Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Peter Pan

Svara Svara Sida  123 4>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Peter Pan
    Postad: 21-augusti-2009 vid 14:39
Jag tycker verkligen att Peter Pan är en av de bästa filmerna från "förr" ( kan man säga så? :)

Den är mysig och den har sina stunder. Tycker att Peter som karaktär är väldigt bra. Han är lite självisk och små arrogant men det gör att han sticker ut lite : D Sångerna kunde vart bättre, den enda jag tycker om är "Flyg iväg", Men filmen är vacker och man skulle ju göra vad som helst för att få åka till "neverland" hahaha!
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2009 vid 08:53
Eliaspbo: Om du inte vill se filmer som du inte tycker om så är det väl bara att låta bli att titta. Hur svårt kan det vara?

Jag har varit med och diskuterat Peter Pan tidigare i den här tråden och jag tycker fortfarande att den är sevärd. Inte lika mörk som boken, men jag tycker Disney har gjort ett bra jobb med att göra berättelsen lite snällare och roligare.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist

Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2009 vid 19:53
Nu förstår jag inte riktigt vad du säger. Förklara så att jag förstår.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2009 vid 22:11
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

101dalmatiner, sockerpajen och daniel vet nog säkert hur man kan slippa se filmer och serier som man inte tycker om

Det är väl ganska enkelt: Det räcker med bara en gnutta självkontroll. Det allt som behövs. ^_^

I övrigt en underlig sak att skriva.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist

Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2009 vid 18:38
Alla måste inte tycka om peter pan, och alla måste inte tycka om pinocchio heller. 101dalmatiner, sockerpajen och daniel vet nog säkert hur man kan slippa se filmer och serier som man inte tycker om
Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2009 vid 22:50
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av Ankisten Ankisten skrev:

Dock tycker jag att den kunde ha varit lite mörkare... Smee är rolig men förstör vissa av scenerna tycker jag:P 

Hur tänker du dig att den skulle kunna vara mörkare? Jag är helt med på noterna, den skulle kunna vara mörkare, men jag tänkte om du hade något exempel? Jag kan nämligen själv inte riktigt sätta fingret på det.

Menar du att Smee blir för flamsig, eller hur är det han förstör scenerna? Smile

Jag är ju sämst på att förklara sånt härXD Men i bonusmaterialet kan man ju se bilder från en "mörkare" version av Peter Pan, jag tyckte den verkade spännande^^
     När Krok och Smee har kidnappat Tigerlilja och man får se grottan som är formad som en dödskalle stiger ju spänningen, men så börjar Smee flamsa runt och filmen blir lite fånig, tycker jag. Å andra sidan så är det ju hans personlighet, de kan ju inte bara ändra den... Och nu säger jag emot mig själv;P
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2009 vid 16:35
Postad av Ankisten Ankisten skrev:

Dock tycker jag att den kunde ha varit lite mörkare... Smee är rolig men förstör vissa av scenerna tycker jag:P 

Hur tänker du dig att den skulle kunna vara mörkare? Jag är helt med på noterna, den skulle kunna vara mörkare, men jag tänkte om du hade något exempel? Jag kan nämligen själv inte riktigt sätta fingret på det.

Menar du att Smee blir för flamsig, eller hur är det han förstör scenerna? Smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2009 vid 14:23
Ojoj asså jag har inte sett den här filmen på hur länge som helst, men blev grymt sugen på att se den när jag läste igenom trådenJag har den ju på DVD, ska nog se den när jag har skrivit det här klart

Jag var ju bara tvungen att skriva min åsikt om Peter Pan nu, haha Jag tycker om den här filmen, men det är inte en favorit. Jag kommer dock ihåg att jag älskade den när jag var yngre. Min favoritkaraktär är Smee, han är så rolig! Han och Krok tillsammans är ju helt oslagbara, haha! Tingeling gör mycket för filmen också, hon är personligen en av mina favoritkaraktärer inom Disney's filmer.

Ändrad av DisneyFanatic - 23-maj-2009 vid 14:24
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2009 vid 16:48
Håller med Disneygalningen och Bara lilla jag^^ det är en fin scen=)

Började alldeles nyligen samla disneyklassikerna på dvd, och Peter Pan var den första jag köpte^^ Väldigt bra tycker jag, och själva storyn om en pojke som inte vill bli vuxen måste väl vara bekant för alla? Dock tycker jag att den kunde ha varit lite mörkare... Smee är rolig men förstör vissa av scenerna tycker jag:P 
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2009 vid 20:13
Det jag tycker är allra bäst med den scenen du nämnde, är att George avslöjar att detta är något han minns från när han själv var barn och det knyter på ett sätt ihop säcken och George blir lite mer mänsklig och inte bara den sura pappan som slänger ut Nanna.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Disneygalnigen View Drop Down
Springschas
Springschas

Poäng: 44
inläggsval inläggsval   Citera Disneygalnigen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2009 vid 21:32

Peter Pan är en av mina favoriter. Den är rolig och bra. Den bästa scenen är i slutet är familjen står i fönstret och tittar på Peter Pan när han flyger i väg med sheppet. Filmen har en bra sång. "Flyg iväg"

Jag tycker att han som gör Kapten Krok på engelska är jättebra.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2007 vid 11:56
Nej det är ett svårt val, eftersom båda är så pass olika. Disneys har sin charm och är nog mer söt och rolig än vad spelfilmen är. Spelfilmen är faktiskt förvånande tragisk enligt min mening.

Det är synd att inte Mr Darling är med mer haha den människan borde få en egen serie eller något, han är så klockren.LOL
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-september-2007 vid 13:34
Ja, det lade jag märke till direkt, att boken blivit "uppdelad" mellan Disney och spelfilmen. Vet inte vilken variant jag tycker är bäst, de har sina fördelar båda två.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2007 vid 22:09
Hade för mig att det var något sådant.

Men det är intressant att det har blivit lite att spelfilmen har med vissa grejer och Disney de resterande. Nu finns det ju i o försej högar med filmer om Peter Pan men för att fokusera på dessa två så tycker jag det är intressant hur två så lika grundhistorier (de bygger ju ändå på samma bok) kan utveckla sig åt så olika håll. Nu menar jag inte att de är totalt olika för det är de ju inte, men för att vara samma historia är de ändå relativt olika. 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2007 vid 16:48
Jo, det stämmer. I boken i alla fall. Han glömmer bort henne efter ett år (tror jag det var), men nästa år dyker han upp och då har han redan glömt att han glömde henne året innan. Sen glömmer han bort henne ett tag igen och när han dyker upp nästa gång så är hon vuxen och har egna barn.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2007 vid 13:01
Jo det är sant. Han minns ju henne då men om jag minns rätt är det väl meningen att han ska hämta henne varje sommar och ta henne till landet Ingenstans men att han glömmer henne efter bara en sommar eller så? Jag kan dock ha virrat ihop det nu, var som sagt ett tag sedan jag såg den.Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-september-2007 vid 19:06

Ha, jag var tvungen att gå och titta efter. På svenska heter den bara Peter Pan, men det visade sig vara Peter and Wendy som jag har läst. Ska försöka hitta Peter i Kensington gardens, det hade varit kul att läsa den också.

Jag har inte sett uppföljaren, så jag kan inte säga nåt om den. Men i boken när Peter kommer tillbaka till Lena och hennes dotter, så kommer han ju ihåg henne? Han undrar till och med var John och Mikaels sängar är nånstans. Däremot så har han glömt bort henne under många år däremellan.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-september-2007 vid 16:49
Jag håller med dig där Svenzon (vilken chock va?Tongue). Spelfilmen om Peter Pan (jag antar att du menade den med Jeremy Sumpter?) har med det som Disneys version saknar och tvärtom. De kompletterar varandra på något sätt.

Vilken var det du läste nu? Peter Pan i Kensington Gardens eller Peter Pan och Wendy? Är inte 100 på att jag fick titlarna rätt där då det var ett par år sedan jag läste dem.

Den största ändringen jag minns att man gjorde var väl att Peter mindes Wendy senare, vilket vi ser i uppföljaren. I boken glömmer han ju bort henne ganska snabbt.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-september-2007 vid 09:50
Nu har jag (äntligen Embarrassed) läst boken om Peter Pan. Jag kommer ihåg att jag lånade den på biblioteket för ett antal år sedan, men att jag inte läste mer än ett par kapitel då. Vilket jag inte för mitt liv kan begripa varför, den är ju jättebra! Det är roligt att filmen följer boken till stor del, man känner igen det mesta. Till och med Kroks egen uppfinning, cigarrhållaren som gör att han kan röka två cigarrer samtidigt, har Disney tagit med. Den största skillnaden är (såklart) att Disney gjort filmen mindre våldsam. Indianerna och pojkarna släpper ju varandra efter att de tagits till fånga, men i boken slåss de på blodigt allvar. Det blir bitvis väldigt blodigt i boken.

En grej jag funderade på var att man nästan kan säga att boken är ett mellanting mellan Disneys Peter Pan och spelfilmen. Fast boken kom ju först, så man kan inte säga så egentligen. Men det som Disney inte har tagit med i boken, det är med i spelfimen och tvärt om. Tongue
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2007 vid 13:50

Skäms nästan över att jag inte ens har börjat läsa boken än... Tongue Men jag håller med om att indianerna är roliga. Hövdingens dans är ju bäst.

Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2007 vid 01:27
Hrm, hur gick det med böckerna Ariel och Svenzon? Tyckte ni de var bra?Wink Såg just filmen. Indianerna är allt ett roligt släkte. "Vad gjorde mannen röd?" LOLHövdingen är grym heheTongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 18:20
Wendy är ju omdöpt till Lena redan i den svenska översättningen av boken. Så att hon heter det i filmen är kanske inte så konstigt.

Jag har precis köpt boken "Peter Pan". Ska bli kul att äntligen läsa den. Smile
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 15:55

Läs den och tala sedan om för mig vad du tyckteSmile Kul att höra andras åsikter om sådant man läst.

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2007 vid 20:41
Bara_lilla_jag:  jo iofs :) det har du rätt i :D

jag ska läsa Peter Pan i Kensington Garden så fort jag har tid den finns som tur var på biblioteket att låna ;)

Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2007 vid 11:12
Wendy är kanske vanligt utomlands, men hur många svenskar heter Wendy? Troligen därför dom bytte till Lena som är ett typiskt svenskt namn.
Han ska ju vara mer mallig, det är ju grejen med honom. Har du läst boken innan, "Peter Pan i Kensington Gardens"? Den är också bra.
"Peter Pan och Wendy" liknar ju mer spelfilmen med Jeremy Sumpter än disneys version, fast det spelar inte så stor roll då båda är bra. Wink 
Ja, extramaterialet var riktigt bra faktiskt. Walt Disney står själv och pratar så helt klart lyckat. Smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2007 vid 15:35
Jag undrar en sak med denna filmen
När filmen dubbades så översattes wendy namn till Lena men jag förstår inte varför, för att Wendy är väl ganska normalt namn?

förövrigt håller jag på att läsa boken nu som Peter Pan baseras på :) "Peter Pan och Wendy" och den är bra :) även om ting är mer svartsjuk och peter är lite mer mallig och mycket mer glömskare i boken än i filmen

Ändrad av Ariel_ - 27-april-2007 vid 15:37
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2007 vid 15:27
disney_girl: ja dokumentärerna tyckte jag var bra
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

var: Sverige
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2007 vid 14:13
Ni som har 2 disc utgåvan. Är det bra extramaterial ?
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2007 vid 13:39
Jag tycker Peter Pan är en bra film. När jag såg den för någon vecka sedan, märkte jag att jag aldrig sett hela filmen.. Hehe..
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2007 vid 21:19
Disneys version kallar jag en smula förvirrande, för många frågor för en sån förhållandevis kort film. Men efter att ha sett Hook från -91, som förklarar både det ena och det andra, är inte historien så invecklad längre. När man förstår historien någorlunda blir den nästan sann.

Ändrad av Jake - 21-april-2007 vid 22:50
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.

Till toppen
 Svara Svara Sida  123 4>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media