Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - I främmande farvatten

 Svara Svara Sida  <1 910111213 14>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2010 vid 12:28
Hur kan du inte ha sett någon Indiana Jones, Jurassic Park, Mumien eller National Treasure?!!
De är fantastiska, är nästan avundsjuk på att du har så många bra filmer att se fram emot.
Se dem, nu!


"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2010 vid 15:31
Postad av Cadpig. Cadpig. skrev:

Nej, lugn bara lugn. Den kommer i maj 2011. Har också funderat på det ljusa håret, men han kanske åldrades i förtid efter upplevelserna i At World's End  (tiden i The Locker m.m). Det är ju inte säkert att det är sådär hans hår kommer att se ut sedan i den färdiga filmen.

Episkt vet jag inte...

Indy IV var en besvikelse, Mumien 3 sög (Cry), Bara namnet Transformers får mina hjärnceller att dra sig tillbaka i skräck, Harry Potter 7 blir nog dock mer episk än Transformers 3 (får man hoppas) och Jurassic Park 4 har jag hört (glada?) rykten om att den är nedlagd (trean var för bedrövlig ändå) och Twi...*kräks*...light kallar jag inte för äventyrsfilmer.

National Treasure 3 har jag dock mycket höga förhoppningar på. Vad står på sida 47?!?!


Håller med fullständigt. Indy IV var en riktig katastrof. Mumien 3 likaså, bara ettan var OK. Transformers-filmerna är också riktigt pinsamma, man sitter och skruvar sig genom allt larv och usla skådespel. Den första National Treasure var faktiskt bra, men där tar det stopp. Stängde av tvåan efter 10 min.

Nej, tack - lägg av med uppföljarna, Hollywood!
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2010 vid 15:33
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Hur kan du inte ha sett någon Indiana Jones, Jurassic Park, Mumien eller National Treasure?!!
De är fantastiska, är nästan avundsjuk på att du har så många bra filmer att se fram emot.
Se dem, nu!




Jurassic Park är en film man måste ha sett. Och den ska ses om och om igen.

Raiders Of The Lost Ark är också ett måste. Här har du två riktigt magiska mästerverk!
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2010 vid 17:38
Nej, jag har aldrig sett dem. Jag har intea varit så värst filmintresserad n¨gonsin förutom för ett par år sedan då det helt plöptsligt slog slint i huvudet på mig och film blev ett av mina främsta intressen. Jag har dock inte sett så många filmer som folk säger att "Dessa måste du se de är klassisk film " Eller "Den här måste du se, en dag kommer den bli en riktigt klassisk film"

 

De enda filmerna jag kan komma på att jag har sett som folk har sagt så där om är Sound of music, Fantomen på Operan och Pocahontas (För något år sedan. Vilket var det som gjorde mig särskilt intresserad av just Disney). Jag hade såklart sett Disneyfilmer innan. men inte många och inga som gjorde mig riktigt intresserade .Mest för att jag hade väldigt dåligt omdöme om filmer när jag var liten (Jag hatade Skönheten och Odjuret som idag är en av mina favoritfilmer)

Så många äventyrsfilmer har det inte blivit heller. Jag vet inte riktigt varför. Borde se dem någon dag :)

Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2010 vid 13:20
Jag vet att vi är RUSKIGT off topic nu... men jag kan aldrig bli klok på människor som redan efter tio minuter kan veta att man hatar en film. Det finns många saker med NT 2 som är bättre än ettan (som ändå överlag är snäppet bättre). Har faktiskt aldrig stött på att någon av det kvinnliga könet diggar Jurassic Park förut. Intriguing...

Få se om jag kan styra upp skutan någorlunda innan vi frambringar himmelens raseri.
Jag har hört att det finns bilder på nätet som visar Jack, Barbossa och Gibbs ombord på Blackbeards skepp... tja, that's it.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2010 vid 21:03
Postad av Cadpig. Cadpig. skrev:

Har faktiskt aldrig stött på att någon av det kvinnliga könet diggar Jurassic Park förut. Intriguing...



Här har du en till. Jag har sett den många gånger och tycker den är lika bra fortfarande. Tvåan var däremot inte mycket att hänga i julgranen och nån trea har jag inte sett alls.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2010 vid 21:56
Wow, det kryllar ju av er! Även om The Lost World har en ganska (läs väldigt) tunn story så älskar jag den praktiskt taget lika mycket som första filmen. Minns när jag såg den på bio som dinosaurietokig slyngel, värsta ruschen! Hade några leksaker också, bl.a Peter Stormares karaktär Dieter Stark (tror jag han hette, orkar inte checka imdb).

På tal om Stormare (för att återigen försöka doppa lilltån On Topic) så håller jag fast vid min gamla vision om att det skulle vara guld att se honom i en framtida POTC-rulle.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2010 vid 23:41
Tycker nästan om alla tre Jurassic filmerna lika mycket, men trean lite mindre. Måste nog nästan säga att tvåan är den jag tycker mest om. Rätt spännande när den lilla t-rex ungen kallar på sin mamma ju, wiie.

(On Topic) Om sådana bilder verkligen finns så får någon som sett de gärna länka eller något, är väldigt nyfiken.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2010 vid 23:50
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2010 vid 14:05
Jag tror inte det var någon av de bilderna (har ju inte sett de själv). Men tack i alla fall.
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2010 vid 10:43
Hmmm, Jack påstår i teasern att han behöver en karta för att finna The Fountain of Youth... Men han har ju en karta, han stal den från Barbossa... Dessutom har han sin kompass.... Yup, that's why the rum is gone.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2010 vid 11:18
Men kompassen visar väl bara på det man mest av allt, och i Jacks fall så är ju det the Black Pearl. Så den kompassen har han väl ingen större nytta av i det här avseendet. 
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2010 vid 14:53
Nja, för tillfället är det Jack mest av allt vill ha evigt liv, för han har redan "been there, done that" när det kommer till döden och det var ju nära att kosta honom... förståndet (eller vad det nu är Jack har).
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2010 vid 17:36
Förr eller senare i POTC-serien måste det dyka upp krokodiler och hajar. Det är någonting jag saknat. En maffig vithaj är någonting jag ser fram emot. Om inte i On Stranger Tides så i femte eller sjätte filmen.
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2010 vid 15:43
Är det inte dags att dra igång vadslagningen snart? Vad kommer den (obligatoriska) svenska undertiteln att bli? På Märkligare ´Vågor? På Märkligare Strömmar? Lägg era insatser i den svarta hatten vid dörren. The bet is on!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2010 vid 20:28
I mystiska stormar
På mörka strömmar
I tidvattnets mörker
I vågornas mörker
i tidvågens mysterium

tja.. vet inte riktigt  ^_^

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2010 vid 11:02
Ah! En crossover är född i min hjärna! POTC: På Mörka Vatten!

 


                 

Till toppen
Randolph_Carter View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Persona non grata

Medlem sedan: 29-september-2010
var: Arkham
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Randolph_Carter Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2010 vid 14:43
Ah, On Stranger Tides! Väntan är nästan oumbärlig. Jag sitter i min länstol och sippar ur ett glas konjak när plötsligt det mäktiga temat börjar spela i mina öron. Det går inte att hålla tillbaka tårarna. Plötsligt är jag där igen. På bryggan. Och med solen i ögonen ser jag en gestalt stående på en mast komma glidande sakta men stolt mot bryggan. Han kliver med ett bestämt steg iland och resten är historia.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2010 vid 00:45
ofta konjak. Rom skulle vara mer passande.
Roligt att filmen kommer närmare och närmare nu, känner mig sugen på en ny lättsam, underhållande äventyrs-blockbuster.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2010 vid 03:19
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

ofta konjak. Rom skulle vara mer passande.



Rom är dessutom extremt mycket godare, eller en riktigt rökig Whisky. ^^
Till toppen
Randolph_Carter View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Persona non grata

Medlem sedan: 29-september-2010
var: Arkham
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Randolph_Carter Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2010 vid 17:38
Men nu råkade det vara konjak... Inte mycket att diskutera. Jag skulle inte gå närmare än fem meter ifrån det spetälskesmittade diskvatten du kallar wisky. När jag tänker efter, jag nyttjar inte ens sprit, och vart har min länstol tagit vägen???
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2010 vid 20:56
Tja, det är upp till dig att dricka vad du vill. Mitt inlägg var bara menat som en lättsam skämtsamhet. Men det var värst vad snarstucken du var, man kan ju fråga sig vad det beror på. Men nu känns det som vi glidit ifrån trådens ämne, och då jag inte är intresserad av att föra en vidare diskussion kring vare sig alkohol eller POTC: On Stranger Tides, så väljer jag att tillsvidare lämna tråden åt er som har ett intresse av detta. Ha så fortsatt trevligt med era spekulationer och diskussioner.


Ändrad av Trubaduren - 03-oktober-2010 vid 21:00
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2010 vid 22:30

Vilka vill se en referens till Kapten Krok i den här filmen?


Trots allt, Kroks bakgrund är som "Svartskäggs båtsven"

Och "den ende mannen Long John Silver någonsin fruktat."



Han påstås också vara baserad på James Crichton(en uppföljare beviljad av Barrie-släkten konstaterar att Krok heter Crichton, till och med).

http://en.wikipedia.org/wiki/James_Crichton

Går bra ihop med den välutbildade gentlemannen Krok, även om Krok gick på Eton College i boken.



"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
Randolph_Carter View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Persona non grata

Medlem sedan: 29-september-2010
var: Arkham
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Randolph_Carter Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2010 vid 12:23
Postad av Cadpig. Cadpig. skrev:

Är det inte dags att dra igång vadslagningen snart? Vad kommer den (obligatoriska) svenska undertiteln att bli? På Märkligare ´Vågor? På Märkligare Strömmar? Lägg era insatser i den svarta hatten vid dörren. The bet is on!

 

Vad jag har läst så är den svenska undertiteln "I Främmande Farvatten". Jag tror jag gillar det. Jag gillar att samtliga svenska undertitlar består av tre ord.

Till toppen
Randolph_Carter View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Persona non grata

Medlem sedan: 29-september-2010
var: Arkham
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Randolph_Carter Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2010 vid 14:20
"Vilka vill se en referens till Kapten Krok i den här filmen?"

 

Tja, en referens kunde ju vara trevligt. Men vad jag allra helst skulle vilja se är Hook himself i en POTC-film. Visst det blir lite märkligt när olika universum korsas, men varför inte? Hook kan ju ha seglat i dessa vatten innan han hamnade i en annan dimension (Neverland).

 

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-december-2010 vid 00:23
Jahaa, då har ET kommit ut med en exklusiv BTS video som de är väldigt stolta över, det är lite scener som kommer vara med i filmen också pratar de med regissören eller någon trevlig person. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2010 vid 22:21
http://www.youtube.com/watch?v=KR_9A-cUEJc&feature=player_embedded#!

There you go, trailern släpptes för en stund sedan!

Som stort fan av Johnny Depp (och Piratesfilmerna) tycker jag förstås det är mest spännande att se honom tackla nya roller, men det är mycket trevligt att återse Sparrow och jag tror den här filmen kan bli riktigt fin. Nu behöver man inte tänka på storheten, att man måste hålla full koll på allting och undra över vilka som ska dö och inte, som i fallet At Worlds End (om man nu tyckte det var jobbigt). Det här ser ut att bli en riktigt skön, underhållande äventyrsmatiné. Fint det!

Välkomna in och såga.

PS: Jag kommer inte hänga i denna tråd dag ut och dag in, så kommer inte diskutera sönder denna film. Personliga meddelanden, mail eller sms (framför allt) är därför långt ifrån nödvändigt. Tack.


Ändrad av Hades - 13-december-2010 vid 22:25
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-december-2010 vid 09:06
Jag tycker fortfarande att det är onödigt med fler Pirates-filmer, men kommer givetvis se denna på bio i alla fall. Och trailern ser ju riktigt lovande ut. Ska bli spännande att se vad det blir av det.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2010 vid 23:06
Har inte haft några stora förväntningar på denna filmen. Jag tycker egentligen bara den första filmen är riktigt bra. Efter att ha sett trailern är min förväntningar fortfarande inte så höga. Men ändå lite större än innan. Den verkar ju inte bli helusel i alla fall... :)
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-december-2010 vid 22:37
Jag bryr mig faktiskt inte så mycket om Pirates-filmerna. De är okej, men har aldrig tyckt de varit särskilt fantastiska - allt går ut på att Jack Sparrow hamnar i trubbel och några måste hjälpa honom medan han själv är allmänt nonchalant. Det är åtminstone min åsikt.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 910111213 14>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media