Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bästa rösten

Svara Svara Sida  123 4>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Bästa rösten
    Postad: 21-augusti-2006 vid 14:37
Bästa rösten, till vilken figur?

Motivera också, annars blir väl Danne-mannen sur. ;) Och jag också för den delen.

Själv tycker jag mkt om Alice i Alice i Underlandet, på svenska. Den är naaajs
what's so civil about war anyway?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2006 vid 15:45
Hm, är det verkligen att motivera varför? "Den är naaajs"?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

var: Sverige
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2006 vid 21:50
Nu ska vi vara snälla

bra fråga det där ju men jag måste nog säga sofia källgren och andledningen till det är nog för jag gillar skönheten och odjuret så mycket plus att sofia har en sån vacker röst och Belle är ju skönheten så då passar det ju med en skön/vacker röst till henne då
Love will be your guide
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

var: Sweden
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2006 vid 22:20
Ah, Rikard Wolf som Scar! Han har den där suveränt elaka klangen på rösten som är vemodig och ondskefull på samma gång. Väldigt djurisk dessutom.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2006 vid 23:11

Jag håller med om Rikard Wolf.

Men Mikael Samuelsson som Jafar i Aladdin är riktigt bra.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2006 vid 19:13
Ojojoj, vilken svår fråga! Jag tycker om de flesta rösterna faktiskt. Men om jag ska ta nån från de senaste filmerna jag sett så måste Rutt och Tuke från Björnbröder ligga bra till. De två grabbarna från Hipp Hipp som gör rösterna passar så himla bra till två sinnesförvirrade älgar.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2006 vid 14:59
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Hm, är det verkligen att motivera varför? "Den är naaajs"?

Nämen åååh, ursäkta mig! FÖRLÅT MIG, SNÄLLA!
Jag kan säga så här istället:
"En enastående tolkning av Lewis underbara bok, med en mycket vacker enastående drömmande röst som passar mycket bra till denna blonda tös."
Till toppen
Brownie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 25
inläggsval inläggsval   Citera Brownie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2006 vid 15:06
Egentligen kan jag ej komma på en röst som är riktigt dålig, men jag håller med om att både Belles och Scares röster är perfekta, men jag tycker även om Aladdin och Jasmines röster för jag tycker att de sjunger utmärkt och har en bra röst när de pratar.
Men jag gillar även alla röster i Lejonkungen, där kan jag inte komma på en enda röst jag inte gillar och tycker också att Pocahontas och Ariels röster är mycket utmärkta. Tyvärr gillar jag inte Ariels brytning.
Hej hopp
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2006 vid 19:10
jaja scar så klart hehe hur kunde jag glömma bort honom/ rikard wolf ? han passar som sagt perfekt sådär rostig och elak hehe 

så ja de blir nog scar och belle då kan inte komma på några fler just nu  ( hihi scars elaka röst och belles snälla och vackra röst vilka motsatser :P) ...men det finns säkert nån eller några fler hehe
Love will be your guide
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2006 vid 19:25
Tja... Papa De Wahlgren som Mushu från Mulan, han har en hög plats på listan. Lite så där Hip-Hop-tjosan i'an, Wahlgren får ju ta alla Eddie Murphy-roller fast på svenska. Och han gör det bra.

Utanför klassiker-listan (måste bara ta med honom) finnes en figur vars liv är till för att bära och vara problem för övriga i stacken. Har ingen aning om vad röstskådespelaren heter, men figuren är inte mindre än Flip ifrån ''Ett småkryps liv''.

Ändrad av Jake - 29-augusti-2006 vid 19:29
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.

Till toppen
quasilie View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera quasilie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2006 vid 03:07
Postad av Jake Jake skrev:

Har ingen aning om vad röstskådespelaren heter, men figuren är inte mindre än Flip ifrån ''Ett småkryps liv''.

Är det inte Björn Kjellman? Det står säkert någonstans här på sajten men jag orkar inte kolla just nu. ^___^

Min favoritröstskådespelare är Joakim Jennefors som gjorde Quasimodo (och även en massa andra dubbningar till allt möjligt man kan tänka sig, inte bara Disney). Han har en skön, mild, snäll röst och sjunger fantastiskt bra.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2006 vid 20:50
min favorit är nog Beppe Wolgers som Baloo eller Per Fritzell & Jan Rippe som Timon & Pumbaa eller John Harryson som Joakim von Anka eller Jörgen Lantz som Nasse. det finns väldigt många bra!
motivering? tja... dom är väldigt bra!! kommer inte på nån annan motivering...
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2006 vid 23:48
Jag tycker att Per Fritzell och Jan Rippe gör det radarparet bättre än orginalets Nathan Lane och Ernie Sabella.
   Deras röster passar lite bättre, de är mer hysteriska eller vad man ska säga. Sen är orginalens skratt så ... tama.
   Det var min personliga åsikt, tack för mej!

/\
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2006 vid 11:14
Postad av quasilie quasilie skrev:

Postad av Jake Jake skrev:

Har ingen aning om vad röstskådespelaren heter, men figuren är inte mindre än Flip ifrån ''Ett småkryps liv''.

Är det inte Björn Kjellman? Det står säkert någonstans här på sajten men jag orkar inte kolla just nu. ^___^

Det är helt klart Björn Kellman! Han är en av Sveriges absolut bästa skådespelare! Jag blev så glad första gången jag såg "Småkyps liv" när jag hörde hans röst. Han har varit berättarröst i en annan animerad film en gång, nämligen Svanprinsessan.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2006 vid 20:00
usch vilken svår fråga!!! Jag gillar ju scars röst alldeles extra, för den är så mörk, ruggig och såå underbar jag ryser varje gång han börjar sjunga- "Jag vet att ni saknar förmågan..."
Skönhetens är oxå väldigt vacker och... ja jag kan nog sitta hela natten och skriva... man det orkar jag inte nu...
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2006 vid 21:33
Lady och Lufsens är ju inte jätteomtalade heller, men dem gillar jag verkligen! Egentligen gillar jag de flesta rösterna, men det finns några jag inte gillar.. Vilka var det nu igen?
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

var: Närheten av GBG
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2006 vid 00:27
1. Scar! Alla gånger. Han låter grymt ond, och grymt sexig(varför nämner ingen det? får man inte?)!
2. Ursula är ju riktigt sjysst också. Mest för att hon låter precis som en ond version av min mamma : )
3. Åså är jag förtjust i Prins John. Han låter så grymt gnällig, och känns verkligen som någon som får allt serverat på silverfat... Perfekt.

Hmms. Mina tre favoritskurkar alltså... Där ser man.

- jag är en bacill
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2006 vid 09:39
Serige är faktiskt bra på att ta fram passande röster (eller var) tex. lejonkungen, de svenska låter nästan likadana som de engelska rösterna.
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
quasilie View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera quasilie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2006 vid 17:34
Postad av saxkrig saxkrig skrev:

1. Scar! Alla gånger. Han låter grymt ond, och grymt sexig(varför nämner ingen det? får man inte?)!

Klart man får. ;) Frågar du mig finns det otroligt många Disneyfigurer som är sexiga. Riktigt sexiga...
Till toppen
Antigone View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera Antigone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-september-2006 vid 18:15

Är det bara svenska röster som gäller? Jag har sett de flesta filmerna på svenska i o m att det varit vhs, men de senaste åren har ju flera gått på bio med engelskt tal. Dom är helt enkelt...bättre. Jag brukar ha svårt för barnröster, dom har en tendens att vara gnälliga och gälla som Nemo i Hitta Nemo, då föredrar jag den engelska ungen.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-september-2006 vid 22:43
man är ju mer van med de svenska rösterna så de är väl de som man kommer ihåg bäst, men jag diggade verkligen  Ellen DeGeneres som Dory ( doris men Ulla Skoog är bra hon oxå :)) det är nog den engelsktalande rösten som jag minns bäst och fastnat för...

en röst som jag inte diggade var Belles orginall röst nämligen  Pagie O`Hara men det beror nog som sagt på att jag bara älskar Belles svenska röst som jag nämt tidigare i denna tråd och så är det ju den som jag alltid har hört ;)
Love will be your guide
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-september-2006 vid 18:53
Jag vet vem som har snyggaste/sexigaste rösten.
En från min favorit film. Fattar ej varför ingen har sagt honom?
Simba såklart Heart
Som vuxen alltså.
Man riktigt hör hur snygg han är. Och själva lejonet simba är assnygg. Om jag varit ett lejon så hade jag varit jätte kär i honom. Och om han varit en människa så skulle jag också varit jätte kär.
Han har en sån varm, lugn, sexig röst Embarrassed
Jag ryser varje gång han talar efter att han, Timon och Pumba gått över stocken (när simba blir "äldre") Sen när han sjunger "Hakuna Matata" Och weilar som f*n så låter det såå snyggt.

Ah! Jag tror jag är kär Heart
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2006 vid 14:19
Hehe, jag håller med dej, han låter som att han är jättesnygg! Undrar om han finns på bild någonstans, fast om man ser honom kanske man blir besviken...

/\
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2006 vid 15:23
Här är bilder på Frank Ådahl: http://frank.adahl.se/bilder2.htm.

Frank må vara en bra sångare men han är ingen vidare skådespelare...

Postad av sockerpajen sockerpajen skrev:

Jag ryser varje gång han talar efter att han, Timon och Pumba gått över stocken (när simba blir "äldre") Sen när han sjunger "Hakuna Matata" Och weilar som f*n så låter det såå snyggt.

Jag tror inte det är Frank som weilar i slutet av sången, jag tror det är samma som originalet och då borde det vara Joseph Williams som sjunger...

Ändrad av Daniel - 16-september-2006 vid 15:24
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Stesse View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera Stesse Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2006 vid 17:54
Postad av Mendez Mendez skrev:

Jag håller med om Rikard Wolf.

Men Mikael Samuelsson som Jafar i Aladdin är riktigt bra.

Jag håller med om de båda. Gillar också

Dan Ekborg - Anden
Sofia Källgren - Belle
Tommy Körberg - Odjuret
Joakim Jennerfors - Quasimodo
Sissel Kjyrkjebo - Ariel
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2006 vid 18:21

Vad heter han som gör Mushus röst? Iallafall, han gillar jag.

Till toppen
quasilie View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera quasilie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2006 vid 18:27
Postad av Mendez Mendez skrev:

Vad heter han som gör Mushus röst? Iallafall, han gillar jag.

Det är Papa Dee.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2006 vid 19:55
Postad av Daniel Daniel skrev:

Här är bilder på Frank Ådahl: http://frank.adahl.se/bilder2.htm.

Frank må vara en bra sångare men han är ingen vidare skådespelare...

Postad av sockerpajen sockerpajen skrev:

Jag tror inte det är Frank som weilar i slutet av sången, jag tror det är samma som originalet och då borde det vara Joseph Williams som sjunger...

Jaja skit samma, i så fall så har Joseph Williams också grym röst Wink
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2006 vid 20:05
Oj, det visste jag inte. Det låter inte äns som honom.
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2006 vid 11:25
oh, Gud. Är det så han ser ut! Det passade inte ihop med min bild..

/\
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 4>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media