Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Utgångna Klassiker på DVD

Svara Svara Sida  <1 456
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2004 vid 09:01
Jag har alla mina Disney på vhs. Den stora nackdelen är väl, som sagt, att man missar allt extramaterial... och visst är det skönt att slippa spola tillbaka (vilket egentligen inte är så jobbigt när man tänker efter..). Men det känns ju konstigt att byta till dvd mitt i hela samlingen, och ska man köpa om alla filmer så blir det vääääldigt mycket pengar.. Jag lär väl få ändra mina inköp, jag också, förr eller senare, men så länge håller jag mig till videobanden..! 
Till toppen
Chiara View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Chiara Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2004 vid 22:10
VHS känns lite... hm... jag kanske bara är petig, men ljud och bildkvaliten är sämmre. Och man måste spola tillbaka  Och så missar man extramaterialet.
/jag önskar jag vore lite starkare, lite roligare och lite mer som du.

Önskar jag kände nån som var Disneyintresserad. Alla andra är oförstående.
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

var: Sverige
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2004 vid 12:10
Är väl bättre att samla på VHS då man vet att alla finns
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2004 vid 22:53
Jag rekommenderar helt klart att hålla koll på www.dvdforum.nu:s säljavdelning i dess forum. Förr eller senare kan de dyka upp.
Till toppen
Chiara View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Chiara Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2004 vid 21:22
Jag hittade 2 disc utgåvan av snövit för ett tag sen på tradera, men jag köpte den inte . Det är alltid värt ett försök.
/jag önskar jag vore lite starkare, lite roligare och lite mer som du.

Önskar jag kände nån som var Disneyintresserad. Alla andra är oförstående.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2004 vid 18:57

I regel ska det dröja 10 år innan Disney släpper en Disney klassiker på Video och DVD igen, dock har Disney tänjt lite på denna regel, ta Mulan som ett exempel som släpptes på DVD år 2000 men som snart släpps på DVD igen, fyra år efter förra releasen.

Snövit kan bli svår att få tag på, i alla fall 2-disc versionen, den är jag själv på jakt efter.
Lady och Lufsen planeras att släppas igen i mars 2007 (så det är bara 3 år kvar ), Pongo oktober samma år och Djungelboken släpps i oktober 2006. Observera att dessa datum är baserade på den amerikanska releaseschemat för Platinaserien, men hittills har filmerna ur platinaserien som redan släppts (Snövit, Skönheten och Odjuret och Lejonkungen), släppts samtidigt i större delen av världen.

Jag skulle hellre vänta på nyreleasen av de tre sistnämnda filmerna då föregående utgåvor är riktigt tidiga DVD-utgåver och innehåller i vissa fall inte ens svensk text.

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Matte79 View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Matte79 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2004 vid 17:06

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 456
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media