Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Herkules

Svara Svara Sida  <1234>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2007 vid 11:21
Det har jag aldrig tänkt på, dem är faktiskt ganska lika Tongue

Jag gillar Tananans röst i Björnbröder Smile Mysig och rolig !
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2007 vid 23:03
Och att de är två av de skönaste Disneyfigurerna Wink
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

var: Sweden
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2007 vid 19:46
Jo Fisken, Jöback ÄR Aladdin. Men Ekborg är helt suverän, han gör Anden och Hades röster väldigt olika, och karaktärerna har inga andra likheter än att de är blå och snackar fort.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2007 vid 21:12
Åå jaa jag håller med er om det ni säger ang. bakgrunden i Herkules :)
Jag skulle också vilja höra Hades efter eftertexterna, kan nog vara kul =)
Jag tycker Dan Ekborg är så SJUKT bra som både Hades och Anden (Aladdin). Han är nog LÄTT den klockrenaste Disneysnubben nånsin =)
(Men självklart är ju favoriten, som många flickor verkar tycka, Peter Jöback. Får bokstavligen RYSNINGAR varje gång jag hör En Helt Ny Värld. Hade ju såklart gift mej med honom om han inte vore bög Wink)
"Be the change you want to see in the world"

Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2007 vid 19:52
Ha ha! Herkules är ju med i playstationspelen "Kingdom Hearts" också - jag såg något klipp på Youtube när man måste slåss mot Hades. Rösten görs av James Woods!

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2007 vid 12:25
Har också ett Herkules spel. Det finns två banor och man ska först ta sig förbi hydran, denna del klarade man alltid av men sedan kom andra banan där man slåss mot cyklopen, där dog jag alltid. Tongue Man samlade poäng genom att få tag i Herkules reklamprylar. Rätt tråkigt faktiskt haha
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2007 vid 23:28
Vi hade Hercules-spelet på gameboy för ett antal år sedan - det var klurigt, jag kom aldrig speciellt långt...

Till toppen
sara_91 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera sara_91 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-april-2007 vid 18:45
Heartjag älskar herkules!! Låtarna är suveräna!!
John Smith till Pocahontas:
Vad som än händer så kommer jag att finnas hos dig för alltid..
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2007 vid 14:42
Precis, allt det där gör sig väldigt bra ihop. En av de bättre inledningarna, absolut.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2007 vid 21:58
Verkligen - mycket grekiskt. Och väldigt antikt! Inledningen är ju rolig med en mossig berättarröst och gamla trasiga krukor, när sedan konstens gudinnor tar över och bjuder på party!

Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2007 vid 19:35
Sant Silver. Enligt mig bidrar teckningsstilen mycket till känslan när man ser filmen. Det är verkligen en grekisk stil som man känner direkt när man ser första scenen. Molnen är också en av mina favoriter Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2007 vid 10:20
Jag är överförtjust i miljön i Herkules, omgivningar/bakgrunder: den grekiska landsbygden med cypresser och olivodlingar, havet och bergen och Disneys snyggaste moln!

(Här försökte jag länka en bild av molnen, men jag tror att det kan vara den som spökar när jag får error vid postning)

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2007 vid 23:21

Nu är det nåt konstigt med Silvers inlägg igen...Ermm

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2007 vid 19:19
Skumt. Är väl hyfsat nyinspelat då. Ja, det kanske är meningen att det ska låta som en telefonsvarare, men jag tycker inte man får den känslan när man hör det :P men kul att ha med i alla fall Thumbs%20Up
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2007 vid 19:16
Aha! Jag läste att det skulle låta som en telefonsvarare. Dan Ekborgs version finns inte med på vhs:en kan jag meddela...

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2007 vid 19:07
Lyssnar på det nu faktiskt (blev tvungen :P) men tycker inte det låter som att han snackar på en telefonsvarare. Verkar mer som att han är ensam någonstans ("What am I, an eco or something?"), och är lite bitter över att han förlorat. Samma finns på den svenska versionen, med Dan Ekborg då...i alla fall på dvd:n Smile
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2007 vid 14:58

Det visste jag inte. Måste kolla det, får gå och hämta dvd:n. Låter ju jättekul!

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2007 vid 11:17
Ni som har sett den på engelska - har ni lyssnat ända till slutet av eftertexterna där James Woods som Hades spelar in ett  meddelande på Zeus telefonsvarare? Jag har bara läst om det men skulle jättegärna höra det själv!

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 23:25
Herkules dvd:n verkar vara borttagen från Disneys (disney.com) dvd-lista (eller är det min dator det är fel på?). Hur kommer det sig, någon som vet? Det kan väl aldrig vara en nyutgåva på gång?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 19:44

Harrysson är grym, ja, men det märks tydligt att Phil är präglad av Devito, åtminstone den DeVito man lärt känna genom hans andra filmer. Väldigt streetsmart och pengagalen. Men karaktären passar in i filmens galleri, absolut.

Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 19:05
Peter Harrysson gör som många redan sagt ett jättebra jobb. Tycker Phille är helt okej, rätt kul men inte en av favoriterna kanske.

Kan förstå att man inte gillar Meg. Om man skulle träffa henne i verkligheten (som det pratades om) så skulle hon troligen vara en person som tog tid att lära känna (som sagt) men jag tror att det skulle vara värt väntan för hon känns som en person som kan offra mycket för en vän.

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

var: Sverige
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 18:50
Men Peter Harrysson gör ett jättebra jobb. Som någon annan skrev, han gör det bättre än Devito
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 17:50
... en karaktär som jag däremot har väldigt svårt är är Phille - en fet, ful och kåt liten satyr med coachingambitioner. Trovärdig kanske, men föga tilltalande.

Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 17:17
Du skrev exakt som jag tänkte.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 16:31
Mendez - trots att Meg är min favoritkaraktär efter Hades i filmen så förstår jag att du inte tål henne, för många tror jag att hon kan te sig lite väl frän, lite väl check och självmedveten. Om hon skulle existera i verkligheten och man skulle stöta på henne skulle man nog få ett intryck av att hon var jobbigt ironisk, men att hon egentligen bara har självbevarelsedrift och skyddar sig på det sättet socialt. Hon skulle nog ta tid att lära känna.

Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 16:29

ah, det är en bra och rolig klassiker. kul att den utspelar sig i gamla grekland (eller forna eller vad man säger)

det var faktiskt den första klassiken jag köpte på dvd
Big%20smileden är rolig tycker jag
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 16:25
Hercules är en riktigt bra disneyfilm. Hades är riktigt skön. Men favorit karaktären är Fille. Meg är nog en av disneys karaktärer som jag stör mig mest på. Jag tål henne inte.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 15:45
Musiken fungerar på svenska, Anki Albertsson som Calliope (musernas inoficielle ledare) har en väldigt fin sångröst. Men det är väldigt uppenbart att den är menad för engelskspråkiga, dels på grund av gospelkulturen i Amerika och dels på grund av sångtexterna (frasen "zero till hero" vore ju omöjlig att översätta, så det fick förbli på engelska!)

I serieversionen av Herkules är Hades vedervärdigt tecknad, jag har inte sett en enda disneykaraktär översättas så illa till TV som the lord of the dead! Om håret är magnifikt i filmen så är det svavelstinkande fult i serien.

Ändrad av Silver - 22-februari-2007 vid 15:46

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 15:33
Håret är verkligen jättebra, det visar ju precis hur hans humör är.

Sockerpajen: vi kan bilda klubb. LOL
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 15:20
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Jag har heller aldrig sett Herkules på engelska (hm, när jag tänker efter har jag inte sett en enda disneyfilm på engelska... Embarrassed), men jag tycker den svenska är helt klart godkänd. Hades är ju en klockren skurk, och håret är riktigt snyggt. Tongue

Ska vi starta klubb? Jag har sett Björnbröder på engelska en gång men jag tyckte den var bättre på svenska och nu ser jag alltid den på svenska.

Håller med om allt som sagts om Hades hår, asgrymt. Det visar så mycket utryck typ när han blir arg eller så där lungt "glassig"..

Ändrad av Sockerpajen - 22-februari-2007 vid 15:22
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media