Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Happy Heffaloween!!!

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Happy Heffaloween!!!
    Postad: 19-oktober-2016 vid 23:00
Glad Heffaloween alla Heffa-fans!
Idag är det elva år sedan "Pooh's Heffalump Halloween Movie " släpptes onsdagen den 19:e oktober 2005!

Sorgligt nog är det också på dagen tio år sedan jag firade Heffaloween för sista gången tillsammans med personen som var delaktig i uppfinnandet av denna storslagna högtid...

Nåväl, detta är en tid för glädje. För tecknad film och godis!

Under 2016 har jag gjort två stora fynd som jag inte begriper kunnat undgå mig under mer än tio år. Merchendise! Jag fann först en liten plastfigur föreställande Heffa iförd sin pirathatt, hållandes en trick-or-treat-pumpa! Sedan fann jag att det finns en ljudsaga som bygger på filmen! Bok och cd!
Bara faktumet att det överhuvudtaget existerar merch kopplat till "Pooh's Heffalump Halloween Movie" är både märkligt och underbart.

Så när jag inatt sett den härliga uppföljaren på det sprudlande mästerverket för tolfte gången (samt på engelska för tredje) så ska jag krypa till kojs och lyssna på berättelsen i sagoform!

Happy Heffaloween and to all a spooky night! Ho! Ho! Ho!
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2016 vid 00:26
Inte för att jag på något sätt delar din kärlek för den här filmen, men jag måste ändå tillstå att det är kul att se ett sådant ihärdigt hyllande av densamma Smile Oftast verkar så kallade fans endast dyrka det som för närvarande är populärt och/eller politiskt korrekt att gilla. Som exempelvis den senaste Star Wars-filmen, Suicide Squad eller the Avengers. Människor som innerst inne inte vet mycket alls om det berörda franschiset i fråga, och som inte brydde sig ett dugg innan det blev en social status-förhöjare att betraktas som nerd eller hardcore fan.

Din fascination och kärlek inför Nalle Puh och Heffa känns i alla fall genuin och trovärdig. Kudos!
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2016 vid 23:05
Tack ska du ha, broder. Någon gång i framtiden hoppas jag finna någon att dela denna passion med. Chanserna är försvinnande små, men det vore underbart.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2017 vid 18:00
Glad Heffaloween alla Puhtaster! Idag fyller "Puhs Heffaklump Halloween" tolv år!
Det firas med att strax se filmen för trettonde gången (och fjärde gången med engelskt tal).
Heffantastiskt!
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2017 vid 18:28
När jag var liten så var jag jätterädd för denna filmen när Ruu och Heffa kom till det där läskiga trädet. En väldigt bra film som jag alltid komma ihåg för att den skrämde mig när jag var liten men fortfarande var skitbra så måste nog ta och se denna film igen.
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2017 vid 18:29
Och alla läskiga ljud
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2017 vid 16:35
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

När jag var liten så var jag jätterädd för denna filmen när Ruu och Heffa kom till det där läskiga trädet. En väldigt bra film som jag alltid komma ihåg för att den skrämde mig när jag var liten men fortfarande var skitbra så måste nog ta och se denna film igen.


Visste inte att du var så ung. Hur gammal var du 2005, när filmen släpptes?

En modern klassiker.
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2017 vid 19:33
Var bara 3 då haha
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2017 vid 23:09
Filmen Heffaklump halloween är en medelmåttig film anser jag. Visst har den sin charm men då den blandar in avsnitt från serien så känns den inte så nyskapande. Men såklart en sevärd film som fungerar vid halloween.
MVH
   //Håkan
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2017 vid 23:10
Postad av Disneyfantast Disneyfantast skrev:

Filmen Heffaklump halloween är en medelmåttig film anser jag. Visst har den sin charm men då den blandar in avsnitt från serien så känns den inte så nyskapande. Men såklart en sevärd film som fungerar vid halloween.


Den blandar inte in avsnitt från tv-serien. Den har tv-filmen "Boo to you too, Winnie the Pooh" inbakad i mitten.
Vilket är billigt och lågt, men om man ändå ska se den varje år gör det ju ingenting att den ingår i "Heffalump Halloween Movie".
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2018 vid 23:55
Glad Heffaloween!!!
Ska nu se "Pooh's Heffaklump Halloween Movie" för fjortonde gången och på ryska för första gången.
Till toppen
TonyTonka View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-juli-2018
var: Kungälv
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera TonyTonka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2018 vid 18:42
Varför just på ryska? xD
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2019 vid 06:41
Postad av TonyTonka TonyTonka skrev:

Varför just på ryska? xD


Försöker se den på så många olika språk jag kan.
Hade kommit över en rysk version så det var enda anledningen.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2019 vid 23:01
Gla' Heffaloween!
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2019 vid 23:15
En synnerligen god Heffaloween tillönskar jag eder alla!

Och 102dalmatiner hälsar också givetvis.
Han bad mig meddela att han snart är tillbaka från sin lilla paus.
Till toppen
Heffaloween View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 20-oktober-2019
Status: Offline
Poäng: 3
inläggsval inläggsval   Citera Heffaloween Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2019 vid 18:50
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

En synnerligen god Heffaloween tillönskar jag eder alla!

Och 102dalmatiner hälsar också givetvis.
Han bad mig meddela att han snart är tillbaka från sin lilla paus.


Tack detsamma!

Hoppas alla fick en underbar Heffaloween-helg.
Det fick åtminstone jag.
Till toppen
Heffaloween View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 20-oktober-2019
Status: Offline
Poäng: 3
inläggsval inläggsval   Citera Heffaloween Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2019 vid 19:00
Inatt, ganska precis en kvart innan spöktimmen skickade jag igång "Pooh's Heffalump Halloween Movie" för femtonde gången!
Filmen fyller fjorton, och den fantastiska högtiden skulle man kunna säga fyller tretton.

Det som gjorde tillfället mest speciellt var ändå såklart att det var första gången jag såg den ljuvliga lilla filmen på japanska!
Prick en månad efter att ha sett "Pooh's Heffalump Movie" på det magiska språket.
Och det blev ännu mer lyckat nu än 19/9.
Sångerna i den här filmen gjorde sig betydligt bättre än i föregångaren. Lumpy och Roos röster kändes ännu mer bedårande.
I övrigt var det ingenting som stack ut direkt.
Kanga låter för gammal men det har hon ibland gjort på andra språk också.

Som vanligt avrundade jag med att spela det mysiga DVD-spelet.... men på japanska!
Och när jag väl kröp till kojs så lyssnade jag på ljudsagan "Heffaklumpens Halloween".

Heffantastisk helg!
Till toppen
Änglahund View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 05-april-2017
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Änglahund Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2020 vid 21:00
Glad Heffaloween, alla Heffa-diggare! 

15 år sedan denna ljuvliga pärla släpptes på DVD!

Vilken fullspäckad dag man har haft! Jösses, jag är helt slut... 

Inledde morgonen vid Boda. Läste där båda böckerna "Puh och Heffaklumpen" och "Heffaklumpens Halloween". Sedan bar det vidare av emot  Vinön. Väl där promenerade jag runt i den fantastiska naturen och läste två stycken sällsynta comics med anknytning till Bambi.

Sedan på kvällen tog jag färjan tillbaka till fastlandet. Åkte hem och packade och tog mig till den adress jag nu befinner mig på, där jag precis börjar bli redo att se "Puhs Heffaklump Halloween" för 16:e gången. Första gången på tre år som jag ser den med svenskt tal, det känns efterlängtat. 

Godiset och läsken står framme. Pumpagubben är tänd och DVD-menyn står och spelar den mysiga melodin på repeat. Jag är nu redo att bänka mig för årets mysigaste filmkväll.

Hoppas ni andra njuter också. 


/Glada Hälsningar, Charlie!


Ändrad av Änglahund - 19-oktober-2020 vid 21:05
Till toppen
Änglahund View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 05-april-2017
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Änglahund Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2020 vid 18:00
Hade ni övriga fans också en lika heffantastisk Heffaloween som jag?



Hela veckan har gått i Heffaloweens tecken! 
I tisdags spelade jag "Bus och Försvunnet Godis" på japanska igen.


Ikväll hade jag ett Heffaloween-blot uppe på Boda Berg. 
Till toppen
GuybrushUMThreepwood View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 50
inläggsval inläggsval   Citera GuybrushUMThreepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2021 vid 23:15
Glad Heffaloween!

15 år sedan den fantastiska högtiden firades officiellt för första gången. Ska nu se filmen för 17:e gången och på ryska för första gången (det var bara någon skum lektordubb jag fick höra 2018!).

Detta kommer bli episkt. 
Till toppen
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2022 vid 19:40
Happy Heffaloween allihopa
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media