Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Sagokasettband

Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2007 vid 04:46
Jag hade länge undrat varifrån jag egentligen fått informationen om att Rafiki heter just Rafiki, för de nämner ju inte hans namn i filmen och det står inte på baksidan av fodralet. Min kompis hade ingen aning om vad han hette, men så märkte jag att vi hade ett sagoband med Lejonkungen där Rafiki är berättaren och presenterar sig i början! :D

Ändrad av mimmi - 04-juli-2007 vid 04:49
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

var: Sverige
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-april-2007 vid 21:07
Jag har även haft Lejonkungen med en annan berättelse. Kommer inte ihåg vad den hette.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-mars-2007 vid 20:45
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Men som sagt, en del musiksagor är ju lite skumma. Som min Bumbibjörnarna till exempel. Det bygger på ett avsnitt men ingen av rösterna är från avsnittet.

Samma sak kommer jag ihåg med Nalle Puh-musiksagorna (de som spelades in på sena 80-talet och var baserade på tv-avsnitt) där var helt andra röster än i tv-serien. Bl.a kommer jag ihåg att Ulf Peder Johansson spelade Nasse.

Ändrad av ErikaJansson - 18-mars-2007 vid 20:47
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-mars-2007 vid 18:12
Men som sagt, en del musiksagor är ju lite skumma. Som min Bumbibjörnarna till exempel. Det bygger på ett avsnitt men ingen av rösterna är från avsnittet. Äkta musiksagor tycker jag dock är de som inte bygger på klassikerna. Min polare hade en hel påse med musiksagor, Luftens Hjältar och Kalle Anka och hans vänner ställer till med fest (eller nåt sånt) var de vi lyssnade på mest när vi skulle sova efter att ha varti ute och röjt.
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-mars-2007 vid 12:40
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Jag har haft Lilla Sjöjungfrun, Lejonkungen, Pocahontas,Ringaren i Notredame m.fl.
Jag kom på att jag hade också en Den lillla sjöjungfrun-musiksaga (nåväl, boken finns nog kvar hemma hos mina föräldrar), jag tror den hette någonting i stil med "Grottans hemlighet". Något annat roligt med den var att den verkar ha varit en samproduktion mellan KM Studio och Media Dubb.
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-mars-2007 vid 12:01
Jag har haft Lilla Sjöjungfrun, Lejonkungen, Pocahontas,Ringaren i Notredame m.fl.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2007 vid 17:11
Ha, det är samma som min bror har. :D
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2007 vid 11:25

När du säger det så, jag har också ett med Ducktales OCH med Teenage Mutant Ninja Turtles. Vilken har din brorsa? Jag har "Soltjuvarna".

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2007 vid 16:16
Där står "Walt Disney's musiksaga" på alla mina sagokasettband. Och alla följer filmernas händelser. Det är till och med samma röster och repliker (givetvis är inte alla repliker från filmerna med... men de som är det är tagna direkt från filmerna) och sånger. Den enda som inte är samma som filmen är Lady och Lufsen....

Hittade ett band med DuckTales och ett med Teenage Mutant Ninja Turtles också. Det sista var min brors, enbart. Tongue
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-januari-2007 vid 21:08
Ta och gör det. Man blir barn på nytt.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-januari-2007 vid 19:54
Har nåt liggandes i en gamal skokartong, ''Mimmi och jag - ett magiskt zoo''.

Har aldrig lyssnat på det men det ska tydligen vara en kassett-med-bok.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.

Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf

var: Sweden
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-januari-2007 vid 17:08
Jag hade också en del. De jag kommer på nu är:

Lady och Lufsen
Pocahontas
Skönheten & Odjuret: Belles födelsedag
Och nån, tror det kan vara Luftens hjältar..
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-januari-2007 vid 09:22
Haha, musiksagorna is the shit. Grävde fram de få jag äger för nån vecka sen och lyssnade på de. Jag har dock faktiskt ingen som är en direkt adaption av en disney-klassiker. Men jag har "Djungelboken: Mowgli i knipa", "Bumbibjörnarna: Bombo får en vän", "Kalle Ankas Hundtvätt", "Musse Pigg och Bönstjälken", har haft Robin Hood, men det var nog ingen musiksaga med vända blad och tjosan hejsan utan inspelat från filmen tror jag. Härlig upptäckt med mina musiksagor är att Peter Wanngren är berättare i nästa allihop. Jäkla mysig röst, kan inte fatta att det är han som gör Tiger (bäst av alla hitills) när man hör kasetterna.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2007 vid 20:08
Haha, jag trodde nog att jag inte var ensam. Big%20smile

Ingen som har Lady och Lufsen då? Eller som har hört den nån gång och undrat över varför den inte följer filmen?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2007 vid 19:19
Jag hade också en hel del sådana kasettband. Vill minnas att det var flera av Den lilla Sjöjungfrun och flera Djungelboken. Även Lejonkungen och en del till.
Djungelboken var kanske 3st. Det var som uppföljare på ettan, fast uppföljare inte finns på den filmen ConfusedTongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2007 vid 17:59
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Ingen som kommer ihåg de här kasettbanden..? Oj, vad jag känner mig gammal nu..... Embarrassed 

Både jag och mina syskon hade flera musiksagor, bl.a. Svärdet i stenen (om jag inte minns helt fel nu så var det helt andra röster än i filmen), Skönheten och Odjuret, Djungelboken, Aristocats och även en del som inte var Disney.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2007 vid 17:27
Ah, vad skönt att höra. Tongue Hade du Lady och Lufsen också?
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2007 vid 16:48
Jag har haft massa sånna när jag var liten.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2007 vid 09:26
Ingen som kommer ihåg de här kasettbanden..? Oj, vad jag känner mig gammal nu..... Embarrassed 
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2007 vid 16:30
Är det bara jag som kommer ihåg de kasettbanden med tillhörande sagobok man hade förr, de där en tant sa "och när ni hör det här ljudet *pliiong* så är det dags att vända blad" innan berättelserna började?

Jag snubblade över min samling (Törnrosa, Djungelboken, Robin Hood, Micke och Molle, Den lilla sjöjunfrun, Vem satte dit Roger Rabbit) häromdagen och kom på att där är en grej jag har funderat över med Lady och Lufsen. Sagan på bandet är ju inte samma som filmen..! Shocked Inte för att det skiljer sig jättemycket, men i filmen är det ju en råtta som hotar babyn, men på bandet är det en eldsvåda, utan både råttor och siameskatter. Jag såg filmen första gången för bara ett litet tag sen, och jag har alltid trott att den var likadan som mitt kasettband, men ack vad fel man kan ha.... Nån som vet varför det inte är samma händelser, eller har nån teori i alla fall? Jag har ingen aning, de andra banden jag har stämmer med filmerna. Big%20smile
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media