Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Frankenweenie

 Svara Svara Sida  <123
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2015 vid 09:45
Orkar inte läsa igenom allt som skrivits här just nu eftersom jag strax ska iväg till stan. Men med tanke på att jag aldrig komenterade vad jag tyckte om Frankenweenie innan den släpptes så får jag göra det nu

jag ÄLSKAR den! Så underbart med stop motion, vackert designmässigt med att göra filmen i svartvitt trots att dockorna och kulliserna (se extramaterialet) gjordes i färg. Storyn är enkel och otroligt söt och jag älskar verkligen burtons sätt att altid stå på de lite udda människornas sida.

För mig hamnar Frankenweenie bland toppen av Burtons filmer. Min Burton topp 5 just nu är:

1 corpse bride
2 Edward shissorhands
3 Dark shows
4 Frankenweenie
5 Big fish

Ändrad av Dreamer - 13-april-2015 vid 09:45
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2015 vid 14:05
Postad av Dreamer Dreamer skrev:

Orkar inte läsa igenom allt som skrivits här just nu eftersom jag strax ska iväg till stan. Men med tanke på att jag aldrig komenterade vad jag tyckte om Frankenweenie innan den släpptes så får jag göra det nu

jag ÄLSKAR den! Så underbart med stop motion, vackert designmässigt med att göra filmen i svartvitt trots att dockorna och kulliserna (se extramaterialet) gjordes i färg. Storyn är enkel och otroligt söt och jag älskar verkligen burtons sätt att altid stå på de lite udda människornas sida.

För mig hamnar Frankenweenie bland toppen av Burtons filmer. Min Burton topp 5 just nu är:

1 corpse bride
2 Edward shissorhands
3 Dark shows
4 Frankenweenie
5 Big fish


Fantastiskt att du placerar "Dark Shadows" på plats tre.... Samtidigt som det är lite weird att Sweeney Todd som är en dubbelt så bra film inte ens nämns. Men du kanske helt går på känsla och inte så mycket på analys.

Jag vill gärna prata lite om "Dark Shadows" med en person som faktiskt har sett den och fattar att Burton är ett tvättäkta geni och unikum. Såg du "Big Eyes" på bio? Jag såg den två gånger.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2015 vid 19:11
Big eyes? Fan har jag missat en burtonsfilm!!! Det här måste jag ändra på. ??

sweeney todd är jättebra och jag älskar musikaler men den kommer inte på min fem i topp lista eftersom jag inte är så förtjust i skräckfilmer och det är ju en skräckmusikal. :)

ah jag googlade lite nu. Big eyes hade premiär nyligen. Jag blev mamma i slutet av november så jag har mina skäl till att inte vara så uppdaterad gällande filmer och att inte ha sett på bio sen dess. Måste kolla upp när den släpps på dvd dock för dwn MÅSTE ses XD

dark shadows är ju ingen disneyfilmer men jag antar att vi kan prata om den i den här tråden. Vad ville du diskutera angående filmen? :D





"avatar av fireleaming"
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2015 vid 17:20
Postad av Dreamer Dreamer skrev:

ah jag googlade lite nu. Big eyes hade premiär nyligen. Jag blev mamma i slutet av november så jag har mina skäl till att inte vara så uppdaterad gällande filmer och att inte ha sett på bio sen dess. Måste kolla upp när den släpps på dvd dock för dwn MÅSTE ses XD

Ajajaj, det var hemskt tråkigt att höra. Beklagar verkligen.



Postad av Dreamer Dreamer skrev:


dark shadows är ju ingen disneyfilmer men jag antar att vi kan prata om den i den här tråden. Vad ville du diskutera angående filmen? :D


Det är måhända ingen Disney-film, men den är bättre än majoriteten av filmerna som Disney krämar fram nuförtiden. Och regisserad av Burton, som verkligen kan kopplas till bolaget sedan mer än 30 år tillbaka.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2015 vid 22:27
Men på tal om Dark Shadows, finns väl massor att diskutera. Även om jag inte har sett den sedan bion 2012 så går jag fortfarande och skrattar åt en del av skämten. 

Först och främst måste väl nämnas att det måste vara en av 2000-talets mest underskattade filmer, tillsammans med Rango.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2015 vid 20:17
Eww Rango är något av det sämsta jag sett ever....

jo dark shadows är så underbart skruvad och det går inte att göra en bättre humorfilm i vampyrgenren. Twilight och andra skitvampyrfilmer släng er i väggen. Dark shadows har riktiga vampyrer och de glittrar inte!
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Bjekkergauken View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2014
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera Bjekkergauken Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2015 vid 23:04
Postad av Dreamer Dreamer skrev:

Eww Rango är något av det sämsta jag sett ever....

Instämmer där. Den är knappast det sämsta jag sett, men knappast Oscar-material, speciellt inte när den ställdes mot filmer som Kung fu panda 2 och A cat in Paris. Den hade några skämt jag skrattade åt men jag kommer ihåg väldigt lite annat från den, stilen var trist och storyn var en generisk "liar revealed"-plotline, vilket är en cliché som jag hatar.


Och tillbaka On-topic, jag hade rätt mycket förväntningar om Frankenweenie när den var på väg (Älskar Nightmare before christmas) Men det tog mig ända till i vintras innan jag såg den, och tyckte inte den levde upp till Nightmare before Christmas eller Corpse bride. Den hade definitivt sina ljuspunkter men karaktärerna är ointressanta och mot slutet driver den ut i onödiga sidospår. Fin stil, men för lite substans.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2015 vid 07:44
Postad av Bjekkergauken Bjekkergauken skrev:


Postad av Dreamer Dreamer skrev:

Eww Rango är något av det sämsta jag sett ever....


Instämmer där. Den är knappast det sämsta jag sett, men knappast Oscar-material, speciellt inte när den ställdes mot filmer som Kung fu panda 2 och A cat in Paris. Den hade några skämt jag skrattade åt men jag kommer ihåg väldigt lite annat från den, stilen var trist och storyn var en generisk "liar revealed"-plotline, vilket är en cliché som jag hatar.


Och tillbaka On-topic, jag hade rätt mycket förväntningar om Frankenweenie när den var på väg (Älskar Nightmare before christmas) Men det tog mig ända till i vintras innan jag såg den, och tyckte inte den levde upp till Nightmare before Christmas eller Corpse bride. Den hade definitivt sina ljuspunkter men karaktärerna är ointressanta och mot slutet driver den ut i onödiga sidospår. Fin stil, men för lite substans.


corpse bride är ju den bästa av de tre men jag tycker personligen att ingen av dem är dålig. De är ju rätt olika varandra och då särskilt Frankenweenie som är mer mysig och har ett betydligt lugnare tempo än de övriga två. Håller inte med dig om att karaktärerna är ointressanta men smaken är ju som baken och hur kul skulle det vara att diskutera en film om allatyckte lika? :P
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2015 vid 11:40
Tack för den
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Bjekkergauken View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2014
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera Bjekkergauken Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2015 vid 13:11
Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:

 
Vafalls?! Nu tror jag bestämt hormonerna har gröpt ur hjärnan på dig! Rango är inget annat än ett modernt mästerverk inom animerad film! Ett eko av klassiska Don Bluth-historier möter de vackraste miljöerna och karaktärerna som dagens teknik förmår att skapa.


Som vanligt är du tolerant mot andras åsikter, ser jag.


Ändrad av Bjekkergauken - 02-maj-2015 vid 13:12
Till toppen
Änglahund View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 05-april-2017
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Änglahund Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-oktober-2020 vid 08:14
Ska nog ta och damma av den här förbisedda pärlan till helgen.

Jättemysig trots sina brister.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media