Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Råtatouille

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Starchild View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera Starchild Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Råtatouille
    Postad: 28-maj-2007 vid 04:27
Denna film hade inte fått någon egen kategori ännu så jag skapar en :)
såg nämligen trailern igår.. och den verkar faktiskt rätt kul..
 
till och med så jag kan överväga och gå se den på bio fast sf inte visar med orginal tal längre..
 
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2007 vid 11:28
Tyckte att den första teasern var lockande. Sedan när trailern visade vad filmen egentligen kommer att handla om, tappade jag lusten att se den över huvud taget.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2007 vid 19:08
Jag såg också trailern nu när jag var på bio i helgen. Tyckte råttan var jättesöt! Tongue Filmen verkade kanske rätt rolig, men handligen var inte så mycket att skryta med...
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2007 vid 22:02
Visst, som i alla Pixars filmer är allting mycket snyggt och råttan är söt. Men jag fick en dålig smak i munnen av trailern. Helt meningslös film helt enkelt.
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 17:10
Håller med... Ganska värdelös handling, men det kanske är värt att se någon gång bara för att det är bra animerat..
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
ImustbeNicer View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera ImustbeNicer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2007 vid 20:48

verkar som en underbar film <3

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2007 vid 22:13
Tycker inte heller det verkar vara den bästa handligen, men filmen verkar småskön ändå. Kommande WallE är kanske svårt att yttra sig om, men en film om en robot känns inte riktigt som det helt rätta. Hoppas Pixar lyckas hålla stilen. Ratatouille blir det i alla fall till att se på bio, som alla tidigare Pixarfilmer :) Hoppas på ännu en lyckad film i alla fall.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2007 vid 21:24

Någon som hört vad filmen fått för recensioner i USA? Den har väldigt fint betyg på imdb. Kan man hoppas på ännu en hit? Smile



Ändrad av Hades - 02-juli-2007 vid 22:40
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2007 vid 23:42
Lite envägskommunikation här, men kolla betygen: http://movies.yahoo.com/movie/1808490293/critic
 
Hur lovande verkar inte detta? Dessutom ligger den för tillfället på 33 (!) plats på imdb's top 250. Visserligen har den bara fått runt 6000 röster, men i alla fall!
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 23:22
Kan inte någon lägga upp en länk till en trailer? Vill så gärna se ens sådan. (Är lite för lat för att leta själv...Wink)
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2007 vid 17:40
ingen trailer men 9 bra minuter från filmen: http://youtube.com/watch?v=NwrJjLDIj1w&mode=related&search=

Ändrad av mimmi - 15-juli-2007 vid 17:47
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2007 vid 00:11
Första trailern, som bara visade att råttan ville smaka gourmet tyckte jag var utrtrist och lockade mig inte alls. Men sedan såg jag den långa trailern och insåg att filmen verkar ha både handling, charm och humor. Måste se den snart.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2007 vid 19:40
Postad av mimmi mimmi skrev:

ingen trailer men 9 bra minuter från filmen: http://youtube.com/watch?v=NwrJjLDIj1w&mode=related&search=
Tack för länken! Den var minst lika bra som trailerna (?) brukar vara.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2007 vid 00:04
Premiären närmar sig. Någon som skall gå? Får lite mer Disneykänsla av trailern till den här filmen, än på länge. Verkar mer lik Hitta Nemo än Cars, så att säga. Får se om jag lyckas knö mig in på Bergakungen på fredag Tongue

Ändrad av Hades - 15-oktober-2007 vid 00:05
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2007 vid 00:14

Jag känner mig fortfarande negativt inställd till råttan så jag pröjsar inte för en biljett till den. Jag håller med om att den verkar bättre än Cars, men det säger inte mycket. Snacka om B-film.

Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2007 vid 07:05
Tror inte att många blir besvikna på denna film, en av Pixars bästa IMO. 
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2007 vid 00:36
Jag tror den är rätt öken. Folk har kallat den ett mästerverk!? Men för tusan, Mona Lisa är ett mästerverk! Det där är en spånig film om en råtta som vill bli kock? Jag går i alla fall och väntar på att Pixar ska bli originella igen.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2007 vid 11:23
Man kan väl inte jämföra en tavla med en film? Men att kalla den för mästerverk är nog kanske att ta i för min del, att den är underhållande, rolig och intressant att titta på är jag säker på att den är. Den som väntar på något gott blir aldrig tjock :)
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2007 vid 21:26
Nyligen hemkommen från biografen och man kan väl bara gratulera Pixar. Ännu en kanonfilm. Helt klart det snyggaste de producerat, jag är helt facinerad. Framförallt bakgrunderna och miljöerna men även figurerna, och då främst råttorna, är extremt välgjorda. Musiken är riktigt bra, karaktärerna och röstskådespelarna likaså. Handlingen är inte riktigt lika bra som allt det andra, men det gör ingenting. Ratatouille är en riktigt bra, och framför allt snygg film. En stabil 4/5.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2007 vid 22:12
Såg du den på engelska eller svenska? Jag har funderat på om jag ska gå och se den.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2007 vid 22:33

Jag såg den på engelska, tror inte den är lika bra på svenska. Svårt att säga förstås, men skådespelarna var som sagt riktigt bra i originalet.

Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2007 vid 09:46
Jag var och såg den i lördags på bio och den var jättebra!
den hade lite av allt, action, spänning, komedi och romantik..
Jag satt och log genom hela filmenBig%20smile
Gå och se den!!!
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2007 vid 21:10
Tilläggas bör nog att vuxna förmodligen har mer behållning av filmen än "småbarn", precis som med the Incredibles (även den Brad Birds verk). Ratatouille är inte den mest händelserika film man sett kanske, dessutom är den ganska lång. Filmen kryllar inte heller av direkta skämt, och vissa av de som finns är ganska vuxenorienterade (både sex- och spritskämt förekommer). Läste någonstans att matintresserade nog kommer uppskatta filmen extra mycket. Det är nog jäkligt sant, alla kockar lär älska den eftersom mat till viss del är vad filmen går ut på Smile
 
Är fortfarande lika facinerad över hur snygg filmen är än! Scenen där Remy tittar ut över Paris på kvällen måste ju vara bland det snyggaste som animerats. Gillar dessutom att människorna är trovärdiga även om de inte är realistiska, precis så som de ska vara (se Skönheten och Odjuret bla).


Ändrad av Hades - 22-oktober-2007 vid 21:11
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2007 vid 23:02
"mat till viss del är vad filmen går ut på"
 
Av just den anledningen som jag säger: "Stay back, råttäckel".
 
Skam att den desutom hade premiär 19/10 och drog all uppmärksamhet bort från betydligt bättre Puhs Heffaklump Halloween.


Ändrad av 101dalmatiner - 23-oktober-2007 vid 11:59
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2007 vid 22:51
Postad av ImustbeNicer ImustbeNicer skrev:

verkar som en underbar film <3

Håller med! jag tycker den verkar vara riktigt riktigt bra!SmileSmile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2007 vid 19:16
Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Postad av ImustbeNicer ImustbeNicer skrev:

verkar som en underbar film <3

Håller med! jag tycker den verkar vara riktigt riktigt bra!SmileSmile
Det mystiska är att "ImustbeNicer" har skrivit i princip samma sak till 2 andra filmer. Jag undrar vem det är.
Men jag kan inte heller annat än hålla med annars. Även om handlingen kan tänkas vara lite "hmmm", så ska jag se den p.g.a. animationen som sägs vara riktigt bra.
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2007 vid 11:42
Tycker den var 2000-talets hittills tråkigaste film.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2007 vid 13:22
Jag såg den i veckan. Jag tyckte den var helt okClap


Redigera knappen är din vän...


Ändrad av Proximus - 10-november-2007 vid 17:29
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2007 vid 15:24
Jag tycker den var helt okej. ;)
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2007 vid 22:49

Jag tycker att den var en av de roligaste och mysigaste filmer jag någonsin sett. Jag älskar animeringen och karaktärerna. Linguini var min absoluta favorit. Har alltid älskat Brad Bird's filmer och jag rekomenderar den här varmt. Thumbs%20Up

Och ja, min mamma är kock och hon älskade också filmen. Tongue
Ska absolut springa och köpa den när den kommer ut på DVD!
It's a piece of cake
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media