Bästa Klassikern |
Svara
|
Sida 12> |
| Författare | ||
kung-triton
Clean-up Artist
inläggsval
Citera Svar
Tråd: Bästa KlassikernPostad: 27-december-2006 vid 20:39 |
|
|
Hallo allihopa!
Vilken är den bästa klassikern tycker du? Gör gärna en topp 5 lista så skulle jag bli glad!
|
||
![]() |
||
Jessica
Animationsassistent
Medlem sedan: 24-juli-2006 var: Närheten av GBG Status: Offline Poäng: 105 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-december-2006 vid 14:22 |
|
|
Känns som att den här diskutionen tragglats många gånger... Anyway.
Svärdet I Stenen, Sjöjungfrun, Lejonkungen, Robin Hood och Alice I Underlandet ser jag nog som mina favoriter. De jag gillar minst är Micke och Molle, Snövit(mest på grund av Brudens röst), Bernard och Biance, Lilla kycklingen och kogänget (fast så borde jag inte säga, för jag har inte sett den ;p) |
||
|
- jag är en bacill
|
||
![]() |
||
Hanna_N
Effektanimatör
Medlem sedan: 15-augusti-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 131 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-december-2006 vid 17:32 |
|
|
Jag har många favoriter men ska jag lista mina just nu favoriter blir det: 1 Skönheten och odjuret. En favorit sedan barndomen, tycker att musiken är underbar. Och det faktum att det inte finns i min dvd samling gör att jag ser den som ännu mera "helig" 2 Kejsarens nya stil. Seriöst, den är ju hur kul som helst! Skämten och figurerna får mig att skratta bara jag tänker på dem. Blir glad av den filmen.
3 Lejonkungen. Väldigt vacker film, både hur den är gjord och historian. Musiken är också väldigt bra!
4 Den lilla sjöjungfrun. Denna lilla varelse som precis som de flesta vill ha det de inte har, det känner nog de flesta igen sig i. Jag har alltid gillat Ariel, äventyrerska som till slut uppnår sin dröm. Och så är det bra musik (mycket hänger visst på bra musik
5 Lilo & Stitch. Snacka om gullig film. Gillar att Lilo är normal (dvs inte perfekt) och drar lite mot det upproriska hållet. Den är bra klassiker med fina naturbilder och en fin vänskaps story.
|
||
|
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
|
||
![]() |
||
Silver
Produktionsassistent
Medlem sedan: 14-december-2004 var: Sweden Status: Offline Poäng: 437 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-december-2006 vid 11:15 |
|
|
1/2) Herkules & Lilla Sjöjungfrun (de får delad första plats) - för romantiken och musiken. Framför allt humorn och tecknarstilen i Herkules och havet samt sångerna i DLS.
3) Lejonkungen - för oförglömliga låtar med afrikanska beats och för att jag var kär i Scar som liten. 4) Mulan - snygg och rolig berättelse med en av tidernas starkaste Disney-hjältinna. 5) Skönheten & Odjuret - eftersom Belle är en ovanligt söt bokmal och för att berättelsen är klassisk. |
||
|
::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything:: |
||
![]() |
||
Jessica
Animationsassistent
Medlem sedan: 24-juli-2006 var: Närheten av GBG Status: Offline Poäng: 105 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 31-december-2006 vid 12:56 |
|
Jag är fortfaranade kär i Scar... fast jag är fortfarande ganska liten :/ |
||
|
- jag är en bacill
|
||
![]() |
||
Mendez
Animatör
Medlem sedan: 15-januari-2006 var: Sverige Status: Offline Poäng: 390 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 31-december-2006 vid 15:40 |
|
|
1: Lejonkungen, Allt i den är så bra.
2: Robin Hood, jag tycker om att dom är djur, många andra disney-fans gör inte det
3: Mulan, Jag håller med Silver, Mulan är den bästa hjältinna. Och Mushu är en av mina favorit "komiker" i Disney filmerna.
4: Den Lilla Sjöjungfrun, Sebastian är efter Jafar min absoluta disneyfavorit. Och hans sånger i den engelska versionen är dom bästa disney låtar som gjorts.
5: Aladdin/Skönheten och Odjuret, dom får en delad 5 plats. Aladdin är min favorit hjälte och Jafar är min favorit skurk.
Gaston och Odjurets slagsmål är nog en av dom bästa fighting-scener som disney gjort. Som sagt, väldigt svårt att bestämma mig vilken av dessa två jag tycker mest om.
|
||
![]() |
||
Doris
Scenograf
Medlem sedan: 26-maj-2006 var: Sweden Status: Offline Poäng: 188 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 31-december-2006 vid 15:57 |
|
|
1. Lejonkungen - En underbar berättelse och helt underbart vacker musik. Och Pumbaa och Timon är ju bara för roliga.
2. Björn Bröder - Jätte bra musik! Jag gillar karaktärerna.
3. Ringaren i Notre Dame - Gillar den dels för att jag helt galen i Paris och Notre Dame, men själva filmen är ju också jätte bra. Underbar.
4. Den Lilla Sjöjungfrun - Diggar sångerna och Sebastian och Blunder är så bra.
5. Skönheten och Odjuret - Fantastisk musik, bra story. Och Robin Hood får också vara med på femte platsen för en bra budskap.
|
||
![]() |
||
Silver
Produktionsassistent
Medlem sedan: 14-december-2004 var: Sweden Status: Offline Poäng: 437 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 31-december-2006 vid 18:27 |
|
|
Fasen. Aladdin glömde jag helt bort. Lägg in den på min lista. Högt upp. Den gillar jag ju bättre än Skönheten & Odjuret!
|
||
|
::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything:: |
||
![]() |
||
gustav_disney
Clean-up Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 31-december-2006 vid 19:11 |
|
|
Hej min älskade kusin!!
Jag ska göra en topp 5 lista över de klassiker som jag tycker är bäst! 5:Lilo och Stitch 4:Askungen 3:Robin Hood 2:Peter Pan 1:Lejonkungen |
||
![]() |
||
Annika
Effektanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-januari-2007 vid 03:34 |
|
|
1. Djungelboken
2. Askungen
3. Skönheten och odjuret
4. Lilla sjöjungfrun
5. Herkules
Men finns väldigt många bra filmer...
Svårare med de 5 sämsta...
men de jag gillar sämst är nog: Kogänget, Fantasia & Alice i underlandet..... (har inte sett Lilla kycklingen..vägrar erkänna den som en "klassiker" Ändrad av Annika - 01-januari-2007 vid 03:35 |
||
![]() |
||
Doris
Scenograf
Medlem sedan: 26-maj-2006 var: Sweden Status: Offline Poäng: 188 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-januari-2007 vid 17:37 |
|
|
Jag glömde helt bort Mulan. Den får vara på delad tredje plats med Ringaren i Notre Dame.
För Mulan är en jätte bra film, och jag tycker man kan se den jätte mycket utan att tröttna på den.
|
||
![]() |
||
Faline
Animatör
Medlem sedan: 04-augusti-2006 var: Sweden Status: Offline Poäng: 90 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-januari-2007 vid 14:26 |
|
|
Det är svårt att rangordna klassiker, jag får nya favoriter varje dag. MEn Skönheten &Odjuret och Lejonkungen ligger helt klart högst upp på min lista. Med de andra tätt efter så klart. Men där emot har jag aldrig tyckt om Alice i underlandet.
|
||
|
When I wish upon a star, my dreams do come true.
|
||
![]() |
||
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan Medlem sedan: 14-maj-2005 Status: Offline Poäng: 920 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 03-oktober-2007 vid 20:02 |
|
|
Skönheten och Odjuret - Disney lär aldrig kunna toppa den här filmen, tråkigt nog. Finns absolut ingenting att klaga på. Anser att detta är en av de bästa filmer som gjorts, alla kategorier!
Lejonkungen - vältecknad, ruskigt bra musik, lika bra skådespelare, en av de bästa historierna och en grym dvd! Maxbetyg, helt i klass med Skönheten och Odjuret.
Djungelboken - den andra Disneyfilmen jag såg, den är totalt klockren i allt den med. Allt är perfekt (eller näst intill). Ska bli spännande att se den nu på dvd, det var ett tag sedan jag såg den.
Aladdin - en av de verkliga klassikerna. Välgjord på alla sätt, men ändå saknas nånting för att den ska komma upp i Skönhetens klass. Men den är där och nosar, absolut. Näst intill maxbetyg.
Den lilla sjöjungfrun - samma som med Aladdin. En verklig klassiker, och att jag äntligen fick köpa den på dvd förra året var grymt. Musiken är ju helt outstanding, tillsammans med Lejonkungen och Herkules den bästa Disneymusiken hittills. Klassiska karaktärer och de bästa skådespelarna hittills i en Disneyfilm (engelska versionen)!
De fem sämsta kan jag inte plocka ut, men jag kan villigt erkänna att jag inte gillar Fantasia. Det har jag sagt förut i och för sig. Ändrad av Hades - 03-oktober-2007 vid 20:02 |
||
![]() |
||
Mr. Stork
Inbetweener
Medlem sedan: 30-september-2007 var: Sweden Status: Offline Poäng: 37 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-oktober-2007 vid 06:32 |
|
|
1 - "Pinocchio" - budskap, fina sånger, vackra animationer, söta karaktärer, nostalgi
2 - "Lejonkungen" - underbar musik, vackra sånger, riktigt vältecknad, humor, nostalgi 3 - "Dumbo" - söt, inte för komplicerad, underbar mor och son-kärlek, nostalgi 4 - "Pongo och de 101 dalmatinerna" - inte så himla komplicerat tecknad, läskig skurk (Cruella de vil), söta små valpar. Jag vet inte varför den här kommer så högt upp på listan; kanske pga nostalgi 5 Nu blev det svårare att välja - jag tar det gamla goda "Snövit och de sju dvärgarna" - underbar musik, fint ritad, söta karaktärer och djur, humor, typisk disney, nostalgi ^^ Hoppas det dög! Jag tycker att Aristocats, Askungen och Robin Hood hör hemma på plats fem men jag skulle välja en bara så jag tog Snövit. Ändrad av Mr. Stork - 04-oktober-2007 vid 06:35 |
||
|
Glöm inte att skriva på protestlistan mot omdubbningar av Disneyfilmer:
http://www.petitiononline.com/dubbning/petition.html |
||
![]() |
||
Mr. Stork
Inbetweener
Medlem sedan: 30-september-2007 var: Sweden Status: Offline Poäng: 37 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-oktober-2007 vid 07:00 |
|
|
De fem sämsta väntar jag med tills jag har sett många fler men just nu ligger Den Lilla Sjöjungfrun längst upp på den listan. Det kan bero på att jag aldrig såg den när jag var liten; jag såg den för första gången nu i år. Tyckte att den var skojig, fin, blunder var så söt, fin musik, men den tilltalade mig inte så mycket.
|
||
|
Glöm inte att skriva på protestlistan mot omdubbningar av Disneyfilmer:
http://www.petitiononline.com/dubbning/petition.html |
||
![]() |
||
disney_girl
Medproducent
Medlem sedan: 31-maj-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 1797 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-oktober-2007 vid 21:32 |
|
|
Mina Favoriter är:
Den Lilla Sjöjungfrun Lejonkungen Törnrosa Robin Hood Aladdin Men min personliga favorit är Den Lilla Sjöjungfrun. Har älskat den sedan jag var liten. Den är fint tecknad. och det är vacker musik med. |
||
![]() |
||
Tianna
Storybordartist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-oktober-2007 vid 16:44 |
|
|
Ni måste hålla med om att det är svårt att rangordna disneyklassiker efter hur bra dom är. Alla är bra på olika sätt
![]() har ändå försökt: Pocahontas, Alladin Mulan Herkules Den lilla sjöjungfrun |
||
![]() |
||
marcushylen
Nykomling
Medlem sedan: 07-oktober-2007 var: Sweden Status: Offline Poäng: 0 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 07-oktober-2007 vid 21:28 |
|
|
Alla disney klassiker är ju otroligt bra, men alla har vi våra favoriter!
Själv tycker jag väldigt mycket om Lejonkungen, så bra musik, rolig och ja den har allt en bra film ska ha! sen tycker jag faktiskt väldigt mycket om Ringaren i Notre Dame. riktigt bra historia o hela alltet.. |
||
![]() |
||
disney_girl
Medproducent
Medlem sedan: 31-maj-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 1797 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 09-oktober-2007 vid 21:51 |
|
|
Hur ofta ser ni på disney klassikerna ? Vilka/Vilken ser ni på oftast ?
|
||
![]() |
||
Adrina
Producent
Administratör Medlem sedan: 26-maj-2004 var: Uppsala Status: Offline Poäng: 1812 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 09-oktober-2007 vid 22:56 |
|
|
Om jag ska vara ärlig så har inte jag sett en Animerad Disney klassiker på över ett halvår. Man ska inte nöta för mycket på dem ^_^
De som säger att de tittar på samma film, 3-4 ggr i veckan, tycker jag bara synd om. Det är ett sätta att totalt förstöra en film Ändrad av Daniel - 09-oktober-2007 vid 23:00 |
||
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams - |
||
![]() |
||
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-oktober-2007 vid 12:30 |
|
|
Det är nog väldigt olika hur maniska vi är. Somliga kan nöta tills dvd'n smälter och ändå tycka att filmen är lika fräsch den tvåhundrade gången som den andra gången. Medan andra aldrig för sitt liv skulle se om en film med mindre än ett års mellanrum. Jag är någonstans mitt i mellan. När det kommer till Heffaklumpen är jag nog mer av det första alternativet.
|
||
![]() |
||
stitch
Matte Artist
Medlem sedan: 30-augusti-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 678 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-oktober-2007 vid 16:13 |
|
|
jag håller med Daniel att det förstör att titta på en och samma film flera gånger i veckan, dels sliter man på själva skivan, sen får man ju inte lika mycket filmupplevelse när man ser den, enligt mej.
en gång i månden är okej, högst.
|
||
![]() |
||
hannab
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-oktober-2007 vid 18:41 |
|
|
tjuuuuu, jag fattar ingenting av den här sidan men det löser sig nog :D
topp fem då?
Lejonkungen - hel klart
Lejonkungen 2 - ^
Toy Story - jag antar att den räknas ^
Mulan
Aladdin
Ingen disney film är dålig, men jag tycker Bambi var lite långtråkig.. ^
Jag ser filmer så oooooooofta jag kan ^^
|
||
![]() |
||
Basil
Inbetweener
Medlem sedan: 03-augusti-2007 var: Sweden Status: Offline Poäng: 45 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-november-2007 vid 18:38 |
|
|
1. Lejonkungen, när jag var liten bad jag alltid mamma att hon skulle sätta på Lejonkungen åt mig och när hon blev arg på mig så fick jag Lejonkungenförbud, så jag var en snäll liten flicka XD 2. Bernard och Bianca i Australien, jag älskar den här filmen, ytterst humoristisk och hur gullig som helst, också har den jättebra soundtrack!
3. Mulan, så stark och vacker med skitbra låtar!
4. Ringaren i Notre Dame, den är så himla bra (tycker att den är ennu bättre nu när jag har varit i Paris), fast jag är lite rädd för att se den, den är beroendeframkallande och lite kuslig.
5. Aladdin, den är så......magisk!
|
||
|
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
|
||
![]() |
||
Svenzon
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 07-november-2007 vid 17:38 |
|
|
Jag är definitivt ingen person som nöter på filmerna. Vet hur det är med låtar som man spelat för mycket, de har en tendens att bli tråkiga rätt fort och sen dröjer det lääänge innan jag kan spela låten igen utan att tycka den är tråkig. Så nån sån risk tar jag inte med mina filmer! Man vill ju dessutom hinna längta efter att se just den filmen igen.
Top fem var ingen lätt fråga. Om jag listar favoriterna utan inbördes ordning så går det kanske.
*Skattkammarplaneten
*Ringaren i Notre Dame
*Pocahontas
*Mulan
*Skönheten & Odjuret
*Robin Hood
*Askungen
(Nix, det gick inte att stryka nån.
Top fem bland de sämsta är lättare (fast även här utan inbördes ordning):
*Bambi
*Dumbo
*Alice i Underlandet
*Kogänget
*Tarzan
|
||
|
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
|
||
![]() |
||
kung-triton
Clean-up Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 07-november-2007 vid 18:48 |
|
Ja, jag håller med dej
|
||
![]() |
||
Mendez
Animatör
Medlem sedan: 15-januari-2006 var: Sverige Status: Offline Poäng: 390 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 07-november-2007 vid 18:54 |
|
Ändrad av Mendez - 07-november-2007 vid 18:55 |
||
![]() |
||
Sockerpajen
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 09-november-2007 vid 16:39 |
|
Oj! Håller verkligen inte med dig, Tarzan ligger snarare på min Bästa Lista istället för Sämsta Lista
|
||
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
||
![]() |
||
haanjo
Nykomling
Medlem sedan: 12-november-2007 var: Sweden Status: Offline Poäng: 0 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-november-2007 vid 17:48 |
|
|
1. lejonkungen. såg den för en vecke sen med en kompis och vi skratta så vi tjöt när Timon klär ut sig till tjej och dansar hula hula
2. aladdin, de är så bra allihoppa
3. Robin Hood, Lille John är så skön
4. Tarzan, men har inte sett den p flera år för vi har den inte
5. sönheten och odjuret, den har vi inte heller men den är så fin
* snövit, jag tycker inte att den är så bra nu men den var min favorit när jag var liten
sämsta var lite svårare men här är några som inte är så bra
1. Alice i underlandet, haar aldrig fattat den
2. mästerdektektiven Basil mus, såg den för mycket när jag var liten
3. Micke och Molle, den är så sorlig
|
||
![]() |
||
Emmaaa
Scenograf
Medlem sedan: 03-november-2007 var: Sweden Status: Offline Poäng: 794 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-november-2007 vid 19:33 |
|
|
Mycket svårt det här, Den lilla sjöjungfrun - bardomsklassiker, älskar den fortfarande, säg någonting den inte har? Har allt, musik ( Alan M. och Howard A. underbara låtar), humor, romantik, magi, en super cool skurk;) Väldigt bra tecknad ( vilken fantasi de måste ha haft när de teckande havet:) Ja minst sagt jag avgudar filmen
Tarzan- har upptäckt nyligen hur go den är;) speciellt musiken, underbar:) Låter så övertygande på nåt sätt, speciellt "son of (a) man" låter verkligen som om det är det enda han vill, och det är det ju:)
Skönheten och odjuret- har inte riktigt vuxit upp med den men eftersom att det är Alan M. och Howard A. som gjort musiken så får den ett extra +:) även för att den är så vältecknad:)
Ringaren i Notre Dame- Väldigt fint tecknad, bra låtar och fin handling, :)
Aladdin- Magin i den och de har verkligen fått till handlingen bra:)
Men som ni säkert redan har förstått så är Den lilla sjöjungfrun favoriten
|
||
![]() |
||
Svara
|
Sida 12> |
![]()
Tweet
|
| Forum meny | Forum Permissions ![]() Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte ta bort dina inlägg i detta forum Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa omröstningar i detta forum Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum |
Forum: Disneyklassikerna
Forum: Övrigt Disney
Forum: Uppföljare
Forum: Disneyheter
Forum: Pixar