Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disneyskurkar

Svara Svara Sida  <123
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
tokar86a View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera tokar86a Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2004 vid 22:58
Finns det något mer som tyder på att han passar som rösten till scar.
Jag tror inte att det är riverdanse-truppen på turne

Administrator på Pokemon.se/forum
Till toppen
Allied View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

var: Sverige
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera Allied Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2004 vid 20:47

Aa, jag tycker att Rikard Wolff har en skön röst!
Han röst passar som rösten till Scar!

Kalle e bäst!
Till toppen
DJURGÅRDAREN View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera DJURGÅRDAREN Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2004 vid 10:54

min favorit är självklart Scar (Lejonkungen för dom som inte vet även om det här är en aning övertydligt) han har den här Michael Madsen (Kill Bill, Reservoir dogs, mycket bra filmer) kännsla som är helt iskall över det han gör med hans planering, och sedan lyckades de få en svensk (Rikard Wolff) som var mycket bra också.

Marcus

"Sanningen, ehh sanningen är i betraktarens ögon..."

"Scar"

Till toppen
tokar86a View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

inläggsval inläggsval   Citera tokar86a Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2004 vid 12:35
Ja det är han. Han sejer litte roliga repliker.

Till toppen
Allied View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera Allied Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2004 vid 12:34
Hades är väldigt rolig också!
Kalle e bäst!
Till toppen
tokar86a View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

inläggsval inläggsval   Citera tokar86a Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2004 vid 12:33
Jag tycker att björnbusarna i duktals är bra. Dom är liksom sköna i sit set att utrycka sej.

Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori

Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2004 vid 16:06
Jago måste vare den skönaste "sidekicken" Han är så härligt små elak plus att han har så sköna repliker."Har ru problem, kråka?"mm.
Öjebos klart bästa insatts hittills.

"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2004 vid 15:43
Mina favoritskurkar måste bli Kapten Krok och Prins John. Fast John Silver är också bra, om man nu kan kalla honom skurk.., och så hunnerna förstås. Och Scar och Jafar... Hm, det var inte lätt att bestämma sig! Annars brukar ju skurkarnas hantlangare vara mycket roligare, som Sir Väs, Herr Smee, hyenorna, Jago... osv...
Till toppen
Chiara View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Chiara Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2004 vid 11:52
Jag måste lyfta fram Madame Mim som jag måstea säja är den perfekta häxan för en sådan saga som Svärdet i Stenen. Hon är en av mina favoriter när det gäller skurkar, annars finns det andra bra, som t.ex "gammla ettiksgurkan Edgar"
/jag önskar jag vore lite starkare, lite roligare och lite mer som du.

Önskar jag kände nån som var Disneyintresserad. Alla andra är oförstående.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori

Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2004 vid 21:28

Mina två favorit akurkar är Gaston från Skönheten och Odjuret, och Frollo från Ringaren i Notre Dame.

Ingen av dem kan kallas för kvinliga IMHO, Gaston är kanske den mest maskulina av alla Disney-karaktärer. Anledningen till att jag gillar de här två skurkarna är ganska enkel, de har ett klart motiv med att vara "bad". Båda två vill ha hjältinnan, vilket jag tycker är ganska "lagom-ont", och ganska förståeligt. 

Själv är jag inte jätteförtjust i kvinnliga skurkar, vet inte varför det bara är en känsla. 

"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2004 vid 15:52
En intressant iaktagelse Rogerrex och den kan göras intressantare. För utöver det faktum att, som du skriver, ondskan ofta utgjorts av starka kvinnliga karaktärer så är det ju så att de manliga skurkarna (enligt mig åtminstone) har mycket starka kvinnliga drag. Detta syns inte minst på de du även nämner, nämligen Jafar, Krok och Scar.

En slump, eller är det så att "kvinnliga drag" hos män (kraftigt markerade ögonbryn och skarpa ansiktslinjer) är något vi faktiskt uppfattar som "elakt"?

Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2004 vid 14:48

Håller med. Och styvsystarna+Cruella är de roligaster bitcharna.

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Rogerrex View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Rogerrex Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2004 vid 13:20

I nästan alla disneyfilmer finns det gott och ont och det är rätt intressant att det onda ofta utgjorts av starka kvinnliga karraktärer. Dessa kvinnliga skurkar som Sjöhäxan Ursula, Den Onda Fen, Cruella de Vil, Madame Medusa och Drottningen i Snövit har blivit några av Disneys allra mest uppskattade figurer. När det gäller manliga skrukar finns det så klart Kapten Krok, Scar och Jafar men är inte de kvinnliga skurkarna ofta lite mer intressanta?

De tecknare som arbetat med dessa karraktärer har onekligen lyckats. Mina personliga favoriter måste nog vara Den Onda Fen i Törnrosa samt Madame Medusa i Bernard och Bianca. Dessa damer är egentligen två motpoler. Den Onda fen är graciös och har en fantastisk stil medan Medusa är rätt klumpig - älskar de scener när hon kör Träskmobil och skriker åt Snoops.

Vad tycker ni andra? Vilka Disneyskurkar gillar ni - och varför?

Till toppen
 Svara Svara Sida  <123
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media