Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - I främmande farvatten

 Svara Svara Sida  <1 56789 14>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2008 vid 18:11
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Instämmer i att Orlando inte är talanglös, tycker att han gjorde en bra tolkning av rollen i PoTC. I frågan om en fyra så är det både bu och bä. Är det en riktigt bra film är det såklart kul att de gör en till, saken är den att det känns som att risken för att det inte blir fullt så bra som man kan hoppas är rätt stor. Personligen tyckte jag att trean blev lite för mycket, den har visserligen mycket bra delar men det känns lite som att man försökte lite väl mycket och istället blev det lite pannkaka.

Fyran kan vara lovande, beroende på story, dialog och val av skådespelare. Att Zac Efron kan tänkas vara med är ju skandal! Vad ska han där och göra? Räcker det inte med att han gör HSM? Den enda anledningen till att det skulle vara intressant att han var med är att se om han har någon talang alls, för hitills har jag bara sett honom i HSM och Hairspray i vilka han spelar ungefär samma roll. Nej, om Zac Efron ska vara med tycker jag att han ska vara utklädd till en gammal gubbe utan tänder så att han slutar spela på sitt utseende hela tiden.

Kunde inte hålla med mer om allt du skrev.

Yikes! Jag hoppas verkligen inte att Efron ska vara med i Pirates. Han är tillräkligt fånig i HSM Dead
Save 2D-animation!
Till toppen
Jack Teague View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Jack Teague Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2008 vid 18:14
Hur kan du veta att efron ska vara med! när jag träffa han så sa han en hemlighet till mig!
Please let`s play...but i dont know how! Come on, come on, look at you,come on, come on, look at me.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2008 vid 19:14
Postad av Jack Teague Jack Teague skrev:

Hur kan du veta att efron ska vara med! när jag träffa han så sa han en hemlighet till mig!


o.......kej....


Ändrad av Proximus - 23-oktober-2008 vid 19:15
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2008 vid 16:25
Postad av Jack Teague Jack Teague skrev:

Hur kan du veta att efron ska vara med! när jag träffa han så sa han en hemlighet till mig!

Jasså? Vad spännande med hemligheter, men vad har det att göra med den här diskussionen, egentligen?

Tillbaka till Pirates. Rykten kommer och rykten går, men är det någon som har en aning om vad den nya filmen faktiskt kommer att handla om? Kommer den att basera sig runt FoY eller kommer de att hitta på något nytt? Det mest logiska är ju att fortsätta med Fountain of Youth, men man vet ju aldrig. Bara de inte går in på SciFi/Vernes... o.- Inte för att jag har någonting emot Jules Vernes, men hans berättelser vill jag inte gärna se i PotC. Det skulle kännas lite... off. Lite som att sätta flygande tefat i en Indiana Jones-film...
Save 2D-animation!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2008 vid 10:39

Var den sista liknelsen en pik mot fjärde Indy-filmen?

SciFi får de absolut inte använda, men som jag tidigare har sagt, lite Jules Vernes-ig steampunk skulle inte skada.
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2008 vid 12:36
Ja, det var en pik mot fjärde Indy-filmen =P Men den ska inte diskuteras här - so move along now, nothing to see here!
Save 2D-animation!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2008 vid 16:24
Det var ju bara ena halvan av mitt inlägg. Den andra handlade ju om att jag gärna skulle se lite steampunk förekomma i en POTC-film.
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2008 vid 17:02
Jodå, klart jag såg det! Men jag hade inget bättre att säga i mitt inlägg än ett svar på frågan om Indy och vad jag menade med "move along" var att vi inte ska diskutera den filmen mer här eftersom den inte är Disney-relaterad alls. Den som gick Off-topic var ju jag, hehe.

Men nu har jag äntligen har fattat vad "steampunk" innebär och, ja... Jag vet inte vad jag skulle tycka om att ha det i en Pirates-film. Jag ser gärna att de håller sig kvar i en någorlunda realistisk stil i deras "värld" (inte för att pirater som blir till skelett i månljuset och en man med bläckfisk-skägg och sitt hjärta i en låda är särskilt realistiskt, men...), alltså att det inte blir för mycket maskiner överallt och att de har kvar sina svärd och segelfartyg. Jag tycker inte att ångbåtar och skorstenar passar riktigt in i ett "universum" där piraterna är häftiga hjältar och de brittiska kolonisatörerna är skurkar. (Ingen av dem var ju särskilt trevliga i verkligheten, men ett piratskepp hade nog varit det sista jag hade velat träffa på havet på den tiden.) De borde fortsätta spinna på det de har och hålla sig kvar i den världen de har skapat kring PotC. Men det är ju bara vad jag tycker just nu och åsikter ändrar sig gärna, heh.

Jag kan gardera mig med att om de gör det bra så kan jag gå med på lite steampunk i den nya filmen, bara det inte går överstyr och Jack plötsligt ska göra en ny världsomsegling under havet.
Save 2D-animation!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2008 vid 23:03

Nej precis. Som jag skrev i tre tidigare inlägg skulle jag vilja se bara en ångbåtsliknande farkost som någon skruvad karaktär har uppfunnit, gärna spelad av Peter Stormare (två av Sveriges internationella superstjärnor i samma franchise = tummen upp!) är en idé som jag har gått och gnuggat på. Men jag är lite kluven iom att jag även vill att Stormare ska vara en av filmens badguys men inte vill att den här uppfinnaren vare sig ska vare sig särskilt ond eller god utan mer köra sitt eget race med helt egna mål.



Ändrad av 101dalmatiner - 25-oktober-2008 vid 23:06
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2008 vid 09:52
Eller så skulle alan Rickman kunna spela den här uppfinnaren... Stormare skulle kunna vara någon härligt, galen viking eller något i den stilen.
 
 
Den här bilden samanfattar min vision om uppfinnarens säregna stil på sin båt.


Ändrad av 101dalmatiner - 09-december-2008 vid 19:31
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 01:53
Arrrgh! Det är sannerligen fina ideér du kommer med, matey! Jag är själv på jakt efter Ungdomens Källa men jag befarar att jag inte kommer att finna den innan Ragnarök år tjugohundratolv... Mycket synd, då det förmodligen är det enda som kan rädda en undan det hemska öde som faller över oss alla då. Men nu skall vi inte tänka på det utan koncentrera oss på juvliga ting som tanken på det fjärde kapitlet i Pirates of the Caribbean-sviten. Yaarrrrgh! Ol' Jack kommer att tävla med ärkeskurken Hector Barbossa om vem som först kommer att vinna evigt liv! Arrrgh! Jag vet icke hur man ska kunna vänta. 2012 känns för närvarande fruktansvärt avlägset.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 13:31
Det gör det, minst sagt. Ragnarök, år 2012. Hurså? Eh, hur som helst, ja förmodligen är det det som filmen kommer att handla om. En kapplöpning till Ungdomens Källa. Möjligheten finns ju annars att filmen inleds vid Ungdomens Källa som visar sig vara något mycket värre än alla trott...  
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 18:22
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Eh, hur som helst, ja förmodligen är det det som filmen kommer att handla om. En kapplöpning till Ungdomens Källa.

Personligen så tycker jag att det skulle kännas rätt så trist och förutsägbart :/ Känns inte som någon ny och originell idé direkt, så vi får hoppas att de har kommit på något annat sätt att göra filmen intressant på...

Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Möjligheten finns ju annars att filmen inleds vid Ungdomens Källa som visar sig vara något mycket värre än alla trott...

Den idén gillar jag däremot :D Frågan är bara vad det skulle vara... Hmm...


Ändrad av Akeruru - 13-december-2008 vid 18:23
Save 2D-animation!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 22:14
En ny förbannelseee! Oooooh! Pirates of the Caribbean: The Curse of The Fountain of Youth!
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2008 vid 13:38

Vem vet. Om cirka fyra år får vi svaren.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 18:20
Det blir som sagt fyra långa år. Men förhoppningsvis får vi se National Treasure 3 innan dess och kanske Indy 5?
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2008 vid 13:17
Karaktärer vi bara måste få återse:
 
Captain Jack Sparrow
 
Captain Hector Barbossa
 
Gibbs
 
Pintel

Ragetti
 
Cotton
 
Marty the Dwarf
 
Murtogg
 
Mullroy
 
Anamaria
 
Captain Teague
 
Jack the Monkey
 
Mr Cotton's Parrot
 
Yarrgh! Det vore guld värt!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2008 vid 15:18
Motivera gärna varför...
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2008 vid 18:53
Med nöje!
 
Captain Jack Sparrow (för utan honom är det inte riktiga Pirates of the Caribbean)
 
Captain Hector Barbossa (för att han är den karaktär förutom Captain Jack jag tycker bäst om och jag ser fram emot att se honom gå tillbaka till skurkrollen han spelade i "Svarta Pärlans Förbannelse".
 
Gibbs (Ännu en favoritkaraktär som även han känns som en naturlig del av Pirates of the Caribbean, men han kunde återkomma någon gång efter att halva filmen har gått då jag gärna vill ha Ol' Jack på  egen hand en stor bit av handlingen då han alltid är mest fascinerande att följa när han tar sig an problemlösning på egen hand)
 
Pintel (en bra och rolig sidekick)

Ragetti (se Pintel)
 
Cotton (tillför mycket trots brist på dialog. Har en sorts naturlig komisk aura runt sig trots att han är ett stenansikte. Han är även han en naturlig del av Jacks besättning trots att de gjorde myteri mot honom i slutet av "Vid Världens Ände")
 
Marty the Dwarf (Även han komisk men gör även mycket nytta i strid)
 
Murtogg (jag vill ruskigt gärna se hur han och hans kompanjon klarar livet som pirater)
 
Mullroy (se Murtogg)
 
Anamaria (jag har länge undrat vart tösen blev mellan "Svarta Pärlans Förbannelse" och "Död Mans Kista" och eftersom jag tyckte hon var värdig att kallas pirat då hon var redo att offra Elizabeth till Captain Barbossa's besättning utan att blinka, så respekterar jag henne. Yarrrgh!)
 
Captain Teague (vem vill inte veta mer om denne legendariske pirat? Han har sett allt, gjort allt... tänk vilka historier han skulle kunna komma med)
 
Jack the Monkey (Pirates of the Caribbean-filmernas egen maskot. Har även han visat sig vara nyttig i strid. Hans relation till husse Barbossa är även mycket rörande, yarrrgh!)
 
Mr Cotton's Parrot (Mr Cotton är ingenting utan sin kära goja. Den är hans enda chans att kommunicera med omvärlden. Ingen goja, ingen Cotton)
 
Jag hoppas att det är fler som har synpunkter på vad de vill se i den fjärde filmen i Pirates of the Caribbean-sviten. 
 
 


Ändrad av Captain_Sparrow - 17-december-2008 vid 18:54
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2008 vid 13:20

Skådespelare som skulle vara coolt om de fick roller i kommande POTC-filmer:

Peter Stormare (ond)

Alan Rickman (definitvt ond!)

Tim Roth (ond)

Samuel L Jackson (god)

Vincent Gallo (god)

Christina Ricci (god)

Christopher Walken (ond)
 
Bob Hoskins (ond)
 
Heath Ledger (nej förresten...)
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2008 vid 15:13
Yarrrgh! Sir Ben Kingsley och Rutger Hauer skulle även de vara en fröjd att se i en Pirates of the Caribbean-film. Eller vad säger ni, mateys?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2009 vid 08:07
Båda är klockrena vare sig de spelar onda eller goda och jag gillar verkligen Hauers B-actionfilmer så gärna för mig.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2009 vid 12:47

Jag skulle inte ha någonting emot att någon eller flera av pirat-hövdingarna från "At World's End" gjorde ett inhopp i fjärde filmen. De var riktigt intressanta typer, flera av de.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2009 vid 20:32
Den pipiga araben! "And so, we shall go to war!" måste vi få återse någon gång.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2009 vid 14:35
Haar, haar, haar! Aye, indeed we must! Han är fantasiskt humoristisk! Han ges dock inte det utrymme han förtjänar i spelet "At World's End"!
 
Men låt oss samanfatta vad vi kommit fram till så långt:
 
Captain Jack är på jakt efter Ungdomens Källa men likaså är Barbossa och hans nya besättning. Förmodligen kommer filmen att inledas en tid efter att de sista vågorna efter det enorma sjöslaget i slutet av "At World's End" har lagt sig och vi finner förmodligen good ol' Jack mitt uppe i ett litet sidoäventyr han snubblat in på vägen till det huvudsakliga målet. Barbossa och kompani ska ha egna problem, eventuellt i form av konkurens från en annan och mycket ondskefull pirat (möjligen viking) och stridigheter med denne. Vad tycks?
 
 JS     
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2009 vid 12:22
NEEEJ! Det verkar som om Gore Verbinski inte kommer att återvända för att regisera en fjärde POTC-film! Det är verkligen dåliga, dåliga nyheter!!! Han är ju en jättebra regisör och tänk om de penninggiriga slipsnissarna på Disney lägger projektet i händerna på någon tallanglös klåpare!
Till toppen
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2009 vid 15:06
Ja, men det finns också många regissörer som har ett bättre handlag vad gäller action än Gore. Stephen Sommers tillexempel.
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2009 vid 09:33
En förståndig människa, den där Gore Verbinski. Wink
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2009 vid 12:11
Arrrgh, snarare en dåre! Bara en fullständig byfåne skulle lämna detta ärofulla projekt. Bäst för honom att han ändrar sig annars kommer han snart att vara lika glömd i Hollywood som den där tallanglösa jäntan Hannah Montana kommer att vara inom cirka ett år.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2009 vid 13:16
Jag anser inte att han är någon idiot eller byfåne om han lämnar POTC-serien. Det är rätt så förståeligt om han vill pröva på nya saker och efter tre filmer så har han väl fått ut allt man kan tänka sig få ut som regissör för dessa filmer. Även om nästa film skulle ha jättebra handling och ha nya karaktärer att forma, så hade det inte varit särskilt givande för Gore som regissör, då inte kan bli så mycket skillnad i erfarenhet med en fjärde film.

Konstnärliga personer är ofta rädda för att hamna i ett fack, att stanna upp och inte kommer någon vart, att hela tiden upprepa vad man tidigare har gjort. Jag tycker inte Gore ska behöva klandras om det i slutändan visar sig att han lämnat POTC-serien. Att jaga sina drömmar och att vilja utvecklas artistiskt är ingenting jag tycker man ska klanka ner på på förhand.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 56789 14>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media