Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - I främmande farvatten

 Svara Svara Sida  <1 45678 14>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2008 vid 09:00
Jag trodde Proximus menade att han kan se att datorn du gör inlägg ifrån befinner sig i Sverige.
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2008 vid 12:03
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jag trodde Proximus menade att han kan se att datorn du gör inlägg ifrån befinner sig i Sverige.


*nickar* Kallas IP-adress.

Så nu kommer det verkligen en till Pirates-film? ...ugh, vet inte om jag ska skratta eller gråta. Hurra för Depp och Jack Sparrow, men... Tre filmer räcker gott och väl (det var till och med två för mycket). Jag undrar, är inte längre möjligt att ha öppna slut i en populär film? Måste folk få veta hur det fortsätter utan att behöva fundera över det själva? Uppföljare ger fansen en trevlig liten berättelse serverad med puts och glans, men kan man inte få fundera själv över en fortsättning och vara lite kreativ om man nu så gärna vill ha en?

Nej, nej, neej till en ny Pirates of the Caribbean -.-; Jag är ledsen, men icke.


Ändrad av Akeruru - 30-september-2008 vid 12:04
Save 2D-animation!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2008 vid 13:04

Varför är folk så negativa? Två för mycket? Skulle inte tro det. Visst kan det vara kul att fundera själv (ett tag), men varför göra det när man kan åtnjuta Kapten Sparrows fortsatta äventyr på vita duken? Mycket mer underhållande än att sitta i ett mörkt rum och spekulera över hur det skulle kunna vara. 2012 kan inte komma snart nog.

Till toppen
Jack Teague View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Jack Teague Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2008 vid 16:25
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jag trodde Proximus menade att han kan se att datorn du gör inlägg ifrån befinner sig i Sverige.
 
Jag befinner mig i Florida inte Sverige. Jag har med mig min svenska bärbara data.
Please let`s play...but i dont know how! Come on, come on, look at you,come on, come on, look at me.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2008 vid 17:42
Postad av Jack Teague Jack Teague skrev:

Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jag trodde Proximus menade att han kan se att datorn du gör inlägg ifrån befinner sig i Sverige.
 
Jag befinner mig i Florida inte Sverige. Jag har med mig min svenska bärbara data.


Den IP-adress som du har och som visas och loggas för ditt senaste inlägg (syns bara för Admin (jag) och moderator (proximus)) visar att platsen är Sverige med Com Hem AB som operatör.

Men nog om detta och tillbaka till Ämnet POTC4
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jack Teague View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Jack Teague Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2008 vid 17:50
Jack kommer nog komma ihåg minnen från sin barndom
Please let`s play...but i dont know how! Come on, come on, look at you,come on, come on, look at me.
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2008 vid 23:27
Kalla mig pessimistisk, men jag har sett alldeles för många fantastiska filmer bli "förstörda" av uppföljare... PotC är för bra för att fördärvas på det sättet och det är därför jag verkligen inte vill(e) ha en till film.

Men förmodligen kommer jag väl att se 4:an när den kommer i alla fall. Om de gör den riktigt, riktigt bra kan jag gå med på det men mina förväntningar just nu är låga.


Ändrad av Akeruru - 30-september-2008 vid 23:28
Save 2D-animation!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2008 vid 19:53
Jag håller med Akeruru i allt. PotC ÄR för bra för att förstöras av en kass uppföljare, och risken finns ju alltid (även om man kan diskutera hur stor/liten den är).
 
Men jag kommer så klart att gå och se fyran på bio när den kommer. Är den bra så vill jag inte missa den för allt i världen. Skulle den visa sig vara dålig så är det bara att gå hem och glömma att man nånsoin sett den.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2008 vid 21:12
Är den bara hälften så bra som At World's End är jag nöjd.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2008 vid 22:15
Jag tror nog att 4an måste ha en bättre handling än 2an och 3an för att serien ska kunna leva vidare efter en fjärde film (om man nu vill det vilket helt tydligt finns delade meningar om). Jag tycker att man skulle tjäna på att inte gör en ny triologi, utan göra enskilda berättelser för varje film. En film ska kunna stå själv historiemässigt, och ska inte behöva luta sig på sina föregångare eller uppföljare. Det är där som Död mans kista och vid världens ände misslyckades tycket jag. en redan tun historia dras ut över två filmer. 

Ändrad av Daniel - 01-oktober-2008 vid 22:15
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2008 vid 00:41
Jag håller med om att det skulle vara bra med enskilda berättleser i kommande filmer. De har redan testat med episk storhet så nu kan de gärna tona ner det en aning och gå tillbaka lite till rötterna.
Till toppen
Miss Belle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 21-september-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Miss Belle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2008 vid 11:57
jag tycker att Pirates- filmerna var bra, men det finns ju alltid en risk att filmerna blir sämre ju fler uppföljare man gör, om idéerna tar slut..men man vet ju aldrig, den fjärde filmen kan ju bli bra också..
Till toppen
Jack Teague View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Jack Teague Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2008 vid 15:48
Jag trodde 3an skulle vara den sista filmen för slutet var rätt så bra för ett slut. Förstår ni vad jag menar?
Please let`s play...but i dont know how! Come on, come on, look at you,come on, come on, look at me.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2008 vid 16:45
Nej, slutet var rätt så: Jack Seglar mot nya äventyr och Ungdomens Källa. Det var i alla fall så jag uppfattade det.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2008 vid 17:57
Slutet av 3 var en bra typ av cliffhanger, en cliffhanger som bara kittlar tittarnas fantasi, istället som i tvåan där man får cliffhangern upptrycked i ansiktet. En bra cliffhanger ska kunna inbjuda till en fortsättning, men den ska även fungera som ett riktigt slut.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2008 vid 18:37
Men jag älskar tvåans Cliffhanger. Den ger mig rysningar av välbehag och känns helt perfekt. Jag vill inte låta som att jag tycker ALLT som har med POTC är underbart, men det finns en lång lista över saker som folk klagar på som jag bara känner att jag måste få försvara på något sätt.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2008 vid 20:32
Just tvåans slut förespråkar även jag, gillar det verkligen!
Sen är jag, som sagt, fortfarande osäker på om jag vill ha ännu en film..lite kluven.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2008 vid 19:20
Det har ju redan gått en hel del rykten om vad filmen kan komma att innehålla. Allt från Atlantis till Jules Verne-stuk och dinosaurier. Jag hoppas ju på att det ska handla om jakten på Ungdomens Källa men jag har funderat på ideén om att införa lite steampunk i serien. Låter förmodligen galet, men jag har tänkt att det skulle kunna funka om man bara inte gör en för stor grej av det. Jag tänker mig snarare en galen gammal pirat/vetenskapsman som har uppfunnit en hjulångare med riktigt mycket härliga, rostiga skorstenar och piprör. Personligen tror jag det skulle kunna bli fantastiskt.
Till toppen
Jack Teague View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Jack Teague Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2008 vid 15:20

Vad är Ungdomens källa för nåt? aldrig hört talas om den!

Please let`s play...but i dont know how! Come on, come on, look at you,come on, come on, look at me.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2008 vid 15:25
Till toppen
Jack Teague View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Jack Teague Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2008 vid 15:27
Okej nu fattar jag
Please let`s play...but i dont know how! Come on, come on, look at you,come on, come on, look at me.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-oktober-2008 vid 08:57
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Det har ju redan gått en hel del rykten om vad filmen kan komma att innehålla. Allt från Atlantis till Jules Verne-stuk och dinosaurier. Jag hoppas ju på att det ska handla om jakten på Ungdomens Källa men jag har funderat på ideén om att införa lite steampunk i serien. Låter förmodligen galet, men jag har tänkt att det skulle kunna funka om man bara inte gör en för stor grej av det. Jag tänker mig snarare en galen gammal pirat/vetenskapsman som har uppfunnit en hjulångare med riktigt mycket härliga, rostiga skorstenar och piprör. Personligen tror jag det skulle kunna bli fantastiskt.
 
 
Vad tror ni om den idén?
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2008 vid 21:50
Hmm tydlgen ska den dära high school musical slyngeln vara med i nästa pirates film. Det räckte tydligen inte med Legolas fjanten, nu ska det tydligen vare två stycken talanglösa pretty boys. Lägg ner hela skiten imo...
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2008 vid 22:49
Legolas är cool och Orlando är ingen talanglös pretty boy. Dock är Zac Efron en tallanglös nolla och det är förmodligen bara ett elakartat rykte... hoppas jag!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2008 vid 23:38
Men Orlando Bloom Ska väl inte vara med i 4:an? Läste två artiklar som säger att Zac kommer vara med i filmen... båda säger även att Keira Knightley ska återkomma, även om det under en lång tid har sagts att hon absolut inte vill vara med i en 4:de POTC. Så det är svårt att säga hur sant det är.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2008 vid 13:10
Hmm, mjo. Men låt oss anta att alltihop är bullshit och att varken Orlando, Keira eller ZDeadc kommer vara med.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2008 vid 15:23

Instämmer i att Orlando inte är talanglös, tycker att han gjorde en bra tolkning av rollen i PoTC. I frågan om en fyra så är det både bu och bä. Är det en riktigt bra film är det såklart kul att de gör en till, saken är den att det känns som att risken för att det inte blir fullt så bra som man kan hoppas är rätt stor. Personligen tyckte jag att trean blev lite för mycket, den har visserligen mycket bra delar men det känns lite som att man försökte lite väl mycket och istället blev det lite pannkaka.

Fyran kan vara lovande, beroende på story, dialog och val av skådespelare. Att Zac Efron kan tänkas vara med är ju skandal! Vad ska han där och göra? Räcker det inte med att han gör HSM? Den enda anledningen till att det skulle vara intressant att han var med är att se om han har någon talang alls, för hitills har jag bara sett honom i HSM och Hairspray i vilka han spelar ungefär samma roll. Nej, om Zac Efron ska vara med tycker jag att han ska vara utklädd till en gammal gubbe utan tänder så att han slutar spela på sitt utseende hela tiden.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2008 vid 17:40
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Fyran kan vara lovande, beroende på story, dialog och val av skådespelare. Att Zac Efron kan tänkas vara med är ju skandal! Vad ska han där och göra? Räcker det inte med att han gör HSM? Den enda anledningen till att det skulle vara intressant att han var med är att se om han har någon talang alls, för hitills har jag bara sett honom i HSM och Hairspray i vilka han spelar ungefär samma roll. Nej, om Zac Efron ska vara med tycker jag att han ska vara utklädd till en gammal gubbe utan tänder så att han slutar spela på sitt utseende hela tiden.
 
 
Bra skrivit! 
Håller helt klart med dig i varenda ord du skrev.
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2008 vid 17:40
Det har ju redan gått en hel del rykten om vad filmen kan komma att innehålla. Allt från Atlantis till Jules Verne-stuk och dinosaurier. Jag hoppas ju på att det ska handla om jakten på Ungdomens Källa men jag har funderat på ideén om att införa lite steampunk i serien. Låter förmodligen galet, men jag har tänkt att det skulle kunna funka om man bara inte gör en för stor grej av det. Jag tänker mig snarare en galen gammal pirat/vetenskapsman som har uppfunnit en hjulångare med riktigt mycket härliga, rostiga skorstenar och piprör. Personligen tror jag det skulle kunna bli fantastiskt.
 
Vad tror ni om dessa ideér? Disskutera.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2008 vid 13:09
Nu står det i Aftonbladet att sopan ZDeadc har skrivit på för POTC FOY!!! Det får inte vara sant! Mina förväntingar och förhoppningar körda i botten! F*n!!!
 
 
*Edit* Den här artikeln lugnade mig en aning.
 


Ändrad av 101dalmatiner - 23-oktober-2008 vid 13:42
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 45678 14>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media