Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Jack Sparrow-böckerna

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Jack Sparrow-böckerna
    Postad: 01-juni-2007 vid 07:09

Plockar ut ett paket från posten innehållande alla sex Jack Sparrow-böckerna senare idag. Är det någon här som har läste de? I så fall, vad tycker personen i fråga om de?

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2007 vid 09:00
Har nästan läst ut första boken, riktigt bra faktiskt. Lite väl simpelt, men bättre än överskattade Harry Pottface i alla fall.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2007 vid 16:00
Så... ingen annan som läst de? Eller tänker göra det?
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2007 vid 16:04
Jag har inte riktigt koll på vilka böcker det är. Vad heter de, mer exakt, så jag kan leta upp dem på adlibris eller nåt?
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2007 vid 16:55
Första boken är Cortés Svärd, andra boken Sirenernas Sång, tredje Piratjakten osv.
Läste ut Cortés svärd för tio minuter sen, börjar med Sirenernas Sång... nu!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2007 vid 22:54
Läste ut Sirenernas Sång för några minuter sen. Nästan lika bra som första boken. Börjar med Piratjakten... nu!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2007 vid 11:42
Läste ut Piratjakten för några minuter sen, det håller i sig. Börjar med Vålnaden... nu!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2007 vid 15:23
Läste ut Bronsåldern förut och började med bok nummer sex, Silverskeppet. Hittills är det en mycket trevlig bokserie för alla Jack Sparrow-fans.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2007 vid 12:16
Läste ut den senast utgivna boken, Silverskeppet, i serien för några minuter sedan. Nu får man tålmodigt vänta på bok nummer 7, Guldstaden. Börjar läsa Svarta Pärlans Förbannelse... snart! 

Ändrad av 101dalmatiner - 06-juni-2007 vid 12:16
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2007 vid 16:05
Hur många böcker finns det med Jack Sparrow?
Dom böckerna som du läst, utspelar dom sig innan filmerna?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2007 vid 16:18
Hittills har det utkommit sex böcker (vilka jag sedan i lördags har läst ut samtliga av), fler är på väg. Ja precis de utspelar sig innan. Jack är bara 17-18 år i de här böckerna. Sedan har tre böcker som helt är baserade på filmerna också utkommit och jag började läsa Svarta Pärlans Förbannelse tidigare idag. De har dock såvitt jag vet ingenting med Jack Sparrow-böckernas författare att göra utan är helt enkelt filmerna berättade på ett simplare sätt. 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2007 vid 20:43
Ve och fasa! Får vänta ända tills september innan nästa bok släpps! Arrgh!Angry
Till toppen
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
inläggsval inläggsval   Citera Walt Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-september-2007 vid 18:12
Jag behöver lite hjälp här. jag tror att kanske 101dalamtiner kan hjälpa till. jag har sökt runt lite på de där jack sparrow böckerna och tydligen har de kommit ut i fel ordning i sverige.. http://en.wikipedia.org/wiki/Pirates_of_the_Caribbean:_Jack_Sparrow

Dessa är de engelska:                   och dessa är vad jag tror de svenska
The Coming Storm                              har inte kommit ut?

The Siren Song                                   Sirenernas sång

The Pirate Chase                                Piratjakten 

The Sword of Cortés                          Cortés svärd

The Age of Bronze                             Bronsåldern

Silver                                                  Silver

City of Gold                                       Guldstaden

The Timekeeper                                ???

Dance of the Hours                           ???

 Sins of the Father                             ???

 Poseidon's Peak                                ???

 
Fler är på väg att komma ut.
 
med de hjälp som jag behövde var.. om jag har översatt rätt vilka böcker är då. "silverskeppet" och "vålnaden" ?
 
101 dalmatiner.. du har ju läst dem som har kommit ut i sverige.. kan du då trycka på länken, scrolla ner och läsa handlingen av böckerna för att se vilken titel som stämmer med vilken ? eller om det finns någon annan som har läst böckerna som kan göra likadant?

All our dreams can come true... if we have the courage to pursue them.

---------------------------

Var belåten och du kommer vara den rikaste människan i världen.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-september-2007 vid 18:35
Jo, svenskarna har verkligen klantat till översättningarna på några av delarna. Såhär är det:
 
1. The Coming Storm - Cortés Svärd *
2. The Sirens Song - Sirenernas Sång
3. The Pirate Chase - Piratjakten
4. The Sword of Cortés - Vålnaden *
5. The Age of Bronze  - Bronsåldern
6. Silver - Silverskeppet (på vissa hemsidor nämns den bara som Silver)
 
och Guldstaden kommer ut i slutet av månaden tror jag.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2007 vid 20:18
Hoppas informationen var till någon nytta, Walt Disney.
Till toppen
zerch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 02-februari-2008
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera zerch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2008 vid 17:21
Vad kom först? Filmerna eller böckerna?
Har det kommit ut fler böcker?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2008 vid 22:42
Filmerna kom först, böckerna började pumpas ut under 2006 (tror jag), sedan mitt senaste inlägg har det kommit 8 böcker, jag vet inte hur många som är översatta till svenska hittills. Jag ska införskaffa de så småningom och läsa alla böckerna från början.
Till toppen
zerch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 02-februari-2008
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera zerch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2008 vid 22:47
Hur är dem då?
Det står ju barnböcker, typ..
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2008 vid 12:50
Som sagt, jag tycker de är helt okej. Mycket bättre än de monstruöst överreklamerade Harry Pothead (Usch!). Men jag vet inte hur din smak är så jag kan bara säga vad jag tycker.
 
 
Till toppen
zerch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 02-februari-2008
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera zerch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2008 vid 15:09
Ser om jag hittar någon på bibblan :)
Bara det inte är för mycket "barnbok" så går allt bra för mig.

Det finns ju böcker om filmerna, svarta pärlans förbannelse, död mans kista osv.. Men den sista, vid världens ände, där näms inte "skriven för barn", som de gör för de andra två.
  Du kanske har läst dem tre? Var den tredje annorlunda?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2008 vid 15:23

Jag har redan berättat att det finns tre filmer som bygger på böckerna och ja, jag äger och har läst alla tre. Tredje boken har på framsidan liksom de två andra böckerna texten "Filmen berättad för barn" så då har väl hemsidan du läst på bara skippat att skriva det. Den tredje var inte annorlunda, lika bra (ur kvalité-synpunkt). Det roliga med de tre böckerna är att jag tycker att första filmen är bäst och andra "sämst" men jag tycker att andra boken är bäst och första sämst. Det gjorde mig förvånad. Och nej, de är inte "för mycket" barnböcker. Vissa saker har de ändrat för att det som funkar på film inte alltid gör det på sidorna i en bok, för det mesta är det okej, men jag blev gravt besviken på hur de slaktade Jacks entré i första boken. Men jag rekomenderar de ändå för alla sanna POTC-älskare, Jack Sparrow-böckern är bättre och ett absolut måste.

Till toppen
zerch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 02-februari-2008
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera zerch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2008 vid 15:52
Ok.. Då ska jag leta efter dem ;)
Tack så mycket! Nu vet jag mer
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2008 vid 16:36
Det är lugnt. Och vill du snacka mer POTC, filmer, böcker, spel etc. Så säg bara till.
Till toppen
zerch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 02-februari-2008
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera zerch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2008 vid 15:39
Tänkte lite.. Det finns inga böcker om Will och Elizabeth Tuner?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2008 vid 12:38
Nej. Men de tre böckerna baserade på filmerna har de ju som två av de tre huvudrollerna så tekniskt sett handlar de ju om Will och Liz.
Till toppen
Jack Teague View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Jack Teague Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2008 vid 22:20
Är böckerna spännande? I just asking!
Please let`s play...but i dont know how! Come on, come on, look at you,come on, come on, look at me.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2008 vid 13:09
Hyfsat spännande och ganska roliga. Mysig sommarläsning helt enkelt.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2008 vid 11:37
coolt ska gå till bibblan och se om dom har några sparrow-böcker
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2008 vid 13:42
Det har de säkert. Biblioteket i min stad har det så jag skulle bli förvånad om inte de flesta har köpt in åtminsonde några av böckerna.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2008 vid 13:43
men hur bra är dom egenkligen
betygsätt dom
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media