Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disneyland Paris 15-årsjubileum

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Disneyland Paris 15-årsjubileum
    Postad: 12-juni-2007 vid 23:53
Jag ska till Disneyland i Paris i år för första gången i mitt liv, och det är ju tydligen 15-årsjubileum i år med ny parad och allt. Någon som varit där i år och vet hur det är?

Jag längtar så sjukt mycket!  :D



Ändrad av mimmi - 01-juli-2007 vid 03:07
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2007 vid 22:26
Lycko ost! Jag var där förra året, vill dit igen.
 
 
Jag tycker det är väldigt bra på Disneyland. Jag såg en väldigt bra teater/musikal, i fjol var det Lejonkungen. Vet inte vilken film de ska göra i år, men den teater/musikalen tycker jag du borde gå och se.
 
Förresten var där från när de öppnar tills de stänger på kvällen. Det är så mycket man vill hinna se, och det kan ta tid i köer osv. Hoppas du får en jätte trevlig resa! Big%20smile
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2007 vid 01:04
Jag var där i juni 2004, det var underbart. Bästa nöjesparken som jag varit på. Jag skulle verkligen vilja åka dit igen.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2007 vid 11:53
Jag var där 1996, och vill inget hellre än att åka tillbaka! Tidernas upplevelse. Var där i mars, så det var inte högsäsong. Helt grymt var det, klart det bästa jag vart med om Thumbs%20Up
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2007 vid 12:22

Vad avundsjuk jag blir! Shocked Har aldrig varit där, men bestämt mig för att jag ska dit någongång innan jag dör. Så är det bara. Wink

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2007 vid 22:13
Ah vad glad jag blir! Jag tror definitivt att det blir min bästa upplevelse hittils också. Ska försöka att inte ha så höga förväntningar bara, blir alltid bäst när man inte har det.  Big%20smile
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2007 vid 23:09
I detta fallet är det nog ingen fara ;)

Ändrad av Hades - 18-juni-2007 vid 23:10
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2007 vid 15:02

Det var en av de bästa upplevelser i mitt liv.

 
 
När ska du åka mimmi?
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2007 vid 04:23
Postad av Doris Doris skrev:

Det var en av de bästa upplevelser i mitt liv.

 
 
När ska du åka mimmi?


det blir någon gång i början/mitten på juli. Ganska dålig tid att åka på egentligen kanske.. lär nog vara en hel del människor och köer till precis allting. Thumbs%20Down
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2007 vid 10:06
Jo det kan ju hända att det är mycket folk, men du får det nog ändå jätte bra.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2007 vid 12:33
Det känns som om jag också måste åka dit någon gång i mitt liv. Och jag som aldrig ens har lämnat Sverige. Men visst vill man åka dit efter alla dessa positiva inlägg. Hoppas du får det trevligt där mimmi.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2007 vid 12:44
När jag var där så behövde jag bara köa till Space Mountain. Det var i en timma, men allla andra åkattraktioner hade knappt någon kö.
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2007 vid 16:22
tack så mycket Egd_som_fan.  :)

Men Mendez, under vilken månad var du där?
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2007 vid 21:48
Det ska bli så spännande !!! Big%20smile. Jag har väntat så länge på Disneyland Paris 15 årsjubileum!!!! Jag ska dit i sommar och det kommer att bli så underbart!!!! Även fast jag varit där 4 gånger så är det som att komma till en helt ny park för alla nyheterna!!!! DET KOMMER ATT BLI SÅ HÄRLIGT!!!
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2007 vid 22:51
Postad av mimmi mimmi skrev:

tack så mycket Egd_som_fan.  :)

Men Mendez, under vilken månad var du där?
Juni.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2007 vid 21:20
Jag ska dit i  mitten eller slutet av juli TongueSmileSmileSmile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2007 vid 06:21
Haha, då kanske vi ses mimmi pigg ;)   dock utan att veta om det.
Jag ska dit någon gång mellan den 18 och 24 juli, så mycket är nu klart.  Big%20smile

Jag har hört att allt inom området (förutom mat & dylikt) ingår i priset, är det så? Eller finns det attraktioner och liknande som kostar extra?
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2007 vid 13:53
Postad av mimmi mimmi skrev:

Haha, då kanske vi ses mimmi pigg ;)   dock utan att veta om det.
Jag ska dit någon gång mellan den 18 och 24 juli, så mycket är nu klart.  Big%20smile

Jag har hört att allt inom området (förutom mat & dylikt) ingår i priset, är det så? Eller finns det attraktioner och liknande som kostar extra?
 
Ja vi kanske ses, Jag ska bo på Davy Crockett ranch . Inga attraktioner kostar något extra , allt ingår i antren. Men shoppingen blir nog intressant i år med 15 års temat. Håll i pengarna! Det är lätt att mista dom i Disneyland.LOLLOLLOL
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2007 vid 14:55
Här är Disneylands paris sida inför 15 årsjubileumet!!! toppensida!!!SmileSmile
 
 
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2007 vid 19:09

I morgon tar jag väskorna och åker till Disneyland paris!!!Big%20smile Ska vara borta i två veckor. Disneyland i 3 dagar. Det är deras 15 års jubeleum så det blir extra mycket magi! Jag vet att mimmi ska dit också. Jag berättar allt när jag kommer hem!,Big%20smileBig%20smileBig%20smile

Vi ses!!!Big%20smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2007 vid 16:36
Hoppas du får det bra mimmi pigg!!
 
 
Och mimmi när du får tid kan du väl skriva om hur det var där?
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2009 vid 21:52
På min födelsedag ska jag åka till EuroDisneyland Resort Paris.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2009 vid 16:53
I vilka fler vhs-er än i aristocats och mästerdetektiven basil mus finns disneyland paris trailern från år 1995.

Ändrad av Eliaspbo - 02-september-2009 vid 19:52
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2009 vid 21:55
Jag funderar starkt på att åka dit nu i höst. Dilemmat ligger i pengarna som inte rullar in när man är arbetslös, men efter vad man hör så låter det som att det verkligen är värt att åka dit? Ni som har varit där, har ni bott inne på Disneyland och hur var det i så fall? Är det ett minus att åka under höstmånaderna eller kanske rentav bättre med tanke på köer och sådant? Och har jag verkligen fattat det rätt att allting ingår i entrépriset? Förutom mat, shopping och liknande såklart?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2009 vid 22:32
När jag var där, 1996, bodde vi inne på Disneyland på ett fantastiskt hotell som hette Sequoia Lodge. Hotellet hade vildmarkstema, Disneykänsla och...ja, jag vet inte. Jag tyckte det var helt briljant.
Jag har ju alltså bara varit där en gång, då tidigt på våren, och jag tippar på att våren och hösten är de bästa årstiderna att åka dit på just för att slippa trängsel och köer något sånär. Jag är förvisso ruskigt sugen på att åka dit i december något år, men tror inte det är optimalt om man vill slippa folk.
När jag var där var jag för liten för att åka de större attraktionerna, men det var ingenting jag brydde mig speciellt mycket om då. Tänk dock på att det är ohyggliga mängder pengar som kommer rulla. Hur mycket vi gjorde slut på, på tre dagar, minns jag inte men ja...jag tycker att Liseberg är dyrt i vanliga fall...tjena.
Det är helt klart värt det. Min Disneylandvistelse är fortfarande det bästa jag varit med om. Jag vill verkligen åka tillbaka, och om läge ges kommer jag göra det. Fantastisk upplevelse!


Ändrad av Hades - 07-september-2009 vid 22:33
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2009 vid 15:40
Vet någon var det finns disneyland i sverige.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2009 vid 16:32
Ingenstans. Det enda Disneyland i Europa är i Paris, Frankrike
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2009 vid 16:35
När kommer disneyland i sverige. disneyland paris ligger långt bort, och jag vill att ett disneyland ska komma till sverige så att jag slipper att åka så långt.

Och dessutom undrar jag hur många disneyland paris trailrar som finns i sverige och i vilka filmer dom finns.

Ändrad av Eliaspbo - 16-september-2009 vid 16:41
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2009 vid 16:59
Chansen att det skulle öppna ett Disneyland i Sverige är ganska liten. Så det är nog ingenting du bör hoppas på allt för mycket.


Ändrad av Daniel - 16-september-2009 vid 17:05
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2009 vid 09:24
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

När kommer disneyland i sverige. disneyland paris ligger långt bort, och jag vill att ett disneyland ska komma till sverige så att jag slipper att åka så långt.

Och dessutom undrar jag hur många disneyland paris trailrar som finns i sverige och i vilka filmer dom finns.
 
Ehh, Det finns 5 Disneyland världen över. Ett i Frankrike, två i USA, ett i Japan och en i Kina.
För det första, varför skulle någon ängna sin tid åt att bygga ett Disneyland i ett så litet och kallt land som Sverige?
Och som du förhoppningsvis vet, är disneyland en UTOMHUS park! I Sverige hade fan allt vattenskadats på en dag, och vintern ska vi inte tala om. Dessutom är Sverige inte så insatt i Disney som övriga länder dom byggt parkerna i.


Ändrad av Art_of_Minnie - 19-september-2009 vid 18:05
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media