit av scenen, hela budskapet får en ny innebörd av mig nu:)
tack för det!<3
Gråter åt scenen efter oxå som egentligen är samma
"Länge leve Quasimodo" och så kören "i en sång från notre dameee!!"
vackert, vackert:)
 
Usch, När jag och min lillasyster tittar på film gråter jag floder men hon är helt stel i ansiktet när vi kollade på en disney film häromdagen så sa hon :
- Emma du borde gråta åt detta,
Hela mitt ansikte var vått hahahhaaxD
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Amaranth View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2007
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Amaranth Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2008 vid 21:31
Gråter sällan till filmer faktikst men de disney jag gråtit i är Micki & Molle då (som alla andra? XP), Tarzan när Kurshak dör och Björnbröder när Kenai blir människa men sedan förvandlas tillbaka för att vara med Koda 
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2009 vid 17:38
Jag måsste vara den enda som inte gråter till Micke och MolleWacko Den är ju sorlig men jag gråter helt enkelt inte.
 
filmer som därimot har fått mig att gråta är:
Ringaren i Notre Dame
Hela filmen  e ju jätte sorlig, hur Frollo behandlar Qasimodo, gråtwer alltid i slutet när man förstår att Qasimodo är fri från FrolloCry
Lejonkungen
Jag har inte sett dena film på MASSOR av år men mitt starkaste minne av filmen är att jag sitter och stor gråter i min pappas knä
Mulan 2
När Mulan och Shang hänger i bron och Shang släpper taget och faller nerCry
Peter Pan 2
Jag tycker att slutet är så oehört vackert, specielt när Tingeling "lyfter" upp Lena så jag kan inet låta bli att gråta 


Ändrad av disney_erika - 26-april-2009 vid 17:38
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media