Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

My friends Tigger and Pooh!!!

Svara Svara Sida  <1 23456>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2007 vid 12:17
Är det en långfilm eller är det avsnitten som gått på TV?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2007 vid 11:07
Goda nyheter! Den 21 November släpps dvd'n "Mina Vänner Tiger och Nalle Puh: Supedeckarnas julfilm"!
Äntligen en ny film med Puh, även om den är datoranimerad.

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2007 vid 14:40
Jag skulle nog närmast beskriva den som en trediminesionell korsning av "Nya Äventyr med Nalle Puh" och "Boken om Puh". Det är tyvärr inte mycket av det som "Nya Äventyr..." var, men till skillnad från "Boken..." så är den faktiskt mindre dadda-stämplad skulle jag nog vilja påstå, eller så är det dadda på ett mer tillfredställande sätt för äldre, eller bara mig? Jag tycker den är helt okej. Det är givetvis inte samma humor eller spänning som i "Nya Äventyr..." men lyckligtvis även mindre moralkakor än i "Boken...". Nya karaktären Darby/Ditte är inte så pjåkig och hennes lilla vovve, Buster är mycket söt. Men var kommer de ifrån? Och ännu märkligare, var är Christoffer Robin?

Den går på Disney Channel klockan 9.00 på vardagar och på Playhouse Disney 7.45, 9.30 och 16.00. Jag tror inte serien går på helger.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2007 vid 13:44

Har inte sett den än. Hur är den? Går den att se på?

När och var går den?

Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2007 vid 12:09
Det känns ju inte direkt som det. Hur ser framtiden ut för Sjumilaskogen?
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2007 vid 14:46
Det hela är mycket märkligt. Undrar just hur länge Mina Vänner Tiger och Nalle Puh kommer att överleva? Det lär ju inte bli någon långkörare.
Till toppen
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2007 vid 21:50

Man kan ju lätt börja undra. Varför är det så? Det är ju inte precis så att Disney inte brukar dra in skapligt med stålar på Puh-produkter.

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2007 vid 21:42

Det önskar jag med. Det är ju bedrövligt och mycket märkligt att inget nytt på den fronten har dykt upp sedan den första heffaloween, den 19e oktober 2005!!! På över 2 år har det inte kommit en ny Puh-film! 

Till toppen
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2007 vid 18:25
Mycket möjligt att det är den jag menar. Jag är inte insatt i dubbningsvärlden, men det kan man ju bli om man orkar. Jag kommer dock aldrig kunna vänja mig fullt ut med de nya rösterna.
Det är ju inte så att man inte står ut direkt men tillräckligt för att göra en irriterad. Men "Mina vänner Tiger och Nalle Puh" är gullig och oförarglig. Önskar att det kunde komma några nya filmer snart.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 22:05
Jag gissar att du menar KM's underbara dubb med Olli Markenros som Puh. Jag kan inte annat än att hålla med. Men jag har inget problem med den "nya" dubben längre. Jag har vant mig för länge sen.
Till toppen
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 13:47
3D'n går att leva med har jag insett. Men då har jag desto större problem med dubben. Saknar den man hörde i början av 90talet på Disney-tajm.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2007 vid 16:55
Jag är inte säker, men under tio tror jag.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2007 vid 15:44
Hur många avsnitt sände dom?
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2007 vid 13:08
Hoppas det kommer lite nya avsnitt snart.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2007 vid 22:43
Vad sägs om Bibeln?

Böckerna om Nalle Puh skrivna 1926 resp. 1928, så jag förstår inte riktigt ditt resonemang, storhe5.

Ändrad av Hades - 14-oktober-2007 vid 22:46
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2007 vid 22:05
Jag tänker inte byta namn till dumhe5.
Om det finns en bok som är över 1000 år gammal så tror jag inte att nån vill läsa den.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2007 vid 16:22

Återigen har storhe5 gjort ett av de topp 10 dummaste uttalandena på den här hemsidan. "Gamla böcker ju"!? Wtf? Alice i Underlandet är över 100 år och den håller sig bättre än någonsin fortfarande, Charles Dickens böcker, Rober Lewis Stewensons böcker, Edgar Allan Poes böcker! Snälla byt namn till dumhe5.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-oktober-2007 vid 10:58

Hahaha. Det finns nog en och annan.

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-oktober-2007 vid 09:28
Det är ju gamla böcker ju.
Vem bryr sig om såna idag?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2007 vid 23:20
Absolut! Visserligen är jag bara 18 och har förstås haft koll på Disneys Nalle Puh jämt, men inget slår originalböckerna. De är, i princip utan konkurrens, de bästa jag någonsin läst.

Ändrad av Hades - 12-oktober-2007 vid 23:28
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2007 vid 23:09

Det gäller kanske disneys version men snackar vi böckerna om Nalle Puh så är det nog snarare fler vuxna som älskar dem än barn. Många äldre generationer har vuxit upp med Sjumilaskogen utmålat i sin fantasi.

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2007 vid 21:02
Nalle Puh är nog mera populär hos små barn och sällan hos stora.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2007 vid 19:19
"förresten tycker jag att Nalle Puh är faktiskt lite mera för små ungar."

Det krävs någon med ett intellekt som en småunge för att inte se djupet som finns i Nalle Puh. Sorry plåstermusen, men jag måste göra någonting åt den där.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori

Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2007 vid 16:55
Just don't >-<
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2007 vid 14:14
Du dissar också såna som du inte gillar.
Och förresten tycker jag att Nalle Puh är faktiskt lite mera för små ungar.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2007 vid 13:24
Stör och stör, nej det gör det väl inte direkt. Men det är bara så typiskt en Kim Possilbe-Brandy & Herr Morris-Lilo & Stitch-m.m. skräpserier-fan att dissa något så underbart som Puh. Annars var det väl inget.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2007 vid 10:12
Stör det faktiskt dig om alla tycker om olika?
Nu får du skärpa dig.
Ingen orkar med dig om du skall va så här.
Om bryr dig om Nalle Puh så bryr jag mig om helt annat.
Så enkelt är det.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2007 vid 23:45

Nej för din smak liknar det som växte fram i mitt kylskåp en gång.

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2007 vid 20:37
Jag bryr mig inte om Nalle Puh.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-september-2007 vid 15:05
Det här är en blivande kultklassiker. Jag kan känna det.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 23456>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media