Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Hos Musse

Svara Svara Sida  <1 2345>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 21:49
Jag tänker ringa in den i min kalender.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 21:31
Vad mysigt! Synd att jag inte har tillgång till TD..
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 21:11
Han blir 79, han dök upp först 1928.
Och det blir både Hos Musse-avsnitt och en massa klassiker hela dagen.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

var: Sverige
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 20:43
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Det är Musses födelsedag om 2 veckor.
Det blir hela dagen med Musse på Toon Disney 18/11.
Kommer det vara olika Musse-klipp eller bara Hos Musse avsnitt?
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

var: Mora
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 20:20
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Hur gammal blir han då?
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 16:42
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2007 vid 22:34
Jajamen. Äntligen Jullov är det jag snackar om.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2007 vid 21:44
Pratar du om filmen Äntligen Jullov?
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2007 vid 21:05
Har ett julavsnitt med Hos Musse, men det är bara för att det ligger på samma dvd som julavsnittet A Christmas Cruella från De 101 Dalmatinerna. Har inte orkat kolla på Hos Musse-avsnittet än och det är två jular sedan jag köpte filmen.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2007 vid 20:53
Då kan jag glömma det .
Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2007 vid 15:11
Toon disney
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?

Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2007 vid 19:25
Vilken kanal kommer det sändas på?
Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2007 vid 13:12
Postad av Mendez Mendez skrev:

Mickeys House of Villains är väl ett special avsnitt?

Ja det är Halloween avsnittet från Hos Musse men dom har gjort om den en smula för att det ska bli en bra film. Sen så finns det en julfilm från Hos Musse också. Musse piggs Magiska jul ,julfest hos Musse. Den är inte ett avsnitt från Hos Musse utan en film. Sen så har filmen:Musses skrattfabrik. En massa Hos Musse avsnitt. Jag har själv alla dessa filmer och har spelat in ALLA avsnitten själv. Ett bra tillfälle är på Musse och Mimmis födelsedag 18 november. Då visar dom Hos Musse hela dagen och nästan alla som finns. Bara ett tipsSmile

Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2007 vid 01:17
Det kanske det är, det är ju ett särskilt Halloween-tema bandet/dvd'n igenom. Jag har för mig det är längre än 30 min, skulle gissa på runt 50.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.

Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2007 vid 20:57

Mickeys House of Villains är väl ett special avsnitt?

Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 22:07
"Hos Musse - Skurkarna" finns på dvd.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.

Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 21:50
Någon som vet om "Hos Musse" finns på DVD i Sverige?
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 21:24
Eftersom du, Gurra, bara klaga på den serie så måste jag och andra här försvara den, eller hur?
Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 11:17
Precis!

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 11:00
Skyll dig själva, Gurra.
Hur kan du säga sån sak?
Jag tycker inte att det är nånting fel med den serien.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2007 vid 18:04
Postad av Gurra Gurra skrev:

Postad av mimmi mimmi skrev:

Jag HATAR "hos musse"!!!!
Det är ju kul att man får se alla karaktärer från andra disneyfilmer, men serierna är ju helt kass! DEm visar ju inte dem gammla klassikerna!
jodå, de visar både nya och gamla kortfilmer.
En sak jag tycker är synd är att det är så sjukt dåligt tecknat. Jag menar visst, en sak att själva serien är dåligt tecknad, men man kunde väl i alla fall ha ansträngt sig på KORTFILMERNA!

Sedan tycker jag tyvärr att de flesta nya kortfilmerna inte ens kan jämföras med de gamla. Humorn är poänglös och det känns som om de enbart riktar sig till barn, vilket de gamla inte alls gör tycker jag.  Unhappy

Men jag har typ alldrig sett en gammal kortfilm där

Det har jag! Tycker att de visar den där med typ Opera jämt! Jag vet inte hur man ska förklara den, det är en massa figurer (inge kända) och de sjunger opera medan de lagar mat ? Den är ofta.
Jag avskyr "Pluto hämtar tidningen"  iallafall, sämst på hela Hos Musse.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2007 vid 15:11
Jepp!Smile

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2007 vid 09:52
Ja, jag är ganska smart.
SVT visar bara ett avsnitt i veckan men på Disneykanalerna visar det mera avsnitt i veckan.
Det är ju toppen ju.
Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 14:01
Tack för informtionen storhe5 !Smile

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 11:21
Jag är också en "Hos Musse"- fan, mimmi pigg.
Man ser ju den varje dag både på Disney Channel och Toon Disney.
Imorgon börjar det nya tider för den serien.
På Disney Channel börjar det visas på vardagar kl. 06.00 / 11.00 och på helger kl. 06.00 / 12.25 / 15.35.
På Toon Disney visar det dubbeldos av den serien varje dag på morgonen kl. 06.45 och bara ett avsnitt på vardagar kl. 18.05 / 21.35 och på helger kl. 18.30 / 21.30.
De röda är helt nya tider medan de svarta är samma tider som förut.
Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2007 vid 14:25
Själv tycker jag att allt i Hoss Musse är 100% ren disney som jag ÄLSKAR till djuppet av mitt hjärtaHeart. Samma med Musses klubbhus.

Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf

var: Sweden
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 20:27
Postad av mimmi mimmi skrev:

Det är ju kul att man får se alla karaktärer från andra disneyfilmer, men serierna är ju helt kass! DEm visar ju inte dem gammla klassikerna!
En sak jag tycker är synd är att det är så sjukt dåligt tecknat. Jag menar visst, en sak att själva serien är dåligt tecknad, men man kunde väl i alla fall ha ansträngt sig på KORTFILMERNA!

Sedan tycker jag tyvärr att de flesta nya kortfilmerna inte ens kan jämföras med de gamla. Humorn är poänglös och det känns som om de enbart riktar sig till barn, vilket de gamla inte alls gör tycker jag.  Unhappy

Men jag har typ alldrig sett en gammal kortfilm där
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 02:36
Vad för grejer syftar du då på Basil
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

var: Sweden
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2007 vid 20:17

Vissa personer t x odjuret ser hemska ut, vissa grejer verkar de ha klippt bort från filmerna, vilket är bättre därför att de ser mycket bättre ut då!

"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2007 vid 18:19

anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 2345>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media