Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

44 Disney Klassiker!!

Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2005 vid 18:32
jag tycker det ska vara lite blandat, men självklart borde de klassiska animerade filmerna vara kvar
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2005 vid 10:05
det e bara tråkigt att disneytraditionen e så gott som borta. Och det känns som att inte bara har disney förlorat arbetet bakom filmerna, utan också meningen. Allt ska som vara så... modernt nu för tiden...   :( adjö disney (bara att inse det: de kommer aldrig mer få tillbaka samma gnista o sting).     ser Lilla Sjöjungfrun just nu faktiskt, å det får mig nästan att börja gråta då man vet att så bra filmer görs inte mer :P
"Be the change you want to see in the world"

Till toppen
DJURGÅRDAREN View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera DJURGÅRDAREN Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2004 vid 16:24

det är mycket frustrerande att dem ska övergå till datoranimerat men vad kan man göra, det är väl det folk vill ha nu för tiden...suck...

måste bara förtyda en sak: KLASSIKER  betyder inte klassiker klassiskt... (ja, ja, nu var jag verkligen lustig...)

/Marcus/

Look down on me, you will see a fool. Look up at me, you will see your lord. Look straight at me, you will see yourself.

Till toppen
tokar86a View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera tokar86a Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2004 vid 16:20
Jag tycker inte att det ska bli så kul att alla disneyfilmer ska vara dataanimerade men man vänjer sej nå vid att se dataanimerade filmer.
Jag tror inte att det är riverdanse-truppen på turne

Administrator på Pokemon.se/forum
Till toppen
Lorents View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

var: Sverige
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Lorents Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2004 vid 15:16
mm.. men man behöver inte överdriva det som i skattkammarplaneten där man datoranimerar en helt vanlig dörr. Jag tycker det är helt okej att disney gör dator animerade filmer men klassiker ska vara väl och hand tecknade med kanske något inslag av dator animation
Till toppen
Walt_Disney View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera Walt_Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2004 vid 18:22
Jag tycker att datoranimation och handteckning ska kombineras. Datorn kan göra underbara saker med filmerna. Som i t.ex. Lejonkungen (den springade hjorden med gnuer) eller Skönheten och Odjuret (kamerarörelser när de dansar). Walt själv kallade detta för "cross-pollination", fast då gällde det inte mellan datoranimation och handtecknat eftersom det inte fanns datorer på hans tid. Det gällde andra konstformer. Så jag tror att Walt skulle ha blandat de olika sätten.
Fredrik

"We're not here to entertain the critics. I'll take my chanses with the public."
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2004 vid 18:17
Det är väl ingen som idag vet säkert om Disney kommer att fortsätta den numrerade listan med datoranimerade filmer. För min egen del tycker jag gott att listan kan få ta slut med nummer 44 om de inte har för avsikt att göra fler handtecknade storproduktioner.

Det var ju tal om att Dinosaurier skulle föras upp på klassikerlistan, eftersom den inte hade gått så bra. Genom att ge den ett officiellt nummer skulle den få status som riktig klassiker, och därigenom skulle man få publiken att strömma till. Trodde man. Som tur var tog de förnuftet till fånga, och det blev det inte så.

Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
x_emir_x View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera x_emir_x Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2004 vid 17:10

Hejsan Stitch!!

Tack för svaret!! Verkligen BRA svar, håller helt och hållet med. Detta får mig faktiskt och vilja sluta köpa numrerade Disneyfilmer. Jag vill också ha dem där färgglada klassiskt animerade. Ha det gott!

Mvh - Emir

Varför ta ungen, när man kan ta noshörningen. Vi kör på det.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2004 vid 16:53
Jag tycker inte att disneyklassikerna ska vara datoranimerade! De ska vara klassiskt animerade med färglagda bakgrunder och varje bildruta tecknat för hand! Annars är det inte disneyklassiker!
Till toppen
x_emir_x View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera x_emir_x Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2004 vid 04:15

Hejsan!!

Ni har ju alla sett/hört om den där nya disneyfilmen 'Lilla Kycklingen' som säkerligen kommer och vara Disney's nr45. Alltså! Kommer filmerna i fortsättningen att vara dator-gjorda/animerade? Jag tyckte trailer till Lilla Kycklingen var ganska rolig... Men efter all detta samling med Disney kommer fortsättningen nu att vara datoranimerad. Vad säger ni om detta??? :S

Mvh - Emir

Varför ta ungen, när man kan ta noshörningen. Vi kör på det.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media